Op het moment dat ik een fietser voor mij zie voorsorteren moet ik 'm wel even de ruimte geven om af te kunnen slaan. Dus erachter blijven.quote:Op maandag 6 april 2020 15:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
De auto bestuurder omdat hij beter had moeten kijken. Jij omdat je er niet vanuit moet gaan dat je voorrang krijgt op je fietsje.
Ja de hele tijd totdat ik vol in de ankers moestquote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Had je de hele tijd je hand nog uitgestoken? Of alleen toen je richting midden ging?
Huh dus we moeten allemaal.maar stil staan?quote:Op maandag 6 april 2020 15:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
De auto bestuurder omdat hij beter had moeten kijken. Jij omdat je er niet vanuit moet gaan dat je voorrang krijgt op je fietsje.
Dan zit hij sowieso fout lijkt me.quote:Op maandag 6 april 2020 15:43 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ja de hele tijd totdat ik vol in de ankers moest
We reden allebei op dezelfde weg, wou het verhaal gewoon duidelijk omschrijven.quote:Op maandag 6 april 2020 15:35 schreef Heph844 het volgende:
Ik snap het niet helemaal, reed je nou allebei op dezelfde weg? Wat heeft er dan mee te maken of dat een voorrangsweg is?
Ik denk dat hij met zijn ogen/gedachten elders was ....quote:Op maandag 6 april 2020 15:51 schreef krijtlijk het volgende:
Nog even als aanvulling, ik heb bijhoorlijk fietsangst waardoor ik altijd extra goed uitkijk en geen risico's neem als ik twijfel dus ben zeer zeker geen roekeloze fietser. Ik vermoed ook dat hij behoorlijk het tempo er in had zitten omdat hij zo snel naast mij zat.
Maar je gaat dus gewoon naar links en gaat ervan uit dat hij wel wacht?quote:Op maandag 6 april 2020 15:51 schreef krijtlijk het volgende:
Nog even als aanvulling, ik heb bijhoorlijk fietsangst waardoor ik altijd extra goed uitkijk en geen risico's neem als ik twijfel dus ben zeer zeker geen roekeloze fietser. Ik vermoed ook dat hij behoorlijk het tempo er in had zitten omdat hij zo snel naast mij zat.
Dankje, ik weet zeker dat ik ruim voldoende op tijd ben gaan voorsorteren, dus voel me nu wat minder kutquote:Op maandag 6 april 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
11 lid 2 RVV. Hij moet je rechts inhalen.
Hij hoefde nergens op te wachten, hij had mij rechts kunnen inhalen want ik was ruim op tijd aan het voorsorteren en er was rechts genoeg ruimte.quote:Op maandag 6 april 2020 15:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Maar je gaat dus gewoon naar links en gaat ervan uit dat hij wel wacht?
Misschien niet leuk om te horen, maar heb je niet zelf misschien de snelheid verkeerd ingeschat?quote:Op maandag 6 april 2020 15:51 schreef krijtlijk het volgende:
Ik vermoed ook dat hij behoorlijk het tempo er in had zitten omdat hij zo snel naast mij zat.
Ruim voldoende kan ook te vroeg zijnquote:Op maandag 6 april 2020 15:57 schreef krijtlijk het volgende:
Dankje, ik weet zeker dat ik ruim voldoende op tijd ben gaan voorsorteren, dus voel me nu wat minder kut
Dan zat je formeel/juridisch in ieder geval helemaal goed. Bestuurders die links af willen slaan en willen voorsorteren, doen dat door richting te geven (in jouw geval met de hand) en zo links mogelijk te gaan rijden. Achteropkomend verkeer moet je dan rechts inhalen.quote:Op maandag 6 april 2020 15:58 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Hij hoefde nergens op te wachten, hij had mij rechts kunnen inhalen want ik was ruim op tijd aan het voorsorteren en er was rechts genoeg ruimte.
Ik sorteer ook niet zo snel voor omdat ik zo angstig ben op de fiets, maar ik weet zeker dat als hij beter had opgelet, misschien niet te hard had gereden of de regels had gekend dat er geen probleem was geweest. Ik heb zelf ook een rijbewijs en rijervaring dus ik ben geen domme fietser die geen benul heeft.quote:Op maandag 6 april 2020 16:02 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dan zat je formeel/juridisch in ieder geval helemaal goed. Bestuurders die links af willen slaan en willen voorsorteren, doen dat door richting te geven (in jouw geval met de hand) en zo links mogelijk te gaan rijden. Achteropkomend verkeer moet je dan rechts inhalen.
Dat gezegd hebbende: zelf sorteer ik eigenlijk nooit voor op de fiets, omdat ik het gewoon kut vind om midden op de weg te rijden. Ik kijk over mijn schouder als ik af wil slaan, en dan sla ik af of ik wacht even op een auto die er langs moet.
Inhalen is een bijzondere verrichting, daarbij moet je voorrang verlenen aan al het kruisend wegverkeer.quote:Op maandag 6 april 2020 16:24 schreef Fer het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang, dat dan weer wel. Dus als hij al ter hoogte van jou was, voordat je linksaf kon, had je moeten wachten.
Nee. Hij hoort daar helemaal niet links te zitten. Als die auto vol in de ankers moest omdat TS ineens naar links ging had je een punt. Maar dan op basis van een andere regel.quote:Op maandag 6 april 2020 16:24 schreef Fer het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang, dat dan weer wel. Dus als hij al ter hoogte van jou was, voordat je linksaf kon, had je moeten wachten.
Ik denk eerder dat TS de snelheid te laag heeft ingeschat en de bestuurder moest uitwijken toen TS naar links kwam.quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Inhalen is een bijzondere verrichting, daarbij moet je voorrang verlenen aan al het kruisend wegverkeer.
Automobilist had sowieso rechts in moeten halen als TS links (dus aan de wegas) voorgesorteerd stond.
En ook dan is de bestuurder fout, als hij TS naar links ziet komen dan moet hij snelheid minderen, niet uitwijken. En al helemaal niet op de niet voor hem bestemde weghelft.quote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat TS de snelheid te laag heeft ingeschat en de bestuurder moest uitwijken toen TS naar links kwam.
Inhalen een bijzondere verrichting? Waar uit blijkt dat?quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Inhalen is een bijzondere verrichting, daarbij moet je voorrang verlenen aan al het kruisend wegverkeer.
Automobilist had sowieso rechts in moeten halen als TS links (dus aan de wegas) voorgesorteerd stond.
Jij weet niet hoe ver die bestuurder achter was cq hoe hard hij reed. Remmen is niet altijd een optie.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En ook dan is de bestuurder fout, als hij TS naar links ziet komen dan moet hij snelheid minderen, niet uitwijken. En al helemaal niet op de niet voor hem bestemde weghelft.
Ik heb eerder de indruk dat die bestuurder TS even bewust links inhaalde om te irriteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |