Idem, heeft ze ook niet nodig.🙃quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:15 schreef cafca het volgende:
Ja, die jongens herken ik wel. Maar ik wist niet dat ze ook een achternaam had....
Wat van wie?quote:I was your Butch and you were touched
I loved you, well, never mind
I've been crying all the time
quote:Children by the million sing forwhen he comes 'round
They sing "I'm in love. What's that song? I'm in love with that song."
quote:I never travel far, without a little Big Star
Zo, het eerste kwartaal is geteld.quote:
Moeilijk? Ik heb alleen de meest obvious titel weggelaten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:15 schreef cafca het volgende:
TI
KC
TEL
NV
S
P
ZB
BBB
I
BBB
AC
NLD
AB
BEU
SR
P
RR
LATOW
A
PPD
TTDE
F
Gedeeltelijke albumdiscografie van wie ?
die foto is in ieder geval niet in Rotterdam gemaakt.quote:
quote:were an English pop rock group formed in 1988 by Paul Heaton and Dave Hemingway, two former members of the Hull group The Housemartins, both of whom performed lead and backing vocals.
quote:is een Belgische muziekgroep, met Limburger Stijn Meuris als zanger. De groep had enkele grote Nederlandstalige hits, zoals "Ik hou van u", "Wat is Kunst?" en "Satelliet Suzy".
Tuurlijk!quote:
Welk nummer van wie?quote:Dat gebroken kleine kristal
Ik voelde het kraken
Voordat hij op de grond valt
Ik wist al dat het aan het breken was uh
Dan knippert
Het landingslicht
Een stem op de trap
Iemand stak de hal over
Slecht dat is het dus ja
Ik ben ook al aan het proberen om het ietwat te vertalen en dan te herkennen, maar het lukt nog niet echt, haha.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:54 schreef Beregd het volgende:
Volgens Billboard een van de songs die de 10s definieerden.
Cervezas? Tapas? Corazon? Café Solo? Placido Domingo? Mercado?quote:
Het vervolgquote:Slecht pang pang
Slecht, heel slecht, heel slecht, heel slecht, heel slecht, kijk
Slecht neem het maar, opgestapeld
Slecht dat is het
Slecht
Slecht, heel slecht, heel slecht, heel slecht, heel slecht
Slecht uh
Tuurlijk! Of gewoon kort en bondig: two.quote:
quote:
Ramones - I'm not jesusquote:
Welk nummer van wie?quote:You take my love
You want my soul
I would be crazy to share your life
Why can't you see what I am
Sharpen your senses and turn the knife
Hurt me and you'll understand
Ojaaaa.quote:
Susannah Hoffs?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef bartrid het volgende:
het was wel een bengeltje hoor, die Gillian Shagwell.
Gisteren uitgebracht.quote:
quote:were early leaders in the American indie pop and lo-fi movements, noted for their use of primitive recording techniques, disregard for the technical aspects of musicianship, and songs with subject matters of a childish or coy nature.
Pavement?quote:
Dat is hem!quote:Op maandag 13 april 2020 15:18 schreef cafca het volgende:
The mysterious production of eggs, van Andrew Bird
Ik heb vandaag Sandinista gedraaid.quote:
o.a.quote:Op maandag 13 april 2020 19:00 schreef Burnett het volgende:
[..]
Violist van The Waterboys? Geen idee qua naam.
Vanwege de voortgang laat de naam maar zitten, Steve Wickham heet iequote:He was a founding member of In Tua Nua (left in 1985 replaced by Aingeala de Burca) and played violin on the classic U2 song "Sunday Bloody Sunday", as well as recordings by Elvis Costello, the Hothouse Flowers, Sinéad O'Connor, and World Party.
bartrid 3quote:Op woensdag 15 april 2020 09:20 schreef cafca het volgende:
The Waterboys, A Pagan Place, This is the Sea en Fisherman's Blues.
Gok op Fisherman's Bluesquote:Op woensdag 15 april 2020 10:40 schreef cafca het volgende:
Na This is the Sea stapte Karl Wallinger uit the Waterboys en begon zijn eigen "band". Zowel op het eerste album van World Party als op het volgende album van the Waterboys staat een nummer met dezelfde titel. Welke?
Nee, maar het antwoord is wel te gokkenquote:
Wie is dit?quote:(born June 11, 1979) is an American singer and songwriter. Primarily a soul artist, his "slop 'n' soul" style carries the influence of genres including blues, gospel, psychedelia, R&B, and rock. His first album, Soul Power (2014), was followed by Face Your Fear in 2017, with production from Danger Mouse and Sam Cohen.
Gezien deze hint gok ik op De Jeugd van Tegenwoordig, maar ik ben geen kenner.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef methodmich het volgende:
Woei... Vier keer fout.
Gelukkig. Zou wat zijn als dit de hits van tegenwoordig zijn.
Al weet ik niet of veel mensen hier de nummer 1 veel beter zullen vinden hoor.
De Machinequote:Op donderdag 16 april 2020 19:12 schreef methodmich het volgende:
Blogman is tot nu toe het warmst. Maar hij moet wel snel met de goede titel komen, anders gaat-ie straks loesoe in de sky met diamonds om z'n nek.
Wow, cafca die een vraag over De Jeugd binnenharkt!quote:
Dat vind ik best een aardig nummer!quote:Op donderdag 16 april 2020 19:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wow, cafca die een vraag over De Jeugd binnenharkt!
Sterrenstof stond inderdaad op nummer 1 in de Klomp Top 100.
Stand MCDXV
bartrid 3
pipster 3
cafca 7
Ulx 4
methodmich 3
Beregd 3
MadMaster 1
Burnett 1
Ziggy Stardust etc.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:52 schreef cafca het volgende:
FY
SL
MD
S
IAE
LS
S
HOTY
ZS
SC
RNRS
Welk album, van wie?
Wat moet op de plaats van dequote:Diane: You can’t sit around all day with your heroin and listening to.
Renton: It’s.
Diane: Whatever, the guy’s dead anyway.
No, he isn't Tommy went to see him last year.quote:
Welk nummer van wie?quote:Just what is it that you want to do?
Well, we wanna be free, we wanna be free to do what we wanna do
Wiens albumdiscografie is dit?quote:Taking on the world (1989)
Gallus (1992)
Swagger (1994)
0141 632 6326 (1997)
Break the silence (2012)
Frantic (2015)
Favourite pleasures (2017)
Dat is het meest bekende album van deze Schotse band. Staat 'de hit' op, een cover.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alleen Swagger ken ik van hen uit dit rijtje, de rest niet...
Stand MCDXVquote:
Wquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:31 schreef Berkery het volgende:
Die 'hit' heb ik sinds kort in mijn playlist
We steken vanuit Glasgow de zee over, wie zijnquote:were a Northern Irish rock band, formed in Belfast in 1984.
The band later moved to London where they signed to Chrysalis Records and released their first single in 1984. Following their debut album released a year later the group moved to Elektra Records and scored their biggest hit,. The song was written by guitarist Pat Gribben and reached number 20 in the UK Singles Chart, and was also the most played song on BBC Radio 1 in 1988.
The band were actively recording and touring from 1984 up until 1993, but despite the backing of Simon Fuller,never achieved a significant commercial breakthrough.
Time Bandits ---> Bandits?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:04 schreef Berkery het volgende:
In Nederland hadden we begin jaren '80 een band waarvan de naam suggereerde dat ze nazijn ontstaan.
The Dutch (This Is Welfare)...quote:Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is te hopen dat deze vraag na al deze non-info nog welvaart
Stand MCDXVquote:
Wat van wie?quote:Trying hard, I thought I'd done my best
All my life, I can't get no rest
Some who've closed the door before
Say I can't carry on no more.
Same here.quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef cafca het volgende:
Komt me vaag bekend voor, maar geen idee waarvan....
In de UK was het een Top 10 hit, in Nederland haalde de song de Top 40 echter niet...quote:The single version is a slight remix of the album track. A slower, blues-style version of the song, with Elvis Costello on vocals, was included as a bonus track on the 12" single. The latter version was later included as a bonus track on the 2004 2-disc reissue of Costello's Goodbye Cruel World album.
quote:
Gek zijn is gezond, maar welke smiley hoort daar bij dan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:43 schreef belsen het volgende:
Nee, het betreft hier de eerste 'hitsingle' van Stef Bos (enfin, Tipparade) van het album Is dit nu later.
Ze zegt "Hé, jij moet gek zijn..."quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Gek zijn is gezond, maar welke smiley hoort daar bij dan?
Zie editquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:35 schreef belsen het volgende:
[..]
Ze zegt "Hé, jij moet gek zijn..."
Hij lacht en danst wat in het rond
Gek zijn is gezond,
Gek zijn is gezond...
Nee.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Gek zijn is gezond, maar welke smiley hoort daar bij dan?
Als je de tekst kent, het is het refrein, het wordt 20 keer gezongen...quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik ken de tekst wel, maar kan niet bedenken welke smiley....
Morgen ben ik God, vandaag ben ik Napoleon...quote:
quote:is an American rock band from New Brunswick, New Jersey, formed in 2006.
released their debut album, Sink or Swim, on XOXO Records in May 2007.
quote:
Nope.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:08 schreef methodmich het volgende:
Gokje op More Is Less van Murder Capital.
Stand MCDXVquote:Op donderdag 23 april 2020 10:09 schreef pipster het volgende:
Chris Mcandles --> Eddie Vedder, Society dan maar.
Over welke "supergroup" gaat dit?quote:The group's name was initially (and jokingly) announced as Hiatus. It was soon changed to, in reference to the foul-mouthed in-studio diatribe by Sonny Boy Williamson II, on a Chess reissue album titled Bummer Road. The group released its only album,
in early 1992. The songs were composed by all four group members and mainly sung by
, although
took lead on two songs and
one. While the album was met with general commercial indifference, it was nominated in 1993 for a Grammy Award as Best Rock Vocal Performance by a Duo or a Group.[1] The album peaked at No. 23 in the UK Albums Chart.[2]
later said, "
was really good fun. Unfortunately, the record we did was no good. I suppose on some level, it worked, but Warner Brothers kind of gave us too much time to do it."[3]
toured the U.S. and Europe in 1992 to support the album, but the group disbanded later that year.
Stand MCDXVquote:Op donderdag 23 april 2020 19:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De vervolgvraagman in mij zegt Little Village
Het betrof een fijne woordspeling met als basis een woord dat vaker gebruikt werd voor benefieten in die tijd.quote:Op donderdag 23 april 2020 21:55 schreef Berkery het volgende:
Dat was die USA for Africa kloon met very metal muzikanten, ik weet de naam helaas niet meer.
Stand MCDXVquote:
quote:is an instrumental piece, with a small spoken Italian lyric, notable for its trumpet theme. It was written in 1965 (see "Origin" below) by trumpet player
and Guglielmo Brezza, its thematic melody being an extension of the same Italian Cavalry bugle call used by the Russian composer Tchaikovsky to open his Capriccio Italien (often mistaken for the U.S. military bugle call "Taps").
Il Silenzio, neem ik aan, hoewel ik daar geen tekst bij ken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:08 schreef cafca het volgende:
Het blijft verder stil hier... met alleen de titel neem ik ook wel genoegen.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Il Silenzio, neem ik aan, hoewel ik daar geen tekst bij ken.
Mijn eigen trompetspel is nooit verder gekomen dan wat getoeter in een skabandje.
Ondanks de oproep voor 4 mei as. om massaal The Last Post te spelen blijft mijn trompet dan in z'n koffer...
De namen van de eerste 2 mannen moet je m.i. wel kunnen (her)kennen.quote:Op maandag 27 april 2020 17:07 schreef methodmich het volgende:
Nee, dat was een andere Andy, zie ik nu.
Heb je geen losgooi hintje?
Volledigheidshalve, die '2 Men' zijn David Steele en Andy Cox, voorheen leden van ska band The Beat en de Fine Young Cannibals...quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:37 schreef methodmich het volgende:
The Stones speelden volgens mij You Can't Always Get What You Want.![]()
Stevie Wonder zal dan wel Isn't She Lovely zijn.![]()
En Elton John pure gok: Your Song.![]()
Helaas. Beide niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 17:51 schreef methodmich het volgende:
Dan voor Stevie I Wish en voor El Nikita.
quote:
Die niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:41 schreef pipster het volgende:
Van Bill Withers gok ik dan, Ain't no Sunshine?
Helaas.quote:
Die was het.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |