Maandag of dinsdag is toch iedere week hoger ivm correctie van de cijfers oid?quote:Op maandag 6 april 2020 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens het IC-baasje gisteren bij Pauw is vandaag redelijk cruciaal inderdaad qua cijfers.
Misschien is nog langer wel verstandig, maar de economie kan dit eigenlijk niet aan. Je moet het beleid ook kunnen verantwoorden naar een toekomstige generatie.quote:Op maandag 6 april 2020 11:39 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Wat mij betreft dan de maatregelen tot 1 juni volhouden i.p.v. 26 of 28 april.
even een slag om de arm dus nogquote:Dalende lijn België zet door, maar 'weekendeffect' kan vertekenen
In België zijn de afgelopen dag 185 nieuwe sterfgevallen gemeld gerelateerd aan het coronavirus. De dag ervoor waren dat er 164. Het dodental staat nu op 1632.
Er zijn 420 nieuwe patiënten opgenomen in het ziekenhuis, tegen 503 de dag ervoor. In de ziekenhuizen liggen nu 5840 mensen, van wie er 1257 op de IC liggen. 235 patiënten mochten naar huis. De belasting van de ziekenhuizen blijft heel zwaar, zei viroloog Steven van Gucht.
De dalende lijn van de afgelopen dagen zet daarmee door. Het comité dat de coronaverspreiding volgt, waarschuwt dat de cijfers van het weekend vertekend kunnen zijn, omdat patiënten en slachtoffers mogelijk pas vandaag worden gemeld.
Maar als zoveel mensen daar het al gehad blijken te hebben, zonder het te weten, dan zou dat ook hier zo kunnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Kijk ene mooi staaltje groepsimmuniteit![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iteit-italiaans-dorp
Dat zou inderdaad zeker kunnenquote:Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als zoveel mensen daar het al gehad blijken te hebben, zonder het te weten, dan zou dat ook hier zo kunnen zijn.
Dat vermoeden speelt al heel erg, ook in Engeland.quote:Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als zoveel mensen daar het al gehad blijken te hebben, zonder het te weten, dan zou dat ook hier zo kunnen zijn.
Zondag valt altijd wat lager uit zei hij, hij had daar geen duidelijke verklaring voor.quote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Maandag of dinsdag is toch iedere week hoger ivm correctie van de cijfers oid?
bron?quote:Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vermoeden speelt al heel erg, ook in Engeland.
De verwachting van wie? Welke bron?quote:Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Verwachting is overal wel dat dit een tijdelijk effect is en het uiteindelijk weer flink gaat stijgen (ook gewoon maar business natuurlijk).
Hoe staat het momenteel met de cijfers voor het huiselijk geweld?
Ja, dat denkt iedereen die een verkoudheid heeft gehad nu. De kans dat het géén corona was is alleen 10 keer zo hoog.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Nou ja het aantal doden loopt het langst op. Je kunt al ruim voor die lockdown ziek zijn maar alsnog na een paar dagen ineens achteruit gaan en weken op de ic liggen voordat je herstelt of overlijdtquote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Blijft hoog voor een volledige lockdown of lijkt dat zo?
Ze waren daar toch al eerder begonnen met de maatregelen?
Dat vermoeden heb ik ook..quote:Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vermoeden speelt al heel erg, ook in Engeland.
Das mooi, alhoewel de winkels hier natuurlijk gewoon al open waren.quote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33#BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
In principe helpt een theedoek rond je mond knopen al wanneer het doel tegengaan van verspreiding is. Dus daar kan ik mij goed in vinden.quote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:
- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
- afstand houden, samenscholingsverboden, etc., voorlopig in stand houden
- verbod op samenkomsten, concerten, bioscopen, etc., voorlopig in stand houden
Omdat herhaling altijd goed is blijkbaar:quote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Blijft hoog voor een volledige lockdown of lijkt dat zo?
Ze waren daar toch al eerder begonnen met de maatregelen?
Ik heb begrepen dat de antistoffen-testen geen onderscheid kunnen maken met andere Corona-virussen, waardoor er bizar hoge waardes uitkomen.quote:Op maandag 6 april 2020 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Kijk ene mooi staaltje groepsimmuniteit![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iteit-italiaans-dorp
Nou, dan kunnen 1 miljoen Nederlanders één keer boodschappen gaan doen en dan zijn die kapjes al op.quote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:
- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
Nee de grenzen zijn ook dicht. uitgezonderd woon/werk verkeer. Dus geen volwaardige lockdown maar wel iets strakker.quote:Op maandag 6 april 2020 11:47 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
Omdat herhaling altijd goed is blijkbaar:
Geen volledige lockdown in België, volgens mij is het enige belangrijke verschil met Nederland dat de niet-essentiële winkels gesloten zijn.
Je uitweg bestaat uit een verstrenging van de maatregelen die er nu al zijnquote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Ik had geen verkoudheid. Heb de griepprik gehad, maar werd 17 januari heel ziek. 's Morgens dat gevoel van 'voel me wat zwakjes' en 3 uur later lag ik doodziek op bed.quote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat denkt iedereen die een verkoudheid heeft gehad nu. De kans dat het géén corona was is alleen 10 keer zo hoog.
Oh? Ik noem alleen dingen die eenvoudige volgehouden kunnen blijven worden.quote:Op maandag 6 april 2020 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je uitweg bestaat uit een verstrenging van de maatregelen die er nu al zijn...
Daar geilenz e hier op. Mondkapjes zijn sexy geworden, maatregelen kunnen niet streng genoeg zijn. En de manier waarop gehandhaafd zou moeten worden krijgt zelfs Poetin rillingen vanquote:Op maandag 6 april 2020 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je uitweg bestaat uit een verstrenging van de maatregelen die er nu al zijn...
Goed nieuws. Aangezien Zwitserland Oostenrijk steeds heeft gevolgd hoop ik dat ze hier ook mee volgen - durf het bijna niet te hopenquote:Op maandag 6 april 2020 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AmichaiStein1 twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:36:33#BREAKING: Austria is first European country to set an 'exit plan' and announce it will start lifting its lockdown starting smaller shops on April 14th and All shops by May 1st: Public gathering will be banned until June reageer retweet
Wellicht dat mensen uit de biblebelt op zondag niet naar het ziekenhuis willen?quote:Op maandag 6 april 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Zondag valt altijd wat lager uit zei hij, hij had daar geen duidelijke verklaring voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |