dat gebeurt dus ook nietquote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Moet ik dan mijn telefoon aan de politie laten zien ofzo?
Bovendien ik heb Bluetooth altijd uit staan en locatie ook omdat bij mijn oude telefoon de accu dan binnen no time leeg is.
Of gaat de overheid mij een nieuwe telefoon geven ofzo?
Oja en nog afgezien van de overheid en IT-zaken? Alleen daarom heb ik er geen vertrouwen in :’)
Wellicht daft het over 2 a 3 jaar dan eens goed werkt. :’)
Tja als er in januari en februari nou volop PPE/PBM ingekocht waren dan was dergelijk onderzoek misschien nog te doen geweest, maar nu dreigen overal tekorten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.
Horeca moet weer open?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:31 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Precies dit dus.
Stel iemand krijgt nu kanker onderzoek en blijkt 't te hebben zijn ze er op tijd bij.
Over een half jaar of jaar kan het te laat zijn.
Maar nogmaals we hebben nu we 10.000-20.000 mensen gered dat we er ook veel verwoesten al dan wel of niet voor een langere termijn doet er niet toe.
Daarom is dit beleid ook niet vol te houden het is begrijpbaar voor nu maar ze zullen echt op korte termijn andere keuzes moeten gaan maken waarin je nog kan zeggen tijdelijk geen grote festivals en voetbal zonder publiek etc. maar horeca moet weer open scholen en restaurants moeten weer open
Dat heet framen. Laten we niet deze weg opgaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, dus ze moeten ook niet naar RIVM en OMT luisteren en zelf maar aanklooien? Dat gaat haaks in op alles wat je de afgelopen hier hebt geroepen.
Dat lijkt mij ook niet, daarom snap ik ook al niet dat ze het er maar constant over hebben.quote:
allemaal vragen waar nog antwoorden op komen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef virl3 het volgende:
Ik zit het nieuws te kijken, over die app.. Tjongjongejonge wat een onzin.
Nederland heeft amper getest, en er word nog steeds niet veel getest, en is nog geen goeie antistoffen test, maar dan zou er een app moeten komen waar op je kan zien of je in de buurt van iemand bent geweest die corona heeft, en dan moet je in quarantaine.
Maar wat als je het al gehad heb en slechts verkouden ben geweest?? Wat als je denkt het te hebben maar ze willen niet testen? Dan kom je niet in de app..
Oftewel een app verplicht stellen waarvan de data niet kan kloppen. (even los van de privacy..)
er nu over praten is beter dan over 4 weken in 1x brengen dat je het hebt en geinstalleerd kan worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:36 schreef kree het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet, daarom snap ik ook al niet dat ze het er maar constant over hebben.
Zou er trouwens opzich geen problemen mee hebben als die app er is en je het vrijwillig kan installeren.
Of ik dat ga doen? Geen idee nog.
Je zou er een soort model van kunnen maken dat als jij die app hebt dat je kan zien of je in de buurt bent geweest van anderen. En installeer je hem niet dan niet,.
Maar dat is volgens mij ook weer niet het idee. De overheid wil een beeld krijgen en dat is wel een puntje ook
Tuurlijk of heb je liever straks een straatbeeld zonder restaurants alleen thuisbezorgd en zonder overige horeca (cafe's etc.)quote:Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja als er in januari en februari nou volop PPE/PBM ingekocht waren dan was dergelijk onderzoek misschien nog te doen geweest, maar nu dreigen overal tekorten.
[..]
Horeca moet weer open?Én restaurants?
Je begrijpt waar "re" in horeca voor staat? Maar nee, ik zou liever de wereld van vorig jaar hebben waarin o.a. restaurants en cafe's geen besmettingshaarden zijn en we allemaal nog gewoon lekker kunnen doen waar we zin in hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:37 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk of heb je liever straks een straatbeeld zonder restaurants alleen thuisbezorgd en zonder overige horeca (cafe's etc.)
Kijk maar hoeveel problemen al die strandtenten nu hebben (mooie weer moeten hun het van hebben).
Ja ik begrijp waar het voor staat het gaat erom dat alles daarvan open moet.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je begrijpt waar "re" in horeca voor staat? Maar nee, ik zou liever de wereld van vorig jaar hebben waarin o.a. restaurants en cafe's geen besmettingshaarden zijn en we allemaal nog gewoon lekker kunnen doen waar we zin in hebben.
Die hele heisa over die APP (wag the dog) er zijn veel belangrijkere aspecten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:35 schreef virl3 het volgende:
Ik zit het nieuws te kijken, over die app.. Tjongjongejonge wat een onzin.
Nederland heeft amper getest, en er word nog steeds niet veel getest, en is nog geen goeie antistoffen test, maar dan zou er een app moeten komen waar op je kan zien of je in de buurt van iemand bent geweest die corona heeft, en dan moet je in quarantaine.
Maar wat als je het al gehad heb en slechts verkouden ben geweest?? Wat als je denkt het te hebben maar ze willen niet testen? Dan kom je niet in de app..
Oftewel een app verplicht stellen waarvan de data niet kan kloppen. (even los van de privacy..)
ik mag hopen dat ze dat ook niet gaan doen. Vrijwillig vind ik het een prima idee, zo een app. Maar de overheid moet het door de strot duwen zo van: "ja of wil jij geen levens redden dan??" Inspelen op de angst.quote:
Waarom moet dat open dan? Dat scholen waar ook veel mensen samenkomen een groot maatschappelijk belang hebben, sure. Maar voor wie is het café nou echt van levensbelang behalve de indivuele ondernemer en diens personeel? Wat rechtvaardigt het grote risico op snelle/brede verspreiding?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja ik begrijp waar het voor staat het gaat erom dat alles daarvan open moet.
En niet alleen de drinktenten met deur beleid of restaurants
Maar goed lekker muggenziften wat jij wilt
Gegevens zouden sowieso niet gecentraliseerd verzameld of opgeslagen moeten worden en zo anoniem mogelijk moeten zijn, ik zie het echter niet gebeuren.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze dat ook niet gaan doen. Vrijwillig vind ik het een prima idee, zo een app. Maar de overheid moet het door de strot duwen zo van: "ja of wil jij geen levens redden dan??" Inspelen op de angst.
Als zo een lockdown op basis is van vertrouwen (hoewel er wel handhavers zijn...), dan kun je die app ook wel op die manier in de markt zetten En gegevens niet langer dan bijv 3 maanden bewaren.
Uitkijken dat we ons niet laten verleiden om over elkaar heen buitelen om te denken in oplossingen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Moet ik dan mijn telefoon aan de politie laten zien ofzo?
Bovendien ik heb Bluetooth altijd uit staan en locatie ook omdat bij mijn oude telefoon de accu dan binnen no time leeg is.
Of gaat de overheid mij een nieuwe telefoon geven ofzo?
Oja en nog afgezien van de overheid en IT-zaken? Alleen daarom heb ik er geen vertrouwen in :’)
Wellicht daft het over 2 a 3 jaar dan eens goed werkt. :’)
Boris Johnson z'n fout. Terwijl OVERAL in Europa alles dicht ging en alles bleven hier de pubs en restaurants en alles gewoon open. Kon zelf nog naar theatre (15 maart) en concerten terwijl in NL alles al in lockdown was...quote:Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen, dat de UK in Europa uiteindelijk op het hoogste dodental zal uitkomen.
Twee weken te laat begonnenquote:Op woensdag 8 april 2020 18:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen, dat de UK in Europa uiteindelijk op het hoogste dodental zal uitkomen.
Excel 97?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:54 schreef Faraday01 het volgende:
Om de dageffecten eruit te filteren heb ik een weekgemiddelde groeigrafiek van de sterftecijfers gemaakt:
[ afbeelding ]
De trend is duidelijk, tegelijkertijd zitten we nog ruim boven de 1 en dat blijft de komende dagen ook zo. De factor is nu 1,32 volgens de berekening: sterfte cijfer afgelopen 7 dagen / sterftecijfers 8-14 geleden
https://www.worldometers.info/world-population/quote:Op woensdag 8 april 2020 18:54 schreef Faraday01 het volgende:
Om de dageffecten eruit te filteren heb ik een weekgemiddelde groeigrafiek van de sterftecijfers gemaakt:
[ afbeelding ]
De trend is duidelijk, tegelijkertijd zitten we nog ruim boven de 1 en dat blijft de komende dagen ook zo. De factor is nu 1,32 volgens de berekening: sterfte cijfer afgelopen 7 dagen / sterftecijfers 8-14 geleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |