abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2020 @ 17:28:39 #1
405567 milaya
milaya moya
pi_192537839
Ik probeer al 8 jaar actief om van mijn kalknagels af te komen( alle nagels van de voeten zijn besmet). Tot op heden geen succes.

Werkelijk alles heb ik geprobeerd. Ieder zalfje, cremetje, spraytje wat op de markt bestaat. Allerhande huishoudmiddelen zoals appelazijn, tea trea olie, vicks vaporub, baden in zeezout. Vele honderden euro's verder en geen resultaat.

Ik heb 9 maanden een heftig medicijn geslikt wat de dokter voorschreef, dit helpt bij 70% van de gevallen maar niet bij mij.

Zelfs heb ik meerdere operaties ondergaan waarbij de nagels volledig werden verwijderd in het ziekenhuis. Maar ze groeiden gewoon vrolijk terug.

Met mijn hygiëne is niets mis, ik douche elke dag en maak mijn voeten ook goed droog. De dokter denkt dat de schimmel zo diep in de nagelmatrix zit dat het niet meer weg kan gaan en dat ik het permanent moet laten verwijderen.

Ik ben al jaren niet naar strand/zwembad geweest tot mijn grote verdriet vanwege mijn schaamte. Het is niet te verbergen met nagellak omdat ze allemaal raar gevormd zijn. Knippen gaat niet, vijlen biedt niet voldoende effect.

Nu vraag ik mij af hoe raar het is om iemand te zien met 0 teennagels. Ik ben een jonge vrouw en zou ook graag eens sandaaltjes of hakken met open teen aan willen, dit moet ik al bijna een decennium missen. Wat moet ik doen?
pi_192537916
Mensen zullen in het begin wel raar opkijken denk ik, maar het is nog altijd beter dan kalknagels imho.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:32:06 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192537921
Zijn hier geen cosmetische oplossingen voor?

Je verwijdert de echte nagel en laat een soort facing zetten.
pi_192538030
Ben je al een keer bij een pedicure geweest? En dan niet Ingrid op de hoek maar een echte.
pi_192538055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:32 schreef Ixnay het volgende:
Zijn hier geen cosmetische oplossingen voor?

Je verwijdert de echte nagel en laat een soort facing zetten.
Dat vraag ik me dus ook af. Ik gebruik zelf Vicks juist om eventuele kalknagels voor te zijn. Dan werkt het en het maakt je voeten heel zacht, maar als je ze eenmaal hebt zijn er denk ik alleen rigoureuze oplossingen mogelijk. Ik zou eens rond googelen of er facings bestaan ja. Dat kan bijna niet anders, er zijn zoveel mensen die last hebben van kalknagels.
pi_192538086
Nagels zorgen voor gevoel in de toppen van je tenen, toch? Ik vraag mij af of het handig is die permanent weg te halen.

Hier wordt aangeraden naar een echte kliniek te gaan. Misschien kun je dat nog eens doen. Die weten misschien meer dan een huisarts.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:40:02 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192538101
Het zou me persoonlijk niet eens opvallen, ik kijk niet echt naar de voeten van anderen :P En als het al opvalt zijn mensen het na 2 seconden toch weer vergeten ;)
pi_192538113
Kun je geen acryl nagels laten zetten op je tenen? Dan ziet het er normaal uit
pi_192538184
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:40 schreef Elvi het volgende:
Is dat niet een beetje hetzelfde als dat je met gewone muurverf een lekkage probeert te camoufleren?
  donderdag 9 april 2020 @ 17:44:32 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192538216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:40 schreef Elvi het volgende:
Kan dat als de nagels wat vervormd zijn?
pi_192538243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:31 schreef MilkTea het volgende:
Mensen zullen in het begin wel raar opkijken denk ik, maar het is nog altijd beter dan kalknagels imho.
Geen nagels beter dan kalknagels?

Dat weet ik niet zo 😂. En als je nagels weg zijn, ehhh, doet dat geen pijn misschien? Ziet dat er ook niet mega eng uit?
  donderdag 9 april 2020 @ 17:51:54 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192538392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:45 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Geen nagels beter dan kalknagels?

Dat weet ik niet zo 😂. En als je nagels weg zijn, ehhh, doet dat geen pijn misschien? Ziet dat er ook niet mega eng uit?
Geen pijn maar het gevoel is dan een beetje weg uit je tenen, althans dat had ik toen ik eens een nagel had laten weghalen.
pi_192538578
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:42 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje hetzelfde als dat je met gewone muurverf een lekkage probeert te camoufleren?
Dit dus. Dit gaat van kwaad tot erger worden, nagelstylistes (of wie dan ook) die zeggen dat acryl/gel "ademt" praten bullshit.
pi_192538623
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef Harveo het volgende:

[..]

Dit dus. Dit gaat van kwaad tot erger worden, nagelstylistes (of wie dan ook) die zeggen dat acryl/gel "ademt" praten bullshit.
Maar het ziet er iig beter uit. Zoals TS aangeeft kan ze er niet vanaf komen.

Acrylnagels zou ook oplossing moeten zijn. Gewoon de nagels klein en dun houden en dan zo'n unit er op laten plakken? Het valt iig te proberen.
pi_192539075
Voor het zicht wel, voor de gezondheid niet.
pi_192539924
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:40 schreef kwiwi het volgende:
Het zou me persoonlijk niet eens opvallen, ik kijk niet echt naar de voeten van anderen :P En als het al opvalt zijn mensen het na 2 seconden toch weer vergeten ;)
Ik denk dat 2 voeten vol kalknagels toch wel opvallen hoor.
pi_192540335
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan dat als de nagels wat vervormd zijn?
Ja en nee.

Technisch ja. Je zou de nagel dun kunnen vijlen en er gel of acryl over kunnen zetten.
Maar een goede nagelstylist zal het niet doen. De problemen zullen alleen groter worden. Komt nog bij dat je dan de gel of arcry hecht aan een dunne nagel met het risico dat je je nagel los trekt als je je schoenen of sokken uit doet :X

Misschien zien je nagels er redelijk uit als je de bovenkant een beetje effen vijlt/ polijst en er dan een laag nagellak op doet?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 9 april 2020 @ 19:19:32 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192540342
Ik heb gegoogled naar tenen zonder nagels maar daarvan niet echt plaatjes gevonden. Hooguit een grote teen. Ik werd er niet vrolijk van.
Resistance is futile.
pi_192541236
Wat is het 'nut' van nagels eigenlijk?

Met andere woorden, wat voor problemen kun je krijgen als je ze permanent laat verwijderen?

Anders zou ik inderdaad, vooral als vrouw, toch wel gaan voor ze laten verwijderen en vervolgens 'nepnagels' terug plaatsen. Las laatst dat 70% van de mannen bij een 1e date naar de voeten van de vrouw kijkt. Dus.

Verder succes en beterschap gewenst. Klinkt wel als een klote aandoening als ik het zo lees.
pi_192541539

Je kan gewoon met polygel teennagels kleien.
Kan je toch slippers aan.
Je kan ook plak teennagels kopen en die er op doen als je een stuk nagelgroei hebt.
  Vis een optie? donderdag 9 april 2020 @ 23:31:21 #21
70532 loveli
N
pi_192546201
De moeder van een schoolvriendinnetje had geen nagels op beide grote tenen. Dat was apart, maar niet haar ergste schoonheidsfoutje. Ook weleens iemand gezien die haar nagelloze grote tenen rood lakte.

Heb je de 'kalknagelkoning' al geprobeerd? Iemand die zo'n naam neemt, zal wel iets kunnen op dat gebied. Of er heel veel geld aan verdienen.
crap in = crap out
pi_192546963
Een aantal van mijn familieleden heeft een genetische aandoening waardoor onder andere aan sommige vingers/tenen vervormde nagels zitten en aan andere vingers/tenen helemaal geen nagels. Dat is kut, maar er zijn ergere dingen. Probeer om je leven er niet door te laten verpesten. Mensen die om je geven valt het al gauw niet eens meer op. Ik spreek uit ervaring. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192546993
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 20:01 schreef quirina het volgende:

Je kan gewoon met polygel teennagels kleien.
Kan je toch slippers aan.
Je kan ook plak teennagels kopen en die er op doen als je een stuk nagelgroei hebt.
:r
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:11:01 #24
405567 milaya
milaya moya
pi_192550853
Bedankt voor de reacties. Ik ben vanmorgen bijna 2 uur bezig geweest, eerst tot bloedens toe gevijld en toen heb ik een soort nagel "getekend" met nagellak.

Gaarne ontvang ik jullie eerlijke meningen of dit er normaal uitziet of dat het echt niet kan.

https://i.imgur.com/6YRALPz.jpg

Btw ik heb eerder acryl gehad maar die vallen er na 5-6 dagen af en voor 15 euro per keer wordt dat een behoorlijk duur geintje. Ook zag het er niet echt natuurlijk uit.
pi_192550867
Wat doe je jezelf aan?! Kan je niet beter naar de dokter dan?
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:12:48 #26
405567 milaya
milaya moya
pi_192550879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:11 schreef Mar_an het volgende:
Wat doe je jezelf aan?! Kan je niet beter naar de dokter dan?
Ik schreef in de op dat ik medicatie heb gehad en dat ik ook naar het ziekenhuis ben geweest om ze operatief te laten vetwijderen maar het kwam gewoon terug
pi_192550897
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:11 schreef milaya het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ben vanmorgen bijna 2 uur bezig geweest, eerst tot bloedens toe gevijld en toen heb ik een soort nagel "getekend" met nagellak.

Gaarne ontvang ik jullie eerlijke meningen of dit er normaal uitziet of dat het echt niet kan.

https://i.imgur.com/6YRALPz.jpg

Btw ik heb eerder acryl gehad maar die vallen er na 5-6 dagen af en voor 15 euro per keer wordt dat een behoorlijk duur geintje. Ook zag het er niet echt natuurlijk uit.
Iets beter leren lakken, dan ziet het er wel normaal uit. ;)
pi_192550899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:12 schreef milaya het volgende:

[..]

Ik schreef in de op dat ik medicatie heb gehad en dat ik ook naar het ziekenhuis ben geweest om ze operatief te laten vetwijderen maar het kwam gewoon terug
In de op?

Waarom niet weer naar de dokter, hier moet toch iets tegen te doen zijn? En hoe is je eetpatroon?
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:16:26 #29
405567 milaya
milaya moya
pi_192550913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Iets beter leren lakken, dan ziet het er wel normaal uit. ;)
Ik kan opzich wel lakken maar ik moet er minstens 6 lagen op doen en zie dat maar eens oke te krijgen -O-
pi_192550916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:16 schreef milaya het volgende:

[..]

Ik kan opzich wel lakken maar ik moet er minstens 6 lagen op doen en zie dat maar eens oke te krijgen -O-
Ik bedoel vooral je nagelriemen niet meelakken.
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:17:26 #31
405567 milaya
milaya moya
pi_192550919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:15 schreef Mar_an het volgende:

[..]

In de op?

Waarom niet weer naar de dokter, hier moet toch iets tegen te doen zijn? En hoe is je eetpatroon?
Ik heb een gezond gewicht en een gezond leven. Het heeft daar niet mee te maken. De dokter zegt dat ik een extreem sterke schimmel in de nagelmatrix heb zitten, dus de plek van waaruit het groeit. Extreme medicijnen hebben hier niet tegen geholpen. Dus ik ben basically "uitbehandeld"
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:22:23 #32
405567 milaya
milaya moya
pi_192550968
https://i.imgur.com/7M3JLny.jpg

Is dit ok?

[ Bericht 41% gewijzigd door milaya op 10-04-2020 12:35:17 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:42:09 #33
405567 milaya
milaya moya
pi_192555516
Je kan schimmelnagels ook laten laseren. Dan gaan ze zeker weg,
pi_192555620
quote:
Dit is prima. Als ik er zo snel naar kijk denk ik alleen.. nahhh... had iets strakker gelakt kunnen zijn. Deze meid moet oefenen. Het idee schimmelnagel komt niet bij me op. (en dat terwijl ik weet dat er dus iets aan de hand is. Iemand die dat niet weet zal er dus niet anders over denken) Prima oplossing dus ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192555700
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:29 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dit is prima. Als ik er zo snel naar kijk denk ik alleen.. nahhh... had iets strakker gelakt kunnen zijn. Deze meid moet oefenen. Het idee schimmelnagel komt niet bij me op. (en dat terwijl ik weet dat er dus iets aan de hand is. Iemand die dat niet weet zal er dus niet anders over denken) Prima oplossing dus ^O^
Eens :Y Overweeg ook eens een andere kleur, een rood of knalroze matchen mooier met huidskleur. Niet bang zijn dat je de aandacht naar je nagels trekt, zo'n kleur kan je voeten er juist frisser uit doen zien :) En mocht je moeite hebben met meerdere lagen, investeer in lak die heel goed dekt. Eventuele hobbels en bobbels kun je dan met een goeie topcoat gladder krijgen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:52:23 #38
405567 milaya
milaya moya
pi_192555880
Bedankt voor de tips *O*
pi_192556354
Ik zou inderdaad dan ook voor een kleurtje gaan als rood of roze of misschien wel paars. Ik vind deze kleur, doordat het net niet huidskleur is misschien wel juist opvallend op een of andere manier.
Maar verder vind ik het er niet raar uitzien ofzo. Zeker niet als je slippers aan zou hebben, dan ziet iemand ze van een afstand (op het beeldscherm is het dichterbij) en denk ik dat het niet echt opvalt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192556469
Maar is het enige probleem met kalknagels nou dat het er, ook al is het onterecht, onhygiënisch uit ziet? Of heb je ook klachten?

En hoe groot is de kans op besmetting? Als die gering is moeten andere mensen zich eigenlijk gewoon niet zo aanstellen in plaats van dat jij je in allerlei bochten moet wringen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:46:28 #41
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192556722
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:25 schreef Nijna het volgende:
Ik zou inderdaad dan ook voor een kleurtje gaan als rood of roze of misschien wel paars. Ik vind deze kleur, doordat het net niet huidskleur is misschien wel juist opvallend op een of andere manier.
Maar verder vind ik het er niet raar uitzien ofzo. Zeker niet als je slippers aan zou hebben, dan ziet iemand ze van een afstand (op het beeldscherm is het dichterbij) en denk ik dat het niet echt opvalt.
Rood of aubergine.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 april 2020 @ 19:56:32 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192556928
Ik heb geen nagels meer op mijn grote tenen. Omdat ze maar bleven ingroeien zijn ze uiteindelijk verwijderd. Het valt niemand ooit op, en ik lak ze niet (lak blijft niet zitten, dus dat ziet er uiteindelijk vreemder uit dan zonder nagels :+ ). Je ziet nog wel de vorm van het nagelbed, dus als je snel kijkt zie je niet dat er geen nagel op zit.

Ik merk er eigenlijk weinig van. Alleen als ik mijn teen stoot of er iets opvalt, mis je de bescherming die je nagel geeft (stootkussen).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192559907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:56 schreef Rewimo het volgende:

Ik merk er eigenlijk weinig van. Alleen als ik mijn teen stoot of er iets opvalt, mis je de bescherming die je nagel geeft (stootkussen).
Als er bij mij iets op m'n teen valt voel ik het ook hoor, en ik heb nagels (stootkussens).

Verder kijk ik als man zijnde sowieso niet naar teennagels, dus ik denk dat TS het vooral zichzelf ingewikkeld maakt.
  vrijdag 10 april 2020 @ 23:01:11 #44
405567 milaya
milaya moya
pi_192560086
Idee was leuk maar uitvoering helaas minder. Als ik sokken of schoenen aandoe komen er allemaal deuken(?) in het nagellak waardoor het er super raar uitziet. Heb anderhalf uur gewacht na het lakken tot het droog was dus daar kan het niet aan liggen -O- misschien dat een topcoat nog helpt? Heb dat nu niet in huis
pi_192560198
quote:
Ik zou je doen.
pi_192560414
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:01 schreef milaya het volgende:
Idee was leuk maar uitvoering helaas minder. Als ik sokken of schoenen aandoe komen er allemaal deuken(?) in het nagellak waardoor het er super raar uitziet. Heb anderhalf uur gewacht na het lakken tot het droog was dus daar kan het niet aan liggen -O- misschien dat een topcoat nog helpt? Heb dat nu niet in huis
Jammer dat de pedicure nu niet mag werken, maar na deze periode zou je gelnagels (geen acrylnagels) kunnen laten zetten. Die blijven lang mooi en kun je zelf ook bijwerken. Je nagels hebben er weinig last van.
Ik vind overigens dat je nagels er prima uitzien met je aangebrachte lak! (Ik ben pedicure en weet hoe vervelend schimmelnagels kunnen zijn)
Succes en maak je niet al te druk, het zal niemand opvallen, behalve jouzelf!
  zaterdag 11 april 2020 @ 08:21:13 #47
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_192563085
quote:
Probeer eens gellak voor thuis, uitharden met een UV lamp, dan heb je dat probleem niet, hoef je er ook 2 weken niet naar om te kijken.

En zoals eerder gezegd denk ik dat een andere kleur beter zou staan, maar het ziet er verder prima uit!
pi_192563219
quote:
Gewoon zorgen dat je sandalen draagt en je voeten ontbloot houdt na het lakken? Aangezien de oorzaak waarschijnlijk de structuur van de nagel is in combinatie met de druk van de schoen/sok denk ik dat betere producten ook maar beperkt helpen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:26:41 #49
405567 milaya
milaya moya
pi_192563763
Thanks allen *O* Op advies van jullie een bordeauxrode nagellak aangebracht.

Bij deze hoefde ik maar 2 lagen ipv 5+ om het te dekken dus ziet het ook er wat minder dik uit *O*
https://i.imgur.com/GqpUBVB.jpg

Twijfel nog of ik een matte topcoat erover heen zal doen want in het zonlicht glanzen die grote teennagels heel erg maar de rest van de tenen niet dus dat lijkt een beetje gek :P

Nu maar even sandaaltjes aan vandaag :)
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:34:54 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192563856
Als je steeds dichte schoenen draagt kan dat aan de kwaal bijdragen. Heb gewoon schurft aan wat anderen denken en ga gewoon op blote voeten of met sandalen. Is veel gezonder.
En die nagellak is ook vet ongezond. Weg ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')