abonnement Unibet Coolblue
pi_192554123
quote:
Afgelopen week zijn in Nederland vier zendmasten in brand gestoken, meldt belangenclub Monet, de schakel tussen providers en de overheid. De meest recente brand vond in de nacht van donderdag op vrijdag plaats in Nuenen. Daar is het nu in een straal van 5 kilometer rondom de zendmast niet mogelijk om 112 te bellen.

De branden vonden plaats in Nuenen, Beesd, Rotterdam en het Brabantse Deurne. De brand begon in alle gevallen onderaan en aan de buitenkant van de zendmast. Dit wijst op brandstichting. Bij alle branden is aangifte gedaan.

Het wegvallen van een zendmast door brand kan leiden tot verminderde mobiele bereikbaarheid. "Dit soort incidenten heeft gevolgen voor de mobiele dekking in de regio waardoor 112 in de regio mogelijk niet meer bereikbaar is, met alle gevolgen van dien", vertelt Rob Bongenaar, directeur van Monet.

Bongenaar maakt zich erge zorgen. "De beschikbaarheid van een betrouwbare digitale infrastructuur is van essentieel belang. Dat geldt in algemene zin en juist in een tijd waarin de verbindingen hard nodig zijn voor bijvoorbeeld ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Het mobiele netwerk is meer dan ooit onmisbaar om Nederland verbonden te houden."

Angst voor straling 5G
Afgelopen weekend zijn er in het Verenigd Koninkrijk meerdere zendmasten in brand gestoken. De brandstichting volgde na de verspreiding van online nepnieuws, waarin een link tussen 5G-straling en het coronavirus wordt gelegd.

Voor de uitrol van het 5G-netwerk worden nieuwe zendmasten geplaatst. Critici zijn bang dat de straling van de masten schade aan de gezondheid toebrengt, hoewel onderzoek heeft uitgewezen dat de straling onder de aanbevolen limiet van de Europese Unie blijft.

Het is niet bekend of er een link is tussen de branden in het Verenigd Koninkrijk en de branden in Nederland. Op een elektriciteitskast bij de zendmast in Deurne stond de tekst 'Fuck 5G', al is het niet bekend of dit erop is geschreven rond dezelfde tijd dat de brand uitbrak.

Door: NU.nl
https://www.nu.nl/tech/60(...)l#coral_talk_wrapper

Dan kunnen net net zo goed ook 4G uitzetten. :) Vraag me af welke dorpsgek nou weer bezig is. Niet normaal hoe dom sommige mensen kunnen zijn. Man man man.
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:41:21 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192554149
Dit virus laat wel weer even heel duidelijk zien dat er behoorlijk wat dom volk rondloopt.
pi_192554228
GeLeHesjesNL twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 11:20:24 In brabant is er vanacht weer een #5g mast in brand gestoken. https://t.co/OKkgcybmwr reageer retweet
Die gele hesjes spelen hier ook een nogal dubieuze rol in. Het is alleen jammer dat veel Tokkies dit allemaal serieus nemen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:49:55 #5
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192554271
5G is dan ook nergens voor nodig. 4G is ook goed. Gezeur van al dat volk dat om de 5 jaar nieuwe technologie wilt.
pi_192554423
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef kwiwi het volgende:
Dit virus laat wel weer even heel duidelijk zien dat er behoorlijk wat dom volk rondloopt.
Ehhh...dat moet zijn: er zijn geen intelligente mensen meer in Nederland...die zijn op.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:10:06 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192554542
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:49 schreef Eendenkooi het volgende:
5G is dan ook nergens voor nodig. 4G is ook goed. Gezeur van al dat volk dat om de 5 jaar nieuwe technologie wilt.
4G is niet goed genoeg voor bv zelfrijdende auto's. En ook heel veel andere handige toepassingen.

Hoe dan ook is 5G al jaren actief in Zuid-Korea, een land met mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan uit voorzorg. (en nu ook prima corona aanpakken). Dus als er iets mis mee was hadden ze dat allang gevonden daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192554587
4G is overdag ook een lachertje, enkel in de nacht kom ik op 100 mbit. Ook is de latency een stuk lager. Ik snap de ophef niet.

5 jaar geleden had je dezelfde onzin met 4g
pi_192554619
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

4G is niet goed genoeg voor bv zelfrijdende auto's. En ook heel veel andere handige toepassingen.

Hoe dan ook is 5G al jaren actief in Zuid-Korea, een land met mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan uit voorzorg. (en nu ook prima corona aanpakken). Dus als er iets mis mee was hadden ze dat allang gevonden daar.
Het is nog maar de vraag of corona daar niet gewoon weer terugkeert. Zo'n virus buiten de deur houden is nauwelijks tot in de lengte der dagen vol te houden, daarbij zou groepsimmuniteit goed kunnen helpen.
pi_192554635
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En ook heel veel andere handige toepassingen.

Zoals zeer verregaande mogelijkheden om je burgers te monitoren en te controleren net als in China.

5g prima maar dan wel duidelijke spelregels voor onze overheid, de eu en welke partijen er verder nog toegang toe (wensen) te krijgen.

En dat ook controleerbaar door onafhankelijke partijen.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192554644
Tijdens een pandemie 112 onbereikbaar maken voor iedereen onder de 50. Dan verdien je gewoon een kogel of een levenslange celstraf.
pi_192554688
Als mensen bereid zijn die dingen in de brand te steken moet er wel wat mee zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192554692
Waarom steken ze 3G / 4G masten in de brand?

Er zijn in Nederland nog geen werkende 5G masten

De frequenties zijn nog niet eens verkocht, de inschrijving voor de veiling sloot 6 april.
pi_192554740
Ik had altijd al een bloedhekel aan die domme antivaxxers, maar m’n facepalm is niet groot genoeg voor deze idioten!

En als je ze een weerwoord geeft in die achterlijke feestboekgroepen die ze hebben opgericht, word je er meteen uitgekickt. Trieste lui.
pi_192554758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Tijdens een pandemie 112 onbereikbaar maken voor iedereen onder de 50. Dan verdien je gewoon een kogel of een levenslange celstraf.
Eens. Voor deze mensen bestaat de pandemie niet. Alles is nep ;-(
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:27:31 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192554764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom steken ze 3G / 4G masten in de brand?

Er zijn in Nederland nog geen werkende 5G masten

De frequenties zijn nog niet eens verkocht, de inschrijving voor de veiling sloot 6 april.
Denk je dat zulke zwakbegaafde figuren dat eerst uitgezocht hebben?
pi_192554782
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Denk je dat zulke zwakbegaafde figuren dat eerst uitgezocht hebben?
Nope...

Maar er hangen ook van die types hier op FOK! rond...
pi_192554785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:25 schreef bierkip het volgende:
Ik had altijd al een bloedhekel aan die domme antivaxxers, maar m’n facepalm is niet groot genoeg voor deze idioten!

En als je ze een weerwoord geeft in die achterlijke feestboekgroepen die ze hebben opgericht, word je er meteen uitgekickt. Trieste lui.
Echokamer muss sein. Om iedereens gevoelens maar te sparen hebben al die grote platformen veel te veel moderatiemacht aan de gebruikers gegeven. Ben van r/antilockdown gebanned omdat ik vroeg waarom ik tegen de lockdown moet zijn. Zelfs mensen vragen waarom ze iets vinden is al een bedreiging tegenwoordig.
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:39:50 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192554972
Kan de microfoon aan!?
We have always been at war with Eastasia.
pi_192555051
Hoe moet dat dan met de corona app?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:47:30 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192555077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nope...

Maar er hangen ook van die types hier op FOK! rond...
Sterker nog, ze zitten zelfs in de Tweede Kamer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192555086
Met een beetje geluk steekt zo'n idioot zichzelf per ongeluk in brand en kan vervolgens de hulpdiensten niet bereiken.

Als ze een mobieltje bij zich hebben natuurlijk, want al die straling in je broekzak...

Ook wel de manier om de daders te vinden als ze een mobieltje bij zich hadden: het mobieltje met het sterkste retoursignaal is wss van de daders :P
pi_192555091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:17 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Zoals zeer verregaande mogelijkheden om je burgers te monitoren en te controleren net als in China.

5g prima maar dan wel duidelijke spelregels voor onze overheid, de eu en welke partijen er verder nog toegang toe (wensen) te krijgen.

En dat ook controleerbaar door onafhankelijke partijen.
Dan zorgen dit soort idioten er juist voor dat er een strenger controle systeem word ingevoerd. Ik snap dat je tegen 5g bent vanwege monitoren en social credit systeem(waar ik ook wel tegen ben). Maar voer daar dan een discussie over ipv molest te plegen.
pi_192555103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:48 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan zorg en dit soort idioten er juist voor dat er een strenger controle systeem word ingevoerd. Ik snap dat je tegen 5g bent vanwege monitoren. Maar voer daar dan een discussie over ipv molest te plegen.
Met 3G of 4G ben je net zo goed te volgen als met 5G.
Dus als dat de reden is, is het extra onnozel.

Paar jaar terug is hier nog een moord opgelost door een partner die thuis had moeten zijn maar volgens de zendmasten op dezelfde plek was als waar het slachtoffer gevonden is.

Niet slim, gaan moorden met je mobieltje nog ingeschakeld in je broekzak...
pi_192555132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met 3G of 4G ben je net zo goed te volgen als met 5G.
Dus als dat de reden is, is het extra onnozel.
5g is beduidend sneller. Dat geeft China ook aan. Juist 5g maakt het mogelijk. Er zijn diverse test genomen in China met gezichtsherkenning in realtime.
pi_192555150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

5g is beduidend sneller. Dat geeft China ook aan. Juist 5g maakt het mogelijk. Er zijn diverse test genomen in China met gezichtsherkenning in realtime.
Wat heeft gezichtsherkenning nu met 5G te maken?

5G is een verzamelnaam voor een protocol gebaseerd op LTE en 3 frequentiebanden.

Ik ben ook tegen de Chinese surveillancepraktijken maar het invoeren daarvan is een losstaande discussie.

Dit is echt van dat BNW geneuzel.
pi_192555212
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat heeft gezichtsherkenning nu met 5G te maken?

5G is een verzamelnaam voor een protocol gebaseerd op LTE en 3 frequentiebanden.

Ik ben ook tegen de Chinese surveillancepraktijken maar het invoeren daarvan is een losstaande discussie.

Dit is echt van dat BNW geneuzel.
Dus 5g is niet geavanceerder en sneller?
pi_192555322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus 5g is niet geavanceerder en sneller?
Natuurlijk is 5G sneller, dat is het hele idee. Anders konden ze ook wel 4G blijven gebruiken.

Overigens zijn de eerste 2 banden van 5G amper sneller, de 700MHz (long range) en 3500MHz (medium range) zijn niet of amper sneller dan 4G.

Alleen de short range 26GHz antenne's kunnen een hogere datatransfer aan én vooral meer clients.

Om het verschil aan te geven: de 3500MHz heeft zo'n 100MHz aan bandbreedte voor kanalen.

De 26GHz loopt van 24,25 en 27,5GHz en heeft dus 3250MHz bandbreedte waardoor je veel meer kanalen beschikbaar hebt. Dat is ideaal voor drukke gebieden, niet voor het platteland want het bereik zuigt.

Maar nogmaals: voor surveillance is geen 5G nodig. Dat kan ook met bestaande internetinfrastructuur van KPN, Ziggo of een andere kabel-/glasvezelboer vanuit één van de vele wijkkasten.

5G is niet meer dan de techniek (protocol + frequentie) waarmee mobiele devices kunnen communiceren.

Uiteraard kan je dat misbruiken, dat kon ook al met 4G of glasvezel. Maar dat is een heel andere discussie en vooral voer voor complotdenkers.

Ironisch gezien zullen de zendmasten waarschijnlijk wél uitgerust gaan worden met camera's omdat idioten ze in de fik steken.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-04-2020 18:10:01 ]
pi_192555325
Hang er zo snel als mogelijk is camera's aan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 april 2020 @ 18:15:55 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192555449
Het enige valide argument tegen 5G is de Chinese rotzooi die alle providers binnenhalen. Zeker nu wordt weer duidelijk dat China een !@#$ land is.

Maar dat lijkt niet echt het argument tegen hier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192555479
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef kwiwi het volgende:
Dit virus laat wel weer even heel duidelijk zien dat er behoorlijk wat dom volk rondloopt.
daar heb je gelijk in :D
pi_192555482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Natuurlijk is 5G sneller, dat is het hele idee. Anders konden ze ook wel 4G blijven gebruiken.

Overigens zijn de eerste 2 banden van 5G amper sneller, de 700MHz (long range) en 3500MHz (medium range) zijn niet of amper sneller dan 4G.

Alleen de short range 26GHz antenne's kunnen een hogere datatransfer aan én vooral meer clients.

Om het verschil aan te geven: de 3500MHz heeft zo'n 100MHz aan bandbreedte voor kanalen.

De 26GHz loopt van 24,25 en 27,5GHz en heeft dus 3250MHz bandbreedte waardoor je veel meer kanalen beschikbaar hebt. Dat is ideaal voor drukke gebieden, niet voor het platteland want het bereik zuigt.

Maar nogmaals: voor surveillance is geen 5G nodig. Dat kan ook met bestaande internetinfrastructuur van KPN, Ziggo of een andere kabel-/glasvezelboer vanuit één van de vele wijkkasten.

5G is niet meer dan de techniek (protocol + frequentie) waarmee mobiele devices kunnen communiceren.

Uiteraard kan je dat misbruiken, dat kon ook al met 4G of glasvezel. Maar dat is een heel andere discussie en vooral voer voor complotdenkers.

Ironisch gezien zullen de zendmasten waarschijnlijk wél uitgerust gaan worden met camera's omdat idioten ze in de fik steken.
Het zal best. Maar dan nog kun je die discussie voeren. Dat heeft niets met bnw te maken.

Ik zeg notabene dat het idioten zijn die dit soort masten in de fik steken en het juist gaat zorgen voor meer controle.
pi_192555485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nope...

Maar er hangen ook van die types hier op FOK! rond...
@PSVCL
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192555771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Het enige valide argument tegen 5G is de Chinese rotzooi die alle providers binnenhalen. Zeker nu wordt weer duidelijk dat China een !@#$ land is.

Maar dat lijkt niet echt het argument tegen hier.
Als ik de op lees zou het angst voor straling zijn. Maar het is niet bewezen dat het ongezond is.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:45:16 #35
47102 Elvi
miemkwien
pi_192555801
quote:
Ik ben lid van 1 van de groepen en het is grappig en triest tegelijkertijd _O- Het zijn echt complotdenkers, de meest vreemde shit komt langs. Nu is Bill Gates de persoon die corona de wereld in heeft geholpen.
Als je vraagt om bronnen krijg je alleen memes terug.
pi_192555853
Het idee van 5g was toch juist dat het niet meer met masten gaat maar juist op meer normale plekken als lantaarpalen, gevels e.d.?
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:50:38 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192555865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik ben lid van 1 van de groepen en het is grappig en triest tegelijkertijd _O- Het zijn echt complotdenkers, de meest vreemde shit komt langs. Nu is Bill Gates de persoon die corona de wereld in heeft geholpen.
Als je vraagt om bronnen krijg je alleen memes terug.
Ja Bill Gates heeft samen met Hillary het virus gemaakt , dat is bekend , samen met de Chinezen

Om de wereld heerschappij te krijgen en Trump af te zetten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192555885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:49 schreef tjoptjop het volgende:
Het idee van 5g was toch juist dat het niet meer met masten gaat maar juist op meer normale plekken als lantaarpalen, gevels e.d.?
Dat dacht ik ook. Maar goed, ik bleek het ook mis te hebben dat er satellieten voor nodig zijn. Dat blijkt ook niet het geval te zijn volgens kenners in een andere draad.
pi_192555917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Bill Gates heeft samen met Hillary het virus gemaakt , dat is bekend , samen met de Chinezen

Om de wereld heerschappij te krijgen en Trump af te zetten
:) 5g zou het virus verspreiden. Dat is natuurlijk complete onzin.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:00:15 #40
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192555983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:13 schreef osodevo het volgende:
4G is overdag ook een lachertje, enkel in de nacht kom ik op 100 mbit. Ook is de latency een stuk lager. Ik snap de ophef niet.

5 jaar geleden had je dezelfde onzin met 4g
Het is inderdaad hoog tijd dat we een fatsoenlijk 5g netwerk krijgen. Ik zat laatst in de bus en wou wat kijken via Netflix. Het duurde gewoon meerdere seconden voordat het beeld van full HD naar 4K sprong. Extreem irritant. Alsof we in één of ander derde wereld land wonen. Misschien toch maar eens verhuizen naar Zuid-Korea.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:00:26 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192555989
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) 5g zou het virus verspreiden. Dat is natuurlijk complete onzin.
Dan komt het in je mobiel en in je oor en dan kom je thuis en wordt je moeder ziek en je konijntje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192556081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik ben lid van 1 van de groepen en het is grappig en triest tegelijkertijd _O- Het zijn echt complotdenkers, de meest vreemde shit komt langs. Nu is Bill Gates de persoon die corona de wereld in heeft geholpen.
Als je vraagt om bronnen krijg je alleen memes terug.
Oké die complotten heb ik weinig mee maar converseren dmv memes is dan wel weer goud.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:07:28 #43
47102 Elvi
miemkwien
pi_192556086
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké die complotten heb ik weinig mee maar converseren dmv memes is dan wel weer goud.
Ik zal even kijken of ik wat memes uit die groep kan halen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:10:58 #44
47102 Elvi
miemkwien
pi_192556122
Ze roepen ook steeds dat Facebook niet wil dat je bepaalde filmpjes of posts deelt want NWO en chemtrails, maar ze vergeten daarbij dat de groep prive is en dat dat de reden is dat je niks kunt delen :')
pi_192556148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Het enige valide argument tegen 5G is de Chinese rotzooi die alle providers binnenhalen. Zeker nu wordt weer duidelijk dat China een !@#$ land is.

Maar dat lijkt niet echt het argument tegen hier.
KPN en T hebben reeds al jaren Huawei in hun masten :')
pi_192556173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

KPN en T hebben reeds al jaren Huawei in hun masten :')
Waarom moet dat die Chinese rommel zijn. Waarom kunnen wij dat hier zelf niet ontwikkelen op EU basis.
pi_192556182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) 5g zou het virus verspreiden. Dat is natuurlijk complete onzin.
Oh ja? Heb je daar ook bewijs voor?

gr gr

Tineke
antivakser 4 live
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:14:52 #48
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_192556183
:')
pi_192556205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom moet dat die Chinese rommel zijn. Waarom kunnen wij dat hier zelf niet ontwikkelen op EU basis.
Ericsson of Nokia (iig zo'n Scandinavish telecombedrijf) heeft toch ook de techniek?
pi_192556232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ericsson of Nokia (iig zo'n Scandinavish telecombedrijf) heeft toch ook de techniek?
Inderdaad. Het zal wel een kwestie van kosten zijn net zoals die Chinese chips in ons defensiesysteem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')