Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.twitter:IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Piek zou naar alle waarschijnlijkheid wel lager zijn geweest als er al begin maart goed was ingegrepen. Die eerste twee weken van maart hebben voor de meeste verspreiding gezorgd.
Je bent als Duitser toch ook levensmoe als je hier de toerist uit gaat hangen? En ook lekker gezellig ook met alle cafés en restaurants gesloten.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:09 schreef houdafstand het volgende:
Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.twitter:IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
727 dodenquote:
twitter:RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Muur om Brabant heen dan maarquote:Op woensdag 1 april 2020 18:11 schreef AFCNiels het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Muur om Brabant heen dan maar
Waarom alleen voor Duitsers? Weet jij hoeveel Italianen en Spanjaarden hier dagelijks het land binnen komen om vakantie te vieren?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.
https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf
Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.
Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
quote:Op woensdag 1 april 2020 18:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.
Mooi toch? kan men naar huis op hun telefoon op te laden als men te lang met 10 man aan het voetballen zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:
Dit zit er ook aan te komen:
• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.
historisch gezien herleven de westerse economien heel snel na een oorlog situatie, waarbij de economie ook sitl staat. Nu wordt het niet anders....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.
Eerst zorgen dat je gezond blijft en daarna verder zien. Misschien wordt het minder, misschien valt het wel mee. We zien het wel.
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....
oh ik vergat nog sars in 2003 dacht ik, wat ook eht einde van de mensheid zou betekenen.
maar nu, nee nu is het echt waar....
Op basis waarvan? Je water?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?
Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
Lijkt me een strak plan mits het puur om cijfertjes gaat natuurlijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:
Dit zit er ook aan te komen:
• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).
tja, maar zeer en zeer weinig mensen weten dat in 2018 10k mensen overleden aan de griep... zal hier net zo zijn....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |