quote:Op zondag 5 april 2020 12:46 schreef nostra het volgende:
wat dat betreft zou het me niet verbazen als het de vader van @ikweethetookniet is.
Ja want je maakt echt meer indruk als je bij Jin Ping of Trump komt en je brengt een stelletje van die armoedzaaiers uit Tjechie of Roemenie meequote:Op zondag 5 april 2020 17:06 schreef tjoptjop het volgende:
En we moeten als Europa een machtsblok zijn als tegenwicht voor de VS en China. A;s individueel landje delf je daar gewoon het onderspit.
Waar concurreren wij dan mee met China of Amerika?quote:Op zondag 5 april 2020 23:30 schreef Daboman het volgende:
Ik ben zelf negatiever gestemd, we hebben bezuinigd en nu moet dat geld naar het zuiden, terwijl we eigenlijk niet weten hoe hard dat geld hier in eigen land nodig is. Ik was altijd erg pro-europa, maar nu heb ik toch wel m'n eerste twijfels. Zelfs een simpele "na de crisis kijken we hoe we jullie kunnen helpen" had al veel uitgemaakt of in ieder geval iets van een toezegging om er naar te kijken. Als iemand je helpt doe je normaal gesproken wat terug. Maar wat je nu ziet in zuid Europa vind ik gewoon hypocriet.
Tegelijkertijd vraag ik me wel af of we niet moeten blijven samenwerken om concurrerend te kunnen blijven met landen als China en de VS.
Ik zou hem eerder omkeren. Hoe kunnen wij als Nederland man een vuist maken naar landen als China, de VS of Rusland indien ze dingen doen die schadelijk voor ons zijn? Bijv een Trump die importheffingen gaat voeren op Europese producten? Moeten we dan ook importheffingen gaan invoeren terwijl Frankrijk en Duitsland dat misschien niet doen? Dat zou ook schadelijk zijn voor onze economie, de vraag naar onze producten zou dan afnemen met gevolgen voor de werkgelegenheid.quote:Op maandag 6 april 2020 02:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waar concurreren wij dan mee met China of Amerika?
Je bedoelt zoals bijvoorbeeld een export verbod naar Rusland omdat Brussel een te grote broek aan wil doen vwb de Oekraine waardoor we nadeel ondervinden? Geopolitieke spelletjes die ons als handelsland geld kosten?quote:Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik zou hem eerder omkeren. Hoe kunnen wij als Nederland man een vuist maken naar landen als China, de VS of Rusland indien ze dingen doen die schadelijk voor ons zijn? Bijv een Trump die importheffingen gaat voeren op Europese producten? Moeten we dan ook importheffingen gaan invoeren terwijl Frankrijk en Duitsland dat misschien niet doen? Dat zou ook schadelijk zijn voor onze economie, de vraag naar onze producten zou dan afnemen met gevolgen voor de werkgelegenheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |