Lol 90 procent heeft gewoon lokatie data aan staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.
Precies dit, werkt alleen als je t dan verplicht en beboet als je er niet aanhoudt.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:17 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, nou niet alleen het AIVD.
De data boeit me niet zo. Wat gebeurt er als je met iemand (die ziek blijkt) in contact bent geweest.
Is het een suggestie, of een kritieke stop in het leven. Waar ga je die app tonen?
Wat ziet de AIVD dan wat ze nu niet kunnen zien? Tracking is hartstikke makkelijk en wordt regelmatig toegepast. Alle zendmasten geven die data door.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.
Hallo internetheld. Ik roep in dit topic al vaker dat de overheid voor sommige users nooit goed kan doen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet flauw... de minister moet zich niet achter zijn "experts" opstellen.
Dat is precies wat hier verkeerd gaat.
Eerst moet je wat onderbouwd willen en dan ga je daarvoor iemand met een opdracht aan het werk zetten.
Als ik een melding krijg en zelf kan kiezen of ik thuis blijf of niet (want ik hoest nog niet), prima.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Precies dit, werkt alleen als je t dan verplicht en beboet als je er niet aanhoudt.
Ik zie het al voor me, bedrijf met duizend medewerkers 1 besmet. Volgende dag honderden ziekmeldingen voor 2 weken.
Als er maar een kleine wat zal het zijn 10.000 extra mensen gered worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven hebben.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Je kunt gewoon naar de tandarts gaan als je pijn hebt.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Mensen met pijn in hun bek die niet zomaar naar de tandarts kunnen etc. allemaal om mensen met onderliggende klachten te redden die toch binnen 2-3 jaar dood zijn
Hangt van de tandarts af en hoe erg de spoed is.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:26 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je kunt gewoon naar de tandarts gaan als je pijn hebt.
Andere tandarts bellen, of de tandarts even op zijn afgelegde eed wijzen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:27 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hangt van de tandarts af en hoe erg de spoed is.
Collega heeft af en toe last niet dat die de hele dag last heeft maar die kan dus mooi niet.
Zonder controle kan je later flink in de problemen komen. Tandarts valt misschien nog mee, maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:26 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je kunt gewoon naar de tandarts gaan als je pijn hebt.
Ik zal het hem melden.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Andere tandarts bellen, of de tandarts even op zijn afgelegde eed wijzen.
Hij is je simpelweg verplicht te helpen als je pijn hebt.
Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze weten überhaupt nog niet over het een verplichting gaat zijn. Ze weten eigenlijk nog zo bijzonder weinig dat er op geen enkele vraag al een antwoord is.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Hoe had jij het voor je gezien, dat COVID19 patienten met zeer acute nood (waarvan een deel wel degelijk gewoon geholpen kan worden en daarna nog een lang en goed leven zal hebben) de zorg maar geweigerd wordt maar andere patienten/zorgbehoevenden wel gewoon geholpen worden? Selectieve solidariteit? En wat als een arts/verpleger dan COVID19 oploopt en zware ziekteverschijnselen ontwikkelt, ook maar afschrijven?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Als er maar een kleine wat zal het zijn 10.000 extra mensen gered worden.
Die halve miljoen tot 1 miljoen die in de problemen komen who cares.
Heb ik het niet alleen over financieel maar uitgestelde onderzoeken waar je nu anders op tijd bij bent en straks te laat bijvoorbeeld.
Mensen met pijn in hun bek die niet zomaar naar de tandarts kunnen etc. allemaal om mensen met onderliggende klachten te redden die toch binnen 2-3 jaar dood zijn
Hopelijk falen ze met de ontwikkeling, of een hacker verkloot die app.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze weten überhaupt nog niet over het een verplichting gaat zijn. Ze weten eigenlijk nog zo bijzonder weinig dat er op geen enkele vraag al een antwoord is.
Dat komt ook omdat zij dit niet zelf hebben verzonnen, maar een advies is van het OMT. Zij hadden er gisteren niet over moeten beginnen. Nu kunnen ze nergens op antwoorden.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze weten überhaupt nog niet over het een verplichting gaat zijn. Ze weten eigenlijk nog zo bijzonder weinig dat er op geen enkele vraag al een antwoord is.
Dat weet ik. Is geen verwijt ofzo he.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat zij dit niet zelf hebben verzonnen, maar een advies is van het OMT. Zij hadden er gisteren niet over moeten beginnen. Nu kunnen ze nergens op antwoorden.
Dat hoop ik niet. Hopelijk is ie zo snel mogelijk klaar en in te zetten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hopelijk falen ze met de ontwikkeling, of een hacker verkloot die app.
Het werd net genoemd "als een voorwaarde van het OMT", het zou 'moeten' wil je ooit weer een 'open up' krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat zij dit niet zelf hebben verzonnen, maar een advies is van het OMT. Zij hadden er gisteren niet over moeten beginnen. Nu kunnen ze nergens op antwoorden.
Precies dit dus.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zonder controle kan je later flink in de problemen komen. Tandarts valt misschien nog mee, maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.
Het is gewoon even een fase om een deel van de bevolking te laten denken dat dit het probleem gaat oplossen.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hm. Die andere app is vooral relevant. Die zorgt ervoor dat je contact op kan/moet nemen met een behandelaar, als je in de andere app een zieke treft.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:32 schreef asco het volgende:
[..]
Het is gewoon even een fase om een deel van de bevolking te laten denken dat dit het probleem gaat oplossen.
Wat een farce.
Over een aantal weken hoor je niets meer over deze app.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |