abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192517977
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.
Lol 90 procent heeft gewoon lokatie data aan staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192517998
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:17 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, nou niet alleen het AIVD.

De data boeit me niet zo. Wat gebeurt er als je met iemand (die ziek blijkt) in contact bent geweest.

Is het een suggestie, of een kritieke stop in het leven. Waar ga je die app tonen?
Precies dit, werkt alleen als je t dan verplicht en beboet als je er niet aanhoudt.
Ik zie het al voor me, bedrijf met duizend medewerkers 1 besmet. Volgende dag honderden ziekmeldingen voor 2 weken.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:20:10 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192518002
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:16 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Reken maar dat de AIVD maar wat graag toegang wil tot die data.
Wat ziet de AIVD dan wat ze nu niet kunnen zien? Tracking is hartstikke makkelijk en wordt regelmatig toegepast. Alle zendmasten geven die data door.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192518011
Contact tracing is ook in geval van politieke dissidenten reuze handig. *O*
pi_192518015
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet flauw... de minister moet zich niet achter zijn "experts" opstellen.
Dat is precies wat hier verkeerd gaat.
Eerst moet je wat onderbouwd willen en dan ga je daarvoor iemand met een opdracht aan het werk zetten.
Hallo internetheld. Ik roep in dit topic al vaker dat de overheid voor sommige users nooit goed kan doen.

Dus volgens jou moeten ze nu zomaar gaan antwoorden zonder eerst goede antwoorden van de experts te hebben gekregen?
pi_192518030
Alternatief is een soort Stasi, gelijk werkverschaffing voor de berg werklozen.
pi_192518031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Precies dit, werkt alleen als je t dan verplicht en beboet als je er niet aanhoudt.
Ik zie het al voor me, bedrijf met duizend medewerkers 1 besmet. Volgende dag honderden ziekmeldingen voor 2 weken.
Als ik een melding krijg en zelf kan kiezen of ik thuis blijf of niet (want ik hoest nog niet), prima.

Maar als ik een negatief reisadvies krijg en van bepaalde faciliteiten geen gebruik meer mag maken, dan vind ik er wel wat van.

Als je het laatste niet doet, wat heeft die app dan voor zin.
pi_192518034
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Moet ik dan mijn telefoon aan de politie laten zien ofzo?

Bovendien ik heb Bluetooth altijd uit staan en locatie ook omdat bij mijn oude telefoon de accu dan binnen no time leeg is.

Of gaat de overheid mij een nieuwe telefoon geven ofzo?

Oja en nog afgezien van de overheid en IT-zaken? Alleen daarom heb ik er geen vertrouwen in :’)
Wellicht daft het over 2 a 3 jaar dan eens goed werkt. :’)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 8 april 2020 @ 18:21:48 #259
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik ken 2 mensen die zo geen baan meer hadden in een productiebedrijf. Mijn partner had binnen een half uur geen enkele opdracht meer en ik zit met een dichte toko. Dan ken ik nog wat mensen die één of meerdere horecabedrijven hebben.
Economisch is dit een gigantische strop voor mensen. Dat jij het niet ziet of voelt, zegt niks.
Als er maar een kleine wat zal het zijn 10.000 extra mensen gered worden.
Die halve miljoen tot 1 miljoen die in de problemen komen who cares.

Heb ik het niet alleen over financieel maar uitgestelde onderzoeken waar je nu anders op tijd bij bent en straks te laat bijvoorbeeld.
Mensen met pijn in hun bek die niet zomaar naar de tandarts kunnen etc. allemaal om mensen met onderliggende klachten te redden die toch binnen 2-3 jaar dood zijn
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192518109
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Mensen met pijn in hun bek die niet zomaar naar de tandarts kunnen etc. allemaal om mensen met onderliggende klachten te redden die toch binnen 2-3 jaar dood zijn
Je kunt gewoon naar de tandarts gaan als je pijn hebt.
pi_192518118
Op basis van de resultaten adviseert Blocken om tijdens het wandelen in de looprichting ,,zeker 4 à 5 meter” afstand van elkaar te houden, bij joggen en rustig fietsen 10 meter en bij hard fietsen ,,zeker 20 meter”.

https://www.ad.nl/nlblijf(...)r-in-lucht~a60aece6/
  woensdag 8 april 2020 @ 18:27:29 #262
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:26 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Hangt van de tandarts af en hoe erg de spoed is.
Collega heeft af en toe last niet dat die de hele dag last heeft maar die kan dus mooi niet.
pi_192518145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:27 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Hangt van de tandarts af en hoe erg de spoed is.
Collega heeft af en toe last niet dat die de hele dag last heeft maar die kan dus mooi niet.
Andere tandarts bellen, of de tandarts even op zijn afgelegde eed wijzen.

Hij is je simpelweg verplicht te helpen als je pijn hebt.
pi_192518148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:26 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zonder controle kan je later flink in de problemen komen. Tandarts valt misschien nog mee, maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:29:01 #265
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Andere tandarts bellen, of de tandarts even op zijn afgelegde eed wijzen.

Hij is je simpelweg verplicht te helpen als je pijn hebt.
Ik zal het hem melden.
pi_192518156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef kree het volgende:
Wat ik even niet snap, hoe willen ze een app gaan verplichten dan?
Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze weten überhaupt nog niet over het een verplichting gaat zijn. Ze weten eigenlijk nog zo bijzonder weinig dat er op geen enkele vraag al een antwoord is.
pi_192518161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:21 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Als er maar een kleine wat zal het zijn 10.000 extra mensen gered worden.
Die halve miljoen tot 1 miljoen die in de problemen komen who cares.

Heb ik het niet alleen over financieel maar uitgestelde onderzoeken waar je nu anders op tijd bij bent en straks te laat bijvoorbeeld.
Hoe had jij het voor je gezien, dat COVID19 patienten met zeer acute nood (waarvan een deel wel degelijk gewoon geholpen kan worden en daarna nog een lang en goed leven zal hebben) de zorg maar geweigerd wordt maar andere patienten/zorgbehoevenden wel gewoon geholpen worden? Selectieve solidariteit? En wat als een arts/verpleger dan COVID19 oploopt en zware ziekteverschijnselen ontwikkelt, ook maar afschrijven? :W
pi_192518166
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze weten überhaupt nog niet over het een verplichting gaat zijn. Ze weten eigenlijk nog zo bijzonder weinig dat er op geen enkele vraag al een antwoord is.
Hopelijk falen ze met de ontwikkeling, of een hacker verkloot die app. :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 18:30:01 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192518167
quote:

[..]

Dat komt ook omdat zij dit niet zelf hebben verzonnen, maar een advies is van het OMT. Zij hadden er gisteren niet over moeten beginnen. Nu kunnen ze nergens op antwoorden.
pi_192518172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat zij dit niet zelf hebben verzonnen, maar een advies is van het OMT. Zij hadden er gisteren niet over moeten beginnen. Nu kunnen ze nergens op antwoorden.
Dat weet ik. Is geen verwijt ofzo he.
pi_192518177
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hopelijk falen ze met de ontwikkeling, of een hacker verkloot die app. :P
Dat hoop ik niet. Hopelijk is ie zo snel mogelijk klaar en in te zetten.
pi_192518187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het werd net genoemd "als een voorwaarde van het OMT", het zou 'moeten' wil je ooit weer een 'open up' krijgen.

Het was dus geen advies.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:31:42 #273
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192518194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zonder controle kan je later flink in de problemen komen. Tandarts valt misschien nog mee, maar bijv. onderzoek onder bevolking naar kanker (1 op 3 Nederlanders krijgt kanker) is stopgezet, hartcontrole stopgezet.
Precies dit dus.
Stel iemand krijgt nu kanker onderzoek en blijkt 't te hebben zijn ze er op tijd bij.
Over een half jaar of jaar kan het te laat zijn.

Maar nogmaals we hebben nu we 10.000-20.000 mensen gered dat we er ook veel verwoesten al dan wel of niet voor een langere termijn doet er niet toe.

Daarom is dit beleid ook niet vol te houden het is begrijpbaar voor nu maar ze zullen echt op korte termijn andere keuzes moeten gaan maken waarin je nog kan zeggen tijdelijk geen grote festivals en voetbal zonder publiek etc. maar horeca moet weer open scholen en restaurants moeten weer open
  woensdag 8 april 2020 @ 18:32:06 #274
22565 asco
Los in deze tent
pi_192518202
quote:

[..]

Het is gewoon even een fase om een deel van de bevolking te laten denken dat dit het probleem gaat oplossen.
Wat een farce.

Over een aantal weken hoor je niets meer over deze app.
pi_192518228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:32 schreef asco het volgende:

[..]

Het is gewoon even een fase om een deel van de bevolking te laten denken dat dit het probleem gaat oplossen.
Wat een farce.

Over een aantal weken hoor je niets meer over deze app.
Hm. Die andere app is vooral relevant. Die zorgt ervoor dat je contact op kan/moet nemen met een behandelaar, als je in de andere app een zieke treft.

Er komen nog kamerbrieven en motie-momenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')