Dit gaat veel te ver. Rot op met dat ding.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Primeur: auto's controleren in Rotterdam op groepsvorming
https://www.rijnmond.nl/n(...)dam-op-groepsvorming
Heel interessant artikel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:08 schreef Asschen_sukar het volgende:
Volledig onderzoek:
https://www.preprints.org/manuscript/202004.0023/v1
Wat ik vooral wel een interessante comment vond is dat er mogelijk ook een link is met melatonine, en dat er wellicht geprobeerd moet worden patienten in het donker te verplegen en extra melatonine te geven. Dit maakt de ACE receptor minder ontvankelijk voor het virus.
Hopelijk komen er snel behandelingsmogelijkheden voor deze ellende.
Lol, ik denk niet dat je dit als verlies aan QALY's kan rekenen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef kol7680 het volgende:
Las dit op Tweakers en sluit me hierbij helemaal aan:
Als blijkt dat Zweden zonder quarantaine-maatregelingen zoals hier prima uit de corona-crisis komt, dan hoop ik toch echt dat het kabinet na deze crisis gaat vallen en dat er een herstructurering gaat komen van het RIVM en andere instanties die dus blijkbaar gefaald hebben.
Elke maand lockdown is gewoon 17 miljoen x (1/12) aan sterk kwalitatief verminderde levensjaren. Dat is een enorme prijs die we betalen. Laat staan hoeveel mensen je had kunnen helpen met die honderden miljarden die je nu laat liggen door de economie plat te gooien. Dat zijn ook gewoon mensenlevens waar je in normale tijden tegen zegt: 'daar is geen geld voor, pech gehad'.
Een lockdown zoals we die hier ingevoerd hebben, is helemaal niet zo vanzelfsprekend als het kabinet voordoet. Dit virus treft bijvoorbeeld jonge mensen totaal niet en door een totalitaire quarantaine in te voeren zeg je dus eigenlijk dat je het niet aandurft om gerichter, efficienter beleid te voeren.
Ik ben in ieder geval zwaar teleurgesteld in het feit dat het kabinet zich door emotie laat leiden in plaats van rationele, 'harde' beslissingen te nemen en proberen er het beste van te maken. Met een total lockdown zoals nu leg je je er gewoon bij neer...
Aboutaleb doet het primaquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:32 schreef Hexagon het volgende:
Ja Aboutaleb krijgt nou eenmaal een harde plasser van iedere vorm van overheidsrepressie dus die heeft nu echt de tijd van z'n leven.
Grootste nutteloze actie ooit dit van een overheid. En het heeft allemaal een reden en de maatregelen nu komen ze prachtig uit. Of ze gebruiken ze.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef kol7680 het volgende:
Als blijkt dat Zweden zonder quarantaine-maatregelingen zoals hier prima uit de corona-crisis komt, dan hoop ik toch echt dat het kabinet na deze crisis gaat vallen en dat er een herstructurering gaat komen van het RIVM en andere instanties die dus blijkbaar gefaald hebben.
Elke maand lockdown is gewoon 17 miljoen x (1/12) aan sterk kwalitatief verminderde levensjaren. Dat is een enorme prijs die we betalen. Laat staan hoeveel mensen je had kunnen helpen met die honderden miljarden die je nu laat liggen door de economie plat te gooien. Dat zijn ook gewoon mensenlevens waar je in normale tijden tegen zegt: 'daar is geen geld voor, pech gehad'.
Een lockdown zoals we die hier ingevoerd hebben, is helemaal niet zo vanzelfsprekend als het kabinet voordoet. Dit virus treft bijvoorbeeld jonge mensen totaal niet en door een totalitaire quarantaine in te voeren zeg je dus eigenlijk dat je het niet aandurft om gerichter, efficienter beleid te voeren.
Ik ben in ieder geval zwaar teleurgesteld in het feit dat het kabinet zich door emotie laat leiden in plaats van rationele, 'harde' beslissingen te nemen en proberen er het beste van te maken. Met een total lockdown zoals nu leg je je er gewoon bij neer...
En nu eventjes kijken naar het oppervlakte en inwoneraantal van Zweden, en je dan realiseren dat dat niet gaat werken in een land met een van de hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef kol7680 het volgende:
Waarom worden dit soort zaken niet breed uitgemeten in de media en politiek?quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:01 schreef Adrie072 het volgende:
Onderzoekers van het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen denken een essentieel mechanisme in het ziekteproces van covid-19 te hebben gevonden, dat tot nu toe over het hoofd werd gezien.
"Als het inzicht klopt, heeft dat waarschijnlijk belangrijke consequenties voor de behandeling van de ziekte", staat in een persverklaring van het ziekenhuis.
Lekke bloedvaatjes
Artsen zien steeds drie fases bij ernstige infecties met het coronavirus: kortademigheid vanwege vocht op de longen, een ontstekingsreactie in de longen en het ontstaan van trombose en littekens in de longen door het vocht.
"Die eerste fase, waarbij de longen vollopen met vocht, CT-scans van de longen er ernstig uitzien en patiënten snel kortademig worden bij toediening van vocht, is heel kenmerkend", zegt Frank van de Veerdonk, internist-infectioloog in het Radboudumc. "Dit beeld is niet alleen te verklaren door de infectie van de longen. We hadden het idee dat tijdens dit proces ook de heel kleine bloedvaatjes in de longen lek raken. Die lekkage brengt de longen in de problemen, doordat ze deels vollopen."
Dat werd eerder gezien bij SARS, de virusinfectie die in 2003 veel levens eiste. Een goede verklaring werd echter nooit gevonden.
Mogelijke verklaring lekkage
De onderzoekers van het Radboudumc komen nu met een mogelijke verklaring voor de lekkage. Bekend is dat covid-19 de longen binnenkomt via de zogeheten ACE2-receptor. ACE2 is een enzym dat voorkomt op organen, ook op de longen. Het is ook de receptor, de 'ontvanger', voor het coronavirus in het menselijk lichaam.
"Het virus bindt aan de receptor en wordt door de receptor de longcel ingetrokken, waar het virus zich kan vermenigvuldigen", zegt Van de Veerdonk. "Bij een massale infectie verdwijnen die ACE2-receptoren dus van de buitenkant van de cel. Daarmee verdwijnt ook hun functie."
Tot nu toe was bij artsen bekend dat ACE2 een rol speelt bij het op peil houden van de bloeddruk in het hele lichaam. Maar het heeft volgens de onderzoekers nog een andere functie, die bij de covid-19-infecties buiten beeld is gebleven. "ACE2 houdt het stofje bradykinine onder controle. Bradykinine maakt bloedvaten lek. We hebben goede redenen om aan te nemen dat we bij deze covid-19-infecties precies dit effect zien: ACE2-receptoren verdwijnen van de longcellen door het naar binnenbrengen van het virus, waardoor bradykinine vrij spel heeft en de kleine bloedvaten massaal gaan lekken op de plaats van infectie."
Behandeling
De onderzoekers denken dat dit een essentieel mechanisme is in het ziekteproces van covid-19. Waar de meeste behandelingen tegen covid-19 nu gericht zijn op het remmen van de ontstekingen, richt dit onderzoek zich op de fase daarvoor: de lekkage die de longen in de problemen brengt.
Daarom zijn de onderzoekers al bezig met het opzetten van behandelingen met icatibant, een middel dat de effecten van bradykinine kan remmen. "Het mooie is: iedere patiënt is hetzelfde", zegt Van de Veerdonk. "Ze hebben allemaal geen afweer en iedereen lekt. We zijn de behandeling nu begonnen met vijf patiënten en ik mag voorzichtig positief zijn. Maar we zijn er natuurlijk nog lang niet."
Internationaal onderzoek moet uitwijzen of de nieuwe inzichten en behandelingen inderdaad effect hebben. Mocht dat zo zijn, dan heeft dat volgens Van de Veerdonk grote consequenties. "Op het moment dat een patiënt in het ziekenhuis komt, kan het hele proces binnen een paar dagen worden stopgezet en krijgen ze de kans om het virus op te ruimen in de twee weken die volgen. Mensen kunnen sneller naar huis en omdat we het vroeg aanpakken, komen patiënten niet meer op de intensive care terecht."
De nieuwe inzichten van de onderzoekers moeten nog door collega's worden beoordeeld en van commentaar worden voorzien. Van de Veerdonk koos ervoor het onderzoek zo snel mogelijk te publiceren en niet te wachten op publicatie in een hoog aangeschreven blad. "Want als het klopt wat we denken, kan het het verschil maken."
bron https://nos.nl/artikel/23(...)-19-blootgelegd.html
Was deze al voorbij gekomen? Klinkt hoopvol!
Als er een groep van meer dan drie mensen bij elkaar staat, dan geldt de langsrijdende auto al direct als waarschuwing. Komen de medewerkers van stadstoezicht daarna langs en zien ze het groepje dan alsnog staan, dan is de kans groot dat er direct boetes volgen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit gaat veel te ver. Rot op met dat ding.
Wie dit bedacht heeft mag heel snel terug naar de ddr + een flinke dosis corona krijgen. Drones, spy auto's, tracing apps, als je t hier over hebt dan ben je een aluhoedje, maar het komt wel iedere keer uit.
Oprotten met die bende.
Het gaat me erom wat in de persco wordt gezegd. Hij geeft aan dat ze de ernst van het ziekteverloop kunnen verminderen, ik neem dan aan door te onderzoeken of het mogelijk is dat te bereiken door mensen bloot te stellen aan een kleine hoeveelheid van het virus. BVD indien je vloeiend Duis spreekt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:23 schreef Stokkie_ het volgende:
Er wordt inderdaad gedacht dat de mate van blootstelling invloed heeft maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. De gedachte is dat je immuun systeem 7-10 dagen nodig heeft om volledig op gang te komen en hoe minder virus er tegen die tijd aanwezig is hoe groter dan kans dat het mild af loopt.
Zweden heeft ook steden en dorpen. En als je t gemiddelde over heel zweden pakt idd. Maar 90% woont ten zuiden van Upsala, dus eigenlijk best vergelijkbaar met de rest van Europa.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En nu eventjes kijken naar het oppervlakte en inwoneraantal van Zweden, en je dan realiseren dat dat niet gaat werken in een land met een van de hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld.
Hier moeten we ons heel hard tegen verzetten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als er een groep van meer dan drie mensen bij elkaar staat, dan geldt de langsrijdende auto al direct als waarschuwing. Komen de medewerkers van stadstoezicht daarna langs en zien ze het groepje dan alsnog staan, dan is de kans groot dat er direct boetes volgen.
![]()
![]()
Bron?quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We zitten op nagenoeg hetzelfde aan doden op dagelijks basis als Italië. Vergeet niet dat er in Italië 3 a 4x zo veel mensen wonen. 150 doden per dag staat gelijk aan 500 tot 600 daar.
Dan nog de vraag hoe accuraat de rapportage is. In Nederland ligt het aantal Corona doden in werkelijk ongeveer 2x zo hoog als dat het RIVM rapporteert. Ik weet niet hoe dat in Italië ligt.
Als het veel geld in het laatje brengt, zie ik deze auto's binnenkort wel overal door de steden rijden. Als je 5 man spot heb je al bijna 2K, lekker snel verdient.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier moeten we ons heel hard tegen verzetten.
Ziek.
Reken maar op veel gezelligheid in sommige stadswijken zodra het weer naar de zomer loopt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:42 schreef Red_85 het volgende:
Hier moeten we ons heel hard tegen verzetten.
Ziek.
Dat is idd snel verdiendquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Als het veel geld in het laatje brengt, zie ik deze auto's binnenkort wel overal door de steden rijden. Als je 5 man spot heb je al bijna 2K, lekker snel verdient.
Ja, want bij de verkeersslachtoffers tellen we ook de mensen met diabetes en overgewicht niet mee.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bron?
En laten we het dan vooral hebben over de echte corona doden. Niet over comorbiditeit. Hoe veel zijn er dat nu? 125?
Klinkt als een puik plan dit.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:59 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Twee mensen aan het roer met een zware depressie.
Kijken mensen niet naar de cijfers ofzo? Zowel nieuwe cases als doden stijgt gewoon rap in Zweden. Die gaan over een week of wat gewoon een lockdown aankondigen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zweden heeft ook steden en dorpen. En als je t gemiddelde over heel zweden pakt idd. Maar 90% woont ten zuiden van Upsala, dus eigenlijk best vergelijkbaar met de rest van Europa.
Nee. Gejat.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als het veel geld in het laatje brengt, zie ik deze auto's binnenkort wel overal door de steden rijden. Als je 5 man spot heb je al bijna 2K, lekker snel verdient.
Nee.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Gejat.
Dit gaat te ver en is pure onderdrukking. Iedereen wordt bang voor de overheid op deze manier.
Dit soort afdwingerij moet per direct stoppen.
Hé bah, moet dit? Ik ben een beelddenkerquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:32 schreef Hexagon het volgende:
Ja Aboutaleb krijgt nou eenmaal een harde plasser van iedere vorm van overheidsrepressie dus die heeft nu echt de tijd van z'n leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |