abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192518234
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Moet ik dan mijn telefoon aan de politie laten zien ofzo?

Bovendien ik heb Bluetooth altijd uit staan en locatie ook omdat bij mijn oude telefoon de accu dan binnen no time leeg is.

Of gaat de overheid mij een nieuwe telefoon geven ofzo?

Oja en nog afgezien van de overheid en IT-zaken? Alleen daarom heb ik er geen vertrouwen in :’)
Wellicht daft het over 2 a 3 jaar dan eens goed werkt. :’)
dat gebeurt dus ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192518252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.
Tja als er in januari en februari nou volop PPE/PBM ingekocht waren dan was dergelijk onderzoek misschien nog te doen geweest, maar nu dreigen overal tekorten. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Precies dit dus.
Stel iemand krijgt nu kanker onderzoek en blijkt 't te hebben zijn ze er op tijd bij.
Over een half jaar of jaar kan het te laat zijn.

Maar nogmaals we hebben nu we 10.000-20.000 mensen gered dat we er ook veel verwoesten al dan wel of niet voor een langere termijn doet er niet toe.

Daarom is dit beleid ook niet vol te houden het is begrijpbaar voor nu maar ze zullen echt op korte termijn andere keuzes moeten gaan maken waarin je nog kan zeggen tijdelijk geen grote festivals en voetbal zonder publiek etc. maar horeca moet weer open scholen en restaurants moeten weer open
Horeca moet weer open? _O- Én restaurants? _O-
  woensdag 8 april 2020 @ 18:35:24 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192518257
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh, dus ze moeten ook niet naar RIVM en OMT luisteren en zelf maar aanklooien? Dat gaat haaks in op alles wat je de afgelopen hier hebt geroepen.
Dat heet framen. Laten we niet deze weg opgaan.
Ik huldig nog steeds het wetenschappelijk, technische inzicht en hun kunde die anderen stelselmatig met graagte ter discussie stellen. Ik denk niet zo zwart/wit, wel in schoenmaker blijf bij je leest
Het RIVM moet zich niet bemoeien met zaken die hun sws niet aangaan zoals hoe moeten we die informatie bij de burger verzamelen.

Mij is nog steeds volstrekt onduidelijk wat men beoogt.
Ik krijg dat niet helder. Ik kan van alles aannemen maar het enige is/lijkt contactinformatie en ik zie niet hoe die anoniem toepasbaar betrouwbaar is te vergaren (en ik meen daar iets van te weten).

Als het gaat dat mensen onderling elkaar kunnen informeren, heeft het RIVM hier verder geen verzamelende rol in, anders dan signaleren dat er ergens een uitbraak is.
De mensen in zo'n gebied houden vervolgens hun eigen telefoons tegen elkaar om te checken of zij wel/niet in de buurt waren of raadplegen een website die hen waarschuwt. Gezien de tijdsduur zal dat minimaal een terugkijkperiode moeten zijn van 2-4 weken. Hoe je dat vervolgens betrouwbaar maakt of realiseert, is een flinke kluif die je niet in een paar werken werkend krijgt.

Het RIVM zegt niet dat er een APP moet komen, dat doet het OutbreakManagementTeam waar de minister leiding aangeeft en verantwoordelijk voor is.
Het RIVM en in bijzonder GGD wil terecht contactinformatie zodat zij met "tracking en tracing", hun voorspellende modellen kunnen aanvullen.
Dat het RIVM, nu een slicky APP omarmd maakt mij alleen duidelijk dat zij elkaar braafjes navolgen. Niet vragen of het anders kan.

Vervolgens aan tegenstanders vragen "ja maar hoe moeten wij/zij dat anders dan doen ?" .... is de situatie van het probleem omdraaien. Ik kan ook vragen om informatie die iemand dan dwingt tot één resterende methode.

De minister moet waken voor willekeur en zich niet met wat (vr)olijke woordspelletjes zich onttrekken van zijn verantwoordelijkheid: Mij is gezegd dat het geen probleem is, zonder zich af te vragen of er een probleem is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192518258
Ik zit het nieuws te kijken, over die app.. Tjongjongejonge wat een onzin.
Nederland heeft amper getest, en er word nog steeds niet veel getest, en is nog geen goeie antistoffen test, maar dan zou er een app moeten komen waar op je kan zien of je in de buurt van iemand bent geweest die corona heeft, en dan moet je in quarantaine.

Maar wat als je het al gehad heb en slechts verkouden ben geweest?? Wat als je denkt het te hebben maar ze willen niet testen? Dan kom je niet in de app.. |:(

Oftewel een app verplicht stellen waarvan de data niet kan kloppen. (even los van de privacy..)
Dit is een Signature....
pi_192518268
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat gebeurt dus ook niet
Dat lijkt mij ook niet, daarom snap ik ook al niet dat ze het er maar constant over hebben.
Zou er trouwens opzich geen problemen mee hebben als die app er is en je het vrijwillig kan installeren.

Of ik dat ga doen? Geen idee nog.

Je zou er een soort model van kunnen maken dat als jij die app hebt dat je kan zien of je in de buurt bent geweest van anderen. En installeer je hem niet dan niet,.

Maar dat is volgens mij ook weer niet het idee. De overheid wil een beeld krijgen en dat is wel een puntje ook
Do what you love, love what you do!
pi_192518279
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef virl3 het volgende:
Nederland heeft amper getest, en er word nog steeds niet veel getest, en is nog geen goeie antistoffen test, maar dan zou er een app moeten komen waar op je kan zien of je in de buurt van iemand bent geweest die corona heeft, en dan moet je in quarantaine.

Maar wat als je het al gehad heb en slechts verkouden ben geweest?? Wat als je denkt het te hebben maar ze willen niet testen? Dan kom je niet in de app.. |:(

Oftewel een app verplicht stellen waarvan de data niet kan kloppen. (even los van de privacy..)
allemaal vragen waar nog antwoorden op komen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192518293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:36 schreef kree het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet, daarom snap ik ook al niet dat ze het er maar constant over hebben.
Zou er trouwens opzich geen problemen mee hebben als die app er is en je het vrijwillig kan installeren.

Of ik dat ga doen? Geen idee nog.

Je zou er een soort model van kunnen maken dat als jij die app hebt dat je kan zien of je in de buurt bent geweest van anderen. En installeer je hem niet dan niet,.

Maar dat is volgens mij ook weer niet het idee. De overheid wil een beeld krijgen en dat is wel een puntje ook
er nu over praten is beter dan over 4 weken in 1x brengen dat je het hebt en geinstalleerd kan worden.
Nu kunnen mensen aan het idee gaan wennen en vragen gaan stellen.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:37:55 #283
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518295
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tja als er in januari en februari nou volop PPE/PBM ingekocht waren dan was dergelijk onderzoek misschien nog te doen geweest, maar nu dreigen overal tekorten. :')
[..]

Horeca moet weer open? _O- Én restaurants? _O-
Tuurlijk of heb je liever straks een straatbeeld zonder restaurants alleen thuisbezorgd en zonder overige horeca (cafe's etc.)
Kijk maar hoeveel problemen al die strandtenten nu hebben (mooie weer moeten hun het van hebben).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:38:25 #284
22565 asco
Los in deze tent
pi_192518302
UK ook bijna 1000 doden in een dag.
pi_192518315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:37 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Tuurlijk of heb je liever straks een straatbeeld zonder restaurants alleen thuisbezorgd en zonder overige horeca (cafe's etc.)
Kijk maar hoeveel problemen al die strandtenten nu hebben (mooie weer moeten hun het van hebben).
Je begrijpt waar "re" in horeca voor staat? Maar nee, ik zou liever de wereld van vorig jaar hebben waarin o.a. restaurants en cafe's geen besmettingshaarden zijn en we allemaal nog gewoon lekker kunnen doen waar we zin in hebben.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:42:09 #286
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518342
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je begrijpt waar "re" in horeca voor staat? Maar nee, ik zou liever de wereld van vorig jaar hebben waarin o.a. restaurants en cafe's geen besmettingshaarden zijn en we allemaal nog gewoon lekker kunnen doen waar we zin in hebben.
Ja ik begrijp waar het voor staat het gaat erom dat alles daarvan open moet.
En niet alleen de drinktenten met deur beleid of restaurants

Maar goed lekker muggenziften wat jij wilt
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192518357
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef virl3 het volgende:

Die hele heisa over die APP (wag the dog) er zijn veel belangrijkere aspecten.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192518408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:38 schreef asco het volgende:
UK ook bijna 1000 doden in een dag.
Ik heb ergens gelezen, dat de UK in Europa uiteindelijk op het hoogste dodental zal uitkomen.
pi_192518414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat gebeurt dus ook niet
ik mag hopen dat ze dat ook niet gaan doen. Vrijwillig vind ik het een prima idee, zo een app. Maar de overheid moet het door de strot duwen zo van: "ja of wil jij geen levens redden dan??" Inspelen op de angst.

Als zo een lockdown op basis is van vertrouwen (hoewel er wel handhavers zijn...), dan kun je die app ook wel op die manier in de markt zetten En gegevens niet langer dan bijv 3 maanden bewaren.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192518422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:42 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja ik begrijp waar het voor staat het gaat erom dat alles daarvan open moet.
En niet alleen de drinktenten met deur beleid of restaurants

Maar goed lekker muggenziften wat jij wilt
Waarom moet dat open dan? Dat scholen waar ook veel mensen samenkomen een groot maatschappelijk belang hebben, sure. Maar voor wie is het café nou echt van levensbelang behalve de indivuele ondernemer en diens personeel? Wat rechtvaardigt het grote risico op snelle/brede verspreiding?

Ik zie voor die sector sowieso grote problemen want zelfs als de rest van de samenleving en economie met voldoende PPE (op dit moment een utopie) weer op gang komt wordt drinken en dineren met mondkapjes e.d. lastig. :')
pi_192518445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze dat ook niet gaan doen. Vrijwillig vind ik het een prima idee, zo een app. Maar de overheid moet het door de strot duwen zo van: "ja of wil jij geen levens redden dan??" Inspelen op de angst.

Als zo een lockdown op basis is van vertrouwen (hoewel er wel handhavers zijn...), dan kun je die app ook wel op die manier in de markt zetten En gegevens niet langer dan bijv 3 maanden bewaren.
Gegevens zouden sowieso niet gecentraliseerd verzameld of opgeslagen moeten worden en zo anoniem mogelijk moeten zijn, ik zie het echter niet gebeuren. :')
  woensdag 8 april 2020 @ 18:50:25 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192518457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Moet ik dan mijn telefoon aan de politie laten zien ofzo?

Bovendien ik heb Bluetooth altijd uit staan en locatie ook omdat bij mijn oude telefoon de accu dan binnen no time leeg is.

Of gaat de overheid mij een nieuwe telefoon geven ofzo?

Oja en nog afgezien van de overheid en IT-zaken? Alleen daarom heb ik er geen vertrouwen in :’)
Wellicht daft het over 2 a 3 jaar dan eens goed werkt. :’)
Uitkijken dat we ons niet laten verleiden om over elkaar heen buitelen om te denken in oplossingen.

De vraag moet eerst zijn wat wordt waarom beoogd en niet we hebben een APP waarmee je allerlei nuttige dingen kan doen.

Inzake implmentatie:
Wilders was trouwens wel heel, heel interessant bezig: dat het OpenSource moest zijn :Y) en mag/ga daarmee verwachten dat ik dus die code FF op GitHub kan forken en naar wens veranderen ^O^ . *O* .... en dan PacMan kan gaan spelen. Maar goed dat is ook te beveiligen met certificaten en dan wordt het al snel niet anoniem meer.
pi_192518467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen, dat de UK in Europa uiteindelijk op het hoogste dodental zal uitkomen.
Boris Johnson z'n fout. Terwijl OVERAL in Europa alles dicht ging en alles bleven hier de pubs en restaurants en alles gewoon open. Kon zelf nog naar theatre (15 maart) en concerten terwijl in NL alles al in lockdown was...
Ze hadden 1-1,5 week eerder moeten ingrijpen (net als trump dus).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 8 april 2020 @ 18:50:59 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192518471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Twee weken te laat begonnen :{
pi_192518486
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Twee weken te laat begonnen :{
Zeg maar gerust twee maanden. :')
pi_192518522
Om de dageffecten eruit te filteren heb ik een weekgemiddelde groeigrafiek van de sterftecijfers gemaakt:

De trend is duidelijk, tegelijkertijd zitten we nog ruim boven de 1 en dat blijft de komende dagen ook zo. De factor is nu 1,32 volgens de berekening: sterfte cijfer afgelopen 7 dagen / sterftecijfers 8-14 geleden
  woensdag 8 april 2020 @ 18:57:18 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192518583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:54 schreef Faraday01 het volgende:
Om de dageffecten eruit te filteren heb ik een weekgemiddelde groeigrafiek van de sterftecijfers gemaakt:

[ afbeelding ]

De trend is duidelijk, tegelijkertijd zitten we nog ruim boven de 1 en dat blijft de komende dagen ook zo. De factor is nu 1,32 volgens de berekening: sterfte cijfer afgelopen 7 dagen / sterftecijfers 8-14 geleden
Excel 97?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 18:57:30 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192518587
Zo zeg: Hugo de Jonge doet een Rutte-tje: de vragen die Baudet stelt, doet die zelf maar aan Jaap van Dissel volgende week.
pi_192518621
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:54 schreef Faraday01 het volgende:

[ afbeelding ]

https://www.worldometers.info/world-population/
De wereldbevolking stijgt nog steeds hoor.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192518639
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Excel 97?
2003 , zonder lint *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')