Zelfs als het er maar 100 zouden zijn lijkt me dat al niet te doen.quote:Op zondag 12 april 2020 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onze school heeft 1000 leerlingen. Als we de helft laten komen dan hebben we er 500 in het gebouw. Stel dat het ons lukt om de 1,5 meter afstand tijdens de les te bewaren, dan nog is het tijdens de pauze of voor of na schooltijd echt een kansloze missie. Kinderen zoeken elkaar nu eenmaal op, daar kunnen wij echt niet als politieagenten tussen gaan staan.
Precies.quote:Als de scholen weer open gaan dan is dat omdat dat veilig wordt geacht, niet omdat de optie zou bestaan om een school te openen in anderhalvemetermodus.
Goed van je. Maar als jij degene zou zijn die moet kiezen, zou jouw school dan morgen open gaan?quote:Hoe dan ook, als mijn school morgen besluit weer open te gaan dan sta ik overmorgen weer in mijn lokaal.
Na de meivakantie, denk ik. Maar ik zal er onmiddellijk aan toevoegen dat ik blij ben die beslissing niet te hoeven maken.quote:Op zondag 12 april 2020 23:25 schreef probeer het volgende:
Goed van je. Maar als jij degene zou zijn die moet kiezen, zou jouw school dan morgen open gaan?
Dat besef komt er ongeveer met drie weken.quote:Op zondag 12 april 2020 22:46 schreef subotica het volgende:
[..]
Onze samenleving en onze toekomst is meer dan alleen zwakke ouderen.
Groep 3 is leren lezen en beginnend rekenen. Met beiden, maar vooral lezen merk je dat het snel achteruit gaat na 1 week niet oefenen. Ze zijn het trucje aan het leren en kunnen het nog allerminst op de automatische piloot.quote:Op zondag 12 april 2020 22:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zeg je eerlijk dat ik het overdreven vind voor bv groep 2. Kleurplaten, knutselwerkjes, beetje oefenen met schrijven al, paasliedjes.
De school is beoordeeld als heel goed maar het is nou niet zo dat je een enorme achterstand oploopt na een kwartaal.
In zo'n klas zitten 30 kinderen met 1 juf dus amper persoonlijke aandacht.
Paar uur per week helpen, oefenen met schrijven, lezen, rekenen kom je voor mijn gevoel verder mee.
Het is meer de interactie met andere kinderen en de routine.
Maar die van mij is best introvert en vind het dan allang best zo.
Weet niet hoe het voor groep 3-6 is.
Maar als je terugdenkt, loop je daar nou in een kwartaal zo'n gigantische achterstand mee op?
Waarom zou je die beslissing niet willen nemen ? Zoals het nu gaat was het de eerste weken wellicht spannend, en nieuw, maar dat is er nu wel vanaf. Aan heel veel kanten schuurt het . De beslissing nemen , gefaseerd open en dan gelijk met een aantal maatregelen van jouw kant om het risico te minimaliseren. Ben benieuwd welke dat dan zijn. Volgens mij heb jij wel ideeen.quote:Op zondag 12 april 2020 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
Na de meivakantie, denk ik. Maar ik zal er onmiddellijk aan toevoegen dat ik blij ben die beslissing niet te hoeven maken.
Waarom invalleerkrachten? Zijn er zoveel zieken? Of gewoon tekort?quote:Op maandag 13 april 2020 09:07 schreef Jojoortje het volgende:
Onze mag wel zeker wel open na de meivakantie vind ik. We moeten dan wel meteen op zoek naar invalleerkrachten en dat is wel een probleem.
quote:Vanavond rond 20.00 uur spreekt de Franse president Macron de bevolking toe over de bestrijding van het coronavirus, voor de derde keer. Volgens Franse media zal hij geen verlichting bieden, zoals in sommige andere Europese landen gebeurt, maar komt hij juist met meer maatregelen. Meerdere bronnen melden bijvoorbeeld dat Macron de lockdown gaat verlengen tot medio mei en dat scholen pas in september weer open kunnen.
Veel focus op hygiëneregels. Vaak handen wassen, hoesten en niezen in je elleboog. Desinfecterende middelen in alle lokalen. Alle leerlingen en personeelsleden met klachten, hoe licht ook, thuis laten blijven en wegsturen als ze toch op school zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 07:46 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Waarom zou je die beslissing niet willen nemen ? Zoals het nu gaat was het de eerste weken wellicht spannend, en nieuw, maar dat is er nu wel vanaf. Aan heel veel kanten schuurt het . De beslissing nemen , gefaseerd open en dan gelijk met een aantal maatregelen van jouw kant om het risico te minimaliseren. Ben benieuwd welke dat dan zijn. Volgens mij heb jij wel ideeen.
Ik ben wel benieuwd hoe er dan omgegaan wordt met allergieën. Al kan ik dat zelf ook wel invullen... Blijf maar thuis.quote:Op maandag 13 april 2020 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Veel focus op hygiëneregels. Vaak handen wassen, hoesten en niezen in je elleboog. Desinfecterende middelen in alle lokalen. Alle leerlingen en personeelsleden met klachten, hoe licht ook, thuis laten blijven en wegsturen als ze toch op school zijn.
En verder gewoon doen wat we altijd doen. Ik zie geen andere mogelijkheid.
Risicogevallen. Ook met zieke partners thuis die in een chemotraject zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 09:09 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Waarom invalleerkrachten? Zijn er zoveel zieken? Of gewoon tekort?
Het RIVM onderzoek zal niet afgerond zijn. Er waren tekort proefpersonen (er waren er 100 nodig) en rond 20 april hopen ze de eerste resultaten te hebben op basis van de eigenlijk te kleine steekproef.quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef Jojoortje het volgende:
Zeer benieuwd wat er straks uit het onderzoek gaat komen van het RIVM.
Toch staat dit haaks op elkaar. Als kinderen geen besmettingsgevaar vormen, waarom zouden ze dan met lichte klachten thuis moeten blijven?quote:Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Het RIVM onderzoek zal niet afgerond zijn. Er waren tekort proefpersonen (er waren er 100 nodig) en rond 20 april hopen ze de eerste resultaten te hebben op basis van de eigenlijk te kleine steekproef.
Ondertussen is nergens nog aangetoond dat een kind een volwassene heeft besmet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)best-lastig-a3996057
En Rutte zei dat ook al toen hij de scholen sloot. Er is geen aanwijzing dat scholen zorgen voor de verspreiding van de besmetting door de kinderen. Het sluiten van de scholen was eerder een emotionele dan rationele beslissing. Grote kans dat dat er nu weer uitkomt...
Kinderen tot 12 jaar mogen nu ook al buiten met elkaar spelen in kleine groepen. Begeleiders moeten wel 1,5 afstand tot elkaar houden
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden
School dus gefaseerd open, risicogevallen blijven thuis. Dat geldt voor leerkrachten en ook voor kinderen met lichte klachten.
Dat is het advies van het RIVM . Ze vormen geen besmettingsgevaar lijkt het tot nu toe, maar om alle risico's uit te sluiten zou je degenen met verkoudheid en verhoging beter thuis kunnen laten .quote:Op maandag 13 april 2020 13:17 schreef Moonah het volgende:
Toch staat dit haaks op elkaar. Als kinderen geen besmettingsgevaar vormen, waarom zouden ze dan met lichte klachten thuis moeten blijven?
Dat weet ik. Maar het voelt gek.quote:
Het is een nieuw virus dat aan het toeslaan is.quote:Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Ondertussen is nergens nog aangetoond dat een kind een volwassene heeft besmet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)best-lastig-a3996057
En Rutte zei dat ook al toen hij de scholen sloot. Er is geen aanwijzing dat scholen zorgen voor de verspreiding van de besmetting door de kinderen. Het sluiten van de scholen was eerder een emotionele dan rationele beslissing.
Het RIVM zegt dat er geen bewijs is... Ook nu is er nergens het bewijs dat (jonge) kinderen het virus overdragen. De kans is heel groot dat ook het onderzoek straks dit ook uitwijst,omdat nergens ter wereld dit wordt aangegeven.quote:Op maandag 13 april 2020 14:56 schreef KreKkeR het volgende:
Wat wil jij dan? Eerst grondig wetenschappelijk onderzoek naar wat nu wel/niet een echte besmettingshaard kan zijn alvorens je daadwerkelijk actie onderneemt? Die luxe heb je doorgaans alleen in situaties waar je de tijd hebt omdat het virus nog niet toegeslagen.
Mijn punt is dat "geen bewijs" in een periode waarin sowieso nog relatief weinig onderzoek is gedaan naar het virus nog niet zo heel veel zegt (ik heb het over de periode waarin men de lock down beslissingen nam, enkele weken terug).quote:Op maandag 13 april 2020 15:10 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Het RIVM zegt dat er geen bewijs is... Ook nu is er nergens het bewijs dat (jonge) kinderen het virus overdragen. De kans is heel groot dat ook het onderzoek straks dit ook uitwijst,omdat nergens ter wereld dit wordt aangegeven.
Lijkt me onmogelijk om als leerkracht te zeggen wie er wel naar school mag en wie niet.quote:Op maandag 13 april 2020 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien dat alleen de kinderen terug naar school gaan die voor dit gebeuren onder hun niveau presteerden of er op. De rest van de kinderen hebben alvast vakantie. Denk ik.
Hoezo? Je weet toch wel hoe welke leerling scoort? Hoe moet je anders een voortgangsgesprek met de ouders vol praten?quote:Op maandag 13 april 2020 20:21 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk om als leerkracht te zeggen wie er wel naar school mag en wie niet.
Hebben niet alle kinderen even veel recht op onderwijs,ongeacht hun 'scores' ?quote:Op maandag 13 april 2020 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo? Je weet toch wel hoe welke leerling scoort? Hoe moet je anders een voortgangsgesprek met de ouders vol praten?
Tuurlijk wel, het was maar een gedachtequote:Op maandag 13 april 2020 20:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hebben niet alle kinderen even veel recht op onderwijs,ongeacht hun 'scores' ?
Ik weet precies hoe elk kind bij mij uit de groep scoort. Dus als het onder hun niveau is of op hun niveau (wie bepaalt dat?) dan mogen ze naar school?quote:Op maandag 13 april 2020 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo? Je weet toch wel hoe welke leerling scoort? Hoe moet je anders een voortgangsgesprek met de ouders vol praten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |