abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192409373
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:26 schreef Apotheose het volgende:
pffff in Friesland 18 nieuwe besmettingen erbij... Zal wel zijn omdat GGD meer aan het testen is geslagen. En true, het zegt niks over het totale aantal besmettingen. Maar dit geeft mij wat een beeld alsof het hier toeneemt ipv afvlakt. Gister dan 12', daarvoor 7.... Vorige week was het nog onder de 10 steeds....
Piek in het noorden en midden-Nederland moet nog komen gok ik
  donderdag 2 april 2020 @ 12:33:00 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192409374
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Er was gisteren ook een item over op Nieuwsuur (geloof ik) en er werd gesproken over revalidatietraject van een jaar :o
https://eenvandaag.avrotr(...)-soms-nauwelijks-op/

Dit verklaart ook waarom men ouderen niet altijd naar de IC brengt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192409385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Ven1972 het volgende:
Ik zou in mei op vakantie gaan naar Turkije met TUI, maar die is ook geannuleerd was ook mijn verwachting. We hebben ook voucher gekregen die 1 jaar geldt om weer een reis te boeken in latere tijdsbestek als het coronavirus echt onder controle is. Echter ben ik met jullie eens dat een voucher onbepaalde tijd geldig moeten zijn. Wellicht zullen ook kleine maatschappijen failliet gaan zowel ze het coronavirustijdperk niet zullen overleven.
Je kan gewoon je geld terugvragen als je wil. Ik zou gelet op het risico van faillissement niet wachten om de voucher te gebruiken
  donderdag 2 april 2020 @ 12:33:35 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192409386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je borstkas zet, bij ademhaling, naar voren en opzij uit. Niet naar de rugzijde. Je ribben kunnen aan de achterzijde niet uitzetten.
Ga anders bij ze langs om dit te vertellen, want dit zaakje stinkt inderdaad!
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192409392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:24 schreef skrn het volgende:

[..]

Iedereen denkt zo in beperkingen.

In de Tweede Wereldoorlog kon mening land binnen een jaar op volledige oorlogseconomie draaien, tanks en vliegtuigen en schepen bij de vleet produceren, maar nu is alles moeilijk, kost tijd, inwerken, bla bla.

Ik snap dat niet.
Geef een lompe boer een las installatie en hij zal ook wel een bootje of basic tank kunnen bouwen.

Een modern apparaat bestaat uit heel veel, heel moderne, complexe techiek, wat na veel research is gebouwd. Daarnaast worden er nog weinig daadwerkelijk in West Europa gebouwd.
.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:33:51 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192409394
quote:
3s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien dat er volgend jaar een vaccin is, dat is nog helemaal niet zeker, en misschien dat we dan lekker in de zon zitten, ook dat is niet zeker. Wat je denk ik wel zeker kan stellen is dat we dit nog lang niet vergeten zijn volgend jaar. Zeker de mensen aan de frontlinie niet. De mensen die hun (groot)ouders vroegtijdig hebben moeten begraven ook niet, al is dat laatste meer een aanname van mijn kant. :@
Natuurlijk is het treurig voor mensen die dierbaren verloren zijn, maar ik denk (hoop) dat voor de meeste mensen zal gelden dat ze snel het gewone leven weer oppakken en dat dit hele coronaverhaal al snel op de achtergrond raakt. Een beetje als een nare droom die je ook weer snel vergeet.
pi_192409396
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

:')

Jij denkt uit bepaalde ideologie zonder enige vorm van realiteitsbesef.
Nee juist niet :')
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  donderdag 2 april 2020 @ 12:34:24 #68
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192409403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kan gewoon je geld terugvragen als je wil. Ik zou gelet op het risico van faillissement niet wachten om de voucher te gebruiken
TUi is een zeer sterke luchtvaartmaatschappij met grote vloten... die zal dus niet echt snel omvallen hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192409420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef EspressoCoffee het volgende:

[..]

Er is een reden dat de Biblebelt vol besmetten zit.
Tegen dit virus heeft/had helemaal niemand antistoffen, Dus dit is nonsens. :)

Gaat gewoon om grote groepen mensen bij elkaar...is nu niet slim, om het even welke.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:35:30 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192409421
Ik ga deze zomer gewoon lekker in de zon zitten hoor

In mijn eigen tuin welteverstaan
pi_192409426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Deze continue twijfel aan alles dat enigszins positief is is lachwekkend
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:36:05 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192409431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef Momo het volgende:
In Spanje de meeste doden tot nu toe. Of zou dat een vertraagd weekend effect kunnen zijn? Lockdown is daar nu ongeveer 3 weken oud. Je zou wel denken dat binnen paar weken het dodenaantal per dag wel echt af moet nemen.
Lockdown is zo kort na het opzetten helemaal niet relevant voor het dodenaantal.

Je hoop te veel plaatsen op de effecten van een lockdown is sowieso niet erg nuttig. In Italië groeit het nu altijd nog met een procent of 4 a 5 per dag. Absoluut gezien beginnen dat inmiddels enorme aantallen te worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192409434
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Brussel 7%...
En Nederland 6%, uiteraard zullen daar ook mensen tussen met cruciale beroepen.
Wat volgens mij in Nederland heel erg scheelt is dat veel mensen met cruciale beroepen thuis kunnen werken. In België is internet veelal toch nog een probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192409437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef influcted het volgende:

[..]

Piek in het noorden en midden-Nederland moet nog komen gok ik
mag hopen dat die piek dan snel is. We hebben het hier - in vergelijking met het zuiden - relatief nog rustig. En die maatregelen moeten hier toch ook zn werk doen. Ja ok, er worden nog steeds mensen besmet - true. En er wordt meer getest dus het zegt misschien ook niks.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 2 april 2020 @ 12:36:58 #75
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192409440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Deze continue twijfel aan alles dat enigszins positief is is lachwekkend
Een complete instorting van het aantal IC-opnames terwijl de besmettingen en ziekenhuisopnames blijven doorgaan is niet "enigszins positief", dat is gewoon totaal onaannemelijk.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:36:59 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192409442
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Natuurlijk is het treurig voor mensen die dierbaren verloren zijn, maar ik denk (hoop) dat voor de meeste mensen zal gelden dat ze snel het gewone leven weer oppakken en dat dit hele coronaverhaal al snel op de achtergrond raakt. Een beetje als een nare droom die je ook weer snel vergeet.
Help het je hopen. In Nederland wellicht, maar reizen zal nog een jaar een issue blijven denk ik. Met onzekerheden over nieuwe uitbraken en regels voor toeristen. Ik moet bv nog maar zien dat India het dit jaar onder controle gaat krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192409445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:51 schreef Lingue het volgende:
Maar als ik dan lees dat mensen denken/hopen dat ze in juli/augustus/september toch wel weer naar de andere kant van de wereld kunnen reizen... vraag ik mij serieus af hoe je dan denkt dat de wereld er voor staat... Want massaal straks weer gaan reizen zorgt toch ook weer dat de besmettingen weer toe gaan nemen.
Ik mag toch hopen dat we in augustus wel weer vrij kunnen reizen, heb begin augustus een vlucht geboekt staan voor het gezin naar Amerika.

Ben het niet met je eens dat de besmettingen dan weer toenemen. Heb je per ongeluk naar China gekeken de afgelopen weken? Daar zijn alle voorzieningen weer open, je mag weer naar Wuhan en vanaf maandag ook weer uit Wuhan. Het aantal nieuwe besmettingen daar is dagelijks onder de 50, en enkel van import. In China vinden, zover we weten, geen nieuwe besmettingen plaats. En dat na slechts 47 dagen lockdown.

Dit virus zal net zo snel verdwijnen als het verscheen, al bestaat er wel een grote kans dat volgende winter de boel de kop weer opsteekt als we het niet klein genoeg hebben gemaakt. Het virus gaat ten onder aan zijn eigen 'succes', als er straks geen gastheren en dames meer zijn dan is het snel afgelopen.

quote:
Door nu thuis te blijven betekent niet dat heel dat Covid vanaf mei/juni/juli oid verdwijnt, we houden alleen maar de boel zo veel mogelijk onder controle zodat we proberen geen overbezetting van patiënten in het ziekenhuis te hebben.
Het heeft absoluut als doel dat het verdwijnt. Kijk naar China, daar is het bijna verdwenen. Dagelijks loopt het aantal cases met een uitkomst ook goed omlaag, van de week stonden we nog op 3000 actieve cases en nu op 1800. Als deze cases weg zijn, is er geen besmetting meer mogelijk zou je kunnen zeggen.

We zitten nu enkel binnen om de piek op te vangen, het virus ging als een razende. Dat zorgt voor grote drukte in de ziekenhuizen en op IC's. Als we daar zo meteen overheen zijn en langzaam weer opstarten wordt het allemaal behapbaar. Vergelijkbaar met een gewone griep qua ziekenhuis bezetting. Het aantal besmettingen is van 1 persoon die 3 of meer personen besmet al naar 0,3 gezakt, het virus sterft hiermee snel uit. Ook komen er steeds meer immune mensen in Nederland (en de wereld), dit versnelt de neergang van het virus.

Vanaf 1 juli verwacht ik dat we weer een hele andere wereld hebben.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:37:35 #78
3542 Gia
User under construction
pi_192409453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:33 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ga anders bij ze langs om dit te vertellen, want dit zaakje stinkt inderdaad!
Doe normaal, man, dat impliceer ik helemaal niet.
pi_192409456
quote:
3s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien dat er volgend jaar een vaccin is, dat is nog helemaal niet zeker, en misschien dat we dan lekker in de zon zitten, ook dat is niet zeker. Wat je denk ik wel zeker kan stellen is dat we dit nog lang niet vergeten zijn volgend jaar. Zeker de mensen aan de frontlinie niet. De mensen die hun (groot)ouders vroegtijdig hebben moeten begraven ook niet, al is dat laatste meer een aanname van mijn kant. :@
Nou idd, als je volgend jaar al vergeten bent wat Covid in de wereld aangericht heeft dan zou ik dat wel knap vinden....

Zoals Rutte van de week ook zei, dit is echt wel een van de heftigste crisis die NL heeft gehad, los van de oorlogen die we hebben moeten voeren.
Dus nee, dit kan niet zomaar vergeten worden idd. En de gevolgen zijn nog erg lang zichtbaar waardoor we het niet kunnen vergeten.
pi_192409459
Ik snap dat gezeur over terrasjes niet, je kunt ook lekker met ze drieen bij iemand in de tuin gaan zitten op gepaste afstand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192409462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ga deze zomer gewoon lekker in de zon zitten hoor

In mijn eigen tuin welteverstaan
Of in de schaduw... of heel goed insmeren met factor 1000 ofzo :+
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  donderdag 2 april 2020 @ 12:38:38 #82
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192409464
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Gelukkig is het maar een griepje :'(
Denk niet te licht hoor, het coronavirus is meer dan een griepje hoor. Een zeer ernstige ziekte met alle gevolgen van dien, dubbele longontstekingen en vele nare infecties. Er zijn vele mensen hier aan overleden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192409471
Ik zag gister zo'n medewerker van de gemeente met zo'n wagentje het onkruid weghalen langs de stoep.

Wat de neuk dat is toch geen vitaal beroep?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192409473
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een complete instorting van het aantal IC-opnames terwijl de besmettingen en ziekenhuisopnames blijven doorgaan is niet "enigszins positief", dat is gewoon totaal onaannemelijk.
Bovendien volgens mij niet in lijn met de laatste trendcijfers van het RIVM. Ik hoop dat het deze aantallen zijn, want gisteren werd dus een netto stijging van 40 IC-patiënten gemeld. Ik ga ervan uit dat ze dat niet doen zonder de vertraging in acht te nemen.
  donderdag 2 april 2020 @ 12:39:21 #85
12221 Tijn