In ieder geval geen enthousiasme voor mannen die vinden dat alleen vrouwen hen iets moeten bieden en het andersom buiten hun verantwoordelijkheid ligtquote:Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef Huck_ het volgende:
Of andersom, wat vrouwen nog te bieden hebben als ze geen seks kunnen hebben.
Ja, zo kun je het misschien wel beter bekijken. Mensen gaan nu verplicht meer op innerlijk selecteren op datingsites en dat lijkt me op zich wel een vooruitgang voor zo lang het duurt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef M1stral het volgende:
Ik denk eerder dat beter aan het licht komt wie wel bij je past en wie niet, in dit scenario. Kan me niet voorstellen dat iemand die echt bij je past je niks te vertellen heeft namelijk. Het is bij uitstek een heel goede test om te kijken of je voor elkaar gemaakt bent.
Net als op vakantie gaan of samenwonen.
Ja eigelijk wel jaquote:Op zondag 5 april 2020 13:05 schreef Groepfunder het volgende:
Bedoel jij nu dat iedereen die het lastig vindt dat er nu geen fysieke dates kunnen plaatsvinden eigenlijk alleen maar uit is op seks?
Tinder is wellicht niet de allerbeste plaats om die te vinden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:04 schreef M1stral het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die meer te bieden hebben dan alleen hun lichaam hoor.
Eens. Anderzijds heb je maar één match nodigt die biedt wat je in een partner zoekt, dus in theorie kan je die overal opduiken.quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tinder is wellicht niet de allerbeste plaats om die te vinden.
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat beter aan het licht komt wie wel bij je past en wie niet, in dit scenario. Kan me niet voorstellen dat iemand die echt bij je past je niks te vertellen heeft namelijk. Het is bij uitstek een heel goede test om te kijken of je voor elkaar gemaakt bent.
Net als op vakantie gaan of samenwonen.
Dit kan serieus niet vaak genoeg gezegd worden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef M1stral het volgende:
[..]
Eens. Anderzijds heb je maar één match nodigt die biedt wat je in een partner zoekt, dus in theorie kan je die overal opduiken.
Punt is meer dat mensen zich verplichten die persoon in een bepaalde tijdspanne te vinden, want al zo lang vrijgezel, bla bla bla. Terwijl de juiste persoon zich vroeg of laat wel aandient. Geen zin om dat te gaan forceren. Iets werkt of werkt niet, totaal geen zin om je blind te gaan staren op zoveel potentiële dates als de uitkomst is dat je alleen beter af bent.
Dan hadden jullie waarschijnlijk niet genoeg gemeenschappelijke interesses.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.
Dit is iets waar ik overigens in een eerdere relatie ook al wel tegenaan liep dus op zich interessant.
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets om over na te denken. Ik merk bijvoorbeeld als ik het nu met vrouwen heb over mijn hobby's, het ze vaak geen fuck interesseert. Prima hoor, ik heb ook niet altijd interesse in de ander maar het maakt gesprekken wel ronduit lastig.
Dit is iets waar ik overigens in een eerdere relatie ook al wel tegenaan liep dus op zich interessant.
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef M1stral het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.
Weet je hoe heerlijk het is als iemand je gewoon accepteert zoals je bent en je het samen gewoon fijn vind om tijd met elkaar door te brengen, gewoon omdat je graag bij die ander bent?
Daar hoeft niet altijd een heel draaiboek bij aanwezig te zijn met wat er allemaal besproken dient te worden. Gewoon genieten.
Ik vind dit altijd een beetje een lastige. Ja leuk dat je gezamenlijke interesses hebt en daarover kan praten. Maar essentiëler is het om een band op te bouwen. Dat heeft meer kans door samen dingen te ondernemen en mee te maken. Maakt het wel makkelijker als je gemeenschappelijke interesses hebt, zeker. Maar ik denk niet per se dat het noodzakelijk is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:36 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dan hadden jullie waarschijnlijk niet genoeg gemeenschappelijke interesses.
Zeker, maar zo'n situatie krijg je in de huidige tijd dan weer niet zo snel. Als je wekenlang op een app zit dan wordt het erg lastig om saaie gesprekken te voorkomen. Veel dagen zijn gewoon hetzelfde.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef M1stral het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik me soms wel af of je elkaar wel altijd wat te melden moet hebben. Stiltes hoeven niet altijd ongemakkelijk te zijn.
Weet je hoe heerlijk het is als iemand je gewoon accepteert zoals je bent en je het samen gewoon fijn vind om tijd met elkaar door te brengen, gewoon omdat je graag bij die ander bent?
Daar hoeft niet altijd een heel draaiboek bij aanwezig te zijn met wat er allemaal besproken dient te worden. Gewoon genieten.
Klopt. Maar heel kort door de bocht, past zo iemand dan bij jou of zit je zo iemand in je hoofd op te hemelen omdat het verder wel goede assets heeft?quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef M1stral het volgende:
Niemand is perfect, maar je zal toch wel uit moeten komen bij iemand die alle vinkjes aantikt qua totaalpakket. Anders kan je beter single blijven en wat rondwippen.
Als er op zulke vlakken al geen match is, ga je toch niet willens en wetens door? Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn bij een ander en verwacht dat een ander dat ook bij mij kan zijn.
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.quote:Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?
Is het echt zo simpel dat je zegt:
1. Elkaar allebei accepteren zoals je bent: X. Bingo!
Of is het zoals ik en veel andere mensen denken echt een langere lijst van punten:
1. Opleidingsniveu.
2. Uiterlijk.
3. Humor/incasseringsvermogen.
4. Brede interesses.
5. Leeftijd.
6. Vrienden/sociaal milieu.
Ja precies, ik snap dat dat jouw inslag is Maar ik ben dus wel benieuwd hoe @Mistral hierover denkt omdat hij het meer vanuit het lijstjesperspectief bekijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.
Ik bedoel meer dat mensen bepaalde dingen die echt als onoverkomelijk zijn, door de vingers gaan zien, juist omdat ze dan maar prat kunnen gaan op het feit dat ze een relatie of date hebben. Iets werkt of werkt niet, als je er al in vroege fase voor moet gaan zorgen dat dingen werken of je bepaalde dingen downplayed in je hoofd, waar je normaliter wel waarde aan hecht, alleen maar omdat je dan aan jezelf kan verantwoorden dat je dan samen bent met iemand, dan verloochen je jezelf toch gewoon. En dat alleen maar omdat er een goed stel tieten op zit of een mooie kop.quote:Op zondag 5 april 2020 13:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe werkt dat vinkjes aantikken bij jou? Heb je momenteel een relatie?
Is het echt zo simpel dat je zegt:
1. Elkaar allebei accepteren zoals je bent: X. Bingo!
Of is het zoals ik en veel andere mensen denken echt een langere lijst van punten:
1. Opleidingsniveu.
2. Uiterlijk.
3. Humor/incasseringsvermogen.
4. Brede interesses.
5. Leeftijd.
6. Vrienden/sociaal milieu.
Dat ligt er aan met wie je bent (is mijn ervaring). Bij sommige mensen voelt het ongemakkelijk, maar dan weet je (vind ik) dat je geen klik hebt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet iedereen kan daarmee omgaan, sommige mensen moeten altijd wat te vertellen hebben anders dan voelen ze alsof ze iets tekort doen/komen.
Ongetwijfeld. Maar als ik bijvoorbeeld een vriend van mij hoort praten over een meid die hij momenteel aan het daten is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:41 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een beetje een lastige. Ja leuk dat je gezamenlijke interesses hebt en daarover kan praten. Maar essentiëler is het om een band op te bouwen. Dat heeft meer kans door samen dingen te ondernemen en mee te maken. Maakt het wel makkelijker als je gemeenschappelijke interesses hebt, zeker. Maar ik denk niet per se dat het noodzakelijk is.
Jij lijkt meer te begrijpen wat ik bedoel dan dat GenerationAlpha uit mijn post blijkt te halen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt wel lijstjes hebben, maar op het moment dat jij daadwerkelijk écht verliefd wordt dan doen die lijstjes er niet meer zo toe. Dan kan het nog steeds zo zijn dat een of meerdere (of alle) dingen op je lijstje afgevinkt kunnen worden, maar je wordt niet verliefd omdat je een vooraf bepaald lijstje volledig kunt afvinken. Je wordt verliefd omdat je verliefd wordt, ondanks wat er op je lijstje staat.
Mwa, zo zeker is dat laatste bij heel veel mensen niet hoor. Sommige mensen daten maanden en maanden, wel/niet, toch net wel, toch net niet, blabla. En bij mijn vorige relatie dacht ik dat ik het heel zeker wist terwijl ik nu denk: Eigenlijk klopte het voor geen meter.quote:Op zondag 5 april 2020 14:01 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat mensen bepaalde dingen die echt als onoverkomelijk zijn, door de vingers gaan zien, juist omdat ze dan maar prat kunnen gaan op het feit dat ze een relatie of date hebben. Iets werkt of werkt niet, als je er al in vroege fase voor moet gaan zorgen dat dingen werken of je bepaalde dingen downplayed in je hoofd, waar je normaliter wel waarde aan hecht, alleen maar omdat je dan aan jezelf kan verantwoorden dat je dan samen bent met iemand, dan verloochen je jezelf toch gewoon. En dat alleen maar omdat er een goed stel tieten op zit of een mooie kop.
Dat bedoel ik. Je hebt toch bepaalde dingen waar je geen concessies op wil doen. Als je in vroeg stadium al merkt dat dat wel het geval is, moet je jezelf gewoon ten rade gaan of die persoon wel bij je past.
Geloof mij dat je het wel weet wanneer wel iets op rolletjes loopt en je de juiste aan de haak geslagen hebt.
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.quote:
Wow. Dat is best wel diep. Ga ik even laten bezinken.quote:Op zondag 5 april 2020 14:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.
Lekker filosofisch maar ik kan daar niet zoveel mee. "Jezelf zijn" is zo'n loos begrip, elk persoon gedraagt zich in verschillende sociale omstandigheden anders.quote:Op zondag 5 april 2020 14:11 schreef M1stral het volgende:
[..]
De beste relatie is nog altijd degene die jou een beter persoon laat zijn zonder jezelf te veranderen. Denk daar maar eens over na.
Naja, maar dan is de insteek natuurlijk al anders. Volgens mij ben je dan 'happy single' en als dat zo blijft is dat prima, maar als er iemand op je pad komt die een match is, dan is dat ook prima. Dat is een hele andere insteek dan 'moeten daten', omdat je heel erg op zoek bent. Als je dat laatste doet ben je niet happy single imho, en dan val je denk ik veel sneller in datgene dat jij beschrijft, namelijk dat je bepaalde eigenschappen gaat bagatelliseren/negeren, of juist andere eigenschappen veel belangrijker maken zodat je aan jezelf kunt verkopen dat het een match is terwijl je diep van binnen weet dat dat niet zo is.quote:Op zondag 5 april 2020 14:09 schreef M1stral het volgende:
[..]
Jij lijkt meer te begrijpen wat ik bedoel dan dat GenerationAlpha uit mijn post blijkt te halen.
Maar een juiste match is doorgaans de persoon waarop je verliefd word of kan worden en waarbij blijkt dat ie veel vinkjes kan zetten bij wat je belangrijk vind.
Het is natuurlijk te stom om in beginsel zo’n eisenlijstje te gaan hanteren, daarmee werk je jezelf onnodig tegen, maar zoals ik al zei: bepaalde zaken hecht je waarde aan of wil je geen concessies op doen, daar doe je toch geen afstand van het moment dat je een relatie in stapt alleen maar om een relatie te kunnen hebben.
Ik haal even het voorbeeld van S95Sedan aan, waarbij hij oppert dat sommige mensen niet tegen stiltes kunnen en altijd wat te melden moeten hebben. Communicatie is een heel belangrijk item in een relatie, als dat niet goed zit, een fundamenteel iets, op welke manier je dat ook in wilt vullen, dan weet je toch al dat je geen match bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |