Whoa. Als je zo'n denkbeeld hebt krijg ik je toch niet overtuigd. Fijne dagquote:Op maandag 6 april 2020 12:12 schreef Markesh het volgende:
[..]
Mensen die zelfmoord plegen hebben een keuze.
Ze kiezen er Zelf voor om er een einde aan te maken.
Mensen die besmet worden met corona kiezen er niet voor om op de IC te komen liggen en bij de 50 procent te horen die het niet haalt en sterft
Maar dat doen ze nu ook al. Hele supermarkt vol hoestende mensen, hier.quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten. Dan gaan mensen die klachten hebben toch weer naar buiten 'want dat masker beschermt anderen tegen besmetting'.
Nogal opportunistisch om op basis van de situatie van één boot conclusies te trekken voor de hele verspreiding/besmettingsgraad.quote:Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen ziekteverschijnselen krijgt en dus maar een fractie van de coronagevallen getest worden. Even een oude tweet er bij pakken om je een beeld te geven van hoe die verhoudingen (waarschijnlijk) liggen:Bijna de helft merk je dus niks aan, maar die zijn dus wel besmettelijk!twitter:vanranstmarc twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:12:49Op de "Diamond Princess" zijn er nu al 621 passagiers coronavirus-positief. 375 hadden symptomen; 246 hadden geen symptomen. Twee 80-jarigen zijn gestorven. Dit toont de verhouding tussen symptomatische en asymptomatische patiënten, en een mortaliteit van 0,32%. https://t.co/Jg1KFiCk4J reageer retweet
Als je als overheid de regels versoepeld ga je straks die mensen waarvan er nu tienduizenden zo niet honderdduizenden rondlopen in Nederland dus weer blootstellen aan mensen die wel kwetsbaar zijn (ouderen, mensen met overgewicht etc). Het gevolg laat zich raden.
Je kunt in één weekend je hele IC-capaciteit volledig om zeep helpen als je even verzaakt qua maatregelen.
Dat vraag ik mij dus ook afquote:Op maandag 6 april 2020 12:18 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja, dat is de bicycle helmet paradox: fietshelm verplichting leidt tot méér doden onder fietsers.
Daarom is het ook belangrijk niet alléén op mondkapjes te vertrouwen, maar niemand pleit daar dan ook voor.
Het valt me alleen op dat mensen die graag alles weer opengooien, ook TEGEN mondkapjes zijn. Vraag me af waarom dat is.
Ja en nu zit je al aan je bijna aan je max qua ziekenhuizen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als we uitgaan van een moraliteit cijfer van 0,32% dan heeft inmiddels al zo'n 5% van de Nederlandse bevolking corona gehad. Was vandaag ook nog een artikel in de telegraaf dat in de USA een viroloog denkt dat 25-50% van de besmettingen gebeurd door mensen zonder symptomen.
Ik heb begrepen dat die anti-stoffen testen ook positief resultaat geven als anti-stoffen voor andere Corona-virussen worden geconstateerd. Is dat zo?quote:Op maandag 6 april 2020 12:16 schreef Anton91 het volgende:
Weet iemand wanneer we de resultaten van het onderzoek van Sanquin kunnen verwachten? Zij gaan zoeken op anti stoffen van een groep donoren. Ik ben erg benieuwd naar die cijfers en ik denk dat veel zal afhangen van hoe die resultaten eruit zien.
Ook in Zuid Korea kwam een lagere mortaliteitspercentage naar boven, van 0.6% of zo. Hier testen we gewoon ontzettend weinig dus lijkt het automatisch vele malen hoger.quote:Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nogal opportunistisch om op basis van de situatie van één boot conclusies te trekken voor de hele verspreiding/besmettingsgraad.
Juist, dit moet de nieuwe normaal worden voor mensen die thuis kunnen werken.quote:Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, mijn man hoopt ook straks 3 van de 5 dagen thuis te kunnen blijven werken. 2 dagen op kantoor voor telefoon/klantcontact, printen, posten en vergaderen. En de rest van de administratieve taken kunnen prima online.
quote:Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Whoa. Als je zo'n denkbeeld hebt krijg ik je toch niet overtuigd. Fijne dag
Zie iets terug in dit topic, Amerikaanse virologen komen nu kennelijk tot soortgelijke aantallen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nogal opportunistisch om op basis van de situatie van één boot conclusies te trekken voor de hele verspreiding/besmettingsgraad.
Daar helpt zo'n masker toch ook geen kont bij? Als je niet hoest of niest zal je niet makkelijk anderen besmetten lijkt mij. Je huisgenoten wellicht.quote:Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nu zullen die mensen ongetwijfeld allemaal binnen blijven ja. Het grote deel geïnfecteerden zónder symptomen wordt voor het gemak ook vergeten.
Maar goed, in de landen waar ze kennis van zaken hebben zijn ze allemaal gek natuurlijk
Daar zijn mondkapjes wel verplicht in de winkels..quote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33#BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
5% is niet niets, het zou ontzettend goed zijn als we al minstens op 5% zitten na de eerste piek. Dat betekend dat het virus minder snel doorgegeven zal worden en uiteindelijk zullen we veel voordeel eruit halen als de eerste piek een zo hoog mogelijk besmettingspercentage zal hebben. Daar zullen we veel voordeel uit halen t.o.v. de landen die bij de eerste piek lager dan een procent zitten bijvoorbeeld, want ook zij zullen een keer open moeten en zij zullen weten dat ze nog heel wat pijn te wachten staat.quote:Op maandag 6 april 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en nu zit je al aan je bijna aan je max qua ziekenhuizen.
5% is niks. Pas als je op 60/70,% zit qua groepsimmuniteit kun je misschien weer aan versoepeling denken.
Zo werkt exponentiële groei niet. Als je gecontroleerd versoepelt en je zorgt dat de R(0) niet boven de 1,0 komt, dan kan het aantal besmettingen alleen dalen.quote:Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Het probleem is dat niet iedereen ziekteverschijnselen krijgt en dus maar een fractie van de coronagevallen getest worden. Even een oude tweet er bij pakken om je een beeld te geven van hoe die verhoudingen (waarschijnlijk) liggen:Bijna de helft merk je dus niks aan, maar die zijn dus wel besmettelijk!twitter:vanranstmarc twitterde op donderdag 20-02-2020 om 09:12:49Op de "Diamond Princess" zijn er nu al 621 passagiers coronavirus-positief. 375 hadden symptomen; 246 hadden geen symptomen. Twee 80-jarigen zijn gestorven. Dit toont de verhouding tussen symptomatische en asymptomatische patiënten, en een mortaliteit van 0,32%. https://t.co/Jg1KFiCk4J reageer retweet
Als je als overheid de regels versoepeld ga je straks die mensen waarvan er nu tienduizenden zo niet honderdduizenden rondlopen in Nederland dus weer blootstellen aan mensen die wel kwetsbaar zijn (ouderen, mensen met overgewicht etc). Het gevolg laat zich raden.
Je kunt in één weekend je hele IC-capaciteit volledig om zeep helpen als je even verzaakt qua maatregelen.
Dat weet ik niet?quote:Op maandag 6 april 2020 12:21 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat die anti-stoffen testen ook positief resultaat geven als anti-stoffen voor andere Corona-virussen worden geconstateerd. Is dat zo?
twitter:apjvalk twitterde op zondag 05-04-2020 om 19:33:01Bladeren door mijn eigen krant. Elf (!) pagina’s met rouwadvertenties. https://t.co/FhCIEOhSjr reageer retweet
Met gewoon praten verspreid je ook al delen. Die maskers zorgen er niet voor dat je niet meer besmet kan raken maar het aantal virale delen in de lucht daalt enorm. Gevolg laat zich radenquote:Op maandag 6 april 2020 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar helpt zo'n masker toch ook geen kont bij? Als je niet hoest of niest zal je niet makkelijk anderen besmetten lijkt mij. Je huisgenoten wellicht.
Het is ook niet dat ik tegen het dragen van mondkapjes ben hoor. Maar ik zie hier niet snel genoeg maskers binnenkomen, van welk soort dan ook.
Dit inderdaad..quote:Op maandag 6 april 2020 12:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cijfers van vandaag van het RIVM zullen nog niet heel veel zeggen, aangezien die vanochtend moesten worden opgestuurd. Zijn juist vaak cijfers met een vertraging. Morgen kan je een stuk beter conclusies trekken.
Dat blijkt uit de praktijk dus niet te kloppen: ook bij praten komen extreem veel druppeltjes vrij. Een mondkapje, zelfs een zelfgemaakte, houdt het merendeel daarvan tegen. Wat er wél doorheen komt, is dusdanig verlaagd, dat het risico op besmetting daarvan een stuk lager ligt.quote:Op maandag 6 april 2020 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar helpt zo'n masker toch ook geen kont bij? Als je niet hoest of niest zal je niet makkelijk anderen besmetten lijkt mij. Je huisgenoten wellicht.
Oh in absolute zin zou het een prima begin zijn, maar bij lange na niet voldoende om beperkingen op te heffen natuurlijk. Daar doelde ik op, het is een enorm traag proces die groepsimmuniteit.quote:Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
5% is niet niets, het zou ontzettend goed zijn als we al minstens op 5% zitten na de eerste piek. Dat betekend dat het virus minder snel doorgegeven zal worden en uiteindelijk zullen we veel voordeel eruit halen als de eerste piek een zo hoog mogelijk besmettingspercentage zal hebben. Daar zullen we veel voordeel uit halen t.o.v. de landen die bij de eerste piek lager dan een procent zitten bijvoorbeeld, want ook zij zullen een keer open moeten en zij zullen weten dat ze nog heel wat pijn te wachten staat.
Nou goed, ga die miljoenen maskers maar regelen dan.quote:Op maandag 6 april 2020 12:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met gewoon praten verspreid je ook al delen. Die maskers zorgen er niet voor dat je niet meer besmet kan raken maar het aantal virale delen in de lucht daalt enorm. Gevolg laat zich raden
Tegenwoordig kunnen ze ook ontsmet en hergebruikt worden, UMC Maastricht doet dat ook.quote:Op maandag 6 april 2020 12:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Miljoenen per week? Dat proberen ze misschien maar ik heb nog niet meegekregen dat ze ook daadwerkelijk met miljoenen tegelijk binnen komen.
En zo'n kapje kan je één keer gebruiken hè.
Afgaande op deze cijfers lijkt het erop dat ze in Oostenrijk hun besmettingspiek hadden rondom 26 maart. Aantal actieve geregistreerde besmettingen neemt er de laatste dagen zelfs af.quote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33#BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
Die koop je nu nog zo in bulk aan joh. Voor een paar euro heb je er al één. Vier uur te gebruiken, nadien even wassen en strijken en je kan weer vier uur verder.quote:Op maandag 6 april 2020 12:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou goed, ga die miljoenen maskers maar regelen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |