Antilichamen produceren is extreem ingewikkeld en extreem duur. We doen het al binnen de geneeskunde, alle medicijnen eindigend op -mab zijn antilichamen. Wat bij een aantal medicijnen gedaan wordt, is dat dieren met een goede immuunrespons worden geinfecteerd, die antilichamen gaan aanmaken en deze gefiltreerd worden om zo geconcentreerd toe te passen. Dat zijn geen medicijnen die op korte termijn beschikbaar kunnen zijn voor massaproductie. En daarnaast duurt het initieel al zeer lang om ze te ontwikkelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar we kunnen testen op de antilichamen tegen dit virus. Waarom kunnen we die eiwitten niet reproduceren?
Een logische vraag die daar op volgt is wellicht waarom we niet kunnen bepalen welk antilichaam op dit virus werkt op voorhand... althans, als deze aanname klopt?!
Zink zorg voor een diepere REM slaap waardoor er meer hormonen (HGH) en Testosteron worden aangemaakt wat weer een beter immuun systeem oplevert.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:15 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zink wordt praktisch nooit gebruikt in het ziekenhuis. Zo weinig dat het niet eens in het farmacotherapeutisch kompas staat als 'zinkorotaat'. Daarnaast gaf hij het in combinatie met twee veelgebruikte (en mogelijk zinvolle) medicijnen. Tja.... zeg het maar. Waarschijnlijk knappen zulke mensen ook op met azythromycine, hydrochlorquine en een avocado. Ligt het dan echt aan de avocado?
Ze hebben ook geen keuze eigenlijk. Flatten the curve is overal nu redelijk gelukt, maar het daalt gewoon niet snel genoeg als je bedenkt dat in Zuid-Europa de maatregelen niet strenger kunnen. Ik las ook dat ze een basis-inkomen weer willen invoeren daar. Wat moet je anders..quote:Op donderdag 9 april 2020 21:40 schreef banaantjeEE het volgende:
De Spaanse regering overweegt om deze zomer de grenzen gesloten te houden voor buitenlandse toeristen. De kans is klein dat het nieuwe coronavirus dan al volledig verdwenen zal zijn en Spanje wil ook ten allen koste vermijden dat het tot een heropflakkering zou komen. Het land is met al meer dan 15.000 doden een van de zwaarst getroffen landen in Europa.
HLN
Die zullen het virus waarschijnlijk oplopen lijkt mij.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:42 schreef -river- het volgende:
Stel wij hebben de medicatie. wat doen wij dan met de mensen die tegen entingen zijn?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je na al deze ellende lekker op vakantie kan gaan. Beter kan je eerst alles weer proberen op te bouwen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben ook geen keuze eigenlijk. Flatten the curve is overal nu redelijk gelukt, maar het daalt gewoon niet snel genoeg als je bedenkt dat in Zuid-Europa de maatregelen niet strenger kunnen. Ik las ook dat ze een basis-inkomen weer willen invoeren daar. Wat moet je anders..
Meestal zijn de mensen die tegen inentingen zijn in perioden van crisis vrij snel overstag. Daarnaast zou het bij deze crisis minder erg zijn. Mensen die zich bewust niet laten inenten kunnen een gevaar zijn voor met name kinderen die nog niet oud genoeg zijn om de vaccinaties zelf te krijgen. Kinderen zijn bij deze ziekte vrijwel volledig gevrijwaard, dus denk niet dat dit voor grote relevantie zal zorgen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:42 schreef -river- het volgende:
Stel wij hebben de medicatie. wat doen wij dan met de mensen die tegen entingen zijn?
Oh ja en wij inderdaad niet omdat we geënt zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die zullen het virus waarschijnlijk oplopen lijkt mij.
De vraag is alleen of méér ook echt een beter effect heeft als je al je dagelijkse dosering binnen krijgt via normale voeding. Als je water gaat gieten in een volle emmer, zal deze ook niet voller raken.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zink zorg voor een diepere REM slaap waardoor er meer hormonen (HGH) en Testosteron worden aangemaakt wat weer een beter immuun systeem oplevert.
Denk het ook niet dat iedereen in de komende zomer massaal op vakantie gaat, terwijl nog wel heel spannend is dat het virus weer op kan duiken om meer slachtoffers te maken en mogelijk weer veel doden zullen vallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:44 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je na al deze ellende lekker op vakantie kan gaan. Beter kan je eerst alles weer proberen op te bouwen.
nee, meer heeft geen zin als je voldoende binnen krijgt via voedselquote:Op donderdag 9 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De vraag is alleen of méér ook echt een beter effect heeft als je al je dagelijkse dosering binnen krijgt via normale voeding. Als je water gaat gieten in een volle emmer, zal deze ook niet voller raken.
Mogelijk bedoel je de 'clinical frailty index', als je deze googlet vindt je snel een mooi plaatje die het uitlegt!quote:Op donderdag 9 april 2020 21:46 schreef Tyr80 het volgende:
@:Arts-assistent een kennis ligt in Bernhoven, wordt mbt de toestand voor wel / geen IC gesproken over klasse 3-4 en klasse 8, zijn dat algemene termen? Kon er niks over vinden.
Super, dank!quote:Op donderdag 9 april 2020 21:47 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mogelijk bedoel je de 'clinical frailty index', als je deze googlet vindt je snel een mooi plaatje die het uitlegt!
Vorige week ging het heel snel en werd er snel opgehoogd, maar nu lijkt er een stabiele plateaufase te zijn. De uitstroom is inmiddels al een klein beetje groter dan de instroom. De IC ligt nog wel redelijk vol.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:46 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe is de stemming op dit moment in het ziekenhuis @:arts-assistent ? Ook voorzichtig positief of vooral extreem druk en leven van dag tot dag?
is het is stabiel nuquote:Op donderdag 9 april 2020 21:49 schreef vosss het volgende:
Deze week stuk minder mee bezig geweest ivm drukte werk, huis verkopen en hypotheek regelen.
Is het nu overal een beetje over het toppunt heen?
Merkel heeft vanavond Nein gezegd dus daarmee is het nog kanslozer gewordenquote:Op donderdag 9 april 2020 21:48 schreef Zeroku het volgende:
Waarschijnlijk toch geen eurobonds volgens nieuwsuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |