abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:03:44 #101
104963 ETA
European Travel Author
pi_192901037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:01 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik vergelijk het wel eens met het Joep van 't Hek effect en Buckler: met Buckler was volgens mij niks mis totdat Joep grappen ging maken over het alcoholvrije bier van Buckler waardoor het imago van Buckler uiteindelijk ten gronde is gegaan en de consument het niet meer durfde te kopen.

Tot op de dag van vandaag komt dit nog op tafel bij Heineken. Dit zat zeker in het achterhoofd bij het lanceren van Heineken 0.0%. Het is dit keer beter aangepakt en nu is het wel succesvol gelanceerd. Goed, huidige maatschappij is ook iets veranderd waardoor het makkelijiker geaccepteerd werd.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_192901201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:00 schreef ETA het volgende:

[..]

"Veel moeite" is misschien iets teveel eer. In vergelijking met Envestio en Kuetzal waarbij ineens na 1 of 2 berichten de website uit de lucht ging en volledige radiostilte. Die hebben niet eens een poging gedaan om de schijn op te houden.

Betreft Estateguru mee eens, O.a. hun opvolging bij defaults is goed, ze geven inzicht in de genomen acties en leveren dan ook concrete resultaten. Dit geeft ook aan dat ze verstand van zaken hebben. Bij een ponzi zou je dit niet zo snel verwachten ;) Ik overweeg ook in te stappen.
Ik zit er voor een leuk bedrag in, moet zeggen dat het mij bevalt.
pi_192930458
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:00 schreef ETA het volgende:

[..]

Betreft Estateguru mee eens, O.a. hun opvolging bij defaults is goed, ze geven inzicht in de genomen acties en leveren dan ook concrete resultaten. Dit geeft ook aan dat ze verstand van zaken hebben. Bij een ponzi zou je dit niet zo snel verwachten ;) Ik overweeg ook in te stappen.
Over Estateguru gesproken, de rente is hier zo'n 2% omhoog gegaan over de laatste maanden. Dit geldt ook voor stage projecten: eerdere stages voor 11-12%, stages die nu/kortgeleden gefinancierd zijn hebben 13-14%.

Ik houdt het overigens bij investeren in de projecten op dit platform, en ga niet in het platform zelf investeren via Seedrs.
Heb niet zo'n zin in Seedrs, en daarnaast zit ik al in flink wat projecten op Estateguru. Heb geen zin in meer/andere exposure.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:39:38 #104
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192939011
Ik blijf ook bij de projecten van Estateguru. Aandelen cq. Seedrs heb ik nooit aan meegedaan.
Bezit al genoeg ETF, daar laat ik het bij ;).

Worden spannende maanden in de P2P wereld. Hoe lang gaat dit virus door. Maar nog spannender, wanneer de economie weer gaat draaien, kunnen de LO's en bedrijven in P2B hun leningen terug betalen...
pi_192943495
Ik vind het wel bijzonder dat Crowdestor volledig opdroogt.
Ondanks corona al weken geen cent erbij.
pi_192950532
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:27 schreef Jaco078 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Crowdestor volledig opdroogt.
Ondanks corona al weken geen cent erbij.
Hoe bedoel je 'ondanks'? Lijkt me juist komen vanwege Corona?
Er zijn inmiddels een aantal projecten die de 3 maanden 'pauze' niet benutten en (weer) gaan betalen. Gaat langzaamaan de goede kant op dus. Helaas nog geen van 'mijn' projecten bij de terugbetalers en inmiddels wel 5 stuks die de (laatste) aflossing gedaan zouden moeten hebben.

Een van de terugbetalers is het fertilizer project (in 3 delen geloof ik). Dat zou wel goed zijn, want het bedrag is ruim meer dan wat er de laatste tijd is opgehaald. Dan is dus niet alles nep en het geld weggesluisd w/

Ben uiteindelijk wel benieuwd of Crowdestor de richting van de high volume kleine business loans opgaat (met de CEO van Monify aan boord), want dat is wel wezenlijk anders dan de huidige projecten.
pi_192952539
quote:
Hoe bedoel je 'ondanks'? Lijkt me juist komen vanwege Corona?

Bedoelde 'vanwege' inderdaad. Thanks.
pi_192977175
Doet de app van Mintos het van meer mensen niet meer na de update?
PSN: Duuc-nl
pi_192978551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 17:54 schreef Duuc-nl het volgende:
Doet de app van Mintos het van meer mensen niet meer na de update?
Werkt prima voor mij, welk OS?
pi_192979777
Fastinvest heeft inmiddels 3 geplande uitbetaaldata gemist :o
pi_192991742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Werkt prima voor mij, welk OS?
iPhone
PSN: Duuc-nl
pi_192998006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:25 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

iPhone
Dan geen idee
pi_192998123
Hier geen probleem met de Mintos app op ios.
pi_193012131
FastInvest rekent vanaf 6 mei een fee van 1,50¤ voor geldpnames: https://www.fastinvest.com/en/blog/boosting-efficiency-reshaping-approach-of-the-fast-invest
pi_193012639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
FastInvest rekent vanaf 6 mei een fee van 1,50¤ voor geldpnames: https://www.fastinvest.com/en/blog/boosting-efficiency-reshaping-approach-of-the-fast-invest
leuk dat ze de investeerders de les lezen over hun gedrag maar een beetje zelfkritiek kan ook geen kwaad. En dit gaat een omgekeerd effect sorteren, waarom zou je nog willen investeren in een platform dat je beboet om je vrije cashflow terug te boeken :W


deze quote is helemaal mooi:
quote:
FAST INVEST platform is a state of the art financial tool. Our engine helps society to build passive income streams and to achieve financial freedom in the short term.
Zeker als het gaat over passief inkomen genereren wil je nu juist de mogelijkheid hebben periodiek zonder kosten geld terug te kunnen boeken

[ Bericht 17% gewijzigd door Faraday01 op 08-05-2020 12:16:55 ]
pi_193019246
Dit is toch gewoon een aanpassing van de voorwaarden van het platform en niet een kleine ook, die kunnen ze toch niet zomaar veranderen?

Ik heb volgens mij niet eens een email gezien over dit onderwerp?

Daarnaast staat volgens mij de kosten die ze in rekening brengen totaal niet in verhouding tot de werkelijke kosten die ze moeten afdragen. Ik ga dagelijks 0.01 naar ze overmaken, kijken of ze dat lang leuk vinden.
pi_193019339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:18 schreef namliam het volgende:
Dit is toch gewoon een aanpassing van de voorwaarden van het platform en niet een kleine ook, die kunnen ze toch niet zomaar veranderen?

Ik heb volgens mij niet eens een email gezien over dit onderwerp?

Daarnaast staat volgens mij de kosten die ze in rekening brengen totaal niet in verhouding tot de werkelijke kosten die ze moeten afdragen. Ik ga dagelijks 0.01 naar ze overmaken, kijken of ze dat lang leuk vinden.
FastInvest doet er alles aan om opnames te ontmoedigen, sinds kort een gebrekkig functionerende Secundaire markt, zeer trage terugbetalingen, klantenservice die investeerders afpoeiert, schreeuwerige/opdingende reclame banners dwars over je scherm / bij opnames gelden en nu dus een fors tarief. En inderdaad geen mail hierover gehad, las het toevallig op een ander forum. Ik room maandelijks de verdiensten op de P2P platformen af, op deze wijze wordt het erg duur om dat door te zetten en gaat dat fors ten koste van het maandelijkse rendement.
pi_193044882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:23 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

FastInvest doet er alles aan om opnames te ontmoedigen, sinds kort een gebrekkig functionerende Secundaire markt, zeer trage terugbetalingen, klantenservice die investeerders afpoeiert, schreeuwerige/opdingende reclame banners dwars over je scherm / bij opnames gelden en nu dus een fors tarief. En inderdaad geen mail hierover gehad, las het toevallig op een ander forum. Ik room maandelijks de verdiensten op de P2P platformen af, op deze wijze wordt het erg duur om dat door te zetten en gaat dat fors ten koste van het maandelijkse rendement.
De vraag is of het geld nog terug komt. De liquiditeitsproblemen zijn daar nogal groot als je weet dat ik al bijna een maand wacht op de uitbetaling van vrije middelen op mijn account. Ik twijfel of ik niet beter alles kan verkopen zodat de kans zo groot mogelijk is dat ik mijn inleg nog terug zie.
pi_193136951
Ik had robocash op uitbetalen staan om een gebrek aan vertrouwen. Maar het leuke is dat ze wel keurig terugbetalingen doen.... Dubbel
  vrijdag 15 mei 2020 @ 09:11:09 #120
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193137912
Welk platform kun je nog wel vertrouwen?
Met deze crisis gaat duidelijk worden welk platform bestand is tegen deze storm.
pi_193138806
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 07:22 schreef investeerdertje het volgende:
Ik had robocash op uitbetalen staan om een gebrek aan vertrouwen. Maar het leuke is dat ze wel keurig terugbetalingen doen.... Dubbel
Ik hoor of lees eigenlijk geen slechte ervaringen over RoboCash, voldoende leningen en betalen zonder problemen uit. Ik heb recentelijk toch maar weer stukje uitgebreid (geld wat bij andere platformen vandaan kwam), maar als ze dubbel gaan uitbetalen zullen ze wel snel failliet zijn....
pi_193145547
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 08:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De vraag is of het geld nog terug komt. De liquiditeitsproblemen zijn daar nogal groot als je weet dat ik al bijna een maand wacht op de uitbetaling van vrije middelen op mijn account. Ik twijfel of ik niet beter alles kan verkopen zodat de kans zo groot mogelijk is dat ik mijn inleg nog terug zie.
FastInvest gaat een vergoeding betalen als uitbetalingen langer dan 7 dagen duren: https://www.fastinvest.com/en/blog
pi_193146709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 09:11 schreef Gijsbertus het volgende:
Welk platform kun je nog wel vertrouwen?
Met deze crisis gaat duidelijk worden welk platform bestand is tegen deze storm.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik hoor of lees eigenlijk geen slechte ervaringen over RoboCash, voldoende leningen en betalen zonder problemen uit. Ik heb recentelijk toch maar weer stukje uitgebreid (geld wat bij andere platformen vandaan kwam), maar als ze dubbel gaan uitbetalen zullen ze wel snel failliet zijn....
Dat ze zonder problemen uitbetalen merk ik. Dubbel uitbetalen is niet wat ik zeg, ik omschrijf een gevoel en zeg daarbij dubbel. Als in een dubbel gevoel.

Waarom ik ze niet moe(s)t, omdat ze hun eigen loan originator zijn en dat half verhullen :P
pi_193149652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

[..]

Dat ze zonder problemen uitbetalen merk ik. Dubbel uitbetalen is niet wat ik zeg, ik omschrijf een gevoel en zeg daarbij dubbel. Als in een dubbel gevoel.
Ok, dan had ik je verkeerd begrepen.
pi_193149973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:13 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ok, dan had ik je verkeerd begrepen.
Yes, daarom omschreef ik mij even wat beter :) Ik ben niet boos :-)
pi_193152243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

FastInvest gaat een vergoeding betalen als uitbetalingen langer dan 7 dagen duren: https://www.fastinvest.com/en/blog
Dat is een verbetering. De zorgen over de cash flow zijn hiermee nog niet weg.
pi_193155931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 00:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat is een verbetering. De zorgen over de cash flow zijn hiermee nog niet weg.
Inderdaad. Het is wel een sigaar uit eigen doos: eerst moet je 1,50¤ gaan betalen over geldopnames en nu krijg je 9% over uitbetalingen die niet binnen 7 dagen verwerkt zijn (en rente vanaf dag 8....).

Als FastInvest een scam is doen ze nog best veel moeite om de schijn op te houden dat het allemaal vertrouwd is.
pi_193156324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is wel een sigaar uit eigen doos: eerst moet je 1,50¤ gaan betalen over geldopnames en nu krijg je 9% over uitbetalingen die niet binnen 7 dagen verwerkt zijn (en rente vanaf dag 8....).

Als FastInvest een scam is doen ze nog best veel moeite om de schijn op te houden dat het allemaal vertrouwd is.
Met een vertraging op betaling die nu ongeveer een maand is, ligt de breakeven tussen de transactiekosten en de lag ante op overboekingen van ongeveer ¤270
pi_193160871
Sigaar uit eigen doos? De serieuze investeerder die voor passief inkomen gaat krijgt iets terug ten koste van die idioten die mee doen aan een bankrun. Ik vind het wel prima
pi_193162988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:44 schreef investeerdertje het volgende:
Sigaar uit eigen doos? De serieuze investeerder die voor passief inkomen gaat krijgt iets terug ten koste van die idioten die mee doen aan een bankrun. Ik vind het wel prima
Euhhh ? Zal het wel niet begrijpen, maar passief inkomen is toch dat je het vermogen laat groeien ? Dan speelt nog de fee (je neemt geen gelden op) nog de rente toch ?
pi_193170688
Passief inkomen is nog steeds inkomen. Het moet uiteindelijk wel binnen komen dus. Anders is het gewoon vermogensopbouw.
pi_193171469
Precies wat Techlight zegt. Maar die 1.5 euro merk je niet als je een serieuze belegger bent. Maar die mensen die elke 5/ cent terug boeken wel
pi_193174912
Ik denk ook dat een kleine drempel een prima middel is. Alhoewel ik zelf bij terugboekingen liever een minimumbedrag dan een fee zie, maar dat werkt op kleine investeerders weer niet lekker natuurlijk. Hoe dan ook, kleine investeerders zullen altijd zeuren :')

Zo werkt het eigenlijk ook met de fee bij Mintos op de secondary market. Als iemand echt wil verkopen / uitstappen is dat geen issue, maar als mensen voor bijna nul marge voor de lol willen handelen, dan lukt dat niet meer. En dat laatste geeft Mintos veel administratie en handlingkosten, en is niet de bedoeling van de secondary market.

Bij Estateguru hebben ze trouwens ook een aardig middel: als je iets op de secondary market koopt moet je het minimaal 30 dagen vasthouden. Dat scheelt ook al wat 'gehandel' (overigens hebben ze daar ook 2% kosten, dus is wel relatief duur).
pi_193175423
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:06 schreef TechLight het volgende:
Ik denk ook dat een kleine drempel een prima middel is. Alhoewel ik zelf bij terugboekingen liever een minimumbedrag dan een fee zie, maar dat werkt op kleine investeerders weer niet lekker natuurlijk. Hoe dan ook, kleine investeerders zullen altijd zeuren :')

Zo werkt het eigenlijk ook met de fee bij Mintos op de secondary market. Als iemand echt wil verkopen / uitstappen is dat geen issue, maar als mensen voor bijna nul marge voor de lol willen handelen, dan lukt dat niet meer. En dat laatste geeft Mintos veel administratie en handlingkosten, en is niet de bedoeling van de secondary market.

Bij Estateguru hebben ze trouwens ook een aardig middel: als je iets op de secondary market koopt moet je het minimaal 30 dagen vasthouden. Dat scheelt ook al wat 'gehandel' (overigens hebben ze daar ook 2% kosten, dus is wel relatief duur).
Een minimumbedrag ben ik ook niet echt tegen eigenlijk. Robot.cash heeft dat ook. Vind ik ook wel een mooi middel. Er mag overigens degelijk geklaagd worden over dit soort maatregelen, maar had fastinvest niet juist alleen die opname fee bij lage bedragen (oprechte vraag), dus gewoon "iets langer wachten" is misschien een ook een optie?

Bij mintos is het vooral een extra verdienmodel heb ik het gevoel, omdat ze zelf te weinig inkomsten hadden. Vind ik een ander, maar ook plausibele, reden
  maandag 18 mei 2020 @ 11:13:55 #135
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193190100
Is er bij Robo.cash geen cashdrag meer? Financiën spraken van een winstgevende onderneming met wat reserves / vet op de botten om deze crisis te kunnen overleven..

Mensen die in de zaak envestio zitten? Laatste mail ook ontvangen inzake gofundme. Las snel dat merendeel de refund afwacht en dan opnieuw het geld overmaakt naar de bankrekening in de mail..
pi_193190479
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:13 schreef Gijsbertus het volgende:
Is er bij Robo.cash geen cashdrag meer? Financiën spraken van een winstgevende onderneming met wat reserves / vet op de botten om deze crisis te kunnen overleven..
Voor zo ver ik het zie al maanden geen cashdrag meer. Wel wordt er af en toe in "late" leningen geïnvesteerd. Rente van 14% is ook netjes.
pi_193206861
Pending payments op Mintos loopt de laatste tijd bij mij weer aardig op, nu rond 6%.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:57:16 #138
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_193219811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:10 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Pending payments op Mintos loopt de laatste tijd bij mij weer aardig op, nu rond 6%.
Bij mij zit het nog rond hetzelfde percentage 5%. Het merendeel is nu gevuld met Capital service, klein stukje monego en 1 alexcredit + iute Kazachstan.
Uiteindelijk gaat het nog iets oplopen met capital service, niet alles zit in de pending, al hoop ik dat er een paar afgelost gaan worden. Heb er nu enkele met meer dan 2 maanden oud.

Tot nu toe zijn de beste LO's qua status bij mij:
- Mogo
- Kredit pintar
- wowwo
- creditstar (al zitten daar wat nieuwe leningen nog in)
- sun finance

De slechtste:

- Capital service
- Finko
- Iute credit
- monego
pi_193223075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 09:27 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vanmorgen bv.13 stuks van dit soort leningen:19822472-02 , 22449296-01 etc., daarmee is de helft van mijn openstaande saldo al weer via AutoInvest geïnvesteerd. Ik heb ze weer te koop gezet met 0,1% premium (via secundaire markt en dan zoeken op betreffende lening). Het zijn allemaal kortlopende (tot 30 dagen) 12% leningen van Alexcredit, veelal leningen die op dezelfde dag uitgegeven zijn. De 1e dag krijg je bij die leningen toch geen rente, dus als ik ze met 0,1% weer kwijt kan "vang" ik door die 0,1% toch circa 3 dagen "rente". En raak ik ze niet kwijt, geen probleem, dan ontvang ik alsnog de rente over een tijdje. De laatste week muteert circa 15-20% van mijn Mintos portefeuille per dag op deze wijze en stijgt mijn NAR weer richting 19%.
Dit kan alleen in Mintos denk ik? Via AutoInvest op deze wijze een deel van je openstaande saldo weer herinvesteren en dan direct weer te koop zetten met 0,1% premium zodat je in één klap voor circa 3 dagen "rente" vangt wanneer iemand anders deze meteen weer van je overneemt?

Inderdaad een handig trucje om zo je rendement wat te verhogen. Bij welke Peer2Peer platforms is dit mogelijk?
pi_193223138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:57 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bij mij zit het nog rond hetzelfde percentage 5%. Het merendeel is nu gevuld met Capital service, klein stukje monego en 1 alexcredit + iute Kazachstan.
Uiteindelijk gaat het nog iets oplopen met capital service, niet alles zit in de pending, al hoop ik dat er een paar afgelost gaan worden. Heb er nu enkele met meer dan 2 maanden oud.

Tot nu toe zijn de beste LO's qua status bij mij:
- Mogo
- Kredit pintar
- wowwo
- creditstar (al zitten daar wat nieuwe leningen nog in)
- sun finance

De slechtste:

- Capital service
- Finko
- Iute credit
- monego
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:10 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Pending payments op Mintos loopt de laatste tijd bij mij weer aardig op, nu rond 6%.
Op dit moment heb ik alleen nog een account bij ViaInvest, wil gaan uitbreiden met 2 of 3 andere platforms.

Grupeer en Fastinvest lijken een heel slechte naam te hebben gekregen, Mintos hoor je ook meer twijfels over.

Zouden jullie mij Crowdestor, eventueel Mintos of een ander platform nog steeds aanraden? Zijn er nog interessante referral links of een welcome bonusses die de moeite waard zijn bij een nieuwe registratie?
pi_193224220
Oh en ik had P2P-lending #4 - De zomerdip doorstaan en ook P2P-lending #5 - Waar rendement niet zonder risico is al doorgenomen.

Heeft iemand nog een linkje naar draadje 6 en/of 7 ?
pi_193224435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:05 schreef Arthur1983 het volgende:

[..]

Dit kan alleen in Mintos denk ik? Via AutoInvest op deze wijze een deel van je openstaande saldo weer herinvesteren en dan direct weer te koop zetten met 0,1% premium zodat je in één klap voor circa 3 dagen "rente" vangt wanneer iemand anders deze meteen weer van je overneemt?

Inderdaad een handig trucje om zo je rendement wat te verhogen. Bij welke Peer2Peer platforms is dit mogelijk?
Dit ging inderdaad over Mintos. Maar nu Mintos sinds kort een fee van 0,85% heeft ingevoerd op verkopen via de Secundaire markt is het minder interessant geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 20-05-2020 14:52:01 ]
pi_193224759
@ Crowdfunder99: Ah, met die fee klinkt het inderdaad als een veel minder gunstige transactie. Want ik herinner me dat jij ergens in 2019 uiteen hebt gezet had dat je dankzij de Secundaire markt erg vaak 2 euro "gratis" kreeg als extra rendement. Dat klinkt als slechts een paar euro, maar mocht je elke dag 1 of 2 keer dit trucje voor elkaar krijgen dan is minimaal 365 x 2 euro extra op jaarbasis toch een zeer mooi extraatje.

Valt het wellicht te compenseren door een Auto Invest direct weer te koop te zetten met een ander percentage dan 0,1% premium? Of is het voordeel nu gewoon grotendeels weg?

Aan degenen op dit forum die er zo te zien al een heel stuk langer in zitten dan ik een beetje kort de bocht de volgende vragen: Grupeer dus niet meer instappen? Fastinvest niet doen?? Zijn jullie over Mintos nog overwegend positief? Gijsbertus is vrij duidelijk dat wat hem betreft Capital service, Finko, Lute credit en Monego qua status de slechtste LO's zijn?

Jij bent --althans eergisteren-- was je over Robo.cash dus nog steeds positief Crowdfunder99 ?
pi_193224940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:12 schreef Arthur1983 het volgende:
Gijsbertus is vrij duidelijk dat wat hem betreft Capital service, Finko, Lute credit en Monego qua status de slechtste LO's zijn?
Er zijn natuurlijk nog slechtere LO's, maar dit zijn degene waar hij op dit moment de slechtste ervaringen mee heeft. - Ik ga ervanuit dat hij niet in alle LO's investeert -
https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/
Op deze site kan je zien welke redelijk goed zijn en welke LO's risicovoller zijn.
Maar er is nu natuurlijk een uitzonderlijke tijd, waardoor ook bij de betere LO's veel geld niet op tijd uitbetaald wordt of in pending blijft hangen.

Finko zou ik nu in ieder geval voorlopig niet meer nemen.

Je kan ook ergens bij statistieken op Mintos zien welke LO's veel pending payments en late leningen hebben.
pi_193224997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:12 schreef Arthur1983 het volgende:
@ Crowdfunder99: Ah, met die fee klinkt het inderdaad als een veel minder gunstige transactie. Want ik herinner me dat jij ergens in 2019 uiteen hebt gezet had dat je dankzij de Secundaire markt erg vaak 2 euro "gratis" kreeg als extra rendement. Dat klinkt als slechts een paar euro, maar mocht je elke dag 1 of 2 keer dit trucje voor elkaar krijgen dan is minimaal 365 x 2 euro extra op jaarbasis toch een zeer mooi extraatje.

Valt het wellicht te compenseren door een Auto Invest direct weer te koop te zetten met een ander percentage dan 0,1% premium? Of is het voordeel nu gewoon grotendeels weg?

Aan degenen op dit forum die er zo te zien al een heel stuk langer in zitten dan ik een beetje kort de bocht de volgende vragen: Grupeer dus niet meer instappen? Fastinvest niet doen?? Zijn jullie over Mintos nog overwegend positief? Gijsbertus is vrij duidelijk dat wat hem betreft Capital service, Finko, Lute credit en Monego qua status de slechtste LO's zijn?

Jij bent --althans eergisteren-- was je over Robo.cash dus nog steeds positief Crowdfunder99 ?
Grupeer is een scam. Fastinvest gaat goed, maar heeft wat red Flags.
Mijn portefeuille bestaat met name uit mintos, crowdestor, peerberry en estate guru.
pi_193225165
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:12 schreef Arthur1983 het volgende:
@ Crowdfunder99: Ah, met die fee klinkt het inderdaad als een veel minder gunstige transactie. Want ik herinner me dat jij ergens in 2019 uiteen hebt gezet had dat je dankzij de Secundaire markt erg vaak 2 euro "gratis" kreeg als extra rendement. Dat klinkt als slechts een paar euro, maar mocht je elke dag 1 of 2 keer dit trucje voor elkaar krijgen dan is minimaal 365 x 2 euro extra op jaarbasis toch een zeer mooi extraatje.

Valt het wellicht te compenseren door een Auto Invest direct weer te koop te zetten met een ander percentage dan 0,1% premium? Of is het voordeel nu gewoon grotendeels weg?

Aan degenen op dit forum die er zo te zien al een heel stuk langer in zitten dan ik een beetje kort de bocht de volgende vragen: Grupeer dus niet meer instappen? Fastinvest niet doen?? Zijn jullie over Mintos nog overwegend positief? Gijsbertus is vrij duidelijk dat wat hem betreft Capital service, Finko, Lute credit en Monego qua status de slechtste LO's zijn?

Jij bent --althans eergisteren-- was je over Robo.cash dus nog steeds positief Crowdfunder99 ?
Via aan-/verkoop op secundaire markt kun je je rendement behoorlijk opkrikken (mijn secundaire markt resultaat is circa 60% van het totaal bedrag dat ik aan rente ontvangen heb). Via AutoInvest kun je op Mintos geen leningen te koop zetten.
Ik ben nog steeds tevreden en positief over RoboCash, je hebt er eigenlijk nauwelijks omkijken naar, uitbetalingen gaan snel (binnen 1 werkdag) en goed rendement (tot 14%). Grupeer kun je momenteel niet meer aanmelden en daar is veel over te doen, maar ik hou er eigenlijk wel vertrouwen in. FastInvest is ook wat gedoe over, daar zou ik even de kat uit de boom kijken, maar voor mijzelf blijf ik mijn positie daar aanhouden en room bepaalde bedragen af (maar dat doe ik op elk platform, meestal maandelijks: binnen is binnen).
pi_193225636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:26 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk nog slechtere LO's, maar dit zijn degene waar hij op dit moment de slechtste ervaringen mee heeft. - Ik ga ervanuit dat hij niet in alle LO's investeert -
https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/
Op deze site kan je zien welke redelijk goed zijn en welke LO's risicovoller zijn.

Finko zou ik nu in ieder geval voorlopig niet meer nemen.

Dank!
Dit is zeker een nuttige link! ^O^

Ja, helder inderdaad. Gijsbertus maakte een opsomming van 4 LO's waar hij minder goede ervaringen mee heeft. Ongetwijfeld is er nog een hele batterij LO's die nog veel slechter zijn en die Gijsbertus --net als iedereen die een beetje nadenkt en oplet-- volledig zal mijden.

quote:
Grupeer is een scam. Fastinvest gaat goed, maar heeft wat red Flags.
Mijn portefeuille bestaat met name uit mintos, crowdestor, peerberry en estate guru.
Dank voor je pm Jaco! :)
Zal hem vanavond even beantwoorden.

Peerberry ben ik eigenlijk nog niet goed bekend mee. Zal sowieso crowdestor en in een later stadium ook mintos nog even aan mijn portefeuille toevoegen! :)
pi_193225827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:46 schreef Crowdfunder99 het volgende:

Via aan-/verkoop op secundaire markt kun je je rendement behoorlijk opkrikken (mijn secundaire markt resultaat is circa 60% van het totaal bedrag dat ik aan rente ontvangen heb). Via AutoInvest kun je op Mintos geen leningen te koop zetten.

Helder.
Dus het geld verdienen op de secundaire markt moet je handmatig doen? Geen enkele belemmering wat mij betreft om er dan juist wat meer tijd in te steken, zeker als jij zegt dat 3/5e van je totale inkomsten via deze route :) tot stand komt.

Leuk om een beetje in je account te spelen en zelf telkens leningen te koop zetten of soms met een korting opkopen. Het lijkt me dat je dan ook een stuk meer feeling met je portfolio houdt en een stuk scherper weet waar je zoal geld in hebt zitten dan wanneer vrijwel alles automatisch gaat?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:46 schreef Crowdfunder99 het volgende:

Ik ben nog steeds tevreden en positief over RoboCash, je hebt er eigenlijk nauwelijks omkijken naar, uitbetalingen gaan snel (binnen 1 werkdag) en goed rendement (tot 14%).
Rendementen tot 14% en binnen 1 dag je uitbetaling, dat klinkt wel heel positief.
Op ViaInvest is nu nagenoeg alles 12%. Heb daar AutoInvest ingesteld waarbij ik oa Spanje en Tsjechië oversla, maar als het een beetje uitkomt klik ik de euro's die ik daar uitleen het liefst handmatig aan. Is binnen een paar tellen gepiept. Je zegt dat je bij RoboCash rendementen tot 14% hebt en er nauwelijks naar hoeft om te kijken? Doe jij daar nagenoeg alles via AutoInvest?
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:53:58 #149
104963 ETA
European Travel Author
pi_193226144
Grupeer heeft vandaag een nieuwe mailing verstuurd en hun FAQ geupdate. Hierin addresseren ze ondere andere de withdrawals van niet geinvesteerd geld en de fake projecten.

Weet niet goed wat ik er van moet denken, De kans dat het een scam is/was, is nog steeds levensgroot, maar mijn hoop mijn geld terug te zien is wel iets gegroeid.

https://www.grupeer.com/blog/grupeer-crisis-overcome-plan/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de FAQ:Why I cannot withdraw my deposit that was not invested yet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan een plausibele verklaring zijn, maar ze leveren hiervoor geen enkel bewijsstuk aan. Ook heeft het wel heel lang geduurd om dit te vertellen.

2e belangrijke punt uit de FAQ: Why do some of the loan originators (like Northcon Norge, Dziesiatka Finance), whose projects you have on your platform, have denied cooperation with Grupeer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort,
Northcon Norge: Oeps, foutje....
Dziesiatka Finance: Zit een tussenpartij tussen, dus ze doen geen directe zaken met Grupeer.
Ik weet niet of dit een antwoord is op alle "fake" projecten. Had iemand inzicht bij hoeveel LO's dit speelde?


Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Ook al was alles legitiem, ik denk dat de kans dat Grupeer omvalt zeer groot is. Als ze ooit weer open gaan, welke investeerder gaat nu nog geld bij hun investeren?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_193226323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:53 schreef ETA het volgende:
Grupeer heeft vandaag een nieuwe mailing verstuurd en hun FAQ geupdate. Hierin addresseren ze ondere andere de withdrawals van niet geinvesteerd geld en de fake projecten.

Weet niet goed wat ik er van moet denken, De kans dat het een scam is/was, is nog steeds levensgroot, maar mijn hoop mijn geld terug te zien is wel iets gegroeid.

https://www.grupeer.com/blog/grupeer-crisis-overcome-plan/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de FAQ:Why I cannot withdraw my deposit that was not invested yet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan een plausibele verklaring zijn, maar ze leveren hiervoor geen enkel bewijsstuk aan. Ook heeft het wel heel lang geduurd om dit te vertellen.

2e belangrijke punt uit de FAQ: Why do some of the loan originators (like Northcon Norge, Dziesiatka Finance), whose projects you have on your platform, have denied cooperation with Grupeer?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort,
Northcon Norge: Oeps, foutje....
Dziesiatka Finance: Zit een tussenpartij tussen, dus ze doen geen directe zaken met Grupeer.
Ik weet niet of dit een antwoord is op alle "fake" projecten. Had iemand inzicht bij hoeveel LO's dit speelde?


Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Ook al was alles legitiem, ik denk dat de kans dat Grupeer omvalt zeer groot is. Als ze ooit weer open gaan, welke investeerder gaat nu nog geld bij hun investeren?
Dank voor je samenvatting, ik zag de gehele mailing en ik was er al klaar mee en ben niet gaan lezen.

Welke investeerder nog gaat investeren? Geen. Geen probleem want de lopende investeringen gaan gewoon terug komen. Toch? 😅

Dat het platform dood is moge duidelijk zijn inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:35 schreef Arthur1983 het volgende:

[..]

Helder.
Dus het geld verdienen op de secundaire markt moet je handmatig doen? Geen enkele belemmering wat mij betreft om er dan juist wat meer tijd in te steken, zeker als jij zegt dat 3/5e van je totale inkomsten via deze route :) tot stand komt.

Leuk om een beetje in je account te spelen en zelf telkens leningen te koop zetten of soms met een korting opkopen. Het lijkt me dat je dan ook een stuk meer feeling met je portfolio houdt en een stuk scherper weet waar je zoal geld in hebt zitten dan wanneer vrijwel alles automatisch gaat?
[..]

Rendementen tot 14% en binnen 1 dag je uitbetaling, dat klinkt wel heel positief.
Op ViaInvest is nu nagenoeg alles 12%. Heb daar AutoInvest ingesteld waarbij ik oa Spanje en Tsjechië oversla, maar als het een beetje uitkomt klik ik de euro's die ik daar uitleen het liefst handmatig aan. Is binnen een paar tellen gepiept. Je zegt dat je bij RoboCash rendementen tot 14% hebt en er nauwelijks naar hoeft om te kijken? Doe jij daar nagenoeg alles via AutoInvest?
Ik doe alles via autoinvest. Bedenk ook dat er een reden is waarom leningen met korting aangeboden worden, vaak is dat al geen goed teken en het kan zo mis gaan. Vooral nu mintos handel soms blokkeert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')