abonnement Unibet Coolblue
pi_195288007
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:46 schreef Loj het volgende:
Iemand hier verstand van space scooters?
Koop ik een gewone of een junior voor een jongen van 6? (Kledingmaat 116/122)...
Gewone.
Sac is net 7 maar had in april al de gewone. Ze had toen maat 122/128
pi_195289778
@Loj, mijn zesjarigen hebben ook de gewone en dat gaat echt prima. Ik denk dat de junior variant snel te klein zou zijn.
pi_195290166
Wij hebben de junior. Maar de mijne is een mini, dus dat is de reden.
pi_195292172
Top! Dan ga ik voor de gewone!
Fijn toch dit forum :)
pi_195546099
En daar kom ik weer _O-


Iemand een goede tip voor een gps horloge?

nooit gedacht dat ik dit zou vragen, ik was er fel op tegen _O-
pi_195548897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Loj het volgende:
En daar kom ik weer _O-


Iemand een goede tip voor een gps horloge?

nooit gedacht dat ik dit zou vragen, ik was er fel op tegen _O-
Spotter hebben wij. Ook nooit gedacht maar na een paar keer zoon kwijt was man het zat en kocht eentje, met camouflage. Mooi ding maar in ons gebied is GPS bereik niet altijd accuraat. Maar is in een dorp in het noorden. Denk in stad veel beter.
pi_195583687
Loj, kijk goed naar het besturingssysteem en de beveiliging! Koop geen goedkope Chinese meuk iig.

Juul is steeds meer bezig met haar keukentje en poppen. Ze krijgen te eten, gaan slapen, ze loopt ermee rond met de poppenwagen etc. 1 pop is een klein modelletje echt voor dreumessen en 1 is rechttoe rechtaan zeg maar. Nu willen we voor haar een interactieve pop kopen. Dan kom je al snel op Baby Born. Ik ben benieuwd naar ervaringen ermee? Ik zie Juul er al helemaal druk mee zijn, aankleden, eten geven, luiers verschonen etc.
Maar ik zie ook andere merken en accessoires daarvan. Geen idee wat de verschillen zijn.
Kortom tips, ervaringen gevraagd :D
pi_195584061
Ik zou vooral op het lijfje en daarmee voorkeur van Juul proberen te letten. Peuter heeft hier 3 oude poppen van mij (waaronder een baby Born die een hard lijf heeft) en ze speelt vooral met de poppen met zacht lijf. Nu viel er eentje bijna uit elkaar en heeft vriend die weggedaan (verstopt). Ze krijgt voor Sinterklaas een baby Annabel, want zacht lijfje en toch interactief.
De huidige babyborn kan volgens mij ook weinig meer dan mijn oude en die heeft ze dus nog liggen.
Ik lees vaker dat kinderen de voorkeur hebben voor poppen met een zacht lijfje.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:09:26 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195585644
Baby Born heeft ook de soft touch, dat is wel een zacht lijfje, maar toch waterdicht zodat de pop in bad kan of mee onder de douche.
Wij hebben op het punt gestaan deze te kopen, en toen was de poppenfase van Guppy ineens voorbij :').
KuikenGuppy
pi_195586027
Ah goede tips! Zacht lijfje en bad klinken als de perfecte combi!
pi_195586279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:56 schreef Loj het volgende:
En daar kom ik weer _O-


Iemand een goede tip voor een gps horloge?

nooit gedacht dat ik dit zou vragen, ik was er fel op tegen _O-
Wij hebben er de Move van one2track. Main reason: hij is redelijk goed waterdicht. Ik ben heel goed te spreken over dit horloge. Wel behoorlijk aan de prijs qua aanschaf, maar qua gebruikskosten valt het enorm mee. Ik schat het op 2.50 per maand ongeveer en dan sturen de jongens vrij regelmatig spraakberichten. :')
We zijn ooit begonnen met de Rebel, ook van one2track maar daarover waren we minder tevreden. Lastig aan te krijgen en opladen werkte niet altijd in één keer. Dan moesten we de oplader 2/3 keer opnieuw aansluiten en dan pakte hij 'm pas.
pi_195598351
Tnx voor de tips.
Ik ga eens even verder googelen hiermee :)

Het probleem is dat vanaf ons huis er slechts 1 speeltuintje is, waar de jongens kunnen komen zonder een gevaarlijke oversteekplaats. En in dat speeltuintje speelt niemand, dus ik wil ze graag de mogelijkheid geven om de “gevaarlijke” straat over te steken naar de vele speeltuintjes waar wel vriendjes zijn.

Ow durf ik hier wel te vertrouwen, maar Js niet. En Ow wil nu niet alleen met Js weg, omdat als Js en hij bonje krijgen Js helemaal niet naar hem luistert. Ow maakt zich daar druk om en wil dus niet met Js meer mee..

Dus ik dacht, zo’n horloge kan helpen. Ow kan mij bereiken of als Js alleen is kan hij een berichtje sturen als hij naar huis komt. Dan kan ik hem weer opwachten bij de drukke straat (is echt max 2 min lopen)...
En stiekem ook handig dat ik niet de 100 speeltuintjes in dit autovrije gedeelte (nou oké, iets overdreven 5 speeltuintjes) hoef af te zoeken als ze naar huis moeten.
pi_195603171
Amazon is gestart met de Prime dagen. Korting tot 30% op oa speelgoed dus dat scheelt soms behoorlijk.
pi_195603262
Kruidvat heeft nu ook 2e halve prijs op veel speelgoed, waaronder Lego.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:10:24 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195673591
Is Lego boost de prijs waard? Is het leuk voor een bijna 10jarige?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195674244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Is Lego boost de prijs waard? Is het leuk voor een bijna 10jarige?
Wij hebben hem, B van 6,5 jaar vind hem met vlagen leuk. Het is vooral simpel programmeren, maar er zijn veel aanpassingen en ombouw ideeen te vinden op internet dus je kan best veel varieren.
Ik zou hem zo weer kopen in ieder geval. Wel even kijken of je tablet of smartphone het besturingsprogramma ervan kan draaien? Onze oude iPad kon het niet.
pi_195676740
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens :')

Heeft in die categorie al in gebruik:
- een loopfiets
- een bak vol Duplo (wordt zelden mee gespeeld)
- een houten treinbaan met een berg aanvullingen
- schoolbord/whiteboard
- diverse muziekinstrumenten

Eens even horen wat jullie nou een geniaal ding vinden voor driejarigen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195677015
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens :')

Heeft in die categorie al in gebruik:
- een loopfiets
- een bak vol Duplo (wordt zelden mee gespeeld)
- een houten treinbaan met een berg aanvullingen
- schoolbord/whiteboard
- diverse muziekinstrumenten

Eens even horen wat jullie nou een geniaal ding vinden voor driejarigen :)
- Wobbel
- Grimms O+
- tipi/tent oid
- trampoline
- tuingereedschap
- modderkeukentje

Dat soort dingen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:27:02 #179
269689 crew  Viv
pi_195677044
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens :')

Heeft in die categorie al in gebruik:
- een loopfiets
- een bak vol Duplo (wordt zelden mee gespeeld)
- een houten treinbaan met een berg aanvullingen
- schoolbord/whiteboard
- diverse muziekinstrumenten

Eens even horen wat jullie nou een geniaal ding vinden voor driejarigen :)
Ik heb zelf dit op het oog als groot cadeau, lijkt me ook wel iets voor jullie! O+

https://www.planethappy.n(...)n-spiraal-43270.html



pi_195677341
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:12 schreef minilot het volgende:
Pfffrt. Zoon wordt begin januari 3 en er wordt nu al gepolst naar wat grotere cadeau-ideeën door de opa's en oma's en we weten het voor onszelf nog niet eens :')

Heeft in die categorie al in gebruik:
- een loopfiets
- een bak vol Duplo (wordt zelden mee gespeeld)
- een houten treinbaan met een berg aanvullingen
- schoolbord/whiteboard
- diverse muziekinstrumenten

Eens even horen wat jullie nou een geniaal ding vinden voor driejarigen :)
Een pop.

Geld, voor later. Ik ben niet zo van de cadeau's omdat dat nou persé moet.

Mijn familie en schoonfamilie helaas wel. :(
pi_195677480


Heb je een grote lege muur thuis mini?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195677493
Hier zijn spelletjes met 3 ook echt een hit. Elektro, dieren uno ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195678241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]

Heb je een grote lege muur thuis mini?
:D
We hebben al zeven jaar een kale witte muur achter de bank omdat we het niet eens kunnen worden over een muurvulling. 'Leuk voor achter de bank' is intussen een soort running gag geworden voor elke rare textuur, maf kunstwerk of whatever dat we tegenkomen. :')
Ik stuur deze suggestie onmiddellijk door naar mijn wederhelft. Wie weet! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_195678280
Dank voor de overige ideeën trouwens, luitjes! ^O^ Ik ga er morgen eens voor zitten :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195678576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Is Lego boost de prijs waard? Is het leuk voor een bijna 10jarige?
Wij zijn maar gelijk voor de mindstorms gegaan. De boost wel gezien op de lego-beurs, maar het had ons wat te weinig opties voor het geld. Mijn oudste was 12 toen hij ermee begon en kan er goed mee uit de voeten. De 8jarige kan de basic ook wel, maar dat is een snelle, en allebei nerd-kids :P
pi_195678862
Mini:
- Skelter
- Trampoline
- Een tent bouwset met doeken, knijpers, marktknijpers en een lamp. Dat is hier al jaren een hit.
- Winkeltje
pi_195680156
Hier kregen ze als groot cadeau een fiets toen ze 3 werden. Niet zozeer omdat ze daar toen al echt groot genoeg voor waren, maar meer omdat het anders veel klein spul zou worden. Dan liever een fiets op de groei, voordat ze 4 jaar zijn gaan ze die echt al gebruiken.

Verder misschien Hubelino? Dan wordt de duplo ook weer gebruikt.

Meest gebruikte kado’s zijn het spel ‘knibbel knabbel knuisje’ en ABC-boekjes met oa foto’s van familie er in.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195680158
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:10 schreef laziness het volgende:
Is Lego boost de prijs waard? Is het leuk voor een bijna 10jarige?
Voor een 10 jarige is het denk ik wel wat te simpel. Ik zou meer denken aan van 6-9 jaar ongeveer. Mijn tienjarige L vindt het nog steeds wel leuk hoor, maar in bijv. Mindstorms zit meer uitdaging voor de komende jaren.
pi_195753488
Kleine kans, maar je weet nooit. Wij hadden op zolder nog een Majorette racebaan uit de jaren 80. De pull back functie van de autootjes doet het niet meer. Maar niet alle autootjes zijn even breed en passen dus op de baan...

Iemand die een (metalen) pull back autootje van een verkrijgbaar merk heeft en even de breedte op wil meten? O-)
pi_195753624
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Voor een 10 jarige is het denk ik wel wat te simpel. Ik zou meer denken aan van 6-9 jaar ongeveer. Mijn tienjarige L vindt het nog steeds wel leuk hoor, maar in bijv. Mindstorms zit meer uitdaging voor de komende jaren.
Er is een nieuwe mindstorms uit zie ik, gaaf!
pi_195754375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:28 schreef exode het volgende:

[..]

Er is een nieuwe mindstorms uit zie ik, gaaf!
Ja hè! Die staat voor L op mijn kerst verlanglijstje. Ze programmeert graag games in Scratch op de pc, dus de combinatie Scratch achtige tool en Lego is denk ik heel tof voor haar.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:47:30 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195755143
Is die mindstorms nou ¤350, zie ik dat goed?

Kind heeft best veel speelgoed en ook genoeg duur spul maar ¤350 vind ik geen cadeau voor sint of kerst, sorry. Dat gaat me qua prijs te ver voor deze gelegenheden.

Dus de mijne mag het nog even zonder mindstorms doen voorlopig :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195755275
Ja hij is wel duur, maar ik vind het zelf zo leuk dat ik het er wel voor over heb. :@ Stiekem is het ook gewoon een cadeau voor mezelf. :P
pi_195756141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja hij is wel duur, maar ik vind het zelf zo leuk dat ik het er wel voor over heb. :@ Stiekem is het ook gewoon een cadeau voor mezelf. :P
Hahaha, mag ik er een x mee komen spelen?

Lego Boost is volgens mij ¤100, echt wel een leuk ding hoor.
Ze leren er ook gewoon veel van, IT'ers hebben we genoeg nodig de komende jaren.

Hier is de vorige versie van Mindstorms flink afgeprijsd:
https://www.fun.be/lego-31313-mindstorms-ev3.html

Wij zijn zelf nu aan het twijfelen of we de Baby Born soft touch 36 cm of de volledig interactieve van 43 cm gaan kopen voor Juul. Ik lees dat de 36 cm beter handelbaar is voor die leeftijd (ze is 2,5 rond Sint). Zucht, wat is er veel keuze.
pi_195759554
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:45 schreef exode het volgende:

[..]

Hahaha, mag ik er een x mee komen spelen?

Lego Boost is volgens mij ¤100, echt wel een leuk ding hoor.
Ze leren er ook gewoon veel van, IT'ers hebben we genoeg nodig de komende jaren.

Hier is de vorige versie van Mindstorms flink afgeprijsd:
https://www.fun.be/lego-31313-mindstorms-ev3.html

Wij zijn zelf nu aan het twijfelen of we de Baby Born soft touch 36 cm of de volledig interactieve van 43 cm gaan kopen voor Juul. Ik lees dat de 36 cm beter handelbaar is voor die leeftijd (ze is 2,5 rond Sint). Zucht, wat is er veel keuze.
Ja hoor je bent altijd welkom. :Y

Ik wil natuurlijk wel de nieuwste Mindstorms. :@

Qua pop heeft mijn nichtje beide varianten van BabyBorn, maar qua spelen voorkeur voor de zachte. Daar knuffelen ze makkelijker mee omdat hij zacht is en hij is beter mee te slepen naar 'overal' . :') Ik snap de voorkeur wel want de normale baby born is best groot en stug.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 07:41:55 #196
269689 crew  Viv
pi_195759675
Voor de Lego/Duplo/Primo'ers hier: is er animo voor een apart OUD-topic hierover? Zie OUD / [OUD] FAQ en Feedbacktopic

Edit: inmiddels is dit topic er, zie OUD / Het grote LEGO-topic voor jong en OUD! *O*

[ Bericht 39% gewijzigd door Viv op 22-10-2020 02:08:49 ]
pi_195976323
Sjaak wil heel graag een camera voor kerst, zodat hij zelf filmpjes kan maken. Hij is bijna 6. Hebben jullie een tip? Sjaak is niet heel subtiel, dus het moet wel tegen een stootje kunnen.
pi_195976611
Wij hebben de V-tech kidizoom, dat is wel een robuust ding dat tegen een stootje kan. De foto's zijn niet geweldig, maar goed genoeg voor mijn kleuter (en ze hebben nu een nieuwe versie, ik gok dat die een betere resolutie heeft). Je kunt er ook rare foto's mee maken (sjablonen, caleidoscoop, nabewerkingsstickers etc.). Er staan ook een paar spelletjes op en je kunt er muziek op zetten. Het ding slurpt alleen batterijen, dus ik zou er ook gelijk een setje oplaadbare batterijen bij doen. Ik denk wel dat je het apparaat moet zien als speelgoed dat ook foto's maakt dan als een echt fototoestel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195979075
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben de V-tech kidizoom, dat is wel een robuust ding dat tegen een stootje kan. De foto's zijn niet geweldig, maar goed genoeg voor mijn kleuter (en ze hebben nu een nieuwe versie, ik gok dat die een betere resolutie heeft). Je kunt er ook rare foto's mee maken (sjablonen, caleidoscoop, nabewerkingsstickers etc.). Er staan ook een paar spelletjes op en je kunt er muziek op zetten. Het ding slurpt alleen batterijen, dus ik zou er ook gelijk een setje oplaadbare batterijen bij doen. Ik denk wel dat je het apparaat moet zien als speelgoed dat ook foto's maakt dan als een echt fototoestel.
Thanks, maar Sjaak wil graag filmpjes maken en een eigen YouTube kanaal beginnen. Dat laatste ben ik het nog niet helemaal mee eens, maar verder mag het van mij wel.
  zondag 1 november 2020 @ 13:36:36 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195979518
Kidizoom heeft ook een vlogcamera. Of is dat dezelfde die jij bedoelt, @FlyingFish?
KuikenGuppy
pi_195983072
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 13:36 schreef Burdie het volgende:
Kidizoom heeft ook een vlogcamera. Of is dat dezelfde die jij bedoelt, @:FlyingFish?
Nee, wij hebben de gewone camera. Kun je ook filmpjes mee maken, maar voor vloggen is hij echt te beperkt. Dan is die speciale V-tech vlogcamera misschien wat idd, qua sterkte zou het iig wel tegen een stootje moeten kunnen
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195983563
Iemand een tip voor een leuke set met doktersspullen? De kapitein heeft bedacht dat hij later een brandweermandokter wil worden _O- dat is een dokter met een helm. De helm heeft ie al, nu nog de doktersspullen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 november 2020 @ 16:15:55 #203
269689 crew  Viv
pi_195983914
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand een tip voor een leuke set met doktersspullen? De kapitein heeft bedacht dat hij later een brandweermandokter wil worden _O- dat is een dokter met een helm. De helm heeft ie al, nu nog de doktersspullen :D
Deze hebben wij: https://www.dille-kamille(...)soires-00012082.html

Ik had er destijds een hele studie van gemaakt en deze is niet het goedkoopst, maar wel de meeste waar voor je geld in de categorie hout, stethoscoop die goed in de oren blijft zitten en 3 behandel-opties (spuit, pillen en zalf).
pi_195983947
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:15 schreef Viv het volgende:

[..]

Deze hebben wij: https://www.dille-kamille(...)soires-00012082.html

Ik had er destijds een hele studie van gemaakt en deze is niet het goedkoopst, maar wel de meeste waar voor je geld in de categorie hout, stethoscoop die goed in de oren blijft zitten en 3 behandel-opties (spuit, pillen en zalf).
Oj ik vrees nu al die hamer :X :D

Wel een heel zoet koffertje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 1 november 2020 @ 16:50:58 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195984712
Het jammere van die houten koffertjes is dat de stethoscoop het niet echt doet. Van sommige plastic varianten wel.
KuikenGuppy
pi_195984733
quote:
99s.gif Op zondag 1 november 2020 16:50 schreef Burdie het volgende:
Het jammere van die houten koffertjes is dat de stethoscoop het niet echt doet. Van sommige plastic varianten wel.
Oh ja dat herinner ik me ook van de mijne van vroeger, dat je echt wat hoorde :o :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 november 2020 @ 16:57:38 #207
269689 crew  Viv
pi_195984888
ZZ had al een échte stethoscoop om mee te spelen, omdat haar moeder een arts met een kantoorbaan is. Dus dat was hier geen criterium. :+
pi_195985994
Er is er nu ook een bij de Lidl :)

Ah online uitverkocht zie ik, maar misschien ligt er wel wat in de winkels: https://www.lidl-shop.nl/(...)doktertas/p100308623
pi_196066757
Ik zoek wat leuks voor dreumeslief en ik kom er gewoon even niet uit. Voor 5 december van man zijn werk mogen we zelf wat uitzoeken, budget is 25 euro.
Bas is bijna anderhalf en is gek op boekjes lezen, Duplo, puzzels, stapelblokken en stapelbekers. Liever iets zonder batterijen ;) .
Hebben jullie tips?
  donderdag 5 november 2020 @ 09:16:41 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196066781
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zoek wat leuks voor dreumeslief en ik kom er gewoon even niet uit. Voor 5 december van man zijn werk mogen we zelf wat uitzoeken, budget is 25 euro.
Bas is bijna anderhalf en is gek op boekjes lezen, Duplo, puzzels, stapelblokken en stapelbekers. Liever iets zonder batterijen ;) .
Hebben jullie tips?
De kleine regenboog van Grimm's!
KuikenGuppy
pi_196066867
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

De kleine regenboog van Grimm's!
Oeh goede! Ik zit al een tijd te denken over de grote maar de kleine kan natuurlijk ook.
  donderdag 5 november 2020 @ 09:46:09 #212
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196067265
quote:
17s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zoek wat leuks voor dreumeslief en ik kom er gewoon even niet uit. Voor 5 december van man zijn werk mogen we zelf wat uitzoeken, budget is 25 euro.
Bas is bijna anderhalf en is gek op boekjes lezen, Duplo, puzzels, stapelblokken en stapelbekers. Liever iets zonder batterijen ;) .
Hebben jullie tips?
Lidl heeft heel veel mooi (oa houten) speelgoed in de schappen en online nu voor goede prijzen. Ben heel erg te spreken over hun kwaliteit 👌.
pi_196069015
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand een tip voor een leuke set met doktersspullen? De kapitein heeft bedacht dat hij later een brandweermandokter wil worden _O- dat is een dokter met een helm. De helm heeft ie al, nu nog de doktersspullen :D
Wij hebben deze al jaren, B heeft er veel mee gespeeld en nu Juul ook. Ik krijg met name veel spuitjes van haar.
https://www.bol.com/nl/p/(...)74639255/?country=BE

Het is best een oude versie volgens mij, de nieuwe van FP ziet er aardig hetzelfde uit, afgezien van de kleur dan.
pi_196069190
Doktersspullen hebben we toen bij Intertoys gekocht. Een koffertje van ik dacht 10 euro.


Mijn kind is opeens hotel de botel van schilderen op nummer O+
pi_196070445
Schilderen op nummer O+ ik doe het zelf heel erg graag. Ook grote werken. Zijn voor beginners bij Kruidvat en Lidl soms leuke sets te vinden, soms van Ravensburger enzo. Als ze ouder worden, leuke sets van schipper (perfect materiaal). Ben zelf bezig met het noorderlicht (van schipper) :D
pi_196305440
Voor Sinterklaas ben ik zoek naar speelgoed voor een 3-jarige peuter, waar wat aan te ontdekken valt en waar wat uitdaging in zit. Mijn inspiratie is helemaal op, dus heeft iemand tips?
pi_196305583
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor Sinterklaas ben ik zoek naar speelgoed voor een 3-jarige peuter, waar wat aan te ontdekken valt en waar wat uitdaging in zit. Mijn inspiratie is helemaal op, dus heeft iemand tips?
Telraam
Kapla
Smart games (3 biggetjes bijvoorbeeld, of Camelot Jr)
Spulletjes van Grimms O+
Duplo/Hubelino
pi_196305617
Vigatoys magnetische vormen of ander magnetisch (constructie) speelgoed?
pi_196308496
Tiptoi (met boek eerste getallen of letters) vinden mijn dochters erg leuk. Net als Bambino loco als je dat nog niet hebt. Beide kun je in de toekomst uitbreiden met lastigere boekjes/spellen. De Duplo-trein blijft hier ook populair. En qua (bord)spellen kan ik iStorm aanraden, een soort variant op memory die hier nu populair is, net als boomgaard maar beide moeten samen gespeeld worden. (En knibbel knabbel knuisje, maar dat is een compleet ander soort spel).

Voor kleuters kan ik overigens de klassieker ‘wie is het’ aanraden. Groot succes hier en twee kleuters kunnen het ook al heel snel zelfstandig spelen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196311194
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:59 schreef FlyingFish het volgende:
boomgaard maar beide moeten samen gespeeld worden
Boomgaard wordt hier ook alleen mee gespeelt :)
L speelt graag met de raaf dus hij wil juist dat de raaf snel bij de boomgaard is. Ben nog aan het kijken naar een ander spel waarmee hij met iets het bord over kan. Zag nijntje speelt tikkertje maar dat stuk plastic als bord lijkt me niet handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 19-11-2020 13:25:40 ]
pi_196312203
Die Vigatoys zien er wel leuk uit!
Smart games heb ik ook al gekeken, best wel prijzig :@

Duplo hebben we al heel veel, Hubelino zal ik ook nog bekijken.

Dank voor de tips :)
pi_196312342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

Boomgaard wordt hier ook alleen gespeelt :)
S speelt graag met de raaf dus hij wil juist dat de raaf snel bij de boomgaard is. Ben nog aan het kijken aar een ander spel waarmee hij met iets het bord over kan. Zag nijntje speelt tikkertje maar dat stuk plastic als bord lijkt me niet handig.
Wij hebben de kikker variant daarvan, en dat plastic speelbord is echt drama idd. Blijft altijd een ribbel en de figuurtjes vallen daardoor steeds om. Geen aanrader idd.

Misschien gewoon ganzenbord? Daar heb je ook varianten van met kinderfiguren dacht ik. En een vriendin was heel enthousiast over deze, maar die moet ik nog lenen dus nog geen ervaring mee zelf: https://www.bol.com/nl/p/(...)el/9200000035467775/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 18 november 2020 @ 23:16:07 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196313451
Knappe koppen misschien, voor een 3-jarige?
Ook heel leuk: Mimiq. Soort kwartetten maar dan met gekke bekken trekken.
Mijn jongste is net 4, maar die doet al een flink tijdje mee met Uno, ook heel leuk. Net als Halli Galli junior of Dobble.
KuikenGuppy
  donderdag 19 november 2020 @ 05:59:06 #224
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_196314623
Wij hebben ‘mijn eerste spelletjesdoos’ van Haba. Groot succes hier met diverse spelletjes er in. Bordspellen (een simpele variant van mens erger je niet, en nog meer spellen). Mooie houten ‘pionnen’ (dieren)
Nu met 5 spelen ze nog steeds regelmatig spellen uit die doos.
pi_196315711
Uno Junior krijgt ie ook met Sinterklaas. Simon is nog niet echt van het spelletjes spelen, of in ieder geval niet van je aan spelregels houden, dus die maakt zijn eigen regels.
Die eerste spelletjesdoos van Haba ziet er ook goed uit!

Dit topic zorgt wel weer voor keuzestress, zulke leuke ideeën, dat ik het liefst alles zou willen kopen 8-)
pi_196315729
Die eerste spelletjesdoos ziet er ook leuk uit. Is dat al een succes vanaf 2 jaar?

We hebben nu mijn eerste boomgaard dat zijn mooie grote onderdelen.
Ik zat ook te kijken naar mijn grote boomgaard-spelletjesverzameling, daar zijn de pionnen raven maar de overige onderdelen lijken me allemaal net wat kleiner en de spellen moeilijker dan de eerste spellendoos (en het is een vrij nieuw spel dus 2ehands nog amper te krijgen). Wel leuk spel als opvolger van de eerste boomgaard want dat is sowieso een succes :)
pi_196316337
Juul van bijna 2,5 speelt graag boomgaard, kleurentorentjes en humbolino, die heb je ook in peuterversies met draaischijf ipv dobbelsteen.

En verder is Acrobatino van Haba nog steeds een hit ook bij onze bijna 7 jarige.

Wie is het, is inderdaad erg leuk voor kleuters, Onderuit is ook zo'n gouwe ouwe die hier leuk wordt gevonden.
  donderdag 19 november 2020 @ 10:09:09 #228
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196316486
Mijne is 2,5 en is zo makkelijk.
Puzzelen, knutselen (vooral play doh en kenetisch? zand) en alles met wielen.

Ik heb de trein bouwplaats gekocht bij lidl, stickers en knutselboek, zo'n zand pakket geval, play doh met cementwagen, paw patrol puzzel van hout, adventkalender, spekletter en ik vind het wel mooi. Opa en Oma kopen nog wat uitbreiding voor het trein gebeuren van de lidl.

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand een tip voor een leuke set met doktersspullen? De kapitein heeft bedacht dat hij later een brandweermandokter wil worden _O- dat is een dokter met een helm. De helm heeft ie al, nu nog de doktersspullen :D
Mijnes speelt eigenlijk alleen met die van fisher price want daar zitten klittenband pleisters bij en een spuit :')
pi_196316501
Oh wat een leuke tips! *O* wat is fok toch ideaal O+
pi_196323387
Ok en nu voor een 6 jarige jongen? Oma zoekt een cadeau voor 25¤ en R wil geen verlanglijstje maar verrast worden pff. Ik denk aan thinkfun rollercoaster. Of een skateboard maar vindt mijn man niet zo tof. Lego en Hotwheels heeft hij al veel van en knex al wat van gekregen bij andere oma en kan hij nog niks mee :') (en playdoh tandarts op verjaardag gehad enorm veel knutsel en tekenspul ook, daar houdt hij namelijk van). Spellen koop ik zelf al veel en past niet meer in spelletjeskast :@

[ Bericht 25% gewijzigd door Hilmo op 19-11-2020 19:14:21 ]
  donderdag 19 november 2020 @ 19:24:12 #231
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_196323623
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:12 schreef Elleska het volgende:
Die eerste spelletjesdoos ziet er ook leuk uit. Is dat al een succes vanaf 2 jaar?

We hebben nu mijn eerste boomgaard dat zijn mooie grote onderdelen.
Ik zat ook te kijken naar mijn grote boomgaard-spelletjesverzameling, daar zijn de pionnen raven maar de overige onderdelen lijken me allemaal net wat kleiner en de spellen moeilijker dan de eerste spellendoos (en het is een vrij nieuw spel dus 2ehands nog amper te krijgen). Wel leuk spel als opvolger van de eerste boomgaard want dat is sowieso een succes :)
Er zitten spelletjes bij die ze dan vaak al wel een beetje kunnen. Zoals de marktkraam (kleur dobbelen en verzamelen wat er op je kaartje staat wit-ei, groen-sla, rood-appel, blauw-pruim, geel-kaas, oranje-wortel) en het spel met de boer. Ook met de kleurendobbelsteen.
De soort mens-erger-je-niet in de doos is met dieren en een dobbelsteen met 1,2 en 3 stippen. Die is ook heel leuk. Die is misschien nog wat moeilijk met 2. Geen idee meer wanneer we daarmee begonnen.
pi_196324208
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:09 schreef Hilmo het volgende:
Ok en nu voor een 6 jarige jongen? Oma zoekt een cadeau voor 25¤ en R wil geen verlanglijstje maar verrast worden pff. Ik denk aan thinkfun rollercoaster. Of een skateboard maar vindt mijn man niet zo tof. Lego en Hotwheels heeft hij al veel van en knex al wat van gekregen bij andere oma en kan hij nog niks mee :') (en playdoh tandarts op verjaardag gehad enorm veel knutsel en tekenspul ook, daar houdt hij namelijk van). Spellen koop ik zelf al veel en past niet meer in spelletjeskast :@
Discolampen, radio/cd speler, lichtgevende voetbal, walkie talkies en gewoon nog meer Lego :)
pi_196374402
Mn dochter begint nu wat fanatieker te tekenen en te kleuren. Maar we hebben nu gewoon de el cheapo kleurtjes van de Hema waar je dus echt niet heel mooi mee kan kleuren. Nu zou ik graag goede kleurtjes cadeau doen van de Sint hebben jullie tips? Wil niet in de allerhoogste prijsklasse gaan zitten hoor die door hele fanatieke creatievelingen gebruikt worden. Maar ik kwam op internet de volgende dingen tegen
- aquarel potloden van de action bijvoorbeeld (en dan zonder water gebruiken)
- bruynzeel expression kleurpotloden
- Faber castell kleurpotloden (de gewone, niet de polychromos die vallen ruim buiten budget)

Of nog iets anders misschien
  maandag 23 november 2020 @ 13:12:25 #234
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196376444
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:48 schreef hilliebillie het volgende:
Mn dochter begint nu wat fanatieker te tekenen en te kleuren. Maar we hebben nu gewoon de el cheapo kleurtjes van de Hema waar je dus echt niet heel mooi mee kan kleuren. Nu zou ik graag goede kleurtjes cadeau doen van de Sint hebben jullie tips? Wil niet in de allerhoogste prijsklasse gaan zitten hoor die door hele fanatieke creatievelingen gebruikt worden. Maar ik kwam op internet de volgende dingen tegen
- aquarel potloden van de action bijvoorbeeld (en dan zonder water gebruiken)
- bruynzeel expression kleurpotloden
- Faber castell kleurpotloden (de gewone, niet de polychromos die vallen ruim buiten budget)

Of nog iets anders misschien
Je kan ook kijken bij het kleuren voor volwassenen assortiment bij action, ik heb (serieus ja :') ) een eigen kleurboek zodat ik mee kan kleuren als we gaan knutselen en vind het echt fijn spul voor een hele kleine prijs.

Ik heb: https://static01.eu/aanbi(...)eurpotloden93091.jpg

Niet zo high end als de andere merken, maar goed genoeg.
  maandag 23 november 2020 @ 13:19:38 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196376564
Bruynzeel vind ik zelf altijd prima.
Overigens willen ze hier eigenlijk alleen maar stiften.
KuikenGuppy
pi_196376797
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

De kleine regenboog van Grimm's!
Nou, het is echt een mega-hit. Er bleek een medium-versie ook nog te zijn met 6 bogen, is iets groter dan de kleine. Bas speelt er vrijwel continu mee!
pi_196381675
Wij hebben de polychromos van faber castel (moesten we verplicht kopen tijdens de studie, nú heel blij mee, toen helemaal niet want duur).. Maar we hebben ook bruynzeel, die zijn minder fijn maar ook best prima..
Kinderen gebruiken stiften wel, maar vinden dat minder mooi, dus voor oma of sinterklaas altijd potlood.
pi_196559808
Ik heb laatst meegesleurd met de Stabilo trio kleurpotloden van mijn zoon en die kleuren toch fijn! Heel mooie kleur afgifte en kleuren zacht zeg maar, de punt gaat zacht over het papier en maakt niet zo'n goedkoop krasgeluid als bij 'harde potloden'. Ik ga die de volgende keer weer kopen, ook om eventueel zelf mee te kleuren.vaak bij Kruidvat of trekpleister in de folder. Heb ze eens met een gele sticker ook nog gekocjt! Gewoon lange potloden zijn het maar met driehoek vorm.
pi_196692717
Daar komt ze weer :)

Ik heb hier twee gravitrax fans en ik moet nog een cadeau bedenken ;)

Past die gravitrax verticale ook op de gewone gravitrax? Als ik bijvoorbeeld een gravitrax verticale uitbreidingsset koop, kan die dan op de normale gravitrax?
pi_197084277
:W
In onze zoektocht om de tofste oom en tante te worden willen mijn man en ik ten minste 1 set van echt heel leuk speelgoed in huis halen. We dachten zelf aan een knikkerbaan (met ook dominosteentjes erbij), mede omdat de neefjes en nichtjes in leeftijd variëren van groep 1 t/m groep 8.
Zijn er specifieke knikkerbanen die beter/fijner zijn dan andere, of hebben mensen hier nog tips voor ander supergaaf speelgoed dat voor veel leeftijden geschikt is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')