Waarom doen zij dat dan wel? Landen 1-op-1 vergelijken en zeggen dat Zweden verkeerd bezig is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het heeft echt geen zin landen zo 1-op-1 te vergelijken.
quote:Op zondag 12 april 2020 20:05 schreef Alarmonoff het volgende:
Het Scandinavisch dieet, bevat dat niet veel vet en dus veel vitaminen A & D?
https://www.healthline.co(...)ect-on-immune-healthquote:
Je hebt het over een Scandinavisch dieet dat ook nog zogenaamd vet zou zijn. Dan ben je echt volledig af.quote:
Ja, delicatessen als Surströmmingquote:Op zondag 12 april 2020 21:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je hebt het over een Scandinavisch dieet dat ook nog zogenaamd vet zou zijn. Dan ben je echt volledig af.
Nee, absoluut niet. En tussen de landen is er ook weinig overeenkomstquote:Op zondag 12 april 2020 21:23 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, delicatessen als Surströmming
Dacht dat het traditionele Scandinavisch dieet veel vette vis en vette melkproducten bevat. Vit. A&D.
De compleet krankzinnige paniekzaaierij van de media en een groot deel van onze landgenoten heeft geleid tot het grootschalig mijden van zorg. Zo erg dat diverse artsen aan de alarmbel trekken en een oproep doen om alsnog zorgbehoevende naar het ziekenhuis te krijgen.quote:Op zondag 12 april 2020 20:26 schreef Sumatra het volgende:
De who spreekt van 3 strengen corona virus, die van wuhan komt overeen met die in lombardije, zou het kunnen dat ze in Zweden een minder agressieve variant te pakken hebben?
Ik heb zojuist een interview bekeken hierover.quote:Op zondag 12 april 2020 21:28 schreef subotica het volgende:
[..]
De compleet krankzinnige paniekzaaierij van de media en een groot deel van onze landgenoten heeft geleid tot het grootschalig mijden van zorg. Zo erg dat diverse artsen aan de alarmbel trekken en een oproep doen om alsnog zorgbehoevende naar het ziekenhuis te krijgen.
Dit en het verandering in het beleid wanneer ernstig zieke of zeer oude patiënten naar de IC worden gestuurd (ok de IC’s te ontlasten) heeft tot ongekende oversterfte gezorgd.
Dit verklaart waarom Zweden het zo goed doet.
Maar de cijfers zijn toch gebaseerd op bevestigde corona besmettingen en niet op oversterfte?quote:Op zondag 12 april 2020 21:28 schreef subotica het volgende:
[..]
De compleet krankzinnige paniekzaaierij van de media en een groot deel van onze landgenoten heeft geleid tot het grootschalig mijden van zorg. Zo erg dat diverse artsen aan de alarmbel trekken en een oproep doen om alsnog zorgbehoevende naar het ziekenhuis te krijgen.
Dit en het verandering in het beleid wanneer ernstig zieke of zeer oude patiënten naar de IC worden gestuurd (ok de IC’s te ontlasten) heeft tot ongekende oversterfte gezorgd.
Dit verklaart waarom Zweden het zo goed doet.
Ook het gebrek aan een goed tegengeluid, het niet willen inzien van de gevolgen van de lockdown door het grootste gedeelte van de samenleving, de onnodige doden door zorgmijding is het echt meest griezelige wat ik ooit heb meegemaakt in mijn leven.quote:Op zondag 12 april 2020 22:21 schreef Sumatra het volgende:
[..]
Ik heb zojuist een interview bekeken hierover.
Wat erg dat de maatregelen precies datgene hebben veroorzaakt wat ze eigenlijk moesten voorkomen.
De ziekenhuizen zijn alles behalve overbelast, maar omdat de mensen dat denken komen ze niet en sterven ze aan dingen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
Wie is 'zij'? En ik zeg niet je landen niet met elkaar kunt vergelijken, maar dat dit niet kan op de manier zoals geschetst was in dat bericht (door sec het aantal doden af te zetten tegen de bevolkingsdichtheid).quote:Op zondag 12 april 2020 20:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom doen zij dat dan wel? Landen 1-op-1 vergelijken en zeggen dat Zweden verkeerd bezig is.
idd er wordt niet anders gedaan dan landen met elkaar vergelijken tijdens deze crisis.quote:Op zondag 12 april 2020 20:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom doen zij dat dan wel? Landen 1-op-1 vergelijken en zeggen dat Zweden verkeerd bezig is.
En als ze een tegenargument recht in hun smoel krijgen dan krabbelen ze terug en zeggen ze dat je landen niet mag vergelijken met elkaar.
Met "zij" bedoel ik iedereen die slecht praat over de manier hoe Zweden gehandeld heeft.quote:Op maandag 13 april 2020 00:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie is 'zij'? En ik zeg niet je landen niet met elkaar kunt vergelijken, maar dat dit niet kan op de manier zoals geschetst was in dat bericht (door sec het aantal doden af te zetten tegen de bevolkingsdichtheid).
Ik vergelijk 2 landen met 5 miljoen mensen bij elkaar opgeteld met 1 land met 10 miljoen mensen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Het heeft echt geen zin landen zo 1-op-1 te vergelijken.
Dat zijn toegevoegde vitamines.quote:Op zondag 12 april 2020 20:05 schreef Alarmonoff het volgende:
Het Scandinavisch dieet, bevat dat niet veel vet en dus veel vitaminen A & D?
Nee.quote:Op maandag 13 april 2020 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zijn toegevoegde vitamines.
Die zitten niet standaard in vet.
Wat lul je nu allemaal man.quote:Op maandag 13 april 2020 11:33 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee.
Vet zitten standaard vol vitamines.
Ik heb geen overzichten gezien hoeveel mensen waar getest zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 11:26 schreef DrParsifal het volgende:
Noorwegen en Denemarken testen veel meer dan Zweden. Beide landen doen het echt beter dan Zweden, als je daarmee bedoelt minder doden of zieken.
Blijkbaar is social distancing al genoeg.quote:Op maandag 13 april 2020 12:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen overzichten gezien hoeveel mensen waar getest zijn.
Wel dat er 400 doden meer in Zweden zijn dan in Noorwegen en Denemarken, en ook meer critical cases.
Dat laatste zegt iets over de afgelopen weken (en er kunnen tal van oorzaken voor zijn losstaand van het al dan niet nemen van maatregelen).
Het is interessant om te kijken of een curve ook afvlakt zonder lockdowns, in Zweden lijkt dat op dit moment het geval, want ook daar testen ze meer en was het aantal besmettingen de laatste gehalveerd tov de dagen ervoor.
Vitaminetjes in vet zijn goed tegen korona complicaties.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |