Ja, ik hoorde deze week nog zeggen wtf liggen die verpleegkundigen allemaal te zeiken, ze hebben nu eindelijk gekregen waar ze voor geleerd hebben!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
Dus het gaat niet alleen om de ouders, alleen had ik gisteren een discussie met iemand die ouder zijn in deze tijd zwaarder vond dat op een IC lopen waar dagelijks 10 doden vallen.![]()
Want voor de IC heeft men immers een opleiding genoten.
Dat ging mij een beetje te ver..
Mijn eerste zin niet gelezen, ik ondersteun de maatregelen volledig. Dus we gaan het gewoon blijven doen de komende maand en zien het daarna weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.
Het is geen wedstrijd wie het zieligste is.
Daarnaast kan je wel veel tijd met je kinderen doorbrengen..
Maar wat wil je dan?
Sterkte komende tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Opa ligt nog steeds in het ZH, nog steeds koorts na 4 dagen, en aan het zuurstof, gelukkig geen beademing. Het is zo kut om niet te mogen gaan naar hem, en maar eenmalig per dag wat informatie te krijgen.
Dan ben je natuurlijk ook een absoluut sneu persoon, dito voor het andere geval dat schmack010 benoemtquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde deze week nog zeggen wtf liggen die verpleegkundigen allemaal te zeiken, ze hebben nu eindelijk gekregen waar ze voor geleerd hebben!
Sommige mensen.
Want we zien doden over het hoofd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als ze hier opschalen qua testen kunnen we zeker in de top 5 komen..
Sterkte joh. Lijkt me wel een taaie als hij het nog steeds zonde rbeademing redt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Opa ligt nog steeds in het ZH, nog steeds koorts na 4 dagen, en aan het zuurstof, gelukkig geen beademing. Het is zo kut om niet te mogen gaan naar hem, en maar eenmalig per dag wat informatie te krijgen.
Eens. Het aantal doden zal nog wel behoorlijk oplopen, het aantal IC opnames ook, maar dat is in de lijn der verwachtingen... ook begint het langzaam het nieuwe normaal te worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nu in een wat rustigere periode komen. Natuurlijk met nog veel zieken maar ik denk dat men er nu wel wat meer grip op gaat hebben. Dus ik denk dat de komende 3 weken vrij "saai" worden qua nieuws.
Ja, mensen die in verzorgingshuizen overlijden en verdacht van corona worden niet getest.quote:
Mensen die nu sterven door corona maar niet getest zijn worden niet meegeteld als coronadode.quote:
Ik als ouder erger me net zo goed aan die groep collega's die zonder Corona-crisis ook om de haverklap alles uit hun klauwen liet vallen voor hun hoogsensitieve wondertjes hoor. Dat is de zelfde groep mensen die nu ook niet thuis geeft en de rest 90% van het werk op laat knappen. 's Avonds even een paar uurtjes bijwerken? Kom nou! Dan heb ik geen me-time!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!
BAM deksel op je bakkus succes met die kinderen thuis whoehahaha!!!
Sorry
Kinderen hebben, zover je ze gegund zijn, zijn ook een bron van zorgzaam geluk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is meer zo van dat jullie nu eens een keer de deksel op de neus krijgen van mensen welke geen kinderen hebben. Daar waar jullie die deksel normaal altijd op de neus rossen van mensen zonder kinderen. Wat weten jullie daar nou van; jullie hebben geen kinderen!!
BAM deksel op je bakkus succes met die kinderen thuis whoehahaha!!!
Sorry
Ik reageerde met name op de vraag, waarom heb je kinderen als je ze niet om je heen wilt hebben? En vanmiddag was daar ook al op een vrij sneue manier een discussie over. Ik ken ook een paar ouders die hun kinderen het liefste de hele dag bij een kdv/bso proppen en hun werk het belangrijkste vinden (mijn manager is er zo een), maar het merendeel is echt niet zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:11 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat hij wilt, maar dat hij aangeeft dat het een fikse uitdaging is en zeker geen gemakkelijke situatie en wil daar gewoon even (heel terecht) over klagen. Ondanks dat hij het begrijpt is het gewoon een shit situatie voor alle betrokkenen. En ja, er zijn veel schrijnender en erge situaties, maar deze situatie is ook shit. Heb een beetje medeleven
Succes voor je opa!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan ben je natuurlijk ook een absoluut sneu persoon, dito voor het andere geval dat schmack010 benoemt
Sterktequote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Dat zou in andere landen toch ook moeten gelden dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef superniger het volgende:
90% van de corona doden had overgewicht.
Net bij Jinek.
Dank voor je update ... heel veel sterkte!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef Sfancta het volgende:
Ik ook. En ik ben benieuwd wat voor slachtveld dit in Afrika gaat worden. En of wij daar dan weer de schuld van gaan krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe aan deze misere weer een eind komt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Afrika kent een relatief jonge bevolking, dus zal wel loos lopen. En overgewicht speelt daar ook minder een rolquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. En ik ben benieuwd wat voor slachtveld dit in Afrika gaat worden. En of wij daar dan weer de schuld van gaan krijgen.
Hier ook ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef vosss het volgende:
Is FOK! bij iedereen zo traag?
Als ik iemand quote dan duurt het soms meer dan een minuut voordat de quote in het reageervenster staat.
Er zijn 3 opties:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is nu nog wel het beleid ja. Maar er moet toch eens het besef gaan indalen dat dit niet eeuwigdurend te handhaven is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehadquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom denkt men nog steeds dat je dit virus onder controle kunt krijgen? Je moet deze maatregelen eindeloos continueren om de besmettingstransmissie om en nabij de 1 te houden.
Is ook wel een beetje zeuren om het zeuren hoor. Wij zitten ook met drie kinderen thuis (van 8, 6 en 3) en werken momenteel beiden van huis uit dus jongleren ook de petten meester/juf, collega en vriend/vriendin maar zijn ondertussen gezamenlijk ook 3 uur reistijd per dag kwijt en hebben ook ineens een stuk minder sociale verplichtingen waardoor je beter aan elkaar toe komt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je zeuren, maar iedereen is slachtoffer in deze pandemie.
Het is geen wedstrijd wie het zieligste is.
Daarnaast kan je wel veel tijd met je kinderen doorbrengen..
Maar wat wil je dan?
Nou waar wacht je op?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehad
Meer keuze is er niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zijn 3 opties:
1. Het virus wordt volledig uitgeroeid door immuniteit van 95+% wereldwijd, zoals de pokken.
2. De mens wordt volledig uitgeroeid door het virus.
3. Het virus wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen als de gewone griep. De ernst hiervan zal onder andere afhangen van de beschikbaarheid van een vaccin en de mutaties van het virus.
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De controle is er als het gros van de gezonde mensen het heeft gehad
Volgens mij ben jij Ab Osterhausquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zijn 3 opties:
1. Het virus wordt volledig uitgeroeid door immuniteit van 95+% wereldwijd, zoals de pokken.
2. De mens wordt volledig uitgeroeid door het virus.
3. Het virus wordt een jaarlijks terugkerend fenomeen als de gewone griep. De ernst hiervan zal onder andere afhangen van de beschikbaarheid van een vaccin en de mutaties van het virus.
Er is nog steeds de zeer reële kans dat al veel meer mensen besmet en inmiddels weer beter zijn .quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.
Het hangt er vanaf hoeveel mensen werkelijk besmet zijn. Dat kan vele malen hoger liggen dan we weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was aanvankelijk ook de (juiste) insteek van het kabinet onder de noemer groepsimmuniteit, maar daar lijkt zij nu op terug te komen. En het bereiken daarvan, in dit tempo, is volgens sommige berekeningen een meerjarenplan van ongekende omvang.
Klopt, had ergens gelezen dat je de bevestigde besmettingen kunt vermenigvuldigen tussen de 10 en de 20x. Dus ook dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoeveel mensen werkelijk besmet zijn. Dat kan vele malen hoger liggen dan we weten.
Dat laatste slaat natuurlijk ook echt nergens op, dan ben je echt niet goed bij je pannenkoek. Ik maak me ook best zorgen over extra huiselijk geweld richting kinderen met deze maatregelen. Al die gefrustreerde ouders die hun "eigen tijd" missen en dat botvieren op de lastige kinderen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
@:Cactus1
Nou, het is los van die ouders ook wel sneu dat de kinderen even thuis moeten blijven (per ouders verschillend).
Dus het gaat niet alleen om de ouders, alleen had ik gisteren een discussie met iemand die ouder zijn in deze tijd zwaarder vond dan op een IC lopen waar dagelijks 10 doden vallen.![]()
Want voor de IC heeft men immers een opleiding genoten.
Dat ging mij een beetje te ver..
Je bent je er van bewust dat een vaccin nog zeker op zich laat wacht tot 2021? Tevens denk je serieus dat een land zich deze situatie economisch kan veroorloven, nog minstens 9 maanden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Begin er steeds meer overtuigd van te raken dat de meeste landen in lockdowns blijven tot het vaccin; Nederland ook. Die economische klap vinden ze het blijkbaar waard.
Is ook weleens prima. Konden we maar weer zeiken over onzin als genderneutrale toiletten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nu in een wat rustigere periode komen. Natuurlijk met nog veel zieken maar ik denk dat men er nu wel wat meer grip op gaat hebben. Dus ik denk dat de komende 3 weken vrij "saai" worden qua nieuws.
Ja. Ze stonden lang op nul. Er gingen mensen daar ook plagerig tweeten, dat in Turkije 93% de handen was na het toilet bezoek. En in NL zou dat 53% zijn. Hihaho.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:42 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Turkije is ook los
+2704
+46
Zo is deze situatie ook weer verschillend per gezin.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:37 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Is ook wel een beetje zeuren om het zeuren hoor. Wij zitten ook met drie kinderen thuis (van 8, 6 en 3) en werken momenteel beiden van huis uit dus jongleren ook de petten meester/juf, collega en vriend/vriendin maar zijn ondertussen gezamenlijk ook 3 uur reistijd per dag kwijt en hebben ook ineens een stuk minder sociale verplichtingen waardoor je beter aan elkaar toe komt.
Maak me best zorgen om ouders en schoonouders (op leeftijd en één is herstellend van een zware periode waarin ze kanker overwonnen had) en we werken 's avonds veel bij waardoor we lange dagen draaien maar los daarvan is het voor het gezin ergens wel een leuke tijd. Tussen het werken en leren door af en toe de kinderen mee met de metaaldetector naar buiten of met een visbootje het meer op en het is prima uit te houden.
De oudste twee kinderen keken vanavond dan ook mee naar de persconferentie en zaten te hopen op verlenging want ze hebben het thuis prima naar hun zin. Heb niet het idee dat ze hun vriendjes/voetbal/zwemles/.. erg missen eerlijk gezegd.
Wie zei dit? Is nog meer dan de 80% overgewicht op de IC ligt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat zou in andere landen toch ook moeten gelden dan?
Dit wil ik nou ook wel eens weten, met hun "overgewicht" ding. Al die mensen drastisch aan een crash-dieetquote:
Ze hebben daar denk ik ook vrij lang gewacht met testen danwel cijfers naar buiten brengen, de eerste cijfers kwamen pas naar buiten toen het in Italië begon los te gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja. Ze stonden lang op nul. Er gingen mensen daar ook plagerig tweeten, dat in Turkije 93% de handen was na het toilet bezoek. En in NL zou dat 53% zijn. Hihaho.
Nu staan ze boven ons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |