abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 11:13:42 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192474910
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat is echt een vergelijking van niks maar dat snap je zelf toch ook wel zeker.
Ik vergelijk de zaken zelf niet, maar het sentiment. Ik snap niet hoe je als raspessimist door het leven kan gaan, lijkt me een sombere bedoening. Feit is dat China nu na 3 maanden langzaam open aan het gaan is, Italië al langzaam aan het afvlakken is wb aantal doden en dat België nog 5 maanden van ons af ligt. Zelfs het meest zwakke overheidsbeleid gaat het niet zo lang rekken. Er gaat dit seizoen geracet worden, daar ben ik 100% van overtuigd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 april 2020 @ 11:15:32 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192474936
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vergelijk de zaken zelf niet, maar het sentiment. Ik snap niet hoe je als raspessimist door het leven kan gaan, lijkt me een sombere bedoening. Feit is dat China nu na 3 maanden langzaam open aan het gaan is, Italië al langzaam aan het afvlakken is wb aantal doden en dat België nog 5 maanden van ons af ligt. Zelfs het meest zwakke overheidsbeleid gaat het niet zo lang rekken. Er gaat dit seizoen geracet worden, daar ben ik 100% van overtuigd.
ik denk dat het september wordt, voordat zulke grote evenementen met mensenmassa's weer kunnen, want die zijn het laatst aan de beurt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 11:26:29 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192475107
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat het september wordt, voordat zulke grote evenementen met mensenmassa's weer kunnen, want die zijn het laatst aan de beurt.
Vandaar België, eerste race van september ;)

Daarvoor is het nog heel erg koffiedik kijken. Ik zie eigenlijk alles wat nu nog staat voor september nog wel een (kleine) kans hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 april 2020 @ 11:32:58 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192475239
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vandaar België, eerste race van september ;)

Daarvoor is het nog heel erg koffiedik kijken. Ik zie eigenlijk alles wat nu nog staat voor september nog wel een (kleine) kans hebben.
wat voor seizoen krijgen we dan?
pi_192475292
Lastig te zeggen, door alle lockdowns zijn er erg weinig mensen immuun (aanname! Door weinig testen weten we dit niet). Wanneer de boel weer opengaat zal het virus zich met dezelfde rotgang verspreiden.
Enige is een vaccin, maar dat schijnt nog lang te duren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 11:41:34 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192475402
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat voor seizoen krijgen we dan?
Eentje van 9 races plus wat ze er nog tussen gepropt krijgen.

Zal je net zien dat Nederland in augustus de seizoensopener is :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 april 2020 @ 12:09:50 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192475946
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vergelijk de zaken zelf niet, maar het sentiment. Ik snap niet hoe je als raspessimist door het leven kan gaan, lijkt me een sombere bedoening. Feit is dat China nu na 3 maanden langzaam open aan het gaan is, Italië al langzaam aan het afvlakken is wb aantal doden en dat België nog 5 maanden van ons af ligt. Zelfs het meest zwakke overheidsbeleid gaat het niet zo lang rekken. Er gaat dit seizoen geracet worden, daar ben ik 100% van overtuigd.
Ik help het je hopen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Dat kan pas als het virus de wereld uit is of als er een vrij verkrijgbaar vaccin is. En dat duurt wel even. Ik heb prognoses gezien van 12 tot 18 maanden voordat het zover is.

Op het moment dat de maatregelen losgelaten worden zonder dat er een vaccin is, begint het hele gedoe weer van voren af aan.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 12:17:04 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192476111
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Dat kan pas als het virus de wereld uit is of als er een vrij verkrijgbaar vaccin is. En dat duurt wel even. Ik heb prognoses gezien van 12 tot 18 maanden voordat het zover is.

Op het moment dat de maatregelen losgelaten worden zonder dat er een vaccin is, begint het hele gedoe weer van voren af aan.
Je laat je bang maken door sensatiebladen. Ik ga die discussie hier nu niet aan, maar immuniteit is niet afhankelijk van vaccins, vaccins zijn er voor hen die een groot risico lopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192476118
Mijn hoop is eigenlijk dat er races gaan komen zonder publiek..
Verwacht eigenlijk dat evenementen met zoveel mensen, of het nu voetbal, F1, concerten of festivals zijn nog een hele tijd niet doorgaan..
  maandag 6 april 2020 @ 12:27:22 #60
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192476337
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je laat je bang maken door sensatiebladen. Ik ga die discussie hier nu niet aan, maar immuniteit is niet afhankelijk van vaccins, vaccins zijn er voor hen die een groot risico lopen.
Maar ook om die immuniteit te verkrijgen zonder de zorg te overstelpen zal men langdurig gecontroleerd de maatregelen moeten versoepelen en weer aantrekken.

In een keer loslaten kan voorlopig niet.

En dat komt niet uit sensatiebladen, maar uit de wetenschap :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 12:33:10 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192476434
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 12:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Maar ook om die immuniteit te verkrijgen zonder de zorg te overstelpen zal men langdurig gecontroleerd de maatregelen moeten versoepelen en weer aantrekken.

In een keer loslaten kan voorlopig niet.

En dat komt niet uit sensatiebladen, maar uit de wetenschap :)
We gaan toch ook niet ieder jaar in quarantaine voor de griep? Corona lijkt niet heel veel erger, maar het is gewoon nieuw.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 6 april 2020 @ 12:35:17 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192476466
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We gaan toch ook niet ieder jaar in quarantaine voor de griep? Corona lijkt niet heel veel erger, maar het is gewoon nieuw.
Van griep krijg je permanente longschade ja? Dan is overleef ik Corona wel, heb de griep ook wel eens gehad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 6 april 2020 @ 12:38:45 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192476518
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:17 schreef NicolasJoy het volgende:
Mijn hoop is eigenlijk dat er races gaan komen zonder publiek..
Verwacht eigenlijk dat evenementen met zoveel mensen, of het nu voetbal, F1, concerten of festivals zijn nog een hele tijd niet doorgaan..
probleem zijn de verplaatsingen, ook zonder publiek heel wat crew uit verschillende landen, de kans dat het fout gaat is best groot
pi_192476611
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:35 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van griep krijg je permanente longschade ja? Dan is overleef ik Corona wel, heb de griep ook wel eens gehad.
Sommige wel. De meeste mensen krijgen geen longschade hè.
  maandag 6 april 2020 @ 12:52:21 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192476731
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Sommige wel. De meeste mensen krijgen geen longschade hè.
In China vertoonden wat mensen die met Corona besmet waren witte longen bij de CT scan. Dit wist ik weken geleden al via een Chinese collega, het RIVM kwam hier eind vorige week mee. Ik vind ze sowieso te traag in handelen en berichtgeving maar goed. Ook is het nieuws met X aantal besmettingen onzin. Want er wordt bijna niet getest, dus zijn er 16,995 miljoen onbekende statussen.

Het lijkt een beetje alsof de hele wereld best naar de klote mag gaan, zo lang Formule 1 maar op TV is want dat willen we zien potverdomme. "Het is maar een griepje he, niet heel veel erger gewoon nieuw".

[ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 06-04-2020 14:02:46 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 6 april 2020 @ 12:55:58 #66
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_192476781
Schopje --> COR
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 6 april 2020 @ 12:57:42 #67
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192476811
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We gaan toch ook niet ieder jaar in quarantaine voor de griep? Corona lijkt niet heel veel erger, maar het is gewoon nieuw.
En doordat het nieuw is, is er nog geen immuniteit tegen en is het effect net zo erg als de Spaanse griep na de Eerste Wereldoorlog, toen er wereldwijd ca 50 miljoen en in Nederland alleen al meer dan 50.000 mensen overleden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 6 april 2020 @ 13:00:23 #68
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_192476844
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

In China heeft iedereen die met Corona besmet was compleet witte longen bij de CT scan. Dit wist ik weken geleden al via een Chinese collega, het RIVM kwam hier eind vorige week mee. Ik vind ze sowieso te traag in handelen en berichtgeving maar goed. Ook is het nieuws met X aantal besmettingen onzin. Want er wordt bijna niet getest, dus zijn er 16,995 miljoen onbekende statussen.

Het enige wat je kunt vergelijken is het aantal doden, opnames en mensen op de IC ten opzichte van het aantal positief geteste mensen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 6 april 2020 @ 13:11:33 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192476977
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 13:00 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het enige wat je kunt vergelijken is het aantal doden, opnames en mensen op de IC ten opzichte van het aantal positief geteste mensen.
Maar dat zegt weinig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 6 april 2020 @ 13:33:55 #70
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_192477353
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

In China heeft iedereen die met Corona besmet was compleet witte longen bij de CT scan. Dit wist ik weken geleden al via een Chinese collega, het RIVM kwam hier eind vorige week mee. Ik vind ze sowieso te traag in handelen en berichtgeving maar goed. Ook is het nieuws met X aantal besmettingen onzin. Want er wordt bijna niet getest, dus zijn er 16,995 miljoen onbekende statussen.

Het lijkt een beetje alsof de hele wereld best naar de klote mag gaan, zo lang Formule 1 maar op TV is want dat willen we zien potverdomme. "Het is maar een griepje he, niet heel veel erger gewoon nieuw".
Ook 80% van de mensen die er nauwelijks last van heeft gehad? Lijkt me sterk dat hun longen ernstig zijn aangetast.

Maar terugkomend over het doorgaan van de F1 races: ik ben er bang voor dat we maar weinig races zullen zien. Regeringen zullen erg huiverig zijn om evenementen door te laten gaan, uit angst dat het virus terugkomt.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_192477637
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

In China heeft iedereen die met Corona besmet was compleet witte longen bij de CT scan. Dit wist ik weken geleden al via een Chinese collega, het RIVM kwam hier eind vorige week mee. Ik vind ze sowieso te traag in handelen en berichtgeving maar goed. Ook is het nieuws met X aantal besmettingen onzin. Want er wordt bijna niet getest, dus zijn er 16,995 miljoen onbekende statussen.

Het lijkt een beetje alsof de hele wereld best naar de klote mag gaan, zo lang Formule 1 maar op TV is want dat willen we zien potverdomme. "Het is maar een griepje he, niet heel veel erger gewoon nieuw".
Roken ze in China niet meer en hoe is de luchtkwaliteit?
pi_192477684
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

In China heeft iedereen die met Corona besmet was compleet witte longen bij de CT scan. Dit wist ik weken geleden al via een Chinese collega, het RIVM kwam hier eind vorige week mee. Ik vind ze sowieso te traag in handelen en berichtgeving maar goed. Ook is het nieuws met X aantal besmettingen onzin. Want er wordt bijna niet getest, dus zijn er 16,995 miljoen onbekende statussen.

Het lijkt een beetje alsof de hele wereld best naar de klote mag gaan, zo lang Formule 1 maar op TV is want dat willen we zien potverdomme. "Het is maar een griepje he, niet heel veel erger gewoon nieuw".
HOU OP MET ANGSTZAAIEN...

Compleet witte longen op de CT is hartstikke morsdood (wit is namelijk vocht, en compleet wit betekent verzopen).

Daarnaast is "iedereen" nogal betrekkelijk, he... Er is tot nu toe onderzoek geweest onder ongeveer 130 IC patienten (niet overleden). Daarvan had 3% iets wat leek op longoedeem (witte vlekken op de foto). 17% had dat niet, maar was desondanks 4 weken na ontslag nog aan het hoesten... 80% had dus geen enkele last meer of schade opgelopen na 4 weken.

DAT is het onderzoek waar jij (en je collega) zich op baseren... Dat onderzoek geeft echter een heel ander beeld dan wat jij schetst. Daarnaast is het een totaal niet representatief onderzoek, gedaan in 2 chinese ziekenhuizen onder veel te weinig mensen, die ook nog eens niet willekeurig zijn gekozen (die zijn vanwege mogelijke schade al extra in de gaten gehouden). Het zegt dus helemaal niks, en het enige wat jij doet is angstzaaien.
  maandag 6 april 2020 @ 14:01:48 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192477774
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:56 schreef TagForce het volgende:

[..]

HOU OP MET ANGSTZAAIEN...

Compleet witte longen op de CT is hartstikke morsdood (wit is namelijk vocht, en compleet wit betekent verzopen).

Daarnaast is "iedereen" nogal betrekkelijk, he... Er is tot nu toe onderzoek geweest onder ongeveer 130 IC patienten (niet overleden). Daarvan had 3% iets wat leek op longoedeem (witte vlekken op de foto). 17% had dat niet, maar was desondanks 4 weken na ontslag nog aan het hoesten... 80% had dus geen enkele last meer of schade opgelopen na 4 weken.

DAT is het onderzoek waar jij (en je collega) zich op baseren... Dat onderzoek geeft echter een heel ander beeld dan wat jij schetst. Daarnaast is het een totaal niet representatief onderzoek, gedaan in 2 chinese ziekenhuizen onder veel te weinig mensen, die ook nog eens niet willekeurig zijn gekozen (die zijn vanwege mogelijke schade al extra in de gaten gehouden). Het zegt dus helemaal niks, en het enige wat jij doet is angstzaaien.
Waarom is dit dan vorige week ineens "nieuw" voor de RIVM?

Anyway, ik pas mn post ff aan, bedankt.
Maar het ging me om Nattekats uitdrukkingen dat F1 kijken veel belangrijker is dan Corona, "want het is maar een griepje." Slaat nergens op met een virus dat zich zo wereldwijd verspreid natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192478118
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:56 schreef TagForce het volgende:

[..]

HOU OP MET ANGSTZAAIEN...

Compleet witte longen op de CT is hartstikke morsdood (wit is namelijk vocht, en compleet wit betekent verzopen).

Daarnaast is "iedereen" nogal betrekkelijk, he... Er is tot nu toe onderzoek geweest onder ongeveer 130 IC patienten (niet overleden). Daarvan had 3% iets wat leek op longoedeem (witte vlekken op de foto). 17% had dat niet, maar was desondanks 4 weken na ontslag nog aan het hoesten... 80% had dus geen enkele last meer of schade opgelopen na 4 weken.

DAT is het onderzoek waar jij (en je collega) zich op baseren... Dat onderzoek geeft echter een heel ander beeld dan wat jij schetst. Daarnaast is het een totaal niet representatief onderzoek, gedaan in 2 chinese ziekenhuizen onder veel te weinig mensen, die ook nog eens niet willekeurig zijn gekozen (die zijn vanwege mogelijke schade al extra in de gaten gehouden). Het zegt dus helemaal niks, en het enige wat jij doet is angstzaaien.
mwa angst zaaien wil ik het niet noemen, maar wat roepen zonder enige kennis van zaken zeker
hardcoholic
pi_192478139
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom is dit dan vorige week ineens "nieuw" voor de RIVM?

Anyway, ik pas mn post ff aan, bedankt.
Maar het ging me om Nattekats uitdrukkingen dat F1 kijken veel belangrijker is dan Corona, "want het is maar een griepje." Slaat nergens op met een virus dat zich zo wereldwijd verspreid natuurlijk.
Het is niet ineens "nieuw" voor de RIVM... Ze hebben er vorige week iets over gezegd. Dat is wat anders. Longoedeem is namelijk niet vreemd wanneer je een longontsteking hebt (gehad), en al vanaf het begin zegt het RIVM dat je door Corona op de IC komt met een dubbele longontsteking.

En daarbij zei Nattekat niet dat het een griepje was (een misvatting die veel "maar het is geen griepje"-roepers lijken te hebben). Wat hij zei was dat het niet veel erger dan een griepje is... En dat klopt, vooralsnog. Denk je dat de griep zich aan de landsgrenzen houdt? Wereldwijd gaan er jaarlijks een stuk meer mensen dood aan de griep, dan tot nu toe aan Corona. Maar we weten simpelweg niet hoe het met Corona verder gaat, en dat maakt het wel noodzakelijk om er beter op te letten, en er meer maatregelen tegen te nemen.

Dus: Kunnen we in augustus/september weer racen? Ik heb geen idee... Ik hoop het, maar persoonlijk denk ik dat er dan pas nagedacht gaat worden over versoepelen van de maatregelen.
Dus ik gok dat dit seizoen in de winter van start gaat, en dan een superseason wordt waarin 2020 en 2021 als 1 seizoen gezien gaan worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')