Tuurlijk mag je ook kritiek hebben op users, maar dan toch liever inhoudelijk ipv een stomme emoticon en/of roepen dat ze geen expert zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet altijd een discussie waard. Zoals mensen die compleet ongehinderd door kennis en kunde denken dat er volgende week 600 doden per dag bijkomen. Dan is beginnen om iemand's expertise in twijfel te trekken een vrij logisch begin, me dunkt
Bij deze neem ik aan dat ons uitmuntende moderator team gezeik op het RIVM dan ook verwijdertquote:Op donderdag 2 april 2020 11:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Daar is een apart topic voor ja.
Zucht. Nee, hun modellen worden gegeven en daar worden een x-aantal parameters als vast gegeven bij gemeld en een aantal als zwevende waarden.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want de modellen worden kant en klaar aangeleverd, volgens mij is juist het moeilijkste de modellen zo goed mogelijk proberen te maken. Wat willekeurige cijfertjes daarna erin proppen dat kan idd elke idioot, of die willekeurige inputcijfertjes kloppen dat maakt ook niet uit gewoon invullen in de simpele fok model wereld....
Kan dit ook voor alle <naam>GODEN ongein?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij deze neem ik aan dat ons uitmuntende moderator team gezeik op het RIVM dan ook verwijdert
Dat gebeurt alquote:Op donderdag 2 april 2020 11:16 schreef influcted het volgende:
[..]
Kan dit ook voor alle <naam>GODEN ongein?
Dat is al verboden, plaats gewoon een TR.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:16 schreef influcted het volgende:
[..]
Kan dit ook voor alle <naam>GODEN ongein?
Helemaal geen goede cijfers uit Belgie....quote:
Minder hysterisch ogend?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:20 schreef 0108daniel het volgende:
Ze hebben op onderstaande site de landen blauw gemaakt ipv rood, weet iemand daar de reden van?
https://coronavirus.thebaselab.com/
En gisteren waren ze ook al niet goed, aanzienlijk meer positief getesten.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Helemaal geen goede cijfers uit Belgie....
Belgium +1384 new cases +183 dead (total 1011) +584 hospitalizations
Alles hoger dan gister volgens mij
Smurfen hebben de boel overgenomen?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:20 schreef 0108daniel het volgende:
Ze hebben op onderstaande site de landen blauw gemaakt ipv rood, weet iemand daar de reden van?
https://coronavirus.thebaselab.com/
Aantal positieve testen gaat komende dagen nog sterk stijgen, ze zijn eindelijk begonnen met wat ruimer te testen. Onder andere specifiek in de woonzorgcentra waar de situatie al niet goed is.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En gisteren waren ze ook al niet goed, aanzienlijk meer positief getesten.
Ik vind dat best verontrustend aangezien de lockdown toch wat strakker is dan ze onze
Nee, je bent raar.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:03 schreef Cue_ het volgende:
Overal hoor of lees je tegenwoordig "Corona heeft Nederland in de greep gekregen"
Ik lees dan "Corona" echt als een persoon.
Zou eerder verwachten iets als 'het Covid virus" of hoe je het ook wil noemen, maar het benoemen als een ding, niet als een persoon.
Vindt het best raar. hebben meer mensen dit?
En dan te bedenken dat er daar 2 weken geleden nog veel kritiek was op ónze aanpak.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2293 specifiek voor covid19.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In belgie liggen inmiddels 1144 mensen op de IC. Hoeveel plek is daar eigenlijk?
België rekent wat anders dus valt weinig te vergelijken.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er daar 2 weken geleden nog veel kritiek was op ónze aanpak.
Zitten net over de helft van hun capaciteit ofzo.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In belgie liggen inmiddels 1144 mensen op de IC. Hoeveel plek is daar eigenlijk?
Dan verwacht ik ook wel dat je zondag klaar zitquote:Op donderdag 2 april 2020 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Ridderkerkse Bethelkerk heeft zes gemeenteleden die met het coronavirus in het ziekenhuis liggen. Toch houdt de gereformeerde gemeente ook in deze tijd nog kerkdiensten, met maximaal dertig mensen, zoals het volgens de regels mag. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb heeft kritiek op het kabinet dat dit mogelijk maakt.
Ik zou wel eens willen mee kijken wat er bij zo'n dienst allemaal gedaan en gezegd wordt. Dit riekt naar hersenspoelen aangezien de mensen daar totaal geen heldere kijk op dingen hebben.
Volgens mij zijn ze in België wel anders gaan tellen. Bij ons word je alleen geregistreerd als je getest bent met COVID en overlijdt, daar tellen ze nu ook de mensen die thuis overlijden en ze van vermoeden dat het door COVID komt.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt ik hoorde dat er een ander wetenschappelijk team, die geen virologen zijn maar data wetenschappers dat hun model heel aardig klopt, en dat ze het nog dagelijks uitbreiden en voeden. Ik heb zelf ook redelijk wat data achtergrond, en ik denk dat ze wel een goed model zullen hebben.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
Ik weet geen snars van epidemiologie maar heb wel een statistische achtergrond. Wat er nu bij een RIVM gebeurd zijn waarschijnlijk geen "simpele" lineare of kwadratische verbanden, daar zit een hele wetenschap achter.
Dan schaam je je wel een beetje voor onze IC capaciteit, ook verschilt de definitie van IC per land.quote:
Heb je hier een bron voor?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze in België wel anders gaan tellen. Bij ons word je alleen geregistreerd als je getest bent met COVID en overlijdt, daar tellen ze nu ook de mensen die thuis overlijden en ze van vermoeden dat het door COVID komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |