Dit gaat over henzelf. Niet over surfgedrag, maar over hun persoonlijke integriteit. Waar je je bevindt op welk moment bijvoorbeeld. Dat is heel wat anders. En uiterst kwalijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom het bij overheid en ict altijd mis gaat, dat maakt niet uit. Overheid en ict duurt altijd heel lang, dus ik denk niet dat ze dit op tijd klaar hebben om van enig praktisch nut te zijn.
Helemaal omdat de meerwaarde om te weten of je met een coronapatiënt in aanraking bent gekomen veel hoger is wanneer er nog maar weinig mensen besmet zijn. Als ik na elk bezoek aan de supermarkt 65 meldingen krijg dat er mogelijke Coronapatiënten ook in mijn supermarkt waren, dan heb ik er helemaal niks aan.
De aantasting van de privacy is zeer kwalijk, mocht het ooit zo ver komen. Dat ben ik met je eens. Maar tegelijkertijd geeft 95% van de mensen met een smartphone al deze informatie nu al vrijwillig aan Facebook en Google. Vanwege hun ontembare delingsdrang, of omdat ze overal op “toestemmen” klikken als ze een app installeren. Dus kennelijk is het voor veel mensen helemaal niet zo belangrijk.
Ik heb het over 200 nieuwe corona doden per dag.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Gisteren boven de 200.
En nogmaals, juist het vermoeden dat een groot deel van NL al immuun is wordt momenteel onderzocht.
Jij wil teveel te snel. Die persoonlijke immuniteitstests komen echt wel, momenteel hebben ze echter hun handen vol met het testen van coronapatiënten.
Wat?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Terwijl waarschijnlijk meer dan de helft van Nederland het virus allang gehad heeft en immuun is.
Leuk hè, mailen met notes?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:50 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik werk nu 11 jaar voor de overheid en gebruik nog altijd het programma waar, toen ik er begon, van gezegd werd "wen er maar niet aan want er komt een nieuw programma aan".
Terwijl waarschijnlijk meer dan de helft van Nederland het virus allang gehad heeft en immuun is.quote:
Ja snap prima dat je totale onzin praatquote:Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Terwijl waarschijnlijk meer dan de helft van Nederland het virus allang gehad heeft en immuun is.
Als je het nog niet snapt, lees je het nog maar eens.
Want?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja snap prima dat je totale onzin praat
Ik ook. We zijn al een tijdje niet onder de honderd geweest, en dat is dan alleen in Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb het over 200 nieuwe corona doden per dag.
Als je de facebook-app en whatsapp geinstalleerd hebt op je telefoon, dan heb je hun toestemming gegeven gebruik te maken van je IP-adres, gps-gegevens, jouw "check-ins", je telefoonnummer, jouw hele telefoonlijst inclusief wanneer jij wie belt, jouw fotos, je camera, je microfoon, je sms-berichten... Een "verkeerd" emailadres of telefoonnummer in je profiel zetten werkt ook niet, aangezien ze het vergelijken met het telefoonnummer en emailadres dat je opgeeft voor two factor authentification. Meer dan 85% van Nederland heeft whatsapp geinstalleerd...quote:Op woensdag 8 april 2020 09:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dit gaat over henzelf. Niet over surfgedrag, maar over hun persoonlijke integriteit. Waar je je bevindt op welk moment bijvoorbeeld. Dat is heel wat anders. En uiterst kwalijk.
De overheid heeft inderdaad die mogelijkheden nog niet, maar andere partijen dus wel (al lang). En over een paar weken is veel te laat om nog zinvol te zijn. Het aantal bevestigde nieuwe besmettingen is per dag ongeveer 1000. Dus in de praktijk zijn het er waarschijnlijk 10.000 per dag. Dus over vier weken hebben we er 300.000 nieuwe besmettingen bij, bovenop de al 200.000 die we nu hebben. Als een half miljoen nederlands al corona hebben (gehad) dan kan je met die app de deur niet meer uit zonder dat hij direct begint te piepen. Compleet zinloos dus, want dan gaan de mensen het negeren. Anders kunnen ze niet eens boodschappen doen...quote:Bij de meeste ICT projecten heeft de overheid zoiets van boeiend, de burger betaalt toch. Hier heeft de overheid zelf een zeker belang bij. Geloof maar gerust dat deze app allang in de maak is en over een paar weken klaar.
Als de huidige volgmogelijkheden voldoende waren, hoefde er geen app te komen.
Aldus 85% van de nederlanders die braaf hun locatie, telefoongesprekken, fotos en camera/microfoon aan Zuckerberg hebben vrijgegeven.quote:
de testcapaciteit is verviervoudigd en wordt op korte termijn nog verder vergroot.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wij hebben 200 mensen per dag die aan corona overlijden? Ik heb het sterke vermoeden dat een groot deel van Nederland al geïnfecteerd is geweest, en inmiddels veilig immuun. Maar testen zouden dat aantonen, en daarom zijn er geen testen.
Omdat er een theorie is dat in IJsland 50% van de bevolking besmet is (geweest)?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je het nog niet snapt, lees je het nog maar eens.
De afgelopen 24 uur zijn er in Nederland 234 meldingen gedaan van mensen die zijn overleden aan het coronavirus. Het totaal aantal overleden patiënten komt daarmee op 2101. Dat meldt het RIVM in de dagelijkse update. Volgens het RIVM liggen de aantallen op dinsdagen steevast hoog, omdat veel sterfgevallen uit het weekend pas maandag worden gerapporteerd.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:59 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik ook. We zijn al een tijdje niet onder de honderd geweest, en dat is dan alleen in Nederland.
Tja, als je een kleine hoeveelheid verviervoudigd, dan blijft het klein hè?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de testcapaciteit is verviervoudigd en wordt op korte termijn nog verder vergroot.
Dat haalt heel jouw theorie dat de capaciteit expres laag werd gehouden onderuit.
Van zuckerberg verwacht ik niet dat hij mij persoonlijk gaat benadelen. Van onze overheid verwacht ik niets minder.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:02 schreef knoopie het volgende:
[..]
Aldus 85% van de nederlanders die braaf hun locatie, telefoongesprekken, fotos en camera/microfoon aan Zuckerberg hebben vrijgegeven.
Maar maak je vooral druk over de overheid, terwijl je je hele consumptie via amazon laat vastleggen, en je hele vrije tijd via facebook documenteert, al je "privé"-gesprekken via whatsapp doet, en via linked-in nog even je laatste carriërestap deelt.
Kloptquote:Op woensdag 8 april 2020 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja, als je een kleine hoeveelheid verviervoudigd, dan blijft het klein hè?
Ze zagen de meerwaarde niet? Ik weet het niet.quote:Ze hadden twee maanden geleden volop moeten inzetten op het produceren van testen. Deden ze niet. Waarom niet?
Als jij geen problemen hebt met het verkopen van jouw data aan de hoogste bieder, dan kan Zuckerberg jou inderdaad weinig aan doen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Van zuckerberg verwacht ik niet dat hij mij persoonlijk gaat benadelen. Van onze overheid verwacht ik niets minder.
Nee, we blijven bij dezelfde vraag. Als er bij het RIVM zulke slimmeriken zitten, waarom was dit dan niet meegenomen in hun aanpak? Het lijkt me geen overbodige maatregel om tijdig te stellen. En als je zoiets logisch en simpels niet doet, dan doe je dat bewust. De vraag is waarom.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Ze zagen de meerwaarde niet? Ik weet het niet.
Maar nu komen we op jouw terrein. Jij hebt vast en zeker wel een theorie. Een theorie gebaseerd op je eigen aannames en verzinsels.
Wat dacht je van een algemene loonval? Waardoor de salarissen een stuk naar beneden gaan, honderdduizenden werklozen erbij komen en een volgzame gedweeë groep sloebers ontstaat die je kan dwingen voor hun uitkering voor je te laten werken. Dat is nu al, dat noemen ze met een duur woord participatie. En het bedrijfsleven (waar het kabinet in de zak zit) is spekkoper.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als jij geen problemen hebt met het verkopen van jouw data aan de hoogste bieder, dan kan Zuckerberg jou inderdaad weinig aan doen.
En wat zou dan volgens jou de motivatie van onze overheid zijn om jou persoonlijk te benadelen?
Omdat dit virus aangepakt wordt alsof het een veenbrand is wat gecontroleerd moet uitbranden?quote:Op woensdag 8 april 2020 13:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, we blijven bij dezelfde vraag. Als er bij het RIVM zulke slimmeriken zitten, waarom was dit dan niet meegenomen in hun aanpak? Het lijkt me geen overbodige maatregel om tijdig te stellen. En als je zoiets logisch en simpels niet doet, dan doe je dat bewust. De vraag is waarom.
Nu heb ik er zelf geen ervaring met gedwongen arbeidsparticipatie gelukkig, maar gaat er niet een heel traject van ontslag(premies) en thuiszitten met uitkering aan vooraf? En is het niet meestal nogal laaggekwalificeerd werk, zoals het welbekende schoffelen? Lijkt mij nou niet de meest logische manier om als bedrijfsleven veel geld te verdienen...quote:Op woensdag 8 april 2020 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat dacht je van een algemene loonval? Waardoor de salarissen een stuk naar beneden gaan, honderdduizenden werklozen erbij komen en een volgzame gedweeë groep sloebers ontstaat die je kan dwingen voor hun uitkering voor je te laten werken. Dat is nu al, dat noemen ze met een duur woord participatie. En het bedrijfsleven (waar het kabinet in de zak zit) is spekkoper.
Nee.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu heb ik er zelf geen ervaring met gedwongen arbeidsparticipatie gelukkig, maar gaat er niet een heel traject van ontslag(premies) en thuiszitten met uitkering aan vooraf? En is het niet meestal nogal laaggekwalificeerd werk, zoals het welbekende schoffelen? Lijkt mij nou niet de meest logische manier om als bedrijfsleven veel geld te verdienen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |