2020 kun je vrijwel afschrijven als datejaar. Ga maar uit van maanden ipv weken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:08 schreef Generationalpha het volgende:
Ik merk bij mezelf de laatste weken een ongelofelijke bore out wat betreft het gebruik van datingapps. Kan me er nauwelijks toe zetten om nieuwe online contacten aan te gaan, zeker nu je weet dat je toch nog minimaal 4 weken moet wachten voor je weer kunt daten.
Herkenbaar?
Als er weer wat horeca opengaat in de zomer kun je op zich wel weer daten toch? Maar goed, het is wel vrij dramatisch zo ja.quote:Op zondag 5 april 2020 11:23 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
2020 kun je vrijwel afschrijven als datejaar. Ga maar uit van maanden ipv weken.
Maar de wereld vergaat toch niet als je niet kunt daten?quote:Op zondag 5 april 2020 11:39 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Als er weer wat horeca opengaat in de zomer kun je op zich wel weer daten toch? Maar goed, het is wel vrij dramatisch zo ja.
Daar gaat het nu niet om Hans. Ik wil wel daten, mensen zoeken in dit topic naar handvatten om er nog iets van te maken en dan kom jij weer met zo'n dooddoener.quote:Op zondag 5 april 2020 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de wereld vergaat toch niet als je niet kunt daten?
Dan ben ik bang dat ik slecht nieuws voor je heb. Ik ben normaal gesproken een meer dan prima apper maar ook ik ben momenteel niet meer vooruit te branden.quote:Op zondag 5 april 2020 11:23 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Zoals @:Womanly elders al heeft meegekregen is deze Draaideurcrimineel sinds kort actief op Tinder
Qua likes en matches gaat het lekker. Gelijk 7 gesprekken aan de gang. Alleen merk ik dat mijn text skills vrij matig zijn. Gesprekken verzanden al gauw in saaiheid of interviews. Zeker in deze tijden van thuis zitten vind ik het lastig om passie in het gesprek te brengen.
Hoe pakken jullie dit aan?
Naja, je kunt natuurlijk een facetime-date doen he. Je kunt niet ergens heen, dus ja, dan is dat een alternatief. Niet een per se heel prettig alternatief, maar, ja, het kán.quote:Op zondag 5 april 2020 11:43 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Daar gaat het nu niet om Hans. Ik wil wel daten, mensen zoeken in dit topic naar handvatten om er nog iets van te maken en dan kom jij weer met zo'n dooddoener.
Totaal zinloze bijdrage.
Ja alleen gaat het momenteel gewoon even niet. Er word niet voor niks aangeraden om thuis te blijven.quote:Op zondag 5 april 2020 11:43 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Daar gaat het nu niet om Hans. Ik wil wel daten, mensen zoeken in dit topic naar handvatten om er nog iets van te maken en dan kom jij weer met zo'n dooddoener.
Totaal zinloze bijdrage.
Lekker makkelijk praten als je zelf samenwoontquote:Op zondag 5 april 2020 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de wereld vergaat toch niet als je niet kunt daten?
Kom op man hij heeft wel gelijk. Als je niet eens even een paar weken alleen kunt zijn...quote:Op zondag 5 april 2020 12:08 schreef Huck_ het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten als je zelf samenwoont
Ik ben ook al een paar maanden single en voor mij vergaat de wereld ook niet.quote:Op zondag 5 april 2020 12:08 schreef Huck_ het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten als je zelf samenwoont
Het ging me er meer om dat de mensen die al een relatie hebben zich niet kunnen inleven in de situatie van iemand die nu vrijgezel is en afhankelijk van dates.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kom op man hij heeft wel gelijk. Als je niet eens even een paar weken alleen kunt zijn...
Je zou nooit afhankelijk moeten zijn van dates. Zegt vooral iets over jezelf als je dat wel zou moeten zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:12 schreef Huck_ het volgende:
[..]
Het ging me er meer om dat de mensen die al een relatie hebben zich niet kunnen inleven in de situatie van iemand die nu vrijgezel is en afhankelijk van dates.
Al krijg ik ook het idee dat de mensen met een relatie in dit topic zichzelf graag horen praten
Het gebrek aan inlevingsvermogen is vaak groot ja.quote:Op zondag 5 april 2020 12:12 schreef Huck_ het volgende:
[..]
Het ging me er meer om dat de mensen die al een relatie hebben zich niet kunnen inleven in de situatie van iemand die nu vrijgezel is en afhankelijk van dates.
Al krijg ik ook het idee dat de mensen met een relatie in dit topic zichzelf graag horen praten
Klopt. Heb ik wel geprobeerd maar erg matig. Elke keer een seconde wachten op elkaars reactie komt de spontaniteit niet echt ten goede.quote:Op zondag 5 april 2020 11:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, je kunt natuurlijk een facetime-date doen he. Je kunt niet ergens heen, dus ja, dan is dat een alternatief. Niet een per se heel prettig alternatief, maar, ja, het kán.
Ja, je kunt ook niet naar iemand toe, tenminste, ik zou het apart vinden als een meid je thuis uitnodigt in deze corona-tijd, naar een horeca gelegenheid gaat ook niet, een facetime date is maar matig, tja, dan houdt het een beetje op denk ik. Ik bedoel. dat is niet prettig, maar, ja, corona dwingt deze situatie nu eenmaal af.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik wel geprobeerd maar erg matig. Elke keer een seconde wachten op elkaars reactie komt de spontaniteit niet echt ten goede.
Of andersom, wat vrouwen nog te bieden hebben als ze geen seks kunnen hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik denk dat deze corona crisis goed aan het licht brengt wat de nadelen zijn van alleen op het fysieke intimiteit/seks afgaan. Namelijk dat je elkaar dan niets meer te melden hebt als dat wegvalt. Correct me if I'm wrong
Ik denk eerder dat beter aan het licht komt wie wel bij je past en wie niet, in dit scenario. Kan me niet voorstellen dat iemand die echt bij je past je niks te vertellen heeft namelijk. Het is bij uitstek een heel goede test om te kijken of je voor elkaar gemaakt bent.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik denk dat deze corona crisis goed aan het licht brengt wat de nadelen zijn van alleen op het fysieke intimiteit/seks afgaan. Namelijk dat je elkaar dan niets meer te melden hebt als dat wegvalt. Correct me if I'm wrong
Er zijn genoeg vrouwen die meer te bieden hebben dan alleen hun lichaam hoor.quote:Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef Huck_ het volgende:
[..]
Of andersom, wat vrouwen nog te bieden hebben als ze geen seks kunnen hebben.
Bedoel jij nu dat iedereen die het lastig vindt dat er nu geen fysieke dates kunnen plaatsvinden eigenlijk alleen maar uit is op seks?quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
In ieder geval geen enthousiasme voor mannen die vinden dat alleen vrouwen hen iets moeten bieden en het andersom buiten hun verantwoordelijkheid ligtquote:Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef Huck_ het volgende:
Of andersom, wat vrouwen nog te bieden hebben als ze geen seks kunnen hebben.
Ja, zo kun je het misschien wel beter bekijken. Mensen gaan nu verplicht meer op innerlijk selecteren op datingsites en dat lijkt me op zich wel een vooruitgang voor zo lang het duurt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef M1stral het volgende:
Ik denk eerder dat beter aan het licht komt wie wel bij je past en wie niet, in dit scenario. Kan me niet voorstellen dat iemand die echt bij je past je niks te vertellen heeft namelijk. Het is bij uitstek een heel goede test om te kijken of je voor elkaar gemaakt bent.
Net als op vakantie gaan of samenwonen.
Ja eigelijk wel jaquote:Op zondag 5 april 2020 13:05 schreef Groepfunder het volgende:
Bedoel jij nu dat iedereen die het lastig vindt dat er nu geen fysieke dates kunnen plaatsvinden eigenlijk alleen maar uit is op seks?
Tinder is wellicht niet de allerbeste plaats om die te vinden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:04 schreef M1stral het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die meer te bieden hebben dan alleen hun lichaam hoor.
Eens. Anderzijds heb je maar één match nodigt die biedt wat je in een partner zoekt, dus in theorie kan je die overal opduiken.quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tinder is wellicht niet de allerbeste plaats om die te vinden.
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat beter aan het licht komt wie wel bij je past en wie niet, in dit scenario. Kan me niet voorstellen dat iemand die echt bij je past je niks te vertellen heeft namelijk. Het is bij uitstek een heel goede test om te kijken of je voor elkaar gemaakt bent.
Net als op vakantie gaan of samenwonen.
Dit kan serieus niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef M1stral het volgende:
[..]
Eens. Anderzijds heb je maar één match nodigt die biedt wat je in een partner zoekt, dus in theorie kan je die overal opduiken.
Punt is meer dat mensen zich verplichten die persoon in een bepaalde tijdspanne te vinden, want al zo lang vrijgezel, bla bla bla. Terwijl de juiste persoon zich vroeg of laat wel aandient. Geen zin om dat te gaan forceren. Iets werkt of werkt niet, totaal geen zin om je blind te gaan staren op zoveel potentiële dates als de uitkomst is dat je alleen beter af bent.
Dan hadden jullie waarschijnlijk niet genoeg gemeenschappelijke interesses.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.
Dit is iets waar ik overigens in een eerdere relatie ook al wel tegenaan liep dus op zich interessant.
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.
Dit is iets waar ik overigens in een eerdere relatie ook al wel tegenaan liep dus op zich interessant.
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef M1stral het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.
Weet je hoe heerlijk het is als iemand je gewoon accepteert zoals je bent en je het samen gewoon fijn vind om tijd met elkaar door te brengen, gewoon omdat je graag bij die ander bent?
Daar hoeft niet altijd een heel draaiboek bij aanwezig te zijn met wat er allemaal besproken dient te worden. Gewoon genieten.
Ik vind dit altijd een beetje een lastige. Ja leuk dat je gezamenlijke interesses hebt en daarover kan praten. Maar essentiëler is het om een band op te bouwen. Dat heeft meer kans door samen dingen te ondernemen en mee te maken. Maakt het wel makkelijker als je gemeenschappelijke interesses hebt, zeker. Maar ik denk niet per se dat het noodzakelijk is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:36 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dan hadden jullie waarschijnlijk niet genoeg gemeenschappelijke interesses.
Zeker, maar zo'n situatie krijg je in de huidige tijd dan weer niet zo snel. Als je wekenlang op een app zit dan wordt het erg lastig om saaie gesprekken te voorkomen. Veel dagen zijn gewoon hetzelfde.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef M1stral het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.
Weet je hoe heerlijk het is als iemand je gewoon accepteert zoals je bent en je het samen gewoon fijn vind om tijd met elkaar door te brengen, gewoon omdat je graag bij die ander bent?
Daar hoeft niet altijd een heel draaiboek bij aanwezig te zijn met wat er allemaal besproken dient te worden. Gewoon genieten.
Klopt. Maar heel kort door de bocht, past zo iemand dan bij jou of zit je zo iemand in je hoofd op te hemelen omdat het verder wel goede assets heeft?quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef M1stral het volgende:
Niemand is perfect, maar je zal toch wel uit moeten komen bij iemand die alle vinkjes aantikt qua totaalpakket. Anders kan je beter single blijven en wat rondwippen.
Als er op zulke vlakken al geen match is, ga je toch niet willens en wetens door? Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn bij een ander en verwacht dat een ander dat ook bij mij kan zijn.
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.quote:Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?
Is het echt zo simpel dat je zegt:
1. Elkaar allebei accepteren zoals je bent: X. Bingo!
Of is het zoals ik en veel andere mensen denken echt een langere lijst van punten:
1. Opleidingsniveu.
2. Uiterlijk.
3. Humor/incasseringsvermogen.
4. Brede interesses.
5. Leeftijd.
6. Vrienden/sociaal milieu.
Ja precies, ik snap dat dat jouw inslag is Maar ik ben dus wel benieuwd hoe @Mistral hierover denkt omdat hij het meer vanuit het lijstjesperspectief bekijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.
Ik bedoel meer dat mensen bepaalde dingen die echt als onoverkomelijk zijn, door de vingers gaan zien, juist omdat ze dan maar prat kunnen gaan op het feit dat ze een relatie of date hebben. Iets werkt of werkt niet, als je er al in vroege fase voor moet gaan zorgen dat dingen werken of je bepaalde dingen downplayed in je hoofd, waar je normaliter wel waarde aan hecht, alleen maar omdat je dan aan jezelf kan verantwoorden dat je dan samen bent met iemand, dan verloochen je jezelf toch gewoon. En dat alleen maar omdat er een goed stel tieten op zit of een mooie kop.quote:Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?
Is het echt zo simpel dat je zegt:
1. Elkaar allebei accepteren zoals je bent: X. Bingo!
Of is het zoals ik en veel andere mensen denken echt een langere lijst van punten:
1. Opleidingsniveu.
2. Uiterlijk.
3. Humor/incasseringsvermogen.
4. Brede interesses.
5. Leeftijd.
6. Vrienden/sociaal milieu.
Dat ligt er aan met wie je bent (is mijn ervaring). Bij sommige mensen voelt het ongemakkelijk, maar dan weet je (vind ik) dat je geen klik hebt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.
Ongetwijfeld. Maar als ik bijvoorbeeld een vriend van mij hoort praten over een meid die hij momenteel aan het daten is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:41 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een beetje een lastige. Ja leuk dat je gezamenlijke interesses hebt en daarover kan praten. Maar essentiëler is het om een band op te bouwen. Dat heeft meer kans door samen dingen te ondernemen en mee te maken. Maakt het wel makkelijker als je gemeenschappelijke interesses hebt, zeker. Maar ik denk niet per se dat het noodzakelijk is.
Jij lijkt meer te begrijpen wat ik bedoel dan dat GenerationAlpha uit mijn post blijkt te halen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.
Mwa, zo zeker is dat laatste bij heel veel mensen niet hoor. Sommige mensen daten maanden en maanden, wel/niet, toch net wel, toch net niet, blabla. En bij mijn vorige relatie dacht ik dat ik het heel zeker wist terwijl ik nu denk: Eigenlijk klopte het voor geen meter.quote:Op zondag 5 april 2020 14:01 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat mensen bepaalde dingen die echt als onoverkomelijk zijn, door de vingers gaan zien, juist omdat ze dan maar prat kunnen gaan op het feit dat ze een relatie of date hebben. Iets werkt of werkt niet, als je er al in vroege fase voor moet gaan zorgen dat dingen werken of je bepaalde dingen downplayed in je hoofd, waar je normaliter wel waarde aan hecht, alleen maar omdat je dan aan jezelf kan verantwoorden dat je dan samen bent met iemand, dan verloochen je jezelf toch gewoon. En dat alleen maar omdat er een goed stel tieten op zit of een mooie kop.
Dat bedoel ik. Je hebt toch bepaalde dingen waar je geen concessies op wil doen. Als je in vroeg stadium al merkt dat dat wel het geval is, moet je jezelf gewoon ten rade gaan of die persoon wel bij je past.
Geloof mij dat je het wel weet wanneer wel iets op rolletjes loopt en je de juiste aan de haak geslagen hebt.
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.quote:
Wow. Dat is best wel diep. Ga ik even laten bezinken.quote:Op zondag 5 april 2020 14:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.
Lekker filosofisch maar ik kan daar niet zoveel mee. "Jezelf zijn" is zo'n loos begrip, elk persoon gedraagt zich in verschillende sociale omstandigheden anders.quote:Op zondag 5 april 2020 14:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.
Naja, maar dan is de insteek natuurlijk al anders. Volgens mij ben je dan 'happy single' en als dat zo blijft is dat prima, maar als er iemand op je pad komt die een match is, dan is dat ook prima. Dat is een hele andere insteek dan 'moeten daten', omdat je heel erg op zoek bent. Als je dat laatste doet ben je niet happy single imho, en dan val je denk ik veel sneller in datgene dat jij beschrijft, namelijk dat je bepaalde eigenschappen gaat bagatelliseren/negeren, of juist andere eigenschappen veel belangrijker maken zodat je aan jezelf kunt verkopen dat het een match is terwijl je diep van binnen weet dat dat niet zo is.quote:Op zondag 5 april 2020 14:09 schreef M1stral het volgende:
[..]
Jij lijkt meer te begrijpen wat ik bedoel dan dat GenerationAlpha uit mijn post blijkt te halen.
Maar een juiste match is doorgaans de persoon waarop je verliefd word of kan worden en waarbij blijkt dat ie veel vinkjes kan zetten bij wat je belangrijk vind.
Het is natuurlijk te stom om in beginsel zo’n eisenlijstje te gaan hanteren, daarmee werk je jezelf onnodig tegen, maar zoals ik al zei: bepaalde zaken hecht je waarde aan of wil je geen concessies op doen, daar doe je toch geen afstand van het moment dat je een relatie in stapt alleen maar om een relatie te kunnen hebben.
Ik haal even het voorbeeld van S95Sedan aan, waarbij hij oppert dat sommige mensen niet tegen stiltes kunnen en altijd wat te melden moeten hebben. Communicatie is een heel belangrijk item in een relatie, als dat niet goed zit, een fundamenteel iets, op welke manier je dat ook in wilt vullen, dan weet je toch al dat je geen match bent?
Of je kent jezelf gewoon nog niet goed genoeg.quote:Op zondag 5 april 2020 14:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Lekker filosofisch maar ik kan daar niet zoveel mee. "Jezelf zijn" is zo'n loos begrip, elk persoon gedraagt zich in verschillende sociale omstandigheden anders.
Uiteindelijk komt het dan dus gewoon neer op elkaar de ruimte geven om elkaar in die verschillende sociale omstandigheden te leren kennen en accepteren.
Of dat je uit jezelf verandert omdat je dat zelf wilde/gebeurde.quote:Op zondag 5 april 2020 14:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 5 april 2020 14:15 schreef Womanly het volgende:
[..]
Of dat je uit jezelf verandert omdat je dat zelf wilde/gebeurde.
Zeker. Daarom is het belangrijk bewust bezig te zijn met je eigen ontwikkeling en daarin ook eerlijk te zijn naar jezelf.quote:Op zondag 5 april 2020 14:19 schreef M1stral het volgende:
[..]
Eens.
Maar er is een verschil tussen verandering omdat je dat zelf wilt of dat je je conformeert naar een ander en daarmee indirect je eigen identiteit weg gooit. Het zogenaamde je anders/beter voordoen dan je bent.
Je kan wel roepen dat het heel filosofisch is, maar je bent toch zeker meer dan je gedrag alleen?quote:Op zondag 5 april 2020 14:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Lekker filosofisch maar ik kan daar niet zoveel mee. "Jezelf zijn" is zo'n loos begrip, elk persoon gedraagt zich in verschillende sociale omstandigheden anders.
Uiteindelijk komt het dan dus gewoon neer op elkaar de ruimte geven om elkaar in die verschillende sociale omstandigheden te leren kennen en accepteren.
Nou, je posts doen anders vermoeden dan dat je het allemaal wel peanuts vind.quote:Op zondag 5 april 2020 15:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik ben zelf al jaren alleen dus deze paar weken zijn peaunuts daarbij, maar het is wel dat je als single nu echt alleen bent en voelt, geen klankbord hebt of fysiek contact. Ik zie nog genoeg stelletjes hand in hand lopen nu, dat gevoel is nu misschien wel exclusiever dan ooit, immuun voor zijn voor elkaar, een 'vertrouweling' hebben. En je weet ook dat juist een hoop stelletjes deze weken niet overleven door de hele tijd op elkaars lip te zitten en bij anderen juist een leuke kerst op komst is met een kleine erbij... (En maar hopen dat de relatie stand houdt ondertussen).
Op Tinder nu met veel moeite de Ladyboys 3000km verderop ontwijken.
Oh ik heb geen mening erover, het was meer dat ik het herkende van/bij andere mensen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef M1stral het volgende:
[..]
Klopt. Maar heel kort door de bocht, past zo iemand dan bij jou of zit je zo iemand in je hoofd op te hemelen omdat het verder wel goede assets heeft?
Niemand is perfect, maar je zal toch wel uit moeten komen bij iemand die alle vinkjes aantikt qua totaalpakket. Anders kan je beter single blijven en wat rondwippen.
Als er op zulke vlakken al geen match is, ga je toch niet willens en wetens door? Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn bij een ander en verwacht dat een ander dat ook bij mij kan zijn.
Maar dan ga jij er kennelijk vanuit dat de enige reden om fysiek met iemand af te spreken gelegen is in de mogelijkheid seks te hebben. Terwijl fysiek met iemand afspreken ook andere voordelen heeft boven het versturen van tekstberichtjes of een telefoongesprek. Je krijgt bijvoorbeeld iemands geur mee, iemands houding, hoe iemand reageert op zijn omgeving en je kunt ondervinden of een aanraking van die persoon fijn voelt (of niet). Dat zijn allemaal dingen die bij fysieke ontmoetingen gewoon wat makkelijker gaan.quote:
Iedereen maakt dat mee. Gewoon verwijderen, die zijn bored en zoeken vermaak. Of ze hebben iemand anders gevonden waar ze liever hun tijd aan besteden.quote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Net een gesprek met een chick verwijderd die alleen maar (vrij korte) antwoorden gaf en in een paar uur geen vraag terugstelde. Zij had mij aanvankelijk eerst geliked.
Maken jullie dit ook mee?
Kan ook juist zijn dat door de isolatie de levendigheid tijdelijk weg is waardoor iemand juist helemaal geen input of inspiratie hebt die die normaal juist wel heeft. Mensen kunnen ook verminderde concentratie hebben. Maar goed dit zal per persoon wellicht verschillen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Gruj0 het volgende:
Je zou denken dat mensen met deze isolatie wat meer tijd hebben om een goede manier te bedenken om een gesprek mee te starten. Maar velen komen nog steeds niet verder dan "hey".X oneindig
Het gekste van dit alles is, dat het meestal hoogopgeleide mensen zijn. De lager opgeleiden lijken toch meer moeite te doen.
Gewoon tegen ze praten zoals je op FOK! ook doetquote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Net een gesprek met een chick verwijderd die alleen maar (vrij korte) antwoorden gaf en in een paar uur geen vraag terugstelde. Zij had mij aanvankelijk eerst geliked.
Zelfs buiten de isolatieperiode was dit al zo. Maar nu zitten er meer mensen op de apps, dus valt het nog meer op.quote:Op zondag 5 april 2020 17:01 schreef Womanly het volgende:
[..]
Kan ook juist zijn dat door de isolatie de levendigheid tijdelijk weg is waardoor iemand juist helemaal geen input of inspiratie hebt die die normaal juist wel heeft. Mensen kunnen ook verminderde concentratie hebben. Maar goed dit zal per persoon wellicht verschillen.
Mee eens, ik denk dat veel problemen met daten ook komen omdat mensen geen happy single kunnen zijnquote:Op zondag 5 april 2020 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Naja, maar dan is de insteek natuurlijk al anders. Volgens mij ben je dan 'happy single' en als dat zo blijft is dat prima, maar als er iemand op je pad komt die een match is, dan is dat ook prima. Dat is een hele andere insteek dan 'moeten daten', omdat je heel erg op zoek bent. Als je dat laatste doet ben je niet happy single imho, en dan val je denk ik veel sneller in datgene dat jij beschrijft, namelijk dat je bepaalde eigenschappen gaat bagatelliseren/negeren, of juist andere eigenschappen veel belangrijker maken zodat je aan jezelf kunt verkopen dat het een match is terwijl je diep van binnen weet dat dat niet zo is.
Iemand moet bij je passen zonder dat je jezelf moet veranderen, of hij/zij zichzelf moet veranderen. Als dat niet zo is, dan ga je vroeg of laat onoverkomelijke wrijvingen krijgen.
Ergens heb je wel gelijk, het is heel anders. Iemand kan ineens een soort charme hebben IRL of juist een afstotelijke uitstraling. Misschien is dat voldoende om te weten of je iets in iemand ziet, geen idee. Maar als je snel iemand IRL wilt ontmoeten heb je jezelf en de ander nog geen kans gegund om het innerlijk los van het uiterlijk te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 5 april 2020 16:26 schreef Groepfunder het volgende:
Maar dan ga jij er kennelijk vanuit dat de enige reden om fysiek met iemand af te spreken gelegen is in de mogelijkheid seks te hebben. Terwijl fysiek met iemand afspreken ook andere voordelen heeft boven het versturen van tekstberichtjes of een telefoongesprek. Je krijgt bijvoorbeeld iemands geur mee, iemands houding, hoe iemand reageert op zijn omgeving en je kunt ondervinden of een aanraking van die persoon fijn voelt (of niet). Dat zijn allemaal dingen die bij fysieke ontmoetingen gewoon wat makkelijker gaan.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat sommigen er in deze onzekere tijd best naar kunnen verlangen om even een knuffel van iemand te krijgen of een arm om hen heen. Maar goed, dat is iets voor een ander topic. Punt is: volgens mij hoef je echt niet alleen maar uit te zijn op seks om liever op korte termijn fysiek met iemand te daten.
Zetten mensen hun opleidingsniveau er dan bij? Raar je zou idd verwachten dat hoogopgeleiden dan wel wat meer moeite doen dan ditquote:Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Gruj0 het volgende:
Je zou denken dat mensen met deze isolatie wat meer tijd hebben om een goede manier te bedenken om een gesprek mee te starten. Maar velen komen nog steeds niet verder dan "hey".X oneindig
Het gekste van dit alles is, dat het meestal hoogopgeleide mensen zijn. De lager opgeleiden lijken toch meer moeite te doen.
Iedereen maakt dat mee. Gewoon verwijderen, die zijn bored en zoeken vermaak. Of ze hebben iemand anders gevonden waar ze liever hun tijd aan besteden.
Sommige mensen willen dat jij het gesprek op gang houdt en zelf geen moeite doen. Gooi ze gewoon weg, waarom zou je je eraan ergeren?
Ik ben het wel met je eens dat het fijn kan zijn om de ander eerst een beetje te leren kennen, voordat je op date gaat. Anderzijds: innerlijk en uiterlijk zijn niet twee gescheiden werelden. En dan is er natuurlijk nog zoiets als persoonlijke smaak. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ergens heb je wel gelijk, het is heel anders. Iemand kan ineens een soort charme hebben IRL of juist een afstotelijke uitstraling. Misschien is dat voldoende om te weten of je iets in iemand ziet, geen idee. Maar als je snel iemand IRL wilt ontmoeten heb je jezelf en de ander nog geen kans gegund om het innerlijk los van het uiterlijk te kunnen beoordelen.
Wat hij zegt maak ik ook mee, maar dan andersom omdat ik vrouw ben. Mijn ervaring is ook dat hoogopgeleiden lui zijn, sneller opeens weg zijn, gesprek niet gaande houden terwijl zij zelf het initiatief namen. Ze hebben genoeg keuze, je beland helemaal onderin de lijst waarbij je uit zicht raakt. Naar beneden scrollen doen ze niet, want de lijst wordt alleen maar langer. Elk moment komt weer een nieuw foto van nieuw iemand langs. Tenzij beide de intentie hebben om de ander te leren kennen, anders is het gewoon kansloos.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Zetten mensen hun opleidingsniveau er dan bij? Raar je zou idd verwachten dat hoogopgeleiden dan wel wat meer moeite doen dan dit
Of ze willen "spanning creeren" en dat je dan op hun profiel kijkt en hun foto's en dan denkt jezus die zei hey wat sexy
Ja eens met dat laatste.
Welke onderwerpen zijn succesvol op datingsites vraag ik mij dan af?
Dagelijks leven? Hobbies/sport? Politiek? Iets anders?
Zelf denk ik dat het beste onderwerp is waar je anderen op wilt filteren. Dus zeg maar, als een bepaalde hobby echt je passie is en je knapt af op iemand die dat niks vindt begin daar dan gelijk over dat scheelt je weer tijd. Of een issue van wat je echt zoekt in een relatie zoals gezin oid.
In ieder geval niet wat "je denkt dat de ander wil lezen op basis van dating advies".
Maar goed ik date zelf niet eens dus correct me if I'm wrong.
Dan schiet het aantal matches waarschijnlijk in de minquote:Op zondag 5 april 2020 17:02 schreef Womanly het volgende:
[..]
Gewoon tegen ze praten zoals je op FOK! ook doet
Dus op Tinder ben je de nice guy en hier laat je boeren en opent edgy topics.quote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dan schiet het aantal matches waarschijnlijk in de min
Haha, niet per se de nice guy. Voor m'n gevoel is hier meer ruimte om mezelf te zijn (of dat nou positief of negatief is). Om er op Tinder nou gelijk met een gestrekt been in te gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 22:26 schreef Womanly het volgende:
[..]
Dus op Tinder ben je de nice guy en hier laat je boeren en opent edgy topics.Hmmmm.
Is volstrekt logischquote:Op zondag 5 april 2020 22:29 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Haha, niet per se de nice guy. Voor m'n gevoel is hier meer ruimte om mezelf te zijn (of dat nou positief of negatief is). Om er op Tinder nou gelijk met een gestrekt been in te gaan.
Of je vind er medefokkersquote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dan schiet het aantal matches waarschijnlijk in de min
Daar moet je geen seconde te veel tijd in steken.quote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
O dat was ik, ik heb namelijk naast tinder ook een vrij druk leven. Gewoon geduld hebbenquote:Op zondag 5 april 2020 16:16 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
De online datingmarkt is nou eenmaal een harde wereld en de platte dingen die je als man of vrouw tegenkomt op Tinder zijn inderdaad iets waar je tegen moet kunnen. Ik zie die apps altijd als heel dubbel: Je hebt ze "nodig" als je wilt daten, maar je weet niet hoe snel je er vanaf moet komen als je eenmaal dat gevonden hebt waar je naar op zoek bent.quote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Wat hij zegt maak ik ook mee, maar dan andersom omdat ik vrouw ben. Mijn ervaring is ook dat hoogopgeleiden lui zijn, sneller opeens weg zijn, gesprek niet gaande houden terwijl zij zelf het initiatief namen. Ze hebben genoeg keuze, je beland helemaal onderin de lijst waarbij je uit zicht raakt. Naar beneden scrollen doen ze niet, want de lijst wordt alleen maar langer. Elk moment komt weer een nieuw foto van nieuw iemand langs. Tenzij beide de intentie hebben om de ander te leren kennen, anders is het gewoon kansloos.
Mensen zetten er van alles neer: opleidingsniveau, reistour zoeken omdat vakantie hier/ net weer terug in NL/ verhuisd, dat ze tattoo's hebben, dat ze grote billen en tieten willen, dat je niet interessant moet doen maar interessant moet zijn, dat ze al een vrouw/vriendin hebben, serieuze relatie zoeken en tijdens gesprek met jou veranderen in ONS, enz.
Je ziet het ruwe van mensen, daarom veel ergernissen. Bepaalde karakters zitten er ook vaker op, dus als dat niet je smaak is, dan ook ergernissen. Als je op straat loopt, zie je alleen mensen voorbij lopen. Terwijl je weet dat ze ook op tinder zitten met allerlei leuzen in het profiel. Dat maakt het eng; aan de buitenkant niks te zien, maar -vul maar zelf in-.
Klopt, je moet ertegen kunnen (op den duur). Toch vind ik het wel gevaarlijk, want gebruik is niet voor iedereen geschikt omdat niet iedereen ertegen kan. Het beinvloedt de mens wel negatief in allerlei opzichten; bijv. na gebruik van de app ben ik veel voorzichtiger en minder spontaan. Ik zeg nu als reactie andere dingen dan wat ik voorheen waarschijnlijk gezegd zou hebben enz. Interacties in het echte leven met mensen die niks te maken hebben met tinder worden zo natuurlijk ook anders.quote:Op zondag 5 april 2020 23:30 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
De online datingmarkt is nou eenmaal een harde wereld en de platte dingen die je als man of vrouw tegenkomt op Tinder zijn inderdaad iets waar je tegen moet kunnen. Ik zie die apps altijd als heel dubbel: Je hebt ze "nodig" als je wilt daten, maar je weet niet hoe snel je er vanaf moet komen als je eenmaal dat gevonden hebt waar je naar op zoek bent.
Tegelijkertijd denk ik ook dat ieder voor zichzelf moet bepalen hoe ver hij daar in gaat. Moraliteit is online geen vaststaand framework, er gelden geen wetten of regels. Dat maakt het spannend, maar inderdaad ook hard. Ik schrik er niet meer zo van als iemand ineens een gesprek stopt of zich raar of hysterisch gedraagt (kom ik helaas vaak genoeg tegen) en ga er zelf wel vanuit dat de meeste mensen in het echte leven leukere mensen zijn dan online.
Dat geldt voor mijzelf denk ik ook.
Wat bedoel je daar precies mee? Reageer je nu niet op een deel van mijn innerlijk zonder dat je m'n uiterlijk hebt gezien dan?quote:Op zondag 5 april 2020 18:01 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat het fijn kan zijn om de ander eerst een beetje te leren kennen, voordat je op date gaat. Anderzijds: innerlijk en uiterlijk zijn niet twee gescheiden werelden.
Ja dat zal wel jaquote:En dan is er natuurlijk nog zoiets als persoonlijke smaak. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan.
Waarom zitten ze dan op zo'n site?quote:Op zondag 5 april 2020 21:51 schreef Yiwei het volgende:
Wat hij zegt maak ik ook mee, maar dan andersom omdat ik vrouw ben. Mijn ervaring is ook dat hoogopgeleiden lui zijn, sneller opeens weg zijn, gesprek niet gaande houden terwijl zij zelf het initiatief namen. Ze hebben genoeg keuze, je beland helemaal onderin de lijst waarbij je uit zicht raakt. Naar beneden scrollen doen ze niet, want de lijst wordt alleen maar langer. Elk moment komt weer een nieuw foto van nieuw iemand langs. Tenzij beide de intentie hebben om de ander te leren kennen, anders is het gewoon kansloos.
Haha ik word er nu al moe van idd. Vooral van dat laatste.quote:Mensen zetten er van alles neer: opleidingsniveau, reistour zoeken omdat vakantie hier/ net weer terug in NL/ verhuisd, dat ze tattoo's hebben, dat ze grote billen en tieten willen, dat je niet interessant moet doen maar interessant moet zijn, dat ze al een vrouw/vriendin hebben, serieuze relatie zoeken en tijdens gesprek met jou veranderen in ONS, enz.
Je ziet het ruwe van mensen, daarom veel ergernissen.
JA PRECIES... Dat is echt hetzelfde gevoel als wat ik een tijdje geleden had.. Je ziet mensen op straat lopen en als je er dan aan denkt dat ze waarschijnlijk grotendeels allemaal zulke types zijn die doen alsof ze serieus zijn alleen maar one night stands of stiekem een polygame relatie willen en niet gewoon direct eerlijk kunnen zijn dan word ik er al geirriteerd van. Maar ja ik denk er nu daarom maar helemaal niet meer over na en probeer zo min mogelijk gedachten bij onbekende mensen te hebben anders word ik gek.quote:Bepaalde karakters zitten er ook vaker op, dus als dat niet je smaak is, dan ook ergernissen. Als je op straat loopt, zie je alleen mensen voorbij lopen. Terwijl je weet dat ze ook op tinder zitten met allerlei leuzen in het profiel. Dat maakt het eng; aan de buitenkant niks te zien, maar -vul maar zelf in-.
Dit is een forum. Wij wisselen gedachten uit. Je kunt inderdaad zeggen dat wij daarbij op het innerlijk van de ander reageren. Daarbij ga jij er overigens wel vanuit dat wij ons allebei hier online voordoen zoals wij zijn. Toegegeven, op een datingsite is die kans groter dan op een forum als Fok. Maar feit blijft dat bij een fysieke ontmoeting gespeeld gewenst gedrag vertonen echt moeilijker vol te houden is dan online. Bovendien is de communicatie op een datingsite echt anders dan IRL. Sommige mensen profiteren daarvan en lijken (door de extra bedenktijd) online echt leuker en aantrekkelijker dan ze IRL zijn; voor anderen is het juist in hun nadeel. Oftewel: die fase voordat je IRL op date gaat zegt ook niet alles.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat bedoel je daar precies mee? Reageer je nu niet op een deel van mijn innerlijk zonder dat je m'n uiterlijk hebt gezien dan?
En daarin geef ik je deels gelijk in. Al heeft de ander in veel gevallen natuurlijk al een foto van jou gezien en zich dus ook een beeld van jouw uiterlijk gevormd. Mijn punt is: jij stelt het zo enorm zwart/wit. Je kunt bij een date IRL toch ook iemands innerlijk verder ontdekken? Natuurlijk gaat daar vaak een periode aan vooraf waarin je wat berichtjes uitwisselt en/of via de telefoon met elkaar praat. Maar ... zie wat ik hierboven al schreef. Hoe lang die periode duurt, dat zal van de personen afhangen. En daarover schreef ik dat er zoiets als persoonlijke smaak bestaat. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan. En daar is helemaal niets mis mee. Ja, je kunt tot op zekere hoogte prima iemand leren kennen zonder iemand ook fysiek te hebben ontmoet. Maar de crux zit 'm daarbij in de woorden "tot op zekere hoogte". Er zijn mensen die daar heel hoge verwachtingen van hebben en mensen die daar minder hoge verwachtingen van hebben en dus liever iemand fysiek ontmoeten. En dat hoeft echt niet te betekenen dat zij alleen maar op zoek zijn naar seks.quote:Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar als je snel iemand IRL wilt ontmoeten heb je jezelf en de ander nog geen kans gegund om het innerlijk los van het uiterlijk te kunnen beoordelen.
Hoezo is dat moeilijker vol te houden dan?quote:Op maandag 6 april 2020 08:23 schreef Groepfunder het volgende:
Dit is een forum. Wij wisselen gedachten uit. Je kunt inderdaad zeggen dat wij daarbij op het innerlijk van de ander reageren. Daarbij ga jij er overigens wel vanuit dat wij ons allebei hier online voordoen zoals wij zijn. Toegegeven, op een datingsite is die kans groter dan op een forum als Fok. Maar feit blijft dat bij een fysieke ontmoeting gespeeld gewenst gedrag vertonen echt moeilijker vol te houden is dan online.
Ben het wel met je eens dat lichaamstaal en uitstraling ook erg belangrijk zijn ja.quote:Bovendien is de communicatie op een datingsite echt anders dan IRL. Sommige mensen profiteren daarvan en lijken (door de extra bedenktijd) online echt leuker en aantrekkelijker dan ze IRL zijn; voor anderen is het juist in hun nadeel. Oftewel: die fase voordat je IRL op date gaat zegt ook niet alles.
Vaak omdat dit normaal is op datingsites, omdat de meesten niet eens willen chatten zonder fotoquote:Ik reageerde op deze quote van jou:
En daarin geef ik je deels gelijk in. Al heeft de ander in veel gevallen natuurlijk al een foto van jou gezien en zich dus ook een beeld van jouw uiterlijk gevormd.
Nee oke. Als iemand er niet gelijk bovenop duikt dan zijn de intenties waarschijnlijk ook anders.quote:Mijn punt is: jij stelt het zo enorm zwart/wit. Je kunt bij een date IRL toch ook iemands innerlijk verder ontdekken? Natuurlijk gaat daar vaak een periode aan vooraf waarin je wat berichtjes uitwisselt en/of via de telefoon met elkaar praat. Maar ... zie wat ik hierboven al schreef. Hoe lang die periode duurt, dat zal van de personen afhangen. En daarover schreef ik dat er zoiets als persoonlijke smaak bestaat. Als je het leuk vindt om IRL (nieuwe) mensen te ontmoeten, dan ben je wellicht ook sneller geneigd om eerder IRL met iemand op date te gaan. En daar is helemaal niets mis mee. Ja, je kunt tot op zekere hoogte prima iemand leren kennen zonder iemand ook fysiek te hebben ontmoet. Maar de crux zit 'm daarbij in de woorden "tot op zekere hoogte". Er zijn mensen die daar heel hoge verwachtingen van hebben en mensen die daar minder hoge verwachtingen van hebben en dus liever iemand fysiek ontmoeten. En dat hoeft echt niet te betekenen dat zij alleen maar op zoek zijn naar seks.
In een ideale wereld doen mensen eerst gewoon wat ervaring op in het echte leven voor ze aan die apps beginnen ja. In dat opzicht is het inderdaad niet echt een fijne leerschool.quote:Op maandag 6 april 2020 00:00 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Klopt, je moet ertegen kunnen (op den duur). Toch vind ik het wel gevaarlijk, want gebruik is niet voor iedereen geschikt omdat niet iedereen ertegen kan. Het beinvloedt de mens wel negatief in allerlei opzichten; bijv. na gebruik van de app ben ik veel voorzichtiger en minder spontaan. Ik zeg nu als reactie andere dingen dan wat ik voorheen waarschijnlijk gezegd zou hebben enz. Interacties in het echte leven met mensen die niks te maken hebben met tinder worden zo natuurlijk ook anders.
Supersnel cursus mensenkennis wat je normaliter in 10-20 jaar tegenkomt, of niet hoopt tegen te komen. Maar het is niet de bedoeling dat iemand hierdoor veel sneller moet groeien dan wat bij de leeftijd past en/of wat diegene aankan. En stel, iemand blijkt toch niet zo goed in de schoenen te staan, dan beschadigt het toch wel zelfbeeld en zelfvertrouwen. Stel iemand is jongvolwassen, dus nog veel beinvloedbaar. Die gaat op tinder en ziet allemaal mannen voorbij komen waarbij in profiel seconde na seconde seks, ONS, FWB, enz voorbij ziet komen. Dan wordt of verandert ook het levensbeeld van iemand (onbewust) en gaat ook (blijvend) anders handelen in het leven. Hoe je het zegt: mensen weten niet hoe snel ze eraf moeten gaan.
Maar het punt is denk ik meer dat er geen duidelijk bewijs is dat het type mens dat op datingapps zit een radicaal ander soort mens is dan die je IRL tegenkomt. Als je op datingapps dan allerlei desillusionerende dingen tegen komt dan zou het ook niet beter zijn geweest als iemand die mensen IRL had ontmoet, want dan was diegene er gewoon IRL dus achter gekomen dat ze een relatie veinsden terwijl ze alleen seks wilden, bijv.quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Generationalpha het volgende:
In een ideale wereld doen mensen eerst gewoon wat ervaring op in het echte leven voor ze aan die apps beginnen ja. In dat opzicht is het inderdaad niet echt een fijne leerschool.
Aan de andere kant heeft het heel veel mensen aan relaties geholpen. Misschien wel honderdduizenden in Nederland alleen al. Dat moet je ook blijven zien.
Ooit hadden ze ook goede hoop. En omdat sites/apps ook als kansen worden gezien, blijven mensen erop. Maar dan na verloop is er een ander instelling nadat ze kennis hebben gemaakt met tinder wereld.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarom zitten ze dan op zo'n site?Ik begrijp er echt he-le-maal niks van.
[..]
Welke karakters zie je er veel dan?
Andersom is dat ook zo hoor. Eigenlijk zie ik al die categorieën ook wel bij vrouwen. (Behalve misschien de ICT-ers.)quote:Op maandag 6 april 2020 13:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ooit hadden ze ook goede hoop. En omdat sites/apps ook als kansen worden gezien, blijven mensen erop. Maar dan na verloop is er een ander instelling nadat ze kennis hebben gemaakt met tinder wereld.
Wat ik vaak zie, cliche's:
- mensen met minder remming/pro-actieve; tattoo's, ondernemers
- avontuurlijke; bungee jump, uit vliegtuig springen
- andere extremen; vegan
- mensen die beroepen hebben waarbij er minimaal mensen contact is (met vrouwen); ICT
- niet vaak in NL; piloten, wereldreizigers als hobby
- hobby/ verslaving; alcohol
- seks maniakken; direct penis op je screen
Enz.
Eigenlijk is het dan perfect; vegans met vegans, bergbeklimmers met bergbeklimmers, enz.quote:Op maandag 6 april 2020 14:59 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Andersom is dat ook zo hoor. Eigenlijk zie ik al die categorieën ook wel bij vrouwen. (Behalve misschien de ICT-ers.)
Misschien wel ja, maar ik ben eigenlijk niet zo van die extremen. Misschien wek ik die indruk niet maar ik ben echt een doorsnee gast. Houd van bier drinken met vrienden, voetbal, ben nuchter en analyserend etc.quote:Op maandag 6 april 2020 15:48 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dan perfect; vegans met vegans, bergbeklimmers met bergbeklimmers, enz.
Het is sowieso allemaal oppervlakkig.quote:Op maandag 6 april 2020 16:03 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ik merk dat ik heel oppervlakkig wordt van tinder.
Had weer 16 likes, maar een aantal daarvan die ik tegenkwam vond ik gewoon echt niet leuk. Ik merk dat ik echt voor de 9's en 10'en ga en mensen heel snel weg swipe.
Herkenbaar?
Allang weggejaagd door de vrouwen met onredelijke eisenquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
Uit verveling okcupid geïnstalleerd...
Weet direct weer waarom het niks voor mij is.
De mannen lijken allemaal óf veganistische sojaboys te zijn die nog uit de kast moeten komen óf ongewassen IT nerds óf gladde aaltjes.
Waar zijn alle normale mannen?
quote:Op maandag 6 april 2020 17:15 schreef Faxie het volgende:
[..]
Allang weggejaagd door de vrouwen met onredelijke eisen
Ik heb dat ook een keer geïnstalleerd. Idd wat meer het alternatieve en veel expats. Kreeg meer Engelse chats dan Nederlands. Ik heb nu alleen Paiq. Dat is op zich wel aardig.quote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
De mannen lijken allemaal óf veganistische sojaboys te zijn die nog uit de kast moeten komen óf ongewassen IT nerds óf gladde aaltjes.
Oh Paiq is wel leuk ja. Een keer een date gehad via Paiq, wat een ramp was dat. Hij bleek meegedaan te hebben aan tv programma, wist ik veel. De hele tijd aangestaard worden door wildvreemden tijdens die datequote:Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef Womanly het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een keer geïnstalleerd. Idd wat meer het alternatieve en veel expats. Kreeg meer Engelse chats dan Nederlands. Ik heb nu alleen Paiq. Dat is op zich wel aardig.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:20 schreef Brybry het volgende:
[..]
Oh Paiq is wel leuk ja. Een keer een date gehad via Paiq, wat een ramp was dat. Hij bleek meegedaan te hebben aan tv programma, wist ik veel. De hele tijd aangestaard worden door wildvreemden tijdens die date
Heb je het nu over de vrouwen?quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef Brybry het volgende:
[..]![]()
Kun je mij ook uitleggen waarom driekwart professionele foto's op z'n profiel heeft? En waarom ze allemaal van travelling houden?
Was het zeker nietquote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef Womanly het volgende:
[..]lekker ontspannend ook op zo'n eerste date. Ik ben ook gevraagd op Paiq of ik wilde meedoen aan het tv pogramma Undatebles want ik leek wel een leuke meid. Dat was dus gewoon de redactie van de Vara. Ik heb vriendelijk bedankt.
Ik heb de laatste leuke IT-er gekaaptquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Brybry het volgende:
Nog veel erger denk ik.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ghehe....Ook zo erg ja?
Ik heb geen enkele professionele foto op m'n profiel staan
Dubieus compliment ook.quote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef Womanly het volgende:
[..]lekker ontspannend ook op zo'n eerste date. Ik ben ook gevraagd op Paiq of ik wilde meedoen aan het tv pogramma Undatebles want ik leek wel een leuke meid. Dat was dus gewoon de redactie van de Vara. Ik heb vriendelijk bedankt.
Ja ze begonnen het gesprek ook alsof die jongen het zelf was. En daarna kwam dus de aap uit de mouw. Zelfs toen ik zei; 'nee ik kom liever niet op tv', wilde ze nog wel bellen om me te informeren over wat het allemaal inhieldquote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef Brybry het volgende:
[..]
Was het zeker niet
Oh maar dat is wel echt schandalig, denk je met een leuk persoon te chatten, is het de VARA redactie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |