abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192395638

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192395647
Zijn de Italië cijfers er al?
pi_192395657
IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48 Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:10:09 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192395669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Piek zou naar alle waarschijnlijkheid wel lager zijn geweest als er al begin maart goed was ingegrepen. Die eerste twee weken van maart hebben voor de meeste verspreiding gezorgd.
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192395677
Stichting NICE:

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1110/39=1149

Nog steeds stabiel. Hopelijk blijft het zo!
  woensdag 1 april 2020 @ 18:10:58 #6
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_192395678
Wat ik dus niet snap is users het in dit geval gaan hebben over mensenrechtenen.

Ik werk zelf in het groen,wij hebben duidelijke protocollen opgekregen over veiligheid, hygiene dat zover komt dat we niet meer naast elkaar in de bus mogen zitten omdat dat qua afstand 12 cm meer scheelt. Nu moet 20 minuten ik naar een dixie rijden omdat ze in het openbare gebouw waar ik in de buurt normaal gesproken zonder problemen mijn eigen behoefte kan doen, maar vanwege de coronaprotocollen niet, en dan zie ik op de weg daar naartoe een man of 10 gezellig een balletje trappen, en over de hekken klimmen waarop staat dat het vanwege corona is afgesloten.
pi_192395680
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:09 schreef houdafstand het volgende:
IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48 Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.
Je bent als Duitser toch ook levensmoe als je hier de toerist uit gaat hangen? En ook lekker gezellig ook met alle cafés en restaurants gesloten.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:11:30 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192395684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zijn de Italië cijfers er al?
727 doden
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 1 april 2020 @ 18:11:35 #9
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192395685
RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00 Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192395697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:11 schreef AFCNiels het volgende:
RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00 Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Muur om Brabant heen dan maar
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:14:04 #11
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_192395718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Muur om Brabant heen dan maar
Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:14:34 #12
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192395728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dan zijn er nog het is maar een griepje roepers :')
pi_192395738
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
  woensdag 1 april 2020 @ 18:15:23 #14
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192395740
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.

https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf

Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.

Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
Waarom alleen voor Duitsers? Weet jij hoeveel Italianen en Spanjaarden hier dagelijks het land binnen komen om vakantie te vieren?
Ik woon in Scheveningen, hoor als ik boodschappen doe in de super nog best veel Spaans en Italiaans van toeristen. (En ja ik ken het verschil tussen expats en toeristen)
pi_192395762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.

Eerst zorgen dat je gezond blijft en daarna verder zien. Misschien wordt het minder, misschien valt het wel mee. We zien het wel.
pi_192395775
Dit zit er ook aan te komen:

• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).

pi_192395779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....

oh ik vergat nog sars in 2003 dacht ik, wat ook eht einde van de mensheid zou betekenen.

maar nu, nee nu is het echt waar....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:19:32 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192395782
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 1 april 2020 @ 18:20:53 #19
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_192395802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:

• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).

Mooi toch? kan men naar huis op hun telefoon op te laden als men te lang met 10 man aan het voetballen zijn.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:21:01 #20
3542 Gia
User under construction
pi_192395804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?

Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
pi_192395818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.

Eerst zorgen dat je gezond blijft en daarna verder zien. Misschien wordt het minder, misschien valt het wel mee. We zien het wel.
historisch gezien herleven de westerse economien heel snel na een oorlog situatie, waarbij de economie ook sitl staat. Nu wordt het niet anders....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192395820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....

oh ik vergat nog sars in 2003 dacht ik, wat ook eht einde van de mensheid zou betekenen.

maar nu, nee nu is het echt waar....
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.
  woensdag 1 april 2020 @ 18:22:09 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192395831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?

Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
Op basis waarvan? Je water?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 1 april 2020 @ 18:22:27 #24
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192395843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:

Lijkt me een strak plan mits het puur om cijfertjes gaat natuurlijk.
pi_192395849
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.
tja, maar zeer en zeer weinig mensen weten dat in 2018 10k mensen overleden aan de griep... zal hier net zo zijn....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')