Hoe groter de populatie, hoe betrouwbaarder je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.quote:Op maandag 6 april 2020 03:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.
Niet nodig om een rekenmodel te maken.quote:Op maandag 6 april 2020 03:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel, volgens mij doen ze nu geen testen op willekeurige mensen, iets wat mijn inziens essentieel is om te zien in hoeverre er nu groepsimmuniteit ontstaat. Enige wat ik me kan herinneren is dat ze in de eerste weken 500 man blind heeft getest in een ziekenhuis, en dan heb je weer te maken met een niet onafhankelijke groep.
I know maar ik wil meer Jip en Janneke taal ..quote:
Ik niet, omdat men vooral rekent met besmettingen uit een geselecteerde groep, namelijk de mensen die bij een ziekenhuis komen, je hebt hier echter nul rekenwaarde aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe groter de populatie, hoe beter je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet nodig om een rekenmodel te maken.
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel? Er zullen wel wat meer rekenmodellen gebruikt worden dan ik je schets. Maar het RIVM rekent echt wel met dat soort statistieken en past daar hun adviezen op aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel?
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.
Is Tesla al te moeilijk voor je?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Alleen zie ik dat onderzoek niet, zelfs niet een kleintje.quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.
Nope...quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is Tesla al te moeilijk voor je?
Ik ga het nog simpeler maken, zou je FOK! graag met een zwarte achtergrond zien, of een witte?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Nightquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Ja ik ga ook nog 2 uurtjes liggen, nu slaap ik sowieso meestal maar 4 uurtjesquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.quote:Op maandag 6 april 2020 02:50 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het RIVM/Rutte al heel vroeg een berekening hebben gemaakt maar dat dit door publieke druk onmogelijk is gemaakt. Je hebt namelijk de zogenaamde value of life. https://en.wikipedia.org/wiki/Value_of_life
Kortom een afweging wat het zou kosten om de economie compleet de soep in te laten lopen vs 30K doden. Persoonlijk ben ik voorstander om 30K te nemen, dat geld kunnen we prima gebruiken om in de gezondheidszorg te steken.
Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.quote:Op maandag 6 april 2020 03:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)
En hoeveel met onderliggende complicaties.quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.
Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.
Wanneer de "kosten" al bierviltend uitrekent voor Covid19 kom je:
a) Zonder iets te doen: ca 100.000 doden*80K*7jr= kost dat ¤56 Miljard*1 aan levens
b) Flatten spaart 75% daarvan tegen een initieel prijsplaatje van minimaal ¤90Miljard *2.
*1 verlies aan levens bespaart ook op zorg/kosten.
*2 Economisch zal dit ca 30% van ons BBP (¤725M) gaan zijn: ¤250Miljard
En de komende jaren onze economie verder zal gaan monopoliseren.
Een duur prijsplaatje hier om ruwweg 80.000 mensen wat 'langer' te laten overleven: ruim 3 miljoen per persoon (voor gemiddeld 7 levensjaren). Dit nog los van alle andere shit/impact.... die wij niet alleen bepalen maar ook de wereld om ons heen veroorzaakt.
Kosten van leven zijn niet onbeperkt, ook nu niet. Geen bij zijn verstand zijnd persoon zal/gaat ¤100Milajrd uitgeven voor het redden van (ik maak emotievol) van een kind.
Zeker niet als dat inhoudt dat de rest van de bevolking met tal van risico's te maken krijgt door ontberingen.
Samenvattend: links of recht ontkom je niet aan kostenbepaling van leven. Dat wij die berekening niet wensen te maken is jammer omdat de situatie dat dan alsnog - nu ongecontroleerd - zal doen.
Disclaimer: getallen zijn altijd hard en zeggen niets over mijn mening, persoonlijk gevoel of waarde van/voor/bij anderen.
Dus we zijn het enige land in de wereld dat geen test kan doen binnen een dag?quote:Op maandag 6 april 2020 03:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..
https://www.parool.nl/ned(...)aar-corona~be234885/
Yep, ook dan weten dat de mensen die je hiermee redt.....geen garantie kunt bieden op een kwaliteitsvol leven.quote:Op maandag 6 april 2020 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.
Om te kijken wie besmettelijk is en wie niet...quote:Op maandag 6 april 2020 03:33 schreef raptorix het volgende:
Wat is de fucking zin om de mensen in de zorg te testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |