Piek in het noorden en midden-Nederland moet nog komen gok ikquote:Op donderdag 2 april 2020 12:26 schreef Apotheose het volgende:
pffff in Friesland 18 nieuwe besmettingen erbij... Zal wel zijn omdat GGD meer aan het testen is geslagen. En true, het zegt niks over het totale aantal besmettingen. Maar dit geeft mij wat een beeld alsof het hier toeneemt ipv afvlakt. Gister dan 12', daarvoor 7.... Vorige week was het nog onder de 10 steeds....
https://eenvandaag.avrotr(...)-soms-nauwelijks-op/quote:Op donderdag 2 april 2020 12:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er was gisteren ook een item over op Nieuwsuur (geloof ik) en er werd gesproken over revalidatietraject van een jaar
Je kan gewoon je geld terugvragen als je wil. Ik zou gelet op het risico van faillissement niet wachten om de voucher te gebruikenquote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Ven1972 het volgende:
Ik zou in mei op vakantie gaan naar Turkije met TUI, maar die is ook geannuleerd was ook mijn verwachting. We hebben ook voucher gekregen die 1 jaar geldt om weer een reis te boeken in latere tijdsbestek als het coronavirus echt onder controle is. Echter ben ik met jullie eens dat een voucher onbepaalde tijd geldig moeten zijn. Wellicht zullen ook kleine maatschappijen failliet gaan zowel ze het coronavirustijdperk niet zullen overleven.
Ga anders bij ze langs om dit te vertellen, want dit zaakje stinkt inderdaad!quote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je borstkas zet, bij ademhaling, naar voren en opzij uit. Niet naar de rugzijde. Je ribben kunnen aan de achterzijde niet uitzetten.
Geef een lompe boer een las installatie en hij zal ook wel een bootje of basic tank kunnen bouwen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:24 schreef skrn het volgende:
[..]
Iedereen denkt zo in beperkingen.
In de Tweede Wereldoorlog kon mening land binnen een jaar op volledige oorlogseconomie draaien, tanks en vliegtuigen en schepen bij de vleet produceren, maar nu is alles moeilijk, kost tijd, inwerken, bla bla.
Ik snap dat niet.
Natuurlijk is het treurig voor mensen die dierbaren verloren zijn, maar ik denk (hoop) dat voor de meeste mensen zal gelden dat ze snel het gewone leven weer oppakken en dat dit hele coronaverhaal al snel op de achtergrond raakt. Een beetje als een nare droom die je ook weer snel vergeet.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien dat er volgend jaar een vaccin is, dat is nog helemaal niet zeker, en misschien dat we dan lekker in de zon zitten, ook dat is niet zeker. Wat je denk ik wel zeker kan stellen is dat we dit nog lang niet vergeten zijn volgend jaar. Zeker de mensen aan de frontlinie niet. De mensen die hun (groot)ouders vroegtijdig hebben moeten begraven ook niet, al is dat laatste meer een aanname van mijn kant.
Nee juist nietquote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij denkt uit bepaalde ideologie zonder enige vorm van realiteitsbesef.
TUi is een zeer sterke luchtvaartmaatschappij met grote vloten... die zal dus niet echt snel omvallen hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan gewoon je geld terugvragen als je wil. Ik zou gelet op het risico van faillissement niet wachten om de voucher te gebruiken
Tegen dit virus heeft/had helemaal niemand antistoffen, Dus dit is nonsens.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef EspressoCoffee het volgende:
[..]
Er is een reden dat de Biblebelt vol besmetten zit.
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze continue twijfel aan alles dat enigszins positief is is lachwekkend
Lockdown is zo kort na het opzetten helemaal niet relevant voor het dodenaantal.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef Momo het volgende:
In Spanje de meeste doden tot nu toe. Of zou dat een vertraagd weekend effect kunnen zijn? Lockdown is daar nu ongeveer 3 weken oud. Je zou wel denken dat binnen paar weken het dodenaantal per dag wel echt af moet nemen.
En Nederland 6%, uiteraard zullen daar ook mensen tussen met cruciale beroepen.quote:
mag hopen dat die piek dan snel is. We hebben het hier - in vergelijking met het zuiden - relatief nog rustig. En die maatregelen moeten hier toch ook zn werk doen. Ja ok, er worden nog steeds mensen besmet - true. En er wordt meer getest dus het zegt misschien ook niks.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef influcted het volgende:
[..]
Piek in het noorden en midden-Nederland moet nog komen gok ik
Een complete instorting van het aantal IC-opnames terwijl de besmettingen en ziekenhuisopnames blijven doorgaan is niet "enigszins positief", dat is gewoon totaal onaannemelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze continue twijfel aan alles dat enigszins positief is is lachwekkend
Help het je hopen. In Nederland wellicht, maar reizen zal nog een jaar een issue blijven denk ik. Met onzekerheden over nieuwe uitbraken en regels voor toeristen. Ik moet bv nog maar zien dat India het dit jaar onder controle gaat krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het treurig voor mensen die dierbaren verloren zijn, maar ik denk (hoop) dat voor de meeste mensen zal gelden dat ze snel het gewone leven weer oppakken en dat dit hele coronaverhaal al snel op de achtergrond raakt. Een beetje als een nare droom die je ook weer snel vergeet.
Ik mag toch hopen dat we in augustus wel weer vrij kunnen reizen, heb begin augustus een vlucht geboekt staan voor het gezin naar Amerika.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:51 schreef Lingue het volgende:
Maar als ik dan lees dat mensen denken/hopen dat ze in juli/augustus/september toch wel weer naar de andere kant van de wereld kunnen reizen... vraag ik mij serieus af hoe je dan denkt dat de wereld er voor staat... Want massaal straks weer gaan reizen zorgt toch ook weer dat de besmettingen weer toe gaan nemen.
Het heeft absoluut als doel dat het verdwijnt. Kijk naar China, daar is het bijna verdwenen. Dagelijks loopt het aantal cases met een uitkomst ook goed omlaag, van de week stonden we nog op 3000 actieve cases en nu op 1800. Als deze cases weg zijn, is er geen besmetting meer mogelijk zou je kunnen zeggen.quote:Door nu thuis te blijven betekent niet dat heel dat Covid vanaf mei/juni/juli oid verdwijnt, we houden alleen maar de boel zo veel mogelijk onder controle zodat we proberen geen overbezetting van patiënten in het ziekenhuis te hebben.
Doe normaal, man, dat impliceer ik helemaal niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ga anders bij ze langs om dit te vertellen, want dit zaakje stinkt inderdaad!
Nou idd, als je volgend jaar al vergeten bent wat Covid in de wereld aangericht heeft dan zou ik dat wel knap vinden....quote:Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien dat er volgend jaar een vaccin is, dat is nog helemaal niet zeker, en misschien dat we dan lekker in de zon zitten, ook dat is niet zeker. Wat je denk ik wel zeker kan stellen is dat we dit nog lang niet vergeten zijn volgend jaar. Zeker de mensen aan de frontlinie niet. De mensen die hun (groot)ouders vroegtijdig hebben moeten begraven ook niet, al is dat laatste meer een aanname van mijn kant.
Of in de schaduw... of heel goed insmeren met factor 1000 ofzoquote:Op donderdag 2 april 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ga deze zomer gewoon lekker in de zon zitten hoor
In mijn eigen tuin welteverstaan
Denk niet te licht hoor, het coronavirus is meer dan een griepje hoor. Een zeer ernstige ziekte met alle gevolgen van dien, dubbele longontstekingen en vele nare infecties. Er zijn vele mensen hier aan overleden.quote:
Bovendien volgens mij niet in lijn met de laatste trendcijfers van het RIVM. Ik hoop dat het deze aantallen zijn, want gisteren werd dus een netto stijging van 40 IC-patiënten gemeld. Ik ga ervan uit dat ze dat niet doen zonder de vertraging in acht te nemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een complete instorting van het aantal IC-opnames terwijl de besmettingen en ziekenhuisopnames blijven doorgaan is niet "enigszins positief", dat is gewoon totaal onaannemelijk.
Het is goed dat je dit vosss even op het hart drukt, want die jongen denkt er allemaal veel te lichtzinnig over.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk niet te licht hoor, het coronavirus is meer dan een griepje hoor. Een zeer ernstige ziekte met alle gevolgen van dien, dubbele longontstekingen en vele nare infecties. Er zijn vele mensen hier aan overleden.
Je moet toch een beetje zien en gezien worden he. Met een paar mensen in de tuin zitten is voor alcoholisten en tokkies. Op een terras jezelf de hele dag volgooien is kosmopolitischquote:Op donderdag 2 april 2020 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik snap dat gezeur over terrasjes niet, je kunt ook lekker met ze drieen bij iemand in de tuin gaan zitten op gepaste afstand.
Want alleen vitale beroepen werken door? Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:38 schreef BoneThugss het volgende:
Ik zag gister zo'n medewerker van de gemeente met zo'n wagentje het onkruid weghalen langs de stoep.
Wat de neuk dat is toch geen vitaal beroep?
Ja, maar dat kan ook op een terras.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:38 schreef raptorix het volgende:
Ik snap dat gezeur over terrasjes niet, je kunt ook lekker met ze drieen bij iemand in de tuin gaan zitten op gepaste afstand.
Maar dan wel met glutenvrij bier hoop ikquote:Op donderdag 2 april 2020 12:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je moet toch een beetje zien en gezien worden he. Met een paar mensen in de tuin zitten is voor alcoholisten en tokkies. Op een terras jezelf de hele dag volgooien is kosmopolitisch
Ik ook. En die is 380 m2. Kan een kroegentocht houden in mijn eigen tuin, van terras naar terras naar tuinhuis.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ga deze zomer gewoon lekker in de zon zitten hoor
In mijn eigen tuin welteverstaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |