abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192461465
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?
Klopt, het is ook niet de staat met het meeste overgewicht dus ook dat lijkt niet de doorslag te geven.

Het is denk ik vooral het te lang negeren van het probleem, het late testen, het te late besef dat het virus al zo ver was opgerukt in de staat waardoor er te laat maatregelen zijn genomen.

Het CDC wilde alle tests in eigen beheer ontwikkelen en produceren, heb ik begrepen. Die tests bleken niet goed en toen moest er alsnog ingekocht worden op een toch al krappe markt (dat is wat ik heb begrepen, als iemand me met een bron kan aanvullen of corrigeren hoor ik dat graag).
pi_192461467
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...

Hier een uitleg, "they're bidding like they're on Ebay":

Freedom all the way, baby! *O*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192461487
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 13:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".
  zondag 5 april 2020 @ 13:48:34 #229
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192461489
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar Trump had alles zo goed onder controle
Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 5 april 2020 @ 13:49:42 #230
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192461504
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dit dus.

Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien (na bestudering van beschikbare data waarschijnlijk) zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.

Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
are we infinite or am I alone
pi_192461505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.
Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.
  zondag 5 april 2020 @ 13:50:15 #232
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192461511
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:43 schreef asco het volgende:
Heerlijk zonnen in de tuin. Bier en baco erbij en schelden op de maatschappijen die nog overvliegen welke je weet middels de planefinder-app.

Genot anno april 2020. 😎
Corona is lekkerder dan bier of baco
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 5 april 2020 @ 13:51:55 #233
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192461526
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 13:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ongelooflijk dit het gaat alleen om geld verdienen
  zondag 5 april 2020 @ 13:54:29 #234
56749 BlaZ
pi_192461553
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.
  zondag 5 april 2020 @ 13:54:54 #235
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461555
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".
Is dit een teken aan de wand dat het kapitalistische spelletje als een kaartenhuis in elkaar valt?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zondag 5 april 2020 @ 14:00:11 #236
56749 BlaZ
pi_192461601
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
pi_192461636
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Corona is lekkerder dan bier of baco
We hebben radler. Is ook met citroen
Vitamine C en Ook nog vitamine D van het zonnetje. Nou hoor hebben we dat vast binnen voor de Corona
pi_192461646
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleem
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192461652
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.
Ja want ze gaan er vanuit dat je immuun bent maar hoe kunnen ze dat nou 100% zeker weten ?
  zondag 5 april 2020 @ 14:05:24 #240
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461665
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
China kan ook cijfers en medische rapporten hebben achtergehouden voor West-Europa en Amerika, waardoor het lijkt alsof ze alles beter onder controle hebben tov de rest van de wereld. Ook de gebrekkige apparatuur en medische voorzieningen die zij toestuurden naar Europa bleek niet afdoende en moest worden teruggestuurd. Welk spel ze willen spelen is mij onbekend (of dat ze überhaupt een spel willen spelen), maar dat een geavanceerd land in medische zorg en technologie niet eens fatsoenlijke apparatuur kan leveren aan hun import -en export-landen vind ik ronduit schrijnend. Alsof ze de rest van de wereld bewust willen zien branden. Dit is ook maar een voorlopig onderbuik-gevoel die ik koester en harde bewijzen ontbreken uiteraard, maar de stelling dat de echte experts woonachtig zijn in Azië (het continent is inderdaad meer dan alleen China) vind ik op dit moment niet echt steekhoudend.
  zondag 5 april 2020 @ 14:05:25 #241
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_192461666
Geen cijfers vandaag?
Rossoneri siamo noi.
pi_192461667
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleem
Trump was van mening dat hij het china-virus weg kon sturen, de clown.
pi_192461673
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De eerste zelfbenoemde expert meldt zich als een bij op de honing
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 5 april 2020 @ 14:07:43 #244
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192461690
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nederland is meer dichtbevolkt dan Spanje, waardoor in casu de randstad ook dichter op elkaars huid zit dan in Madrid. Daarom vind ik de vergelijking met Madrid een beetje mank, en lijkt de randstad een beter voorbeeld te zijn.
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 14:08:11 #245
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192461697
Gisteren waren ze 1,5 uur te vroeg, maar vandaag zitten ze denk ik nog even gezellig op het terras bij de RIVM.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192461703

Van de buren op Tweakers. Als je dit zo bekijkt gaat toch gebeuren waar ik voor vreesde. De buurlanden gaan naar de volgende fase en wij blijven doormodderen.
pi_192461725
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
Gisteren waren ze 1,5 uur te vroeg, maar vandaag zitten ze denk ik nog even gezellig op het terras bij de RIVM.
Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.
pi_192461743
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.
iedereen juichen !!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 14:11:53 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192461765
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 6.875 (+253)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.766 (+115)

Het totaal aantal positief geteste patiënten: 17.851 (+1.224)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192461766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen juichen !!!
Daarom iets later dan normaal, anders gaat henk gelijk de buren uitnodigen voor de bbq, want het valt mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')