Lijkt mij echt verschrikkelijk om eerlijk te zijn. Wij hadden hier thuis bijvoorbeeld besloten om niet apart in quarantaine te gaan. Als 1 iemand het krijgt blijven wij allemaal binnen.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:00 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In dit geval benoemt China (las ik eerder vandaag) en het WHO dat je nu juis thuis besmet zult worden en o.a daarom iedereen buitenshuis in quarantaine zou moeten.
Daar krijg ik zelf een flashback van, van chinezen die hun huis uit worden gesleurd en de Denen(?) die een noodverordering hebben waar men je met dwang uit je huis mag verwijderen.
Nou heb wel mensen die ik dan over de app spreek die dan zeggen dat ze helemaal gek worden enzo omdat ze niks te doen hebben. Ze zijn er dus wel. Al snap ik dat zelf niet zo. Er is netflix, tv, internet, er zijn boeken, je kunt mensen bellen of een hobby zoekenquote:Op maandag 30 maart 2020 23:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja hoor, mensen die zich zorgen maken over de economische gevolgen denken allemaal aan hun luxe vakantie die niet door gaat. Niet of ze de komende maand nog de huur/hypotheek kunnen betalen. In wat voor bubbel leef jij?
ik snap je reactie totaal niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is gewoon stoere praat op een forum, getheoretiseer over iets wat ver van veel (jonge) mensen afstaat. Je zult zelf maar op een intensive care liggen of een geliefde hebben die er ligt. Dan ben je dolblij met de artsen en verpleegkundigen die zich voor elk individu inspannen.
Weet ik niet. Ik heb zelf wel eens momenten gehad, dan gebeurde er iets heel ingrijpends. En nam ik me voor me nooit meer druk te maken over onbelangrijke dingen. Geloof nog geen dag later zat ik te schelden in de auto op een te langzame automobilist voor me.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik denk wel dat als deze crisis voorbij is dat wij een hele andere vorm van "normaal" hebben.
Het is toch mogelijk om voor te stellen dat als iemand ergens enorm naar uitkijkt en dat wordt afgeblazen dat ze daarvan balen?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou heb wel mensen die ik dan over de app spreek die dan zeggen dat ze helemaal gek worden enzo omdat ze niks te doen hebben. Ze zijn er dus wel. Al snap ik dat zelf niet zo. Er is netflix, tv, internet, er zijn boeken, je kunt mensen bellen of een hobby zoeken
quote:22:50
Luchtvaartmaatschappij KLM overweegt om de temperatuur van reizigers te gaan meten voordat ze aan boord mogen. Dat zou zowel op Schiphol kunnen gebeuren als op de buitenlandse luchthavens waar het bedrijf nog op vliegt. Dat stelt het bedrijf naar aanleiding van berichtgeving in NRC. Wanneer een beslissing valt, kan KLM niet zeggen.
Voor enkele landen voert KLM al dergelijke controles uit. Mensen die met KLM naar Singapore en Zuid-Korea willen vliegen, worden nu al op Schiphol gecontroleerd op verzoek van de autoriteiten in die landen. Reizigers met bestemming Canada worden geobserveerd en moeten een vragenlijst invullen.
Het cabinepersoneel van KLM heeft gevraag om extra maatregelen zodat ze veilig hun werk kunnen doen. Zo is de dienstverlening aan boord aangepast. Vakbond voor cabinepersoneel VNC wil dat ook aan boord altijd 1,5 meter afstand wordt gehouden en maakt zich bovendien zorgen om de vluchten naar New York, waar de coronavirusuitbraak momenteel zeer hevig is.
Mooi datvheb gewaardeerd wordt! Denk inderdaad dat die discussie op een gezonde manier gevoerd wordt, maar dat de vraag veelal verkeerd gesteld wordt. De vraag is voor mij niet wanneer we open gaan, maar hoe we open gaan. De vraag van wanneer insinueert dat we weer terug gaan naar waar we mee bezig waren, terwijl de hoe vraag veranderingen impliceert.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Allereerst veel respect voor jou en je collega's en heel tof en inzichtvol dat je hier regelmatig updates post![]()
Ik denk dat de discussie zoals deze in dit topic vaak "gevoerd" wordt, kant noch wal slaat. Ook een Thierry met "half april alles weer open!" is m.i. veel te kortzichtig en niet gegrond.
Op het moment is er in Den Haag geen sprake van een afweging van x aantal doden versus de economie, in die fase zitten we denk ik nog niet. Die afweging c.q. rekensom is ook nog erg moeilijk te maken met de onzekerheid die nu nog heerst. Waar zo'n beetje iedereen het over eens is, is dat het onverantwoord is om de zorg over te belasten en derhalve een groot aantal slachtoffers voor lief te nemen. Vandaar de inteliggente lockdown.
Wat ik wel begrijp, en op prijs stel, zijn de voorzichtige geluiden als "wanneer gaan we weer open" zoals deze gisteren te horen waren in Op1. Mochten de prognoses voor de aankomende week van RIVM, Gommers en consorten uitkomen, mogen we toch wel voorzichtig die discussie gaan beginnen? Of nieuwe maatregelen onderzoeken (65+ers in verlengde lockdown).
Of de befaamde costa van Madridquote:Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Wuhan aan zee...heb ik even gemist
ik werk 12-16 uur per dag omdat 75% van mijn collega's thuis zitten dan niet ziek dan wel voor hun kinderen moeten zorgen. ruilen?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch mogelijk om voor te stellen dat als iemand ergens enorm naar uitkijkt en dat wordt afgeblazen dat ze daarvan balen?
Ik zit nu 3,5 week thuis en ben ook wel echt klaar met niks doen.
Eindelijk vliegen zonder dikke Indiër naast jequote:Op maandag 30 maart 2020 23:09 schreef Fukushima het volgende:
Vakbond voor cabinepersoneel VNC wil dat ook aan boord altijd 1,5 meter afstand wordt gehouden
Mijn vakantie gaat niet door, en mn cluppie AZ deed het prima. Had ook nog een mooie voetbalreis in het verschiet.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch mogelijk om voor te stellen dat als iemand ergens enorm naar uitkijkt en dat wordt afgeblazen dat ze daarvan balen?
Ik zit nu 3,5 week thuis en ben ook wel echt klaar met niks doen.
Mensen die zeiken dat ze een tijd thuis moeten zitten en niet naar feestjes kunnen/niet op vakantie kunnen gaan: die stellen zich inderdaad aan.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou heb wel mensen die ik dan over de app spreek die dan zeggen dat ze helemaal gek worden enzo omdat ze niks te doen hebben. Ze zijn er dus wel. Al snap ik dat zelf niet zo. Er is netflix, tv, internet, er zijn boeken, je kunt mensen bellen of een hobby zoeken
Veranderingen als in simplistisch uitgelegd voorbeeld, op grote macro economische schaal.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:10 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mooi datvheb gewaardeerd wordt! Denk inderdaad dat die discussie op een gezonde manier gevoerd wordt, maar dat de vraag veelal verkeerd gesteld wordt. De vraag is voor mij niet wanneer we open gaan, maar hoe we open gaan. De vraag van wanneer insinueert dat we weer terug gaan naar waar we mee bezig waren, terwijl de hoe vraag veranderingen impliceert.
Ik snap het wel, nee verveel me verder niet. Niet iedereen is hetzelfde heh.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pas na druk vanuit de pers.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:09 schreef Fukushima het volgende:
Schiphol gaat dan eindelijk temp checks uitvoeren
[..]
Ja graag, ik mag de ochtend/middag voor de kinderen zorgen en vervolgens alle verloren uurtjes s avonds en in de weekenden inhalen.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik werk 12-16 uur per dag omdat 75% van mijn collega's thuis zitten dan niet ziek dan wel voor hun kinderen moeten zorgen. ruilen?
Klopt, het laatste wat je zegt. Dat zijn kopzorgen die er toe doen.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen die zeiken dat ze een tijd thuis moeten zitten en niet naar feestjes kunnen/niet op vakantie kunnen gaan: die stellen zich inderdaad aan.
Dat neemt niet weg dat de zorgen over de economische gevolgen voor heel veel mensen logisch en terecht is. En dat het ook een onderdeel mag zijn van de afwegingen die je maakt over de te nemen maatregelen. Niet omdat mensen anders te lang thuis moeten zitten, maar omdat als je dit te lang gaat doen er straks massawerkloosheid zal ontstaan.
Fucking hell. Nooit gedacht dat het zover zou komen.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:09 schreef Fukushima het volgende:
Schiphol gaat dan eindelijk temp checks uitvoeren
[..]
dat gaat al gebeuren, de EU trekt ons wel het ravijn in.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen die zeiken dat ze een tijd thuis moeten zitten en niet naar feestjes kunnen/niet op vakantie kunnen gaan: die stellen zich inderdaad aan.
Dat neemt niet weg dat de zorgen over de economische gevolgen voor heel veel mensen logisch en terecht is. En dat het ook een onderdeel mag zijn van de afwegingen die je maakt over de te nemen maatregelen. Niet omdat mensen anders te lang thuis moeten zitten, maar omdat als je dit te lang gaat doen er straks massawerkloosheid zal ontstaan.
quote:
Ik ook nietquote:Op maandag 30 maart 2020 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Fucking hell. Nooit gedacht dat het zover zou komen.
Gaat Trump een Tommy Teleshopping doen?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:17 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
voor de mensen die mee willen kijken.
Zodra je dit ook zou loslaten kom je ook terecht in het fascisme van 40/45 waar de nutteloze gehandicapten massaal werden vernietigd.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
En is mijn punt dat ik dat niet doe. Geen enkele arts. Iets met de eed van een of andere oude Griek. Hippocampus ofzo.
hij komt niet echt uit zijn woordenquote:Op maandag 30 maart 2020 23:20 schreef Felixa het volgende:
[..]
Gaat Trump een Tommy Teleshopping doen?
Denk dat het belangrijk is om een balans te vinden in al die dingen. Situatie accepteren, maar ook niet compleet stil komen te staan.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mijn vakantie gaat niet door, en mn cluppie AZ deed het prima. Had ook nog een mooie voetbalreis in het verschiet.
Eigenlijk boeit het me allemaal niet meer, en is de enige prioriteit om hier goed doorheen te komen. Maar ik heb de situatie ook geaccepteerd zoals het is.
Als je je focust op de dingen die je niet meer hebt, maar wel graag zou willen hebben, dan krijg je het lastig ja.
laat dat ziek maar weg, het is niet per definitie dat als je 80 plus bent je ziek of zwak bent.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zodra je dit ook zou loslaten kom je ook terecht in het fascisme van 40/45 waar de nutteloze gehandicapten massaal werden vernietigd.
En daar zitten we nu al bijna in, als zieke 80-plussers al geadviseerd worden om maar gewoon dood te gaan.
America komt met deze 2.2 trilloen dollar aan hulp recht in een recessie terecht.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:22 schreef Felixa het volgende:
Trump zei gisteren dat er met social distancing 1.000.000 levens gered kunnen worden.
Hij zet straks zijn handtekening onder de cheques die mensen krijgen met gratis geld.
Dat kan niet meer misgaan in november.
Wat een walgelijk land is het toch. Zonder Noord-Europse hulp betaalden ze nu 10% rente ipv 2%. Duitsland zal ons gelukkig niet laten vallen. Er komt een oorlog aan.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:22 schreef Newone82 het volgende:
Crisis tussen Italië en NL qua politieke standpunten:
De EU-ruzie tussen Italië en NL gaat nextlevel. Een aantal prominente Italianen (economen, gouverneurs en burgemeesters) schrijft een brief in de Frankfurter Algemeine van morgen om aan de Duitsers te vragen afstand te nemen van Nederland dat “niet ethisch en solidair” is.
Bron: https://twitter.com/mousmar/status/1244734872234733569?s=21
Naja, even objectief gezien: wat heeft het voor nut om mensen aan de beademing in de IC te leggen als de prognose ronduit waardeloos is? Dus waarschijnlijk overlijden, en als je er uitkomt dat je zwaar gehavend bent?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zodra je dit ook zou loslaten kom je ook terecht in het fascisme van 40/45 waar de nutteloze gehandicapten massaal werden vernietigd.
En daar zitten we nu al bijna in, als zieke 80-plussers al geadviseerd worden om maar gewoon dood te gaan.
Duitsland zelf was toch ook kritisch?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:22 schreef Newone82 het volgende:
Crisis tussen Italië en NL qua politieke standpunten:
De EU-ruzie tussen Italië en NL gaat nextlevel. Een aantal prominente Italianen (economen, gouverneurs en burgemeesters) schrijft een brief in de Frankfurter Algemeine van morgen om aan de Duitsers te vragen afstand te nemen van Nederland dat “niet ethisch en solidair” is.
Bron: https://twitter.com/mousmar/status/1244734872234733569?s=21
Jep, daarom is het wel interessant om te zien wat er nu gebeurt.quote:
EU gaat uit mekaar vallen na deze crisis. Dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een walgelijk land is het toch. Zonder Noord-Europse hulp betaalden ze nu 10% rente ipv 2%. Duitsland zal ons gelukkig niet laten vallen. Er komt een oorlog aan.
Volgens Pelosi is dit alleen nog maar een "aanbetaling".quote:Op maandag 30 maart 2020 23:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
America komt met deze 2.2 trilloen dollar aan hulp recht in een recessie terecht.
Yep. En die kunnen tenminste ook met geld omgaan. Kutland Italië. Altijd schulden, schulden, schulden.quote:
Haha ja, mijn nieuwe keuken is uitgesteld. Was ik al helemaal vergeten. Maar snap m helemaal verder hoor. Ik zelf sta er van versteld dat dingen waar ik me druk om maakte, me nu echt niks meer boeien.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat het belangrijk is om een balans te vinden in al die dingen. Situatie accepteren, maar ook niet compleet stil komen te staan.
Wij vieren altijd Midsummer bij vrienden in Zweden. Kijken daar ieder jaar weer naar uit, maar dat gaat dit jaar echt niet lukken. Zaten laatst al te bedenken of wij dan maar gewoon gaan Facetimen of iets dergelijks
Verder hadden wij tickets voor F1 en voor een concert. Jammer dat die niet doorgaan, maar komt wel weer een keer. Ik ga er niet eens van uit dat het dit jaar nog gaat lukken, dan kan het alleen maar meevallen.
Ben ook gewoon bezig met het plannen van een road trip naar de Noordkaap voor maart 2021. Geen idee hoe wij tegen die tijd in het leven staan, maar ik vind het wel leuk om ook met dit soort dingen bezig te zijn. Als het lukt prima, zo niet, dan niet of dan heb ik het al voor als het wel weer mogelijk is.
.....oh en we waren ook op het punt om een keuken te kopen net voordat dit hele gebeuren begon, dus dat staat nu ook heel even stil, net op het moment dat wij er uit waren.
Volgende week komt FFVII Remake uit op PS4, dus wel iets om naar uit te kijken
Daarnaast denk ik dat je net wel een goed punt had. Zowel ik als mijn vrouw hebben een baan in de zorg, dus financieel hebben wij het goed. Situatie zou heel anders zijn als één van ons (of zelfs beiden) geen baan meer zouden hebben door deze situatie.
Het leven gaat door, het is anders, het is even aanpassen, maar het gaat gewoon door. Belangrijkste voor nu is echt de zorg in de lucht houden, rest kunnen wij wel weer herstellen.
Onsamenhangend dagboek post geworden, maar you get the point (hoop ik)
Ik vind het prima als wij ze straks een handje helpen, maar ze willen nu bijna een blanco cheque zonder regels. Dikke prima van Rutte dat die daar niet in meegaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yep. En die kunnen tenminste ook met geld omgaan. Kutland Italië. Altijd schulden, schulden, schulden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |