abonnement Unibet Coolblue
pi_192572588
Studie in IJsland: “Helft van mensen die positief testen op coronavirus heeft geen symptomen”
KVDS 02 april 2020 11u54
https://www.hln.be/wetens(...)-symptomen~a5b7136d/

10 april:
Stefansson said Iceland's randomized tests revealed that between 0.3%-0.8% of Iceland's population is infected with the respiratory illness, that about 50% of those who test positive for the virus are asymptomatic when they are tested, and that since mid-March the frequency of the virus among Iceland's general population who are not at the greatest risk – those who do not have underlying health conditions or signs and symptoms of COVID-19 – has either stayed stable or been decreasing.
https://eu.usatoday.com/s(...)big-data/2959797001/
pi_192579329
Vaccin mogelijk al eind van het jaar of eerder.

Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie; testen met proefpersonen om de werkzaamheid en de veiligheid van het nieuwe middel tegen het coronavirus te kunnen aantonen. ,,Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen.

Als ook deze studie succesvol is gaat Dietmar Hopp ervan uit dat de verantwoordelijke bestuurders de procedure voor toelating op de markt versneld zullen afhandelen. ,,In dat geval kan het vaccin in de herfst worden geleverd’’, aldus Hopp. Een voorspelling op basis waarvan de voorzitter van de Europese Commissie, Von der Leyen, nu de hoop uitspreekt dat het middel eind dit jaar kan worden ingezet tegen het coronavirus.

https://www.ad.nl/dossier(...)nderzoeken~af384073/
pi_192580050
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:46 schreef Za het volgende:
Vaccin mogelijk al eind van het jaar of eerder.

Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie; testen met proefpersonen om de werkzaamheid en de veiligheid van het nieuwe middel tegen het coronavirus te kunnen aantonen. ,,Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen.

Als ook deze studie succesvol is gaat Dietmar Hopp ervan uit dat de verantwoordelijke bestuurders de procedure voor toelating op de markt versneld zullen afhandelen. ,,In dat geval kan het vaccin in de herfst worden geleverd’’, aldus Hopp. Een voorspelling op basis waarvan de voorzitter van de Europese Commissie, Von der Leyen, nu de hoop uitspreekt dat het middel eind dit jaar kan worden ingezet tegen het coronavirus.

https://www.ad.nl/dossier(...)nderzoeken~af384073/
Dat is echt goed nieuws, zo snel had ik het niet verwacht! We gaan het zien. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192580101
Hoop eerder dat er een middel komt. :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192580236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:02 schreef Apotheose het volgende:
Hoop eerder dat er een middel komt. :{
Ja het nadeel is dat je met de studies en trials zit, daar gaat veel tijd overheen, normaliter nog veel meer.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192580375
Goed nieuws over die mogelijke komst van het vaccin aan het eind van dit jaar, en dat met Pasen !

:) oO<
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 12 april 2020 @ 14:00:09 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192580818
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:39 schreef Za het volgende:
Studie in IJsland: “Helft van mensen die positief testen op coronavirus heeft geen symptomen”
KVDS 02 april 2020 11u54
https://www.hln.be/wetens(...)-symptomen~a5b7136d/

[...]
Wat een bizarre ziekte dan zich, dat de helft er niks van merkt en sommige mensen juist heel erg veel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 12 april 2020 @ 14:01:04 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192580832
Positief geteste personen

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)

Bron rivm
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 12 april 2020 @ 14:04:43 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192580888
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:01 schreef deedeetee het volgende:
Positief geteste personen

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)

Bron rivm
Ziekenhuisopnames iets gestegen ten opzichte van gisteren (toen +199) en overleden personen iets gedaald ten opzichte van gisteren toch (toen 134)? Ben benieuwd naar de IC-cijfers.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192581043
Ziet er toch weer prima uit? De instroom in het ziekenhuis is super stabiel laag. Dat betekent ook minder instroom naar de IC. Volgens stichting NICE zitten we onder de 1200 op IC nu. Helemaal top. Aantal nieuw besmette personen daalt ook weer stevig, ondanks dat we meer zijn gaan testen sinds maandag en daar de resultaten ondertussen ook van bekend zijn.

We mogen hier prima blij mee en positief over zijn! *O*

Mijn verwachting voor de komende 5 dagen is dat dit nog serieus gaat dalen. Heel Nederland zit al weken thuis en ook de zonnige weekenden liggen alweer even achter ons. Uitgaande van een incubatietijd van 2 tot 12 dagen, en meestal rond de 5, had iedereen van vorig weekend nu ziek moeten zijn.

Dit schept ontzettend veel hoop voor 28 april. Ik denk dat we dan net als veel andere landen klaar zijn om weer op te starten. Misschien dat we eind april al voorzichtig contactberoepen als kappers, fysiotherapeuten en tandartsen (in mijn ogen de belangrijkste contactberoepen) weer kunnen opstarten, eventueel met wat aanvullende regels als enkel op afspraak en geen gevulde wachtkamers. Kort daarna de scholen en BSO's weer, na de meivakantie. Misschien gaan die ook nog aanvullende maatregelen krijgen maar dat is even afwachten nog.

Persoonlijk krijg ik ook een steeds beter gevoel, voor mijn gevoel hebben we ondertussen goed grip op de situatie en zijn een aantal goede gewoontes (hoesten in de elleboog, geen handen schudden en 1,5 meter afstand proberen te houden) al goed doorgedrongen tot de mensen. Die zitten er al zo ingeslepen dat we die zo nog 3 maanden kunnen volhouden na april. De angst die mensen een paar weken terug nog hadden na de plotselinge uitbraak lijkt wat weg te ebben.

Ook bekruipt mij steeds meer het gevoel dat het tijd wordt voor weer wat actie, gooi maar eens wat los en kijk maar eens wat er gebeurd. Als het mis dreigt te gaan kan je altijd een stap terug doen, maar we moeten ook langzamerhand een beetje aan de economie gaan denken. Het moet ook niet zo zijn dat Nederland failliet is in december natuurlijk. Alles met de gezondheid voorop natuurlijk.
pi_192581062
Overigens een mooi stuk in de krant, Denemarken gaat de boel langzaam opstarten.

quote:
Denemarken is het eerste Europese land dat de teugels in de strijd tegen het coronavirus enigszins laat zakken. Vanaf woensdag mogen kinderen van elf jaar en jonger weer naar school en naar de kinderopvang. Die zijn een maand lang dicht geweest.

,,Het is belangrijk dat we Denemarken niet langer dan nodig is op slot houden’’, aldus premier Mette Frederiksen. Het land legde in de crisis als eerste op 11 maart al strenge beperkingen op. De grenzen en sommige bedrijven gingen dicht, bijeenkomsten met meer dan tien mensen werden verboden.
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ac2d03cf/

Wij waren natuurlijk iets later met de maatregelen, maar het is hoopvol dat het eerst land met vergelijkbare maatregelen de boel weer in beweging gaat zetten. Dat is een mooi licht aan het einde van de tunnel, het leven stopt duidelijk niet. We pakken de draad weer op en gaan er weer iets moois van maken!

Als vergelijking het aantal cases in Nederland en Denemarken, je ziet dat het op de aantallen wel wat verschilt (helaas winnen we dat met Nederland). Maar de lijn is nagenoeg gelijk.

  zondag 12 april 2020 @ 14:24:08 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192581070
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
Ziet er toch weer prima uit? De instroom in het ziekenhuis is super stabiel laag. Dat betekent ook minder instroom naar de IC. Volgens stichting NICE zitten we onder de 1200 op IC nu. Helemaal top. Aantal nieuw besmette personen daalt ook weer stevig, ondanks dat we meer zijn gaan testen sinds maandag en daar de resultaten ondertussen ook van bekend zijn.
1.200 nog maar? Gister zat het toch nog boven de 1.300? Dat zou wel geweldig zijn dan zeg.
quote:
We mogen hier prima blij mee en positief over zijn! *O*
Ja, zeker!
quote:
Mijn verwachting voor de komende 5 dagen is dat dit nog serieus gaat dalen. Heel Nederland zit al weken thuis en ook de zonnige weekenden liggen alweer even achter ons. Uitgaande van een incubatietijd van 2 tot 12 dagen, en meestal rond de 5, had iedereen van vorig weekend nu ziek moeten zijn.
Klinkt heel goed.
quote:
Dit schept ontzettend veel hoop voor 28 april. Ik denk dat we dan net als veel andere landen klaar zijn om weer op te starten. Misschien dat we eind april al voorzichtig contactberoepen als kappers, fysiotherapeuten en tandartsen (in mijn ogen de belangrijkste contactberoepen) weer kunnen opstarten, eventueel met wat aanvullende regels als enkel op afspraak en geen gevulde wachtkamers. Kort daarna de scholen en BSO's weer, na de meivakantie. Misschien gaan die ook nog aanvullende maatregelen krijgen maar dat is even afwachten nog.
Zou mooi zijn inderdaad als er weer eens iets opstart.
quote:
Persoonlijk krijg ik ook een steeds beter gevoel, voor mijn gevoel hebben we ondertussen goed grip op de situatie en zijn een aantal goede gewoontes (hoesten in de elleboog, geen handen schudden en 1,5 meter afstand proberen te houden) al goed doorgedrongen tot de mensen. Die zitten er al zo ingeslepen dat we die zo nog 3 maanden kunnen volhouden na april. De angst die mensen een paar weken terug nog hadden na de plotselinge uitbraak lijkt wat weg te ebben.

Ook bekruipt mij steeds meer het gevoel dat het tijd wordt voor weer wat actie, gooi maar eens wat los en kijk maar eens wat er gebeurd. Als het mis dreigt te gaan kan je altijd een stap terug doen, maar we moeten ook langzamerhand een beetje aan de economie gaan denken. Het moet ook niet zo zijn dat Nederland failliet is in december natuurlijk. Alles met de gezondheid voorop natuurlijk.
Ja, mee eens. Ze kunnen een beetje proberen en dan 14 dagen (of eventueel al na 5) kijken wat voor effect het heeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192581119
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

1.200 nog maar? Gister zat het toch nog boven de 1.300? Dat zou wel geweldig zijn dan zeg.
Ik vind het gek dat de getallen van de overheid altijd anders zijn, maar ik volg Stichting NICE. Ik weet niet welke van de 2 de exacte getallen heeft, maar door 1 partij te volgen zorg ik dat het een zuiver beeld blijft.

Op dit moment:
quote:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1153/38=1191
Dus behalve onder de 1200 ook nog eens rond de 1150 als de verdachte gevallen geen corona blijken te hebben. Maar zelf ga ik altijd van het totale getal uit, en dat was van de week nog ruim 1300 en liep af en bleef een tijdje rond de 1225 hangen. Maar nu gaan we toch echt de weg naar beneden inslaan lijkt het.
  zondag 12 april 2020 @ 14:31:22 #64
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192581150
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind het gek dat de getallen van de overheid altijd anders zijn, maar ik volg Stichting NICE. Ik weet niet welke van de 2 de exacte getallen heeft, maar door 1 partij te volgen zorg ik dat het een zuiver beeld blijft.
Ik heb meestal meer vertrouwen in private partijen dan in de overheid.
quote:
Op dit moment:
[..]

Dus behalve onder de 1200 ook nog eens rond de 1150 als de verdachte gevallen geen corona blijken te hebben. Maar zelf ga ik altijd van het totale getal uit, en dat was van de week nog ruim 1300 en liep af en bleef een tijdje rond de 1225 hangen. Maar nu gaan we toch echt de weg naar beneden inslaan lijkt het.
Da's echt geweldig. Want dat is toch steeds het sleutelcriterium geweest volgens mij. Het ergste wat je kunt hebben, is code zwart.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 12 april 2020 @ 14:33:57 #65
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192581189
duitsland vlakt ook aardig af had ik net gelezen

129 nieuwe doden (nu totaal 2,637)

nieuwe besmettingen cijfers

vandaag 2,821

waar er gisteren bv 4,133 nieuwe waren

in duitsland wordt er op dit moment ook meer getest ja
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192581487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:45 schreef thealterego1 het volgende:
Ik lees vooral mee, maar GereDathan en alle andere users hier bedankt voor het gewoon normaal doen, ipv dat geklaag en negatieve gedoe in het algemene topic. Ipv blij te zijn dat er een positieve ontwikkeling is, zoeken ze daar het volgende om op te zeuren. Dan is de inhoudelijke en positieve discussie hier erg verfrissend.
Niet netjes van mij, maar zit nu pas achter de PC.

Allereerst bedankt voor het compliment, we proberen hier met zijn allen een positieve draai aan te blijven geven. Je bent meer dan welkom hier, om mee te lezen en als je iets kwijt wilt mag dat ook altijd! Niets moet hoor :)
  zondag 12 april 2020 @ 15:08:16 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192581629
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Niet netjes van mij, maar zit nu pas achter de PC.

Allereerst bedankt voor het compliment, we proberen hier met zijn allen een positieve draai aan te blijven geven. Je bent meer dan welkom hier, om mee te lezen en als je iets kwijt wilt mag dat ook altijd! Niets moet hoor :)
Ja, positief en ook nog eens reëel en realistisch.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192582482
Het aantal patiënten is met 33 gedaald naar 1358. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zondag bekend.

Erg blij met dit nieuws!
pi_192582507
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:25 schreef danusz1986 het volgende:
Het aantal patiënten is met 33 gedaald naar 1358. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zondag bekend.
Goed nieuws, maar het gaat wel langzaam.

Aantal IC-patiënten afgenomen
Het aantal Nederlandse coronapatiënten dat op de intensive care verblijft, is 1358 Dat zijn er 33 minder dan gisteren, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Van de patiënten liggen er 56 op een IC in Duitsland, 1 minder dan gisteren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-het-ziekenhuis.html
  zondag 12 april 2020 @ 16:38:43 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192582646
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 16:25 schreef danusz1986 het volgende:
Het aantal patiënten is met 33 gedaald naar 1358. Dat maakte het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zondag bekend.

Erg blij met dit nieuws!
IC-patiënten.

Maar helemaal mee eens. Ook blij mee.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goed nieuws, maar het gaat wel langzaam.

[...]
Maar 33 minder in één dag is toch best veel?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192582737
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

IC-patiënten.

Maar helemaal mee eens. Ook blij mee.
[..]

Maar 33 minder in één dag is toch best veel?
Ja. Maar gisteren kwamen er dan weer patiënten bij.

Wat dat betreft gaat het erg langzaam. Hopelijk komen straks de (positieve) klappen, dat er in één keer veel mensen af kunnen.

----

Het aantal coronapatiënten op de IC's is stabiel ten opzichte van een week geleden, zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "We hebben voldoende capaciteit. De regio's bereiden zich intussen in onderlinge afstemming voor op het hervatten van de reguliere zorg, te beginnen met de meest urgente zorgvraag."

Volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, moet het aantal coronapatiënten op de intensive care zijn gedaald tot ongeveer 700, voordat er versoepelende maatregelen genomen kunnen worden:



[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 12-04-2020 16:51:41 ]
  zondag 12 april 2020 @ 16:53:24 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192582842
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja. Maar gisteren kwamen er dan weer patiënten bij.

Wat dat betreft gaat het erg langzaam. Hopelijk komen straks de (positieve) klappen, dat er in één keer veel mensen af kunnen.
O, zo. Ja, da's waar. ie grafiek spreekt boekdelen. De daling is dan veel lichter dan hij net bij mij overkwam met die daling van 33.

Maar ik ben altijd blij met positieve ontwikkelingen. Ik word ook oprecht blij van vijf cent meer salaris.
quote:
----

Het aantal coronapatiënten op de IC's is stabiel ten opzichte van een week geleden, zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "We hebben voldoende capaciteit. De regio's bereiden zich intussen in onderlinge afstemming voor op het hervatten van de reguliere zorg, te beginnen met de meest urgente zorgvraag."

Volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, moet het aantal coronapatiënten op de intensive care zijn gedaald tot ongeveer 700, voordat er versoepelende maatregelen genomen kunnen worden:

[ afbeelding ]
Mijn eerste gedachte was 'Hoe lang moet dat nog wel niet gaan duren? :o' Maar als we die 33 per dag kunnen vasthouden zijn het er 100 in drie dagen en heb je er 600 in achttien dagen. Dan zit je rond 28 april. Dus dat zou mooi uitkomen.

En hopelijk gaat het op een gegeven moment veel sneller, doordat er - hopelijk - bijna niemand bij komt en er alleen mensen af gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Federer-fan op 12-04-2020 17:05:28 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192583022
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:53 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn eerste gedachte was 'Hoe lang moet dat nog wel niet gaan duren? ' Maar als we die 33 per dag kunnen vasthouden zijn het er 100 in drie dagen en heb je er 600 in achttien dagen. Dan zit je rond 28 april. Dus dat zou mooi uitkomen.

En hopelijk gaat het op een gegeven moment veel sneller,doordat er - hopelijk - bijna niemand bij komt en er alleen mensen af gaan.
Gommers bekijkt het van de kant van de IC's. En dat is goed, maar de politiek zal waarschijnlijk een iets minder kritische norm hanteren. 1000 in plaats van 700 IC-patiënten bijvoorbeeld.
  zondag 12 april 2020 @ 17:12:26 #74
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192583096
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gommers bekijkt het van de kant van de IC's. En dat is goed, maar de politiek zal waarschijnlijk een iets minder kritische norm hanteren. 1000 in plaats van 700 IC-patiënten bijvoorbeeld.
Ja, zou goed kunnen. Wat zo jammer is, is die lange incubatietijd. Stel dat die een minuut zou zijn in plaats van ergens tussen de 1 en de 14 dagen, dan zou je zo veel makkelijker kunnen experimenteren met die maatregelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192583354
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, zou goed kunnen. Wat zo jammer is, is die lange incubatietijd. Stel dat die een minuut zou zijn in plaats van ergens tussen de 1 en de 14 dagen, dan zou je zo veel makkelijker kunnen experimenteren met die maatregelen.
Er zitten teveel onzekerheden in om de toekomst te voorspellen.

Niemand weet hoeveel mensen nog besmet zullen raken, en ook het percentage besmette mensen dat naar de intensive care moet is niet bekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')