Precies. Zet hier maar gelijk een streep onder, dat geouwehoor kennen we nu onderhand wel.quote:Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht zit ik mis, maar volgens mij heb jij geen uitgebreide kennis van epidemiologische wiskunde, of wel?
Mensen die alles willen opengooien, willen iedereen weer de straat op. Dan moet je toch juist mondkapjes toejuichen?quote:Op maandag 6 april 2020 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou de paradox dan niet eveneens opgaan?
Correct.quote:Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht zit ik mis, maar volgens mij heb jij geen uitgebreide kennis van epidemiologische wiskunde, of wel?
Hart van Nederland.quote:Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ah... de economie moet weer op gang komen, diezelfde economie die ze wat langer op peil hielden en mogelijk de uitbraak stil hielden...
https://www.hartvannederl(...)uitbraak-oostenrijk/
Ik zou zeggen, verdiep je er een beetje in. Als je dan nog steeds kritiek hebt op de rekenmodellen, ben ik zeer benieuwd op welke gronden. De meeste experts zeggen namelijk dat de rekenmodellen aardig kloppen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct.
Maar de mensen die dat wel hebben maken ook niet zulke berekeningen, veel te veel factoren zijn onzeker op dit moment.
Die leven in bubbel zonder een greintje gezond verstandquote:Op maandag 6 april 2020 12:36 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mensen die alles willen opengooien, willen iedereen weer de straat op. Dan moet je toch juist mondkapjes toejuichen?
Als de paradox standhoudt maakt het niet uit hoeveel je weer opengooit, want dan is de oplossing altijd erger dan de kwaal.quote:Op maandag 6 april 2020 12:36 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mensen die alles willen opengooien, willen iedereen weer de straat op. Dan moet je toch juist mondkapjes toejuichen?
Wil je meer bronnen?quote:Op maandag 6 april 2020 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hart van Nederland.
In NL waren er al bijna 200 besmettingen, Italië zat al op de 6000, maar wintersport met duizenden mensen in Oostenrijk op een veel te klein oppervlak zou schoon blijven van besmettingen...
Dit is nog het meest fascinerende, duizenden wetenschappers zijn er mee bezig en toch is er nog niks echt helder/duidelijk uitgekomen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef raptorix het volgende:
Er word heel veel gespeculeerd, maar we hebben nog steeds geen flauw benul van dit virus.
Ik geloof zeker dat er fouten gemaakt zijn, maar de man die geïnterviewd werd ging op 7 maart nog lekker skiën. Op dat moment had je nog wel even achter je oren kunnen krabben of het wel handig was om nog te gaan.quote:Op maandag 6 april 2020 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wil je meer bronnen?
https://www.telegraaf.nl/(...)id-in-skioord-ischgl
Er zijn er heus wel meer hoor..
Welke experts hebben dat waar gezegd dan? Ik volg de actualiteit best, maar het enige waar ik deskundigen ( tot aan de minister-president aan toe) over hoor praten zijn het dagelijkse aantal doden en de IC-opnames...quote:Op maandag 6 april 2020 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, verdiep je er een beetje in. Als je dan nog steeds kritiek hebt op de rekenmodellen, ben ik zeer benieuwd op welke gronden. De meeste experts zeggen namelijk dat de rekenmodellen aardig kloppen.
Oh dat ben ik wel met je eens en ik geloof ook best dat er ondernemers zijn die het in dit soort gebieden allemaal niet zo nou namen met regels en/of voorzorgsmaatregelen als daardoor je hele winst of seizoen naar de tering gaat.quote:Op maandag 6 april 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat er fouten gemaakt zijn, maar de man die geïnterviewd werd ging op 7 maart nog lekker skiën. Op dat moment had je nog wel even achter je oren kunnen krabben of het wel handig was om nog te gaan.
Kunnen weer gaan skiënquote:Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef wokkelfok het volgende:
Oostenrijk gaat de boel ook weer rustig opengooien:
[ afbeelding ]
Modellen werken per definitie met onzekerheid.quote:Op maandag 6 april 2020 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je geeft ook geen antwoord op mijn kernvraag: Als je niet exact weet hoeveel mensen er besmet(telijk) zijn, hoe kun je dat dan modelleren in een formule?
Niks is wel heel overdreven. Ze doen alleen een eeuwigheid om tot een conclusie te komen die ook peer reviewed moet zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is nog het meest fascinerende, duizenden wetenschappers zijn er mee bezig en toch is er nog niks echt helder/duidelijk uitgekomen.
Nee, dat was er destijds nog niet geloof ik. Niet voor Oostenrijk in ieder geval. Ik weet wel dat Vindicat toen al een week in Noord-Italië geweest was en dat half Nederland dacht dat er een coronabom in Groningen zou komen. Ik weet ook dat rond die tijd mijn tennisvereniging nog 'gewoon' naar Italië is gegaan. Dat vond ik ook al vrij dubieus destijds.quote:Op maandag 6 april 2020 12:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nu weet ik niet of er een negatief reisadvies vanuit NL was voor dat gebied op dat moment en of bijv. mensen kosteloos hun reis kunnen annuleren maar dat zal voor veel mensen ook bepalend zijn geweest. KOM NIET AAN HUN VAKANTIE!
Inderdaad ja. Ik heb waarschijnlijk zelf Corona opgelopen op wintersport in Oostenrijk, heb toch meer de neiging kritisch te zijn op mijn eigen keuzes dan met een vingertje naar anderen te wijzen. Hoogtepunt was een Amsterdamse yup die zei; ja, een bar werd gesloten, maar 100 meter verderop was er een nog gewoon open. En je wil wel plezier hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hart van Nederland.
In NL waren er al bijna 200 besmettingen, Italië zat al op de 6000, maar wintersport met duizenden mensen in Oostenrijk op een veel te klein oppervlak zou schoon blijven van besmettingen...
Prima.quote:Op maandag 6 april 2020 12:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://public.tableau.co(...)49886544080/Forecast
Wat vinden jullie van dit model?
Als het mensen geen reet uitmaakt dat mensen weer naar buiten gaan, waarom maakt het ze dan ineens wel uit als mensen naar buiten gaan met mondkapjes?quote:Op maandag 6 april 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als de paradox standhoudt maakt het niet uit hoeveel je weer opengooit, want dan is de oplossing altijd erger dan de kwaal.
Voor de fietshelmparadox is het toch ook niet relevant hoeveel fietsers er zijn?
En als de R(0) onder de 1 zit heb je per definitie een exponentiële krimp.quote:Op maandag 6 april 2020 12:10 schreef mark6791 het volgende:
[..]
De R(0) mag in beginsel nooit boven de 1,0 komen, omdat je dan per definitie weer exponentiële groei hebt.
Conclusie: we moeten zorgen dat hij op 1 blijft.quote:Op maandag 6 april 2020 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als de R(0) onder de 1 zit heb je per definitie een exponentiële krimp.
*citeerde PolderTurk 99% van de users van dit topic voor de afgelopen 2 weken.quote:Op maandag 6 april 2020 12:49 schreef polderturk het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.
Hoe kun je exact je mond bedekken in de horeca?quote:Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef wokkelfok het volgende:
Oostenrijk gaat de boel ook weer rustig opengooien:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |