abonnement Unibet Coolblue
pi_192428957


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192428964
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kijk aan. Dat is eerlijk. En niemand heeft een oplossing, ik niet, Jort niet, Mark niet, niemand. Maar we moeten toch eens een richting gaan kiezen.
Jij hebt überhaupt geen oplossing. Je wil gewoon het virus vrij spel geven, de ziekenhuizen laten overspoelen en >honderdduizend extra doden accepteren omdat het jou dan minder geld kost.

Als je dat een oplossing noemt dan hoeft niemand jou meer serieus te nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192428968
Verkeerde topic
pi_192428986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij hebt überhaupt geen oplossing. Je wil gewoon het virus vrij spel geven, de ziekenhuizen laten overspoelen en >honderdduizend extra doden accepteren omdat het jou dan minder geld kost.
Waar pretendeer ik een oplossing te hebben?
Het is al eens uitgerekend dat deze griep bij de zwakker tussen de 40.000 en 80.000 levens zal eisen. Een medicijn of vaccin is helaas niet voorhanden. Je moet daarover eerlijk communiceren in plaats van zeggen dat er geen doden gaan vallen, maar tegelijkertijd zijgt de toekomst voor veel mensen wel in elkaar door deze lockdown.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192428987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:36 schreef -river- het volgende:

[..]

-O-
Eet gewoon gezond, gevarieerd, voldoende vezels zodat je een lekker verzadigd gevoel hebt, eiwitten, paar stukjes fruit en groente, wat noten en zaden voor de goede vetten en verzadigd gevoel ook, maar zeker niet veel fruit, daar zitten veel suikers in.

Alvast graag gedaan. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192429002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:38 schreef TheArt het volgende:
Ik blijf me zo verbazen over de oogkleppen en het onvermogen bij mensen om gewoon je te houden aan de simpele richtlijnen.

Vanochtend was ik in de Jumbo en zag ik 2 vrouwen van 35-40 jaar keuvelen en een toch al smal gangpad compleet blokkeren. Na een paar minuten werden ze volledig terecht aangesproken door personeel en gesommeerd uit elkaar te gaan en hun gesprek te staken. Vervolgens tref ik ze even verder in de supermarkt toch weer aan, terwijl ze al lopend een paar woorden wisselen. De ene tegen het andere: "Die social distancing, dat kan ik dus echt niet. Dat kan toch niemand? Wat jij?" De ander: "Ik houd me er ook niet aan."

Hoe dan?!?! Herkennen mensen dit beeld of had ik toevallig met 2 mafkezen te maken in de supermarkt?
Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:41:31 #7
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192429015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Eet gewoon gezond, gevarieerd, voldoende vezels zodat je een lekker verzadigd gevoel hebt, eiwitten, paar stukjes fruit en groente, wat noten en zaden voor de goede vetten en verzadigd gevoel ook, maar zeker niet veel fruit, daar zitten veel suikers in.

Alvast graag gedaan. :+
Mijn avondeten bestond uit een stokbrood met roerei en bacon, 2 kroketten en vanochtend nog de frikandel die ik gisteren niet meer op kon ;(.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192429018
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Eet gewoon gezond, gevarieerd, voldoende vezels zodat je een lekker verzadigd gevoel hebt, eiwitten, paar stukjes fruit en groente, wat noten en zaden voor de goede vetten en verzadigd gevoel ook, maar zeker niet veel fruit, daar zitten veel suikers in.

Alvast graag gedaan. :+
Ik eet heel gezond maar heb ook graag een koekje en die sla in voortaan maar even over.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:41:49 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192429021
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:33 schreef Isabeau het volgende: [..] En waarom het in China an sich mee valt, daar is bijna niemand te dik :X
30% van de Chinezen heeft abdominale obesitas. Onderzoeken betreffende obesitas spreken elkaar tegen en lijkt diabetes juist de gemene deler te zijn (die zeker bij ouderen vaker gepaard gaat met overgewicht) Grootschalig onderzoek uit de VS wijst erop dat BCG-vaccin de kans op ernstige complicaties flink verkleint. Welke landen vaccineren daar onder andere niet op? Juist. O.. A. De VS, Italië, Spanje, Nederland en het VK. Welke landen hebben het wel in het rijksvaccinatieprogramma? Zuid-Korea, China en nog wat oost Aziatische en oost Europese landen waar het aandeel doden meevalt en het aandeel dat op de IC ligt ook relatief gezien klein is. En zo kunnen er nog honderd zaken zijn. Al dat gewijs naar vetzakken is wel vermoeiend inmiddels.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 12:42:00 #10
236264 crew  capricia
pi_192429024
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Breng jij dat dan ook in de praktijk?
Definitely not CIA
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:42:27 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192429029
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Ja leuk, ergens anders trollen nu maar weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192429031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:41 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Mijn avondeten bestond uit een stokbrood met roerei en bacon, 2 kroketten en vanochtend nog de frikandel die ik gisteren niet meer op kon ;(.
Klinkt wel lekker eerlijk gezegd. :9~ :X c_/ :X
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192429036
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Klopt. 70 tot 80% krijgt Corona aldus MP Mark Rutte. Laten we een beetje vaart maken ook dan maar :)
pi_192429043
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Nee, de regels zijn duidelijk, bewaar afstand en gebruik de supermarkt enkel om boodschappen te doen. Kletsen doe je maar elders.
pi_192429046
Het is makkelijk roepen van Jort als je referentiekader bestaat uit hoger opgeleiden met een dito inkomen. Als gezondheid en een gezonde leefstijl een vanzelfsprekendheid zijn.
Armoede leidt tot ongezonde voedselkeuzes, omdat er bijvoorbeeld geen geld is voor ontbijt of een warme maaltijd.
Er zijn honderden onderzoeken online te vinden waarin wordt aangetoond dat ongezond leven en armoede hand in hand gaan.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192429062
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:43 schreef SlugGuts het volgende:
Het is makkelijk roepen van Jort als je referentiekader bestaat uit hoger opgeleiden met een dito inkomen. Als gezondheid en een gezonde leefstijl een vanzelfsprekendheid zijn.
Armoede leidt tot ongezonde voedselkeuzes, omdat er bijvoorbeeld geen geld is voor ontbijt of een warme maaltijd.
Er zijn honderden onderzoeken online te vinden waarin wordt aangetoond dat ongezond leven en armoede hand in hand gaan.
Ook is een doos frikandellen net zo duur als een bakje aardbeien en vult meer.
pi_192429084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:41 schreef -river- het volgende:

[..]

Ik eet heel gezond maar heb ook graag een koekje en die sla in voortaan maar even over.
Goei bezig!

Een koekje zo nu en dan moet kunnen. Gewoon genoeg bewegen en daarnaast gezond eten.

Overigens, als je echt gezonde shit eten zou ik zelf eerder voor meer groente dan voor meer fruit kiezen, vanwege veel minder suikers in groente en aanwezige vezels soms.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:46:07 #18
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192429085
Goes bedrijf: '250.000 coronatests per dag gewoon mogelijk'
https://www.omroepzeeland(...)-dag-gewoon-mogelijk

quote:
Het biotechnische bedrijf Molecular Biology Systems uit Goes zegt een apparaat te hebben ontwikkeld waarmee het aantal beschikbare coronatesten flink kan worden opgeschroefd. Minister Hugo de Jonge wil het aantal testen verhogen naar minimaal 16.000 per dag. Volgens MBS kan dat. "Als ze in Nederland tien van onze machines neerzetten, dan zitten we op een kwart miljoen per dag", zegt MBS-directeur Gert De Vos.
Ik weet niet in hoeverre dit gaat helpen want er is nog steeds een tekort aan grondstoffen voor het testen voor zover ik weet.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192429090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Goei bezig!

Een koekje zo nu en dan moet kunnen. Gewoon genoeg bewegen en daarnaast gezond eten.

Overigens, als je echt gezonde shit eten zou ik zelf eerder voor meer groente dan voor meer fruit kiezen, vanwege veel minder suikers in groente en aanwezige vezels soms.
Jep. Aanraders in deze zijn wel dingen zoals rauwe wortel, komkommer etc
pi_192429092
Als ik bekijk wat ik enkel al per week kwijt ben aan groente en fruit voor 2 personen daar leeft een gezin in armoede een hele week van.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:47:02 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192429093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:34 schreef -river- het volgende:

[..]

Meteen die dikke president inruilen.
Nu wil ik niemand doodwensen, maar wat een enorme karma in de nationale muil zou dat zijn zeg, dat je obese president die de hele zooi niet serieus nam of in goede banen kon leiden omvalt door Corona.
pi_192429101
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Breng jij dat dan ook in de praktijk?
Ja. Precies conform de richtlijnen. Je mag gewoon praten met elkaar zolang het er niet meer zijn dan 3.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192429103
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:46 schreef -river- het volgende:
Als ik bekijk wat ik enkel al per week kwijt ben aan groente en fruit voor 2 personen daar leeft een gezin in armoede een hele week van.
Nadeel van een relatief gezonde levensstijl. Gezond eten is simpelweg vele malen duurder dan jezelf volgooien met troep
pi_192429114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Goei bezig!

Een koekje zo nu en dan moet kunnen. Gewoon genoeg bewegen en daarnaast gezond eten.

Overigens, als je echt gezonde shit eten zou ik zelf eerder voor meer groente dan voor meer fruit kiezen, vanwege veel minder suikers in groente en aanwezige vezels soms.
Een tomaat ipv een aardbei ofzo?
pi_192429116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:43 schreef -river- het volgende:

[..]

Nee, de regels zijn duidelijk, bewaar afstand en gebruik de supermarkt enkel om boodschappen te doen. Kletsen doe je maar elders.
Klopt. Welke regel is overtreden? Praten? Boodschappen doen? Samen overleggen? Ik zie het probleem niet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192429126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:44 schreef -river- het volgende:

[..]

Ook is een doos frikandellen net zo duur als een bakje aardbeien en vult meer.
Misschien zouden ze vanuit de regering ongezond eten moeten beboeten met een prijsverhoging en gezond en vers voedsel goedkoper te maken. Hier in Nederland is het op zich nog wel te betalen maar als je naar Amerika kijkt is vers voedsel belachelijk duur.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192429128
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt. Welke regel is overtreden? Praten? Boodschappen doen? Samen overleggen? Ik zie het probleem niet.
Doe zoveel mogelijk je boodschappen alleen. Geen regel, wel sociaal en maatschappelijk nu even nodig. Als je daar niet mee om weet te gaan ben je dus een mafkees. Opgelost :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192429135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:42 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Klopt. 70 tot 80% krijgt Corona aldus MP Mark Rutte. Laten we een beetje vaart maken ook dan maar :)
Daarom. Gewoon het oude leuke leven weer oppakken, reizen, naar restaurants gaan,. soms een festivalletje. Genieten van alle schoonheid die de natuur buiten biedt.

Zo snel mogelijk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:50:00 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192429136
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:46 schreef -river- het volgende:
Als ik bekijk wat ik enkel al per week kwijt ben aan groente en fruit voor 2 personen daar leeft een gezin in armoede een hele week van.
is ook pleuris duur geworden, gaat de USA toestand op
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:50:17 #30
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192429141
De supermarkt is op het moment echt niet meer voor het funshoppen, het is boodschappen doen en wegwezen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192429144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Doe zoveel mogelijk je boodschappen alleen. Geen regel, wel sociaal en maatschappelijk nu even nodig. Als je daar niet mee om weet te gaan ben je dus een mafkees. Opgelost :).
Mooi. Fijn dat jij mijn punt ondersteunt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192429145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:48 schreef -river- het volgende:

[..]

Een tomaat ipv een aardbei ofzo?
Eén aardbei moet kunnen. :P

Ja, bij groenten denk ik zelf meer aan groene groenten eigenlijk, broccoli, bloemkool. Of worteltjes, van die voorgesneden groenten.

Een bakje aardbeien kan geen kwaad maar alsjeblieft geen fruit-dieet, daar wordt je echt serieus dik van. Als je echt van fruit houdt, hou het bij max 3-4 stuks per dag. En dat is al meer dan aanbevolen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192429152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:50 schreef Salina het volgende:

[..]

Eén aardbei moet kunnen. :P

Ja, bij groenten denk ik zelf meer aan groene groenten eigenlijk, broccoli, bloemkool. Of worteltjes, van die voorgesneden groenten.

Een bakje aardbeien kan geen kwaad maar alsjeblieft geen fruit-dieet, daar wordt je echt serieus dik van. Als je echt van fruit houdt, hou het bij max 3-4 stuks per dag. En dat is al meer dan aanbevolen.
Klinkt lekker, zal geen probleem zijn hier.
pi_192429155
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waar pretendeer ik een oplossing te hebben?
Het is al eens uitgerekend dat deze griep bij de zwakker tussen de 40.000 en 80.000 levens zal eisen. Een medicijn of vaccin is helaas niet voorhanden. Je moet daarover eerlijk communiceren in plaats van zeggen dat er geen doden gaan vallen, maar tegelijkertijd zijgt de toekomst voor veel mensen wel in elkaar door deze lockdown.
Welke lockdown?
pi_192429165
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi. Fijn dat jij mijn punt ondersteunt.
Je punt was dat het geen mafkezen zijn.
Mijn punt is dat het mafkezen zijn.

Ik begrijp niet hoe ik jouw punt ondersteun.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192429166
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192429180
Weer een prima stuk met logisch tegengeluid:

https://fd.nl/ondernemen/(...)derland-van-het-slot

1. 'Ik denk dat de stem van ondernemers in het debat nog te weinig wordt gehoord. Mensen zeggen: je kunt een mensenleven geen prijs geven en dat wil ik natuurlijk ook niet. Maar als de welvaart in één klap zo daalt, dan gaat dat óók ten koste van de gezondheid en levensverwachting.'Thomas Gaakeer, mede-eigenaar GORTcoaching.

2. 'De winkels, de horeca, de kappers, de bloementelers: we willen weer aan het werk. In wat voor land leven we, dat we dit pas durven zeggen als de schade zo groot is geworden dat we er niet langer omheen kunnen? Moeten we echt eerst ¤100 mrd verbranden en tien jaar welvaart inleveren om deze discussie te kunnen voeren?'

Mkb'er Leen de Bruyne, namens Entrepreneurs’ Organization (EO) Nederland. 3. 'Ondernemers kom in opstand. Laat je niet als makke lammetjes naar de slachtbank leiden. Als we ons nu niet roeren, horen we eind april dat de lockdown wordt verlengd naar 1 juni. Enzovoorts, enzovoorts. Het mkb staat aan de rand van de afgrond. Laten we het tij keren nu het nog kan.' Investeerder

Robert de Boeck in zijn column in zakenblad Quote.4. 'Het is belangrijk dat we niet de mensenlevens aan de ene kant en het kapitalisme en de miljarden verdampte beurswaarde aan de andere kant plaatsen. Dat is namelijk niet de economie als moreel systeem. De economie, dat zijn mensen zoals u en ik die proberen geld te verdienen om te eten, om te wonen, om kinderen naar school te kunnen sturen, om kleren te kopen.'

Hoogleraar gedragsmodellen Caspar Chorus van de TU Delft.5. 'Veel kinderen lopen een onderwijsachterstand op. Ze zijn sneller afgeleid, minder gemotiveerd en ouders die een groot deel van het onderwijs moeten overnemen hebben nauwelijks tijd. Ik vind het besluit om de scholen op zijn vroegst pas na de meivakantie weer open te doen te makkelijk. Wat moeten die kinderen ondertussen doen? Wéér netflixen?!'
pi_192429196
Ik merk buiten dat het juist heel gemoedelijk is. Ik ging even een frisse neus halen en zag twee vrouwen met elkaar kletsen met ruim 2 meter afstand. Ik moest lachen en hun ook en later stonden we met ons drie op ruim afstand te kletsen. Zo leer je nog eens de mensen in je wijk kennen.
pi_192429210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:23 schreef -river- het volgende:
Brabantse ziekenhuizen: buikpijn, diarree en pijn op de borst kunnen wijzen op coronabesmetting.

https://www.omroepbrabant(...)-op-coronabesmetting

Dit helpt niet echt als iedere keer de symptomen wijzigen.
Hmmm, dus ook buik- en darmklachten + pijn op de borst als symptoom.

Lopen mensen met gastro-problemen dan extra risico? Zou mooi zijn als ze daar ook op ingaan..
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:55:43 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192429216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:43 schreef SlugGuts het volgende:
Het is makkelijk roepen van Jort als je referentiekader bestaat uit hoger opgeleiden met een dito inkomen. Als gezondheid en een gezonde leefstijl een vanzelfsprekendheid zijn.
Armoede leidt tot ongezonde voedselkeuzes, omdat er bijvoorbeeld geen geld is voor ontbijt of een warme maaltijd.
Er zijn honderden onderzoeken online te vinden waarin wordt aangetoond dat ongezond leven en armoede hand in hand gaan.
Zelf je prakkie maken is goedkoper dan naar de friettent of MickeyD
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:57:30 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192429236
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Weer een prima stuk met logisch tegengeluid:

https://fd.nl/ondernemen/(...)derland-van-het-slot

1. 'Ik denk dat de stem van ondernemers in het debat nog te weinig wordt gehoord. Mensen zeggen: je kunt een mensenleven geen prijs geven en dat wil ik natuurlijk ook niet. Maar als de welvaart in één klap zo daalt, dan gaat dat óók ten koste van de gezondheid en levensverwachting.'Thomas Gaakeer, mede-eigenaar GORTcoaching.

2. 'De winkels, de horeca, de kappers, de bloementelers: we willen weer aan het werk. In wat voor land leven we, dat we dit pas durven zeggen als de schade zo groot is geworden dat we er niet langer omheen kunnen? Moeten we echt eerst ¤100 mrd verbranden en tien jaar welvaart inleveren om deze discussie te kunnen voeren?'

Mkb'er Leen de Bruyne, namens Entrepreneurs’ Organization (EO) Nederland. 3. 'Ondernemers kom in opstand. Laat je niet als makke lammetjes naar de slachtbank leiden. Als we ons nu niet roeren, horen we eind april dat de lockdown wordt verlengd naar 1 juni. Enzovoorts, enzovoorts. Het mkb staat aan de rand van de afgrond. Laten we het tij keren nu het nog kan.' Investeerder

Robert de Boeck in zijn column in zakenblad Quote.4. 'Het is belangrijk dat we niet de mensenlevens aan de ene kant en het kapitalisme en de miljarden verdampte beurswaarde aan de andere kant plaatsen. Dat is namelijk niet de economie als moreel systeem. De economie, dat zijn mensen zoals u en ik die proberen geld te verdienen om te eten, om te wonen, om kinderen naar school te kunnen sturen, om kleren te kopen.'

Hoogleraar gedragsmodellen Caspar Chorus van de TU Delft.5. 'Veel kinderen lopen een onderwijsachterstand op. Ze zijn sneller afgeleid, minder gemotiveerd en ouders die een groot deel van het onderwijs moeten overnemen hebben nauwelijks tijd. Ik vind het besluit om de scholen op zijn vroegst pas na de meivakantie weer open te doen te makkelijk. Wat moeten die kinderen ondertussen doen? Wéér netflixen?!'
dit zijn gewoon wat open deuren dus wat is er prima aan behalve dat jij het graag hoort?
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:58:19 #42
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192429242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hmmm, dus ook buik- en darmklachten + pijn op de borst als symptoom.

Lopen mensen met gastro-problemen dan extra risico? Zou mooi zijn als ze daar ook op ingaan..
Mijn vriendin heeft de ziekte van Crohn en is nu ook al 4+ weken ziek van de Corona.

Er zou best een link kunnen zijn idd
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192429247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit zijn gewoon wat open deuren dus wat is er prima aan behalve dat jij het graag hoort?
Dus jij vind de lockdown die wij nu voeren op termijn houdbaar is economisch?
pi_192429255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:23 schreef -river- het volgende:
Brabantse ziekenhuizen: buikpijn, diarree en pijn op de borst kunnen wijzen op coronabesmetting.

https://www.omroepbrabant(...)-op-coronabesmetting

Dit helpt niet echt als iedere keer de symptomen wijzigen.
Vorige week 2-3 dagen buikpijn gehad. Ben ik nu immuun?
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 13:00:17 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_192429267
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn geen mafkezen. Maar mensen die praten en volledig in hun recht staan. Ze stonden immers met z'n tweeën. En al waren het er meer, het virus moet zich toch verspreiden. Dus ach.
Egoïst.
pi_192429276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft de ziekte van Crohn en is nu ook al 4+ weken ziek van de Corona.

Er zou best een link kunnen zijn idd
Die ACE2 receptoren zitten voornamelijk in de longen en in de darmen, dus dat zou zomaar kunnen.

Weet niet of er mensen met medische kennis hier meer over weten?
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:01:48 #47
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192429278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Egoïst.
ja, je had een burger arrest moeten doen :D
pi_192429282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je punt was dat het geen mafkezen zijn.
Mijn punt is dat het mafkezen zijn.

Ik begrijp niet hoe ik jouw punt ondersteun.
Je zei dat mensen niet samen mogen winkelen. Nou daar was ook geen sprake van.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192429299
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Weer een prima stuk met logisch tegengeluid:

https://fd.nl/ondernemen/(...)derland-van-het-slot

1. 'Ik denk dat de stem van ondernemers in het debat nog te weinig wordt gehoord. Mensen zeggen: je kunt een mensenleven geen prijs geven en dat wil ik natuurlijk ook niet. Maar als de welvaart in één klap zo daalt, dan gaat dat óók ten koste van de gezondheid en levensverwachting.'Thomas Gaakeer, mede-eigenaar GORTcoaching.

2. 'De winkels, de horeca, de kappers, de bloementelers: we willen weer aan het werk. In wat voor land leven we, dat we dit pas durven zeggen als de schade zo groot is geworden dat we er niet langer omheen kunnen? Moeten we echt eerst ¤100 mrd verbranden en tien jaar welvaart inleveren om deze discussie te kunnen voeren?'

Mkb'er Leen de Bruyne, namens Entrepreneurs’ Organization (EO) Nederland. 3. 'Ondernemers kom in opstand. Laat je niet als makke lammetjes naar de slachtbank leiden. Als we ons nu niet roeren, horen we eind april dat de lockdown wordt verlengd naar 1 juni. Enzovoorts, enzovoorts. Het mkb staat aan de rand van de afgrond. Laten we het tij keren nu het nog kan.' Investeerder

Robert de Boeck in zijn column in zakenblad Quote.4. 'Het is belangrijk dat we niet de mensenlevens aan de ene kant en het kapitalisme en de miljarden verdampte beurswaarde aan de andere kant plaatsen. Dat is namelijk niet de economie als moreel systeem. De economie, dat zijn mensen zoals u en ik die proberen geld te verdienen om te eten, om te wonen, om kinderen naar school te kunnen sturen, om kleren te kopen.'

Hoogleraar gedragsmodellen Caspar Chorus van de TU Delft.5. 'Veel kinderen lopen een onderwijsachterstand op. Ze zijn sneller afgeleid, minder gemotiveerd en ouders die een groot deel van het onderwijs moeten overnemen hebben nauwelijks tijd. Ik vind het besluit om de scholen op zijn vroegst pas na de meivakantie weer open te doen te makkelijk. Wat moeten die kinderen ondertussen doen? Wéér netflixen?!'
Gedurfd van de auteur. Maar het is onvermijdelijk om dit debat te voeren.
Iemand heeft in het verleden ook de ballen gehad om te zeggen dat roken ongezond en dodelijk is. Nu willen de meesten niet eens meer roken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192429301
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vorige week 2-3 dagen buikpijn gehad. Ben ik nu immuun?
Jij sowieso. |:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')