Ze geven dat advies echter met een leugen.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat kan, maar is nu geen reden om over af te geven op het RIVM. Als heel Nederland opeens mondkapjes nodig heeft hebben we opeens 150 miljoen mondkapjes nodig (10 per persoon).
Voor nu gewoon niet te doen, en het RIVM geeft een advies voor nu en niet voor over 3 maanden
Die gaan ook voor een record volgende weekquote:Op woensdag 1 april 2020 15:19 schreef RipCity het volgende:
Uk cijfers binnen: Another 563 people have died in the UK after testing positive for coronavirus - bringing the total number of deaths to 2,352.
Nee, het virus kent geen grenzen en gedraagt zich ook niet anders per land, dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik probeer een punt te maken. Wat ze in het buitenland doen, moeten zij weten. Hier wordt beleid gemaakt voor Nederland.
Niet zo agressiefquote:Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als het zo moeilijk en lastig te vergelijken valt, waarom beweer je er dan iets over? En wat bedoel je precies met "het zij hen gegund"?Iets naars of juist andersom?
Daarmee neem je aan dat al helder is wat de aanpak zou moeten zijn. Dat is niet zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.
In Turkmenistan toch niet?quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef einzeinz het volgende:
In elk land ter wereld is er op zijn minst 1 besmetting![]()
![]()
![]()
Ja en ook uit andere gebieden.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:55 schreef Cara het volgende:
Wacht, vliegen er nog steeds New Yorkers Schiphol binnen?
Dat is niet de enige reden lijkt mij. Met 1,5 meter afstand is er ook minder contact tussen mensen en kan via kleding of een ander oppervlak ook het virus minder verspreid worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nee, het virus kent geen grenzen en gedraagt zich ook niet anders per land, dus de maatregelen moeten overal hetzelfde zijn.
die 1.5m is ingevoerd omdat er een tekort aan kapjes is, meer niet, met kapjes hoeft je die afstand niet te houden.
De fuck? Met de restricties van Amerika zullen het vast niet veel reizigers zijn, maar de kans dat er een corona patiënt tussen zit is natuurlijk gigantisch. What gives, overheid?quote:
Ik ben toch niet agressief als ik vraag wat je precies bedoelt? En ophemelen is iets anders dan aanstippen dat ze het op sommige vlakken steviger en imho beter aanpakken.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet zo agressief. Je hebt vast de gesprekslijn niet gevolgd.
1) het zij hun gegund dat Israël zo weinig doden hoeft en blijft te betreuren.
2) @:Blaz stelde COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #515 dat andere landen het beter doen waarop ik de lijst-reply van die landen betwijfel(de)... en dan voorts op jou uitkomend dat Israël ophemelt met hun (imho cijfermatig gezien niet zo) effectieve maatregelen.
Poeh, dat is toch redelijk uniek lijkt me.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:48 schreef einzeinz het volgende:
In elk land ter wereld is er op zijn minst 1 besmetting![]()
![]()
![]()
voor mij welquote:Op woensdag 1 april 2020 15:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarmee neem je aan dat al helder is wat de aanpak zou moeten zijn. Dat is niet zo.
Uit Italië en Spanje ook een aantal vluchten per dagquote:Op woensdag 1 april 2020 15:58 schreef Cara het volgende:
[..]
De fuck? Met de restricties van Amerika zullen het vast niet veel reizigers zijn, maar de kans dat er een corona patiënt tussen zit is natuurlijk gigantisch. What gives, overheid?
Het werkt niet of zelfs averechts als je een masker verkeerd omdoet. Je waant je veilig terwijl je dat in dat geval niet bentquote:Op woensdag 1 april 2020 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze geven dat advies echter met een leugen.
Die dingen werken wel maar er zijn er niet genoeg. Nu snap ik wel waarom ze dat doen maar het blijft onzin dat ze niet werken.
Repatriëring?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:02 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Uit Italië en Spanje ook een aantal vluchten per dag![]()
https://www.aankomsten-schiphol.nl/
In mijn hoofd ga ik ook uit van 1-1.5% sterfte van besmette personen (in geciviliseerde landen) die tevens gelijktijdig ook kwetsbaar zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nederland heeft een sterfteratio van 8.25%, dat betekent dat er simpelweg niet genoeg getest wordt en de cijfers dus onbetrouwbaar zijn. Zuid Korea bijvoorbeeld kwam na intensief testen op 1,67% op een gemiddelde leeftijd van 41,8.
Israel heeft een relatief jongere bevolking door de hogere geboortecijfers, dus dat men zou uitkomen op lagere sterftecijfers is niet zo gek. (NL: 42.6 vs ISR: 29,9)
Op de diamond princess lag het gemiddeld sterftecijfers rond de ~1,5%, maar daar lag de gemiddelde leeftijd weer hoger.
Sterftecijfers van onder de 1%, zoals momenteel vele landen laten zien, lijken me dus wel realistisch.
Mogen dan best getest worden als ze hier landen.quote:
Ja precies, dat is eigenlijk een vergelijkbare logica. Over data verder in het verleden kan je dan ook betrouwbaardere conclusies trekken. Tot nu toe kijken die conclusies in lijn met de eerdere, voorzichtige conclusies (i.e. afvlakking).quote:Op woensdag 1 april 2020 15:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn aanname is dat hoe verder een datum in het verleden ligt, hoe completer de data al is. Dus in het voorbeeld hierboven: dat er de komende tijd meer cases aan gisteren zullen worden toegevoegd dan aan eergisteren.
Helemaal eens, gewoon a la China. Allemaal langs een temperatuurscanner. Als je verhoging hebt mag je eerst 2 weken in quarantaine in een hotel op Schiphol op eigen kostenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mogen dan best getest worden als ze hier landen.
in de 24 uur vanaf gistermorgen 11.30 tot vanmorgen 11.30 zaten 48 patienten en nu op dit moment vergeleken met gistermorgen zelfs 40 patienten.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:39 schreef houdafstand het volgende:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1104/45=1148
https://stichting-nice.nl/
Redelijk stabiel.
Toen ik vanochtend keek, stond de teller op 1156.
Daar is toch nietsquote:Op woensdag 1 april 2020 16:10 schreef Zeroku het volgende:
Tweede Kamer die influencers inzet om jongeren thuis te laten zitten..
Spanje en Italië hebben samen meer. Amerika is goed te vergelijken met Europa als geheel. Waarbij Europa op een gegeven moment wel heeft besloten het reizen te beperken - benieuwd of en wanneer Amerika dat gaat doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:09 schreef DustPuppy het volgende:
Damn, VS bijna aan de 200.000.
Those people are F'ed up the A.
Gaat toch nergens over joh. Lekker geld aan een paar nonamers geven die toevallig 100.000 volgers hebben. Alsof dat enig effect gaat hebbenquote:
Nee dat is je reinste onzin en dat aanleren van een masker aan doen, kan de overheid via een 1 minuut durende instructiefilmje regelenquote:Op woensdag 1 april 2020 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Het werkt niet of zelfs averechts als je een masker verkeerd omdoet. Je waant je veilig terwijl je dat in dat geval niet bent
Ik vind het een prima besluit
Fijn als je meerdere kinderen hebtquote:Op woensdag 1 april 2020 14:42 schreef PoezeligDing het volgende:
Met maximaal 2 over straat vind ik geen slecht idee van Klaver. En dan ook graag voor ouders met kind.
Oh inderdaad, die had ik niet opgemerkt. Maar ja, kans is groot dat er toch minstens 1 rondloopt?quote:
Dat kan, en dat betwist ik ook niet. Maar nu is dat gewoon geen optiequote:Op woensdag 1 april 2020 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee dat is je reinste onzin en dat aanleren van een masker aan doen, kan de overheid via een 1 minuut durende instructiefilmje regelen
Of de hele wereld is gek behalve NL maar onderzoeken van 10 jaar geleden gaven al aan dat maskers enorm helpen zelfs de chirurgische.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |