SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
Watquote:Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Syd het volgende:
https://werkendsuriname.com/vacatures/call-agents-afdeling-ns/
Yup die zitten blijkbaar in Suriname
Maar dit zijn vaak callcenters die ingehuurd zijn door de NS. Teleperformance is een grote.
Vele grote bedrijven besteden hun klantenservice uit aan dit soort callcenters, dus je belt niet direct met de NS maar via via.
NS=Neger Service, dan kan kloppen ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Elke keer als ik met de NS klantenservice bel krijg ik een Surinamer aan de lijn. Is dat toeval of zit die klantenservice in Suriname?![]()
Super aardige mensen hoor, maar ik versta ze de helft van de tijd niet goedEn elke 2e zin van mijn kant is dus “sorry, wat zegt u?”. Vervolgens begrijpen ze niet wat ik zeg of wil en is de chaos compleet
Op een gegeven moment doe ik maar gewoon alsof het probleem opgelost is en bel ik terug in de hoop een andere persoon aan de lijn te krijgen.
Klacht: Extra hoge telefoonrekening.
Oh misschien dat ze me daarom niet begrepen toen ik probeerde uit te leggen dat ik al ingechecked was en NU de trein in stapquote:Op donderdag 9 april 2020 11:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Leuk toch? Veelal vriendelijke mensen.
Uitleggen dat er iets mis is gegaan met de trein aan mensen die nog nooit zelf in een trein hebben gezeten is wel bijzonder.
Wiens kloon ben jij dan?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:14 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Kwiwi lang niet gezien
Ben je nog steeds zo mooi?
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
Een iets lichter tintje rood zou je niet misstaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🤣quote:Op donderdag 9 april 2020 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet nodig naar Suriname om wat kleur op te doen..
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef Marsenal het volgende:
‘Mijn trein was 20 minuten te laat’
‘okee, dus je hebt hem wel gehaald gemist?’
Omdat ik 1x m’n ov chipkaart verloren was en vanaf dat moment alles fout liep (kaart niet ontvangen, product niet op de kaart, geen reizen op rekening meer, etc..)quote:Op donderdag 9 april 2020 12:24 schreef maxi-mus het volgende:
Waarom zou je in godsnaam regelmatig met de NS klantenservice bellen?
En dan Surinamers aan de lijn krijgen die nog nooit een ov-chipkaart in hun handen hebben gehadquote:Op donderdag 9 april 2020 13:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Omdat ik 1x m’n ov chipkaart verloren was en vanaf dat moment alles fout liep (kaart niet ontvangen, product niet op de kaart, geen reizen op rekening meer, etc..)
Ik begrijp de helft van wat die kappa knoffo crew hier uitkraamt al nietquote:
Dat snap ik. Straattaal kan lastig zijn, half verzonnen straattaal, zoals je op FOK! veel ziet, is nog lastiger. Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:08 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik begrijp de helft van wat die kappa knoffo crew hier uitkraamt al niet
Ha, ik heb jou dus ook gezien.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat snap ik. Straattaal kan lastig zijn, half verzonnen straattaal, zoals je op FOK! veel ziet, is nog lastiger. Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beter toch dat het niet uitbesteed is aan Zuid-Afrika, krijg je van die gesprekken als 'jy sal baie nie' terugkryg jou geld nie' en 'alles sal reg kom'.
Surinamers spreken over het algemeen goed Nederlands. Qua accent (vaak iets) beter te verstaan dan Limburgers en mensen uit bepaalde delen van Brabant. En ook een zelfde soort "w" uitspraak als Brabanders en Limburgers.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat!
Overigens is een van de eisen: "Je spreekt vloeiend en schrijft begrijpelijk Nederlands (MBO niveau)". Ik weet niet wie de selectie daar doet maar dat mag dus wel wat beter...
Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef Andros het volgende:
Kwestie van kosten besparen. Callcenterwerk kan op elke plek van de planeet gedaan worden en laat dat toevallig een goedkoop land zijn waar Nederlands gesproken wordt. Beetje de Nederlandse versie van de Indian tech support van Microsoft voor de Engelstalige wereld. Het zou me niets verbazen als Franse bedrijven de boel al uitbesteden aan west-Afrika oid.
Hoe kan iemand in Groningen iets weten van het treinverkeer in de randstad?quote:Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
Ligt toch wel wat dichterbij hè. Ik bedoel niet dat je het letterlijk moet kunnen zien, maar dat je gewoon een beetje weet hoe het hier allemaal werkt. Wel handig. Gaat meestal toch net wat lekkerder als je uit hetzelfde land komt en weleens in de trein hebt gezeten.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe kan iemand in Groningen iets weten van het treinverkeer in de randstad?
Moeten die Surinamers dan ook heel vroeg opstaan door het tijdverschil?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Syd het volgende:
https://werkendsuriname.com/vacatures/call-agents-afdeling-ns/
Yup die zitten blijkbaar in Suriname
Maar dit zijn vaak callcenters die ingehuurd zijn door de NS. Teleperformance is een grote.
Vele grote bedrijven besteden hun klantenservice uit aan dit soort callcenters, dus je belt niet direct met de NS maar via via.
quote:Op donderdag 9 april 2020 21:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Moeten die Surinamers dan ook heel vroeg opstaan door het tijdverschil?
Wel treinen gehad dus. Tot 1987.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ligt toch wel wat dichterbij hè. Ik bedoel niet dat je het letterlijk moet kunnen zien, maar dat je gewoon een beetje weet hoe het hier allemaal werkt. Wel handig.
Ze hèbben daar geeneens treinen!Ik ga toch ook niet bij een rendierenslee-verhuurbedrijf op de helpdesk zitten?
Dus ze hebben er geen treinen. Moeilijk concept, ik snap het.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wel treinen gehad dus. Tot 1987.
Niet, maar dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de telefoon opgenomen wordt, 90% van de belletjes is toch simpele zooi die op de website van de NS zelf te regelen is. Als het moeilijk wordt schakelen ze door naar de tweedelijns die waarschijnlijk wel ergens hier zit.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
Tja, ik hoop dan maar dat die bemand is op de uren dat onze vrienden werken. Dat zal o.a. wel tegen de nacht zijn met vijf uur tijdverschil.quote:Op vrijdag 10 april 2020 04:15 schreef Andros het volgende:
[..]
Niet, maar dat maakt niet uit. Het gaat er om dat de telefoon opgenomen wordt, 90% van de belletjes is toch simpele zooi die op de website van de NS zelf te regelen is. Als het moeilijk wordt schakelen ze door naar de tweedelijns die waarschijnlijk wel ergens hier zit.
Laatst nog aan de telefoon met PostNL precies zo'n deftig en oudbollig sprekende Surinamer.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar Surinamers spreken in een zakelijke context gewoon normaal Nederlands. Hooguit een tikje deftig en oudbollig, omdat het in informele context niet zoveel gebruikt wordt. Ze hebben alleen een accent.
Die mensen kosten de helft van hier en leven inderdaad volgens onze tijdzone. Als zo'n klantendienst om 8:00 open gaat is het daar inderdaad 3:00 's nachts. Ik heb zelf nog een tijdje klantendienst gedaan en wij hadden ook een gedeelte daar zitten. De simpele shit wordt daar afgehandeld, de moeilijke hier.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:14 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tja, ik hoop dan maar dat die bemand is op de uren dat onze vrienden werken. Dat zal o.a. wel tegen de nacht zijn met vijf uur tijdverschil.
Maar goed, simpele shit van de site, ja dat kan wel.
Denk je dat de gemiddelde callcenter chick dat weet? Computers benne computers en daar moet je het mee doen, ze functioneren op een minimale need to know basis en verder kan je opflikkeren.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen verschilt Windows wereldwijd niet. Maar hoe kan een Surinamer in Suriname iets weten van het actuele treinverkeer hier? Da's toch raar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |