Graag in het RIVM topiquequote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
• Carnaval vier je in kleine groepjes
• Het lijkt erop alsof het virus niet heel besmettelijk is
• Zonder symptomen ben je niet besmettelijk
• De kans dat het naar Nederland komt is uiterst gering
• De kans op een uitbraak in Nederland is heel klein, dit zal bij enkele gevallen blijven
Zomaar een paar voorbeelden van hetgeen het RIVM gezegd heeft wat 100% fout is. En die kennis was ook toen al gewoon aanwezig dankzij onderzoeken in de landen waar de uitbraak al eerder was.
Dat zijn geen ideeën van mensen die denken dat hun ideeën beter zijn. Dat zijn aantoonbare fouten gemaakt door het RIVM en die elke jandoedel vooraf finaal onderuit kon vegen.
Ergo: dat is gewoon terechte kritiek. Overigens zijn de voorbeelden legio; dit is slechts een kleine greep.
Omdat dit volk heel hardleers is,het niet serieus neemt en denkt dat het gods wil is als je sterft.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als de kerk dat aanbiedt, waarom gaan die mensen dan naar de kerk? WAAROM IN HEMELSNAAM.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200401_04909908quote:
quote:Een bijkomend probleem is de vraag of alle covid-19-doden wel in de statistieken belanden, en of ze in elk land op dezelfde manier geteld worden. De Belgische doden omvatten niet alleen wie met covid-19 in het ziekenhuis overlijdt. Ook de overlijdens thuis en in het rusthuis tellen mee, als de arts covid-19 opgeeft als doodsoorzaak. Dat kan ook als er geen officiële test plaatsvond. Het is lang niet zeker dat elk land even rigoureus telt.
Alleen als de post waar ik op reageer ook verplaatst wordt. Momo stelt dat mensen hun eigen ideeën beter vinden en dat het onzin is dat mensen zeggen dat het RIVM 100% dingen fout gedaan heeft.quote:
Klopt, ik heb laatst dat onderzoek over groepsgrootte in carnaval gelezen. Schokkend!quote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
• De kans op een uitbraak in Nederland is heel klein, dit zal bij enkele gevallen blijven
Zomaar een paar voorbeelden van hetgeen het RIVM gezegd heeft wat 100% fout is. En die kennis was ook toen al gewoon aanwezig dankzij onderzoeken in de landen waar de uitbraak al eerder was.
Dat zijn geen ideeën van mensen die denken dat hun ideeën beter zijn. Dat zijn aantoonbare fouten gemaakt door het RIVM en die elke jandoedel vooraf finaal onderuit kon vegen.
Ergo: dat is gewoon terechte kritiek. Overigens zijn de voorbeelden legio; dit is slechts een kleine greep.
Aantallen aan de beademing van land tot land verschillen echt enorm.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef crystal_meth het volgende:
In België zijn de ICU's nu voor 52% bezet
[..]
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omdat dit volk heel hardleers,het niet serieus neemt en denkt dat het gods wil is.
Er wonen er in mijn gemeente heel veel
Krimpen aan den IJssel – Onlangs besteedde onze redactie aandacht aan een brief van een gereformeerde predikant uit Werkendam, die kinderen opriep veel te bidden, want het coronavirus is een straf van God. Nu kwam onze redactie opnieuw een brief van een oud-gereformeerde predikant uit Krimpen aan den IJssel onder ogen. Drs. A. Kort, predikant van de Mieraskerk schreef de brief aan het gemeentebestuur en heeft hen opgeroepen zich te bekeren. Ook hierin wordt het Coronavirus als de straf van God betiteld.
Einde der tijden?
De predikant van de grootste, oud-gereformeerde gemeenschap van Nederland, ook wel de Mieras kerk genoemd, noemt het coronavirus ook een straf van God. Hij lijkt het te zien als het einde der tijden, waarbij alle inwoners van Krimpen zullen sterven en de huizen leeg komen te staan.
Politiek advies: ontdoe u van alle vormen van afwijkingen
De predikant roemt de inzet van het gemeentebestuur, maar roept hen tegelijkertijd met het kabinet op zich in te zetten om zaken als abortus en euthanasie ongedaan te maken. Ook roept hij de Nederlandse regering op zich te ontdoen van alle vormen van afwijkingen en afgoderij.
Godsdienstvrijheid of gevaar voor de samenleving
Vooral bij die laatste oproep dringt zich de vraag op of hier nog sprake is van Godsdienstvrijheid, of dat het een gevaarlijke oproep is ruim 75 jaar terug in de geschiedenis te gaan. Wie bepaalt dan namelijk wie of wat een afwijking is? Moeten opnieuw anders gelovigen, humanisten, homoseksuelen, zigeuners en andere ‘afwijkingen’ worden afgevoerd naar ‘kampen’? Dit schuurt niet met de grondwet, dit gaat naar ons gevoel vele grenzen over!
De brief van drs. A. Kort
Om uzelf een mening te laten vormen plaatsen wij opnieuw de gehele inhoud van de brief hieronder:
Van: Drs. A. Kort
Krimpen aan den IJssel
Functie: Predikant van de Oud Gereformeerd Gemeente in Nederland in deze plaats
Aan: Het college Burgemeester & Wethouders en ook aan de Raad van onze Gemeente
https://www.regioonline.n(...)d-alle-nederlanders/
Als je religieuze samenkomsten kunt verbieden boven de 30 kun je ze ook boven de 3 verbieden. Wat een onzin met die regels.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Ridderkerkse Bethelkerk heeft zes gemeenteleden die met het coronavirus in het ziekenhuis liggen. Toch houdt de gereformeerde gemeente ook in deze tijd nog kerkdiensten, met maximaal dertig mensen, zoals het volgens de regels mag. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb heeft kritiek op het kabinet dat dit mogelijk maakt.
Ik zou wel eens willen mee kijken wat er bij zo'n dienst allemaal gedaan en gezegd wordt. Dit riekt naar hersenspoelen aangezien de mensen daar totaal geen heldere kijk op dingen hebben.
Plus wat ik begreep is niet dat iedereen met ademhalingsproblemen naar de IC gaat, sommige naar intensieve hulp.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Aantallen aan de beademing van land tot land verschillen echt enorm.
Ik ben fucked, ik ben een ketter, te zwaar, roker, man man man, weet iemand het nummer van de palliatieve zorg?quote:
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:37 schreef Coco. het volgende:
[..]
Een beetje respect voor deze Nobelprijs winnaar !
Dus wat klopt er nou niet aan mijn aanname dan, wat jij al miljoenen miljarden keren voorbij hebt zien komen en ik niet? Ik lees net dat een Belg niet eens officieel een ommetje mag maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Winkels is zo een beetje het enige: https://citymapper.com/CMI
Dat Belgie wel die doden meetelt is al vaak voorbij gekomen hier ja? Van Nederland herinner ik het me wel dat het niet (structureel) gebeurt, maar daar vroeg ik niet naar.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Al honderdmaal voorbij gekomen, dat mag jij inmiddels ook wel weten.
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Probeer het te vinden, dacht dat dat twee dagen geleden gezegd werd, toen er ineens die sprong in het aantal doden kwam. Hier in ieder geval een bron dat er in België postmortem getest wordt, wat ik dacht hier niet gebeurt
[..]
https://www.tijd.be/polit(...)sparen/10218093.html
Thanks.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:42 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200401_04909908
[..]
In de R0 zitten opgenomen; besmettelijkheid, gemiddelde aantal sociale contacten tussen geïnfecteerden en niet geïnfecteerden en duur van de besmettelijkheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Deze mensen zijn zo ver heen, dat ze een regelrecht gevaar zijn voor de maatschappij. Niks mis met gelovige mensen, maar bij deze mensen is het veel te ver doorgeschoten. Deze mensen zijn gebrainwasht en proberen andere mensen te brainwashen. Ongelooflijk dat dat allemaal maar kan.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omdat dit volk heel hardleers is,het niet serieus neemt en denkt dat het gods wil is als je sterft.
Er wonen er in mijn gemeente heel veel
Krimpen aan den IJssel – Onlangs besteedde onze redactie aandacht aan een brief van een gereformeerde predikant uit Werkendam, die kinderen opriep veel te bidden, want het coronavirus is een straf van God. Nu kwam onze redactie opnieuw een brief van een oud-gereformeerde predikant uit Krimpen aan den IJssel onder ogen. Drs. A. Kort, predikant van de Mieraskerk schreef de brief aan het gemeentebestuur en heeft hen opgeroepen zich te bekeren. Ook hierin wordt het Coronavirus als de straf van God betiteld.
Einde der tijden?
De predikant van de grootste, oud-gereformeerde gemeenschap van Nederland, ook wel de Mieras kerk genoemd, noemt het coronavirus ook een straf van God. Hij lijkt het te zien als het einde der tijden, waarbij alle inwoners van Krimpen zullen sterven en de huizen leeg komen te staan.
Politiek advies: ontdoe u van alle vormen van afwijkingen
De predikant roemt de inzet van het gemeentebestuur, maar roept hen tegelijkertijd met het kabinet op zich in te zetten om zaken als abortus en euthanasie ongedaan te maken. Ook roept hij de Nederlandse regering op zich te ontdoen van alle vormen van afwijkingen en afgoderij.
Godsdienstvrijheid of gevaar voor de samenleving
Vooral bij die laatste oproep dringt zich de vraag op of hier nog sprake is van Godsdienstvrijheid, of dat het een gevaarlijke oproep is ruim 75 jaar terug in de geschiedenis te gaan. Wie bepaalt dan namelijk wie of wat een afwijking is? Moeten opnieuw anders gelovigen, humanisten, homoseksuelen, zigeuners en andere ‘afwijkingen’ worden afgevoerd naar ‘kampen’? Dit schuurt niet met de grondwet, dit gaat naar ons gevoel vele grenzen over!
De brief van drs. A. Kort
Om uzelf een mening te laten vormen plaatsen wij opnieuw de gehele inhoud van de brief hieronder:
Van: Drs. A. Kort
Krimpen aan den IJssel
Functie: Predikant van de Oud Gereformeerd Gemeente in Nederland in deze plaats
Aan: Het college Burgemeester & Wethouders en ook aan de Raad van onze Gemeente
https://www.regioonline.n(...)d-alle-nederlanders/
twitter:ragipsoylu twitterde op donderdag 02-04-2020 om 11:38:38Isn’t it absolute madness that Germany has suspended the flights with Iran only yesterday?
Or is it just me? reageer retweet
Kennelijk de handhaving, gezien het feit dat er meer movement in Brussel is dan in Amsterdam.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dus wat klopt er nou niet aan mijn aanname dan, wat jij al miljoenen miljarden keren voorbij hebt zien komen en ik niet? Ik lees net dat een Belg niet eens officieel een ommetje mag maken.
https://www.vlaanderen.be(...)-van-covid-19http://
033 330 2988quote:Op donderdag 2 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben fucked, ik ben een ketter, te zwaar, roker, man man man, weet iemand het nummer van de palliatieve zorg?
RIP aan de nabestaanden alvastquote:Op donderdag 2 april 2020 11:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben fucked, ik ben een ketter, te zwaar, roker, man man man, weet iemand het nummer van de palliatieve zorg?
Aantal nieuwe IC opnames per dag is redelijk stabiel de laatste dagen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is nog bijzonder laag, gelet op de huidige ontwikkelingen daar.
Ja maar dood ga je tochquote:Op donderdag 2 april 2020 11:47 schreef polderturk het volgende:
Dit is toch te idioot voor woorden als het klopt. Hoe naïef kan je zijn.twitter:ragipsoylu twitterde op donderdag 02-04-2020 om 11:38:38Isn’t it absolute madness that Germany has suspended the flights with Iran only yesterday?
Or is it just me? reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |