Altijd weer die eenzijdige betweterige achteraf kijk. Alsof de medewerkers van het RIVM niet alle scenario's op het moment supreme bestuderen. Zij gaan uit van op DAT moment bekende wetenschappelijk kennis van eerdere virus uitbraken, met op DAT moment de kennis van deze virus uitbraak.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ronavirus~b09e4c7a8/
[..]
Goed, ik riep dat ze na drie dagen al de controle kwijt waren, blijkbaar gebeurde dit pas na zeven dagen, excuses.
Eerste besmetting was op 27 februari vastgesteld, een week later is dus 5 maart. Zij waren dus 5 maart al de controle kwijt en wisten dat "containment" niet ging werken. Daarna heeft het nog een week geduurd (12 maart) voordat de maatregelen in Noord-Brabant werden doorgetrokken voor heel Nederland. Scholen gingen dicht vanaf 16 maart en pas nog een week later (23 maart) kwam er een "lockdown".
Waarom heeft het 18 dagen moeten duren tussen controle kwijtraken en vaststellen dat indammen geen mogelijkheid meer was en een lockdown? Wat dachten ze dat er ging gebeuren? Virus zou opeens verdwijnen?
Dit artikel laat zo pijnlijk zien hoe hard het RIVM en de overheid heeft gefaald ....
Gewoon mondkapjes naar China sturen terwijl WHO al waarschuwde voor wereldwijde tekorten....
Klopt helemaal toch. Amerika is een dom derdewereld land in veel opzichten dat allang failliet zou moeten zijn met die op de pof leven levensstijl.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Betaald met de creditcard. Deze crisis is misschien de schuld van de chinezen omdat ze alles wat leeft opvreten, maar die van 2008 was 100% de schuld van die teringyanks die alles maar op de pof kopen en dat de normaalste zaak van de wereld vinden. De ene CC nemen om de vorige af te betalen etc. Dom achterlijk kutvolk.
Achteraf gelul is altijd makkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Altijd weer die eenzijdige betweterige achteraf kijk. Alsof de medewerkers van het RIVM niet alle scenario's op het moment supreme bestuderen. Zij gaan uit van op DAT moment bekende wetenschappelijk kennis van eerdere virus uitbraken, met op DAT moment de kennis van deze virus uitbraak.
Dat is ook mijn ervaring en van wel meer mensen hier.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik fiets en loop het hele jaar door hard. Het is veel drukker dan normaal. Zelfs in mn eigen straat in het veel drukker dan gebruikelijk. Ik snap dat mensen zich opgesloten voelen na een week thuis werken en nu er geen vermaak is zoals horeca, vakanties, festivals en andere uitjes. Maar nu is het dus drukker dan anders. En waar de meeste afgelopen 2 weken nog moeite deden om afstanden te houden, doet een meerderheid dat nu niet meer.
Dat is mijn ervaring de laatste paar dagen.
Het is juist de bedoeling van een organisatie zoals RIVM dat je de zaken op orde hebt wanneer de problemen er zijn, niet dat er dan nog plannen gemaakt moeten worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Achteraf gelul is altijd makkelijk inderdaad.
We zitten op nagenoeg hetzelfde aan doden op dagelijks basis als Italië. Vergeet niet dat er in Italië 3 a 4x zo veel mensen wonen. 150 doden per dag staat gelijk aan 500 tot 600 daar.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
We doen het relatief ook lang niet slecht. We zouden 'Italië achterna gaan' en 'Massale slachtingen' krijgen. In werkelijkheid valt dat enorm mee
Volgens mij blijven bepaalde vluchten wel vliegen om hun plek niet te verliezen (of iets dergelijks, zoiets las ik een tijd terug). Ze vliegen dus, maar je kan er dus eigenlijk geen gebruik van maken. Amerikanen mogen Europa niet in, Europeanen mogen de VS niet in. Hoogstens wat gestrande toeristen of zo. Anders weet ik het ook niet.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef Za het volgende:
Mensen hoe kan het dat er dagelijks nog steeds tig vluchten van JFK op Amsterdam aanvliegen?
(al dan niet rechtstreeks)
[ afbeelding ]
Amsterdam ook, vorige week had ik idee dat mensen even gericht een boodschap gingen doen, nu lopen ze weer op hun gemakje te flaneren.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring en van wel meer mensen hier.
Ik woon naast de plaatselijke zaterdagmarkt en hier staan nu bijna evenveel fietsen als voor de coronamaatregelen. De afgelopen weken was het een stuk rustiger, terwijl het weer vergelijkbaara was.
Ah ja. Want je kunt plannen hebben als je nog geen flauw benul hebt van hoe een virus werkt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling van een organisatie zoals RIVM dat je de zaken op orde hebt wanneer de problemen er zijn, niet dat er dan nog plannen gemaakt moeten worden.
Toen ik hier een thread over opende werd deze binnen 5 minutrn gesloten als zijnde speculatie, omdat ik niet binnen 5 minuten alle bronnen van februari had teruggevonden. Gelukkig dat jij dit nog eens te berde brengt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Markesh het volgende:
Dit stukje..
Zo landt op 10 februari om 19.50 uur vlucht Y87404 van Suparna Airlines op Schiphol. In minder dan twee uur worden de pallets en containers ingeladen. Hoeveel er precies in het ruim van de Boeing verdwijnt, blijft gissen, maar het gaat om enorme aantallen. Een Nederlandse handelaar heeft naar eigen zeggen in zijn eentje al ‘5 tot 6 miljoen mondkapjes, 100 duizend overalls en tien beademingsmachines’ opgekocht in Nederland, Duitsland en Turkije. ‘Ik heb met spullen in mijn handen gestaan die in oktober vanuit China naar Nederland kwamen en die nu weer teruggingen.’
Ook een bedrijf als KLM draagt een steentje bij. De luchtvaartmaatschappij die werkt met Chinese partners levert ‘drie containers met medische spullen’, zo valt in interne communicatie te lezen. (Later in maart zullen de Chinese maatschappijen als tegenprestatie zo’n 170 duizend mondkapjes en 150 duizend handschoenen aan Nederland doneren.)
Om 21.41 uur vertrekt de volgeladen Chinese Boeing richting Shanghai. Volgens de officiële opgave van China bij de Nederlandse autoriteiten vervoert het vrachtvliegtuig ‘maskers, beschermingskleding, handschoenen en andere reddingsmiddelen’, allemaal spullen waar Nederland niet veel later zelfwanhopig naar op zoek moet. Al twee weken later constateert het OMT in een memo dat er ‘in Nederland problemen zijn met de beschikbaarheid van mondkapjes’.
😠
Zeg dat nou niet want dan overdrijf je en woon je in een Tokkie buurt volgens sommige users hier.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik fiets en loop het hele jaar door hard. Het is veel drukker dan normaal. Zelfs in mn eigen straat in het veel drukker dan gebruikelijk. Ik snap dat mensen zich opgesloten voelen na een week thuis werken en nu er geen vermaak is zoals horeca, vakanties, festivals en andere uitjes. Maar nu is het dus drukker dan anders. En waar de meeste afgelopen 2 weken nog moeite deden om afstanden te houden, doet een meerderheid dat nu niet meer.
Die verplichting is al een tijd geleden opgeheven. Men hoeft niet meer alleen te vliegen om slots te behouden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij blijven bepaalde vluchten wel vliegen om hun plek niet te verliezen (of iets dergelijks, zoiets las ik een tijd terug). Ze vliegen dus, maar je kan er dus eigenlijk geen gebruik van maken. Amerikanen mogen Europa niet in, Europeanen mogen de VS niet in. Hoogstens wat gestrande toeristen of zo. Anders weet ik het ook niet.
Dat is hele idee van een draaiboek, dat je verschillende varianten hebt, en daar ook verschillend op acteert.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah ja. Want je kunt plannen hebben als je nog geen flauw benul hebt van hoe een virus werkt.
Hoezo? China hielp op hun beurt weer Nederland weken later.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:27 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-uit-nederland.html
[..]
2 weken later hebben we zelf te kort. Man man man. Ik hoop toch zo op een parlementaire enquete zodra heel dit gebeuren voorbij is.
Hier juist enorm rustig nog steeds, terwijl het normaal veel drukker is. Mensen die zich niet aan de regels houden vormen hier de uitzondering, maar dat zal per gemeente wel anders zijn dan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
maar wat is de enorme relevantie hiervan, gewoon een kwestie van vraag en aanbodquote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Za het volgende:
[..]
Toen ik hier een thread over opende werd deze gesloten als zijnde speculatie, omdat ik niet binnen 5 minuten alle bronnen van februari had teruggevonden. Gelukkig dat jij dit nog eens te berde brengt.
@:capricia @:loona
100% gelijk het is bizar.
Dan loop je altijd achter de feiten aan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Altijd weer die eenzijdige betweterige achteraf kijk. Alsof de medewerkers van het RIVM niet alle scenario's op het moment supreme bestuderen. Zij gaan uit van op DAT moment bekende wetenschappelijk kennis van eerdere virus uitbraken, met op DAT moment de kennis van deze virus uitbraak.
Je moet als land een zekere stock achter de hand hebben.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
maar wat is de enorme relevantie hiervan, gewoon een kwestie van vraag en aanbod
Ah, top, dat wist ik niet. Maar dan heb ik geen idee waarom ze nog vliegen. Goederen dan gok ik of zo.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die verplichting is al een tijd geleden opgeheven. Men hoeft niet meer alleen te vliegen om slots te behouden.
Als je op 5 maart weet dat je controle kwijt bent en containment strategie niet werkt is het gewoon belachelijk dat je 18 dagen wacht voor een lockdown. De huidige maatregelen zijn voldoende, ben ik het helemaal mee eens, maar wel 18 dagen te laat genomen. Ik snap gewoon niet waarom er geen kritiek mag.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah ja. Want je kunt plannen hebben als je nog geen flauw benul hebt van hoe een virus werkt.
100% ja. Ook die doemdenkers en paniekzaaiers wisten van niks. Daarbij hebben ze tot op heden ook 0% gelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan loop je altijd achter de feiten aan.
Regeren is vooruit kijken.
Er waren genoeg mensen die het zagen, weggezet werden als paniekzaaiers en doemdenkers door het is maar een griepje volk en nu wordt hen verweten dat het achteraf gelul is?
Dit is zo'n dooddoener inderdaad. Ze regeren gewoon niet, ze lopen achter de feiten aan en dan mag je ook nog eens geen kritiek hebben, want ze konden het toch niet weten ....quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan loop je altijd achter de feiten aan.
Regeren is vooruit kijken.
Er waren genoeg mensen die het zagen, weggezet werden als paniekzaaiers en doemdenkers door het is maar een griepje volk en nu wordt hen verweten dat het achteraf gelul is?
quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:14 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat RIVM helemaal niet de weg kwijt was, ik denk eerder dat het in de voorbereiding gruwelijk mis was gegaan, van: Hebben we genoeg testen? Ja geloof het wel zal het uitzoeken.
Persoon gaat vervolgens doodleuk op vakantie, niemand denkt er meer aan, en komen er dan achter dat er helemaal geen test materiaal is, en dat de hele strategie overboord kan, geloof me ik ben er vrijwel zeker van dat er zoiets gebeurt is.
Het RIVM heeft aan alle kanten gefaald. De hele wereld kon het zien aankomen en het was al lang en breed duidelijk hoe besmettelijk het was en hoe ernstig veel patienten er aan toe waren. Maar volgens het RIVM kwam het als complete verrassing.quote:Niet alleen gaat de verspreiding van het virus veel sneller dan gedacht, ook de ernst van de ziekteverschijnselen komt als een verrassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |