Heb het alleen onthouden omdat ze bij mij in de stad zitten:quote:Op donderdag 9 april 2020 00:10 schreef Daarnaast het volgende:
Ze zeggen net bij op1 dat je zelf zo'n corona test kan bestellen. Maar waar?
Heel Holland Baktquote:Op donderdag 9 april 2020 07:43 schreef Noek het volgende:
Ben niet Corona moe maar de supermarkt kan ik echt echt echt niet uitstaan. Iedereen loopt daar enorm bedroefd rond en iedereen loopt wat onnatuurlijk elkaar te ontwijken.
Zag gisteren een vrouw die een enorme risicogroep vormde in haar eentje de kar helemaal volladen met pakken cola en daarachter stond een rij met allemaal bedroefde mensen maar die vrouw bleef maar laden en iedereen ging steeds bozer kijken. Bloem en eieren, gewoon hartstikke uitverkocht ook. Echt why? Is iedereen opeens zelf brood aan het bakken bij kaarslicht voor de volgende ochtend?
Misschien dat het nog wel gaat wennen hoor maar het gedrag is echt heel onnatuurlijk.
Ik ben geen fan van de chinezen hoor.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vleermuizensoep en vieze levende dierenmarkten. En niet de eerste keer ook dat ze een virus laten opkomen.
Direct maatregelen treffen ja, om erger proberen te voorkomen en het onder de pet proberen te houden, maar helaas dat is mislukt.
China mag dit goed gaan maken naar de rest van de wereld. Hoe bedenken we wel wanneer deze uitbraak is ingeperkt.
Heb wel gelezen dat het meel wel meer op was en er teruggevallen werd op molens. Dus geen toeval.quote:Op donderdag 9 april 2020 07:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me toevallig. Hier waren gisteren de runderbouillonblokken en gember op. Echt why??
Nadat de Amerikanen insinueerden dat het om een biologisch wapen ging dat uit het BSL-4 lab nabij Wuhan ontsnapt was.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
De Chinezen geven juist de VS de schuld van het brengen van het virus naar Wuhan. !
Wat een slecht systeemquote:Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Probleem daarnaast is ook dat veel mensen in de VS verzekerd zijn via hun werkgever. Als ze worden ontslagen, worden ze dus dubbel geraakt. Nóg meer motivatie om lekker door te blijven werken..
je bedoelt net zoals wij hier carnaval hebben gehad, inderdaad niet slimquote:Op donderdag 9 april 2020 09:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Spring Break !
Lekker feesten en dan weet terug naar je woonplaats om het virus door te geven aldaar
Dat is nog helemaal niet bekend..quote:Op donderdag 9 april 2020 00:30 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Mijn doel is niet om te weten of ik immuun ben. Maar los daarvan. Als je eerste keer nauwelijks ziek van bent geworden heb je blijkbaar een goede conditie en is het zeer waarschijnlijk dat je de tweede keer ook niet zoveel last hebt?
Omdat er door corona in Milwaukee, Wisconson 175 van de 180 stemkantoren waten gesloten door tekorten aan vrijwilligers/werknemers. Waardoor er nu 1 kantoor op de 120k stemmers was.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo mogen verkiezingen niet doorgaan?
Zie het probleem niet als je gewoon afstand houd van elkaar. Niks aan het handje.
Ja.. ok. Dit is wel idioot ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat er door corona in Milwaukie, Wisconson 175 van de 180 stemkantoren waten gesloten door tekorten aan vrijwilligers/werknemers. Waardoor er nu 1 kantoor op de 120k stemmers was.
Als je dat artikel leest, betreft een groot deel alsnog fitte mensen. Bijzonder.quote:Op donderdag 9 april 2020 07:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de VS hier nog heel veel problemen mee gaat krijgen. Gigantisch overgewicht icm hoog percentage dat niet of nauwelijks verzekerd is. In deze tijden een garantie voor problemen.
Er is in Amerika ook een systeem wat fire at will heet wat helemaal van den zotte is. Op die wijze heeft niemand baangarantiequote:
Spring Break was wel ietsje later (en langer).quote:Op donderdag 9 april 2020 09:53 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
je bedoelt net zoals wij hier carnaval hebben gehad, inderdaad niet slim
Daar waren er natuurlijk al wel besmettingen geregistreerd. Bij carnaval niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:53 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
je bedoelt net zoals wij hier carnaval hebben gehad, inderdaad niet slim
Hoe moet ik dat voor me zien? Sancties? Import en export-beperkingen? Een tik op de vingers?quote:Op donderdag 9 april 2020 00:27 schreef Stoorzendert het volgende:
één ding is zeker. China gaat de schuld krijgen van dit hele gebeuren. Misschien wel terecht. Maar dat gaat nog wat worden.
Ze krijgen dat geld toch terug van de belastingbetaler, want banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen helaas.quote:Op donderdag 9 april 2020 07:58 schreef _I het volgende:
[..]
Het zal hier ook wel komen. Werd al voorspeld door Ray Dalio.
Het is een onderdeel van QE - Quantative Easing; genaamd "Helicopter money"
Helicopter money is a proposed unconventional monetary policy, sometimes suggested as an alternative to quantitative easing (QE) when the economy is in a liquidity trap (when interest rates near zero and the economy remains in recession).
Nogmaals, het lijkt BNW, maar het gebeurt wel.
Zoveel mogelijk productie verplaatsen naar het eigen land, zie het wel gebeuren in de VS.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Sancties? Import en export-beperkingen? Een tik op de vingers?
Realiteit is dat China de sterkste economie ter wereld heeft en iedereen daar buiten is inmiddels zwaar afhankelijk van hen.
Hoop wel dat ze proportionele straf krijgen, evenredig met de schade die ze hebben toegebracht, maar ik zie het er somber in.
De pot verwijt de ketel dat deze zwart zietquote:Op donderdag 9 april 2020 09:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nadat de Amerikanen insinueerden dat het om een biologisch wapen ging dat uit het BSL-4 lab nabij Wuhan ontsnapt was.
Er gaan daar dus veel mensen in de problemen komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:57 schreef influcted het volgende:
[..]
Er is in Amerika ook een systeem wat fire at will heet wat helemaal van den zotte is. Op die wijze heeft niemand baangarantie
Maar nog wel van kleding, apparatuur, prullen, en allerlei andere dingen waar elk groot bedrijf zit om te produceren, want de productiekosten in China zijn zo laag dat het voor elk groot bedrijf aantrekkelijk is om daar de produceren. Het loon van de gemiddelde Chinees in zo'n fabriek is immers vele malen lager dan het minimum-loon. Sommige mensen beweren zelfs dat het een slavenloon is (12 uur werken per dag voor een paar euro). Wellicht is dat overdreven, maar dat de omstandigheden in die fabrieken onder de maat ligt is wel een feit.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is even goed nieuws. Dan zijn we niet meer afhankelijk van productie in China
Gaan ze ook het kapitalisme afschaffen?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk productie verplaatsen naar het eigen land, zie het wel gebeuren in de VS.
We zijn te afhankelijk van China, waardoor sancties opleggen ook een vorm is van het schieten in je eigen voet. Ben benieuwd welke maatregels jij aan denkt.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vleermuizensoep en vieze levende dierenmarkten. En niet de eerste keer ook dat ze een virus laten opkomen.
Direct maatregelen treffen ja, om erger proberen te voorkomen en het onder de pet proberen te houden, maar helaas dat is mislukt.
China mag dit goed gaan maken naar de rest van de wereld. Hoe bedenken we wel wanneer deze uitbraak is ingeperkt.
Zover ik weet gaat het daar economisch volledig mis, ja. Mocht je ontslagen worden omdat ze fire-at-will gebruiken krijg je nog wel een vergelijkbaar WW. Maar ja, dat is ook maar om een paar maand te overbruggen.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er gaan daar dus veel mensen in de problemen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |