abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192824079
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 18:53 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Kost wat, maar dan krijg je ook wat ;) Het is wel best veel, objectief gezien/vergeleken met gemiddeld ook wel. Maar ik vind het ook leuk om mensen wat extra's te geven, en de pupprijs is zo hoog dat ik vind dat dit wel kan.

Ik weet trouwens niet eens hoe de 'Corona-prijzen' momenteel zijn, maar echt IEDEREEN wil een pup nu, dus de prijzen kunnen maar zo nog verder omhoog zijn gegaan... We worden echt dood gegooid met mensen die een pup zoeken, en er worden op marktpl. enzo ook gewoon broodfokpups aangeboden voor bijna 1100 euro :| en dat is dus zonder stamboom, zonder gezondheidsonderzoeken van de ouders, en illegaal veel te jong geïmporteerd uit een fokschuur in oost europa :r En voor dat geld krijg je geen puppypakket, hooguit gratis parvo of kennelhoest :')
Walgelijke praktijken. :r
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een vuilnisbak hond gekocht. Die heeft ook wat lastige dingen. Obsessie voor lichtjes waarbij ze met zonnige dagen nogal eens met de gordijnen dicht zit, angstaanvallen heeft maar wel heel lief is.
Maar rustig wandelen kan ze er niet mee want het beestje is echt benauwd voor van alles.
Ze had dus een pleidooi geschreven op Facebook voor mensen die inderdaad nu een hond overwegen vanwege Corona om lekker mee te kunnen wandelen en als maatje etc.
Daar schrijft ze ook bij dat je lang en goed over zoiets moet nadenken en niet te makkelijk ‘even’ een hond te kopen omdat ze zelf ook een zorgenhondje heeft.

Blijkbaar komt dat dus vaker voor. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 27-04-2020 08:14:17 ]
pi_192824119
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Walgelijke praktijken. :r
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een vuilnisbak hond gekocht. Die heeft ook wat lastige dingen. Obsessie voor lichtjes, angstaanvallen maar wel heel lief. Maar rustig wandelen kan ze er niet mee want het beestje is echt benauwd.
Ze had dus een pleidooi geschreven op Facebook voor mensen die inderdaad nu een hond overwegen vanwege Corona om lekker mee te kunnen wandelen en als maatje etc.
Daar schrijft ze ook bij dat je lang en goed over zoiets moet nadenken en niet te makkelijk ‘even’ een hond te kopen omdat ze zelf ook een zorgenhondje heeft.

Blijkbaar komt dat dus vaker voor. -O-
Ik vrees met grote vrezen dat als 'straks' alles weer voorbij is, dat er dan héél veel honden gedumpt gaan worden door dat soort mensen, die in een impuls een hond gekocht hebben in deze situatie -O-
Omdat ze er dan achterkomen dat het goed opvoeden van een hond veel tijd kost en het hebben van een hond consequenties heeft.

Terwijl een hoop mensen die wél bewust bezig waren met de aanschaf van een hond deze lente/zomer nu achter het net vissen, omdat vrijwel alle nestjes en wachtlijsten al vol zitten door mensen die en overhaaste beslissing hebben genomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192840005
Hebben jullie nog leuke activiteiten op de planning staan deze week miss_Isis?
En gaan jullie weer zo’n “persoonlijkheidstest” bij de pups laten doen dit keer? Of heb je er vertrouwen in dat je het dit keer zelf goed in kan schatten? Heb je al een idee welke pup bij welke familie terecht gaat komen? En wanneer laat je het hun weten?

Zoveel vragen opeens :')
pi_192841711
Het is zo gezellig om naar de webcam te kijken. Het leidt zelfs een beetje af :')

Thuis aan het werk. Ene scherm werk, andere scherm spelende puppy's. O+
pi_192841720
Hebben de toekomstige baasjes een voorkeur voor welke puppy? En past dat dan bij wat jullie zien?
pi_192846680
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 07:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Walgelijke praktijken. :r
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een vuilnisbak hond gekocht. Die heeft ook wat lastige dingen. Obsessie voor lichtjes waarbij ze met zonnige dagen nogal eens met de gordijnen dicht zit, angstaanvallen heeft maar wel heel lief is.
Maar rustig wandelen kan ze er niet mee want het beestje is echt benauwd voor van alles.
Ze had dus een pleidooi geschreven op Facebook voor mensen die inderdaad nu een hond overwegen vanwege Corona om lekker mee te kunnen wandelen en als maatje etc.
Daar schrijft ze ook bij dat je lang en goed over zoiets moet nadenken en niet te makkelijk ‘even’ een hond te kopen omdat ze zelf ook een zorgenhondje heeft.

Blijkbaar komt dat dus vaker voor. -O-
Ja, er zijn echt véél mensen op zoek. Iedereen moet z'n vakantiegeld kwijt denk ik... :{ Ik ben blij dat alle pups optijd voor de echte Corona-ellende en de huidige run op pups al besproken waren.

quote:
9s.gif Op maandag 27 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vrees met grote vrezen dat als 'straks' alles weer voorbij is, dat er dan héél veel honden gedumpt gaan worden door dat soort mensen, die in een impuls een hond gekocht hebben in deze situatie -O-
Omdat ze er dan achterkomen dat het goed opvoeden van een hond veel tijd kost en het hebben van een hond consequenties heeft.

Terwijl een hoop mensen die wél bewust bezig waren met de aanschaf van een hond deze lente/zomer nu achter het net vissen, omdat vrijwel alle nestjes en wachtlijsten al vol zitten door mensen die en overhaaste beslissing hebben genomen.
Ja dat komt dus echt veel voor momenteel... Ik krijg nu al mailtjes waarin in het onderwerp staat 'geen Corona impulspuppy' enzo :') En inderdaad hoor ik ook vaak van mensen die aangeven al heel lang op zoek te zijn en nu achter het net te vissen omdat ineens iedereen een pup wil. Ik ben heel benieuwd of we dit over een jaartje of zo terug gaan zien op marktpl. en in de asiels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hebben jullie nog leuke activiteiten op de planning staan deze week miss_Isis?
En gaan jullie weer zo’n “persoonlijkheidstest” bij de pups laten doen dit keer? Of heb je er vertrouwen in dat je het dit keer zelf goed in kan schatten? Heb je al een idee welke pup bij welke familie terecht gaat komen? En wanneer laat je het hun weten?

Zoveel vragen opeens :')
Nou, dat hebben we gisteren gedaan dus :) Eigenlijk zou de trainer vanochtend komen, maar hij belde zondagavond of het misschien ook maandagochtend kon. Wat ons betreft geen probleem, dus gisterochtend hebben we de test gehad. En gisteravond hebben we de mensen laten weten welke pup die van hen wordt.

De verdeling was mij vooraf al wel aardig duidelijk, ik vind dat ik het zelf wel goed kan inschatten. Maar zo'n test is gewoon wel leuk om toch even te doen en te kijken hoe de pups dat aanpakken. Het is toch een onbekend persoon in een onbekende omgeving met een aantal dingen die nieuw voor ze zijn. Best een hele happening als je een puppy bent :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:44 schreef Lingue het volgende:
Hebben de toekomstige baasjes een voorkeur voor welke puppy? En past dat dan bij wat jullie zien?
Ja, sommigen hebben een voorkeur, maar ik probeer dat wel enigszins te managen zeg maar. Mijn hoop is altijd dat ze een voorkeur ontwikkelen voor de pup die ik voor ze in gedachten heb :P Ik probeer vooraf in te schatten wat bij wie past, en dan probeer ik het zo aan te pakken dat ik ze de pup(s) op de arm geef bij het bezoek waarvan ik verwacht dat die voor hen zal zijn. Ik probeer ook wel actief de aandacht van een pup af te leiden als ik denk dat die geen goede match zou zijn en een andere in de plaats te geven, en ik benadruk plus/minpunten van pups al naar gelang welke ik denk dat voor hen wel of niet geschikt is. Dus het is nog best een heel proces om dat een beetje tactisch te begeleiden :P

Ik heb de indruk dat iedereen wel redelijk tevreden is met hun pup. Een iemand sprak ook actief een voorkeur uit voor de pup die ik in gedachten had, één kind had een voorkeur voor de pup die ik voor ze in gedachten had (dat had ik ook wel tamelijk actief gemanaged), één stel had geen voorkeur maar had ik al wel vooraf laten doorschemeren welke voor hen zou zijn en daar kreeg ik gisteravond per ommegaande een compilatiefilmpje van de leukste foto's die ik de afgelopen weken gemaakt had met een muziekje er onder, en met de tekst 'puppy *naam* van 0-7 weken' O+ En een ander stel wisten het natuurlijk al want die kregen het enige reutje. Van de overige twee stellen was er eentje die ik niet zo heel goed in kon schatten; ik denk dat het hondje voor hen een goede keus is en ze gaven aan er blij mee te zijn, maar weet niet of ze ook echt een voorkeur voor de een of ander hadden. Het andere stel had in het begin een beetje een voorkeur voor een van de andere pups, maar is wel redelijk bijgedraaid heb ik het idee en gaf ook aan blij te zijn met de keuze. Zij hebben een beetje een 'rugzakje' mbt hun vorige hond, dus zijn wat onzeker nog of alles deze keer wel goed zal gaan. Het blijft best een uitdaging allemaal :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_192849440
Foto's van de puppytest

Zwart




Blauw







Geel











Rood









Roze









Wit





En nog een paar foto's van gistermiddag:















Schaapjes kijken (Hazel het Drents Heideschaap -die met de horens- laat de puppy's ondertussen even weten dat ze vooral niet te dichtbij moeten komen)









"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:13:06 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192849875

Doe mij die linkse dan maar : mooi breed snuitje en grote oren. Ik zie dat graag. O+

Mijn eigen hond had als pup hele grote voeten, dus ik dacht dat word een flinke reu. Welnee zei de fokker dat is niet zo hoor, is maar een klein reutje. Ik geloofde er niks van, dikke poten en grote voeten dat betekend toch dat t een flinkerd gaat worden ?
Fokker had dus gelijk, hij heeft nog steeds hele grote voeten maar is een klein kereltje geworden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:36:13 #159
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192851013
O+ ik ga ze missen hoor.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_192851191
Ik denk dat ik mijn droombaan heb gevonden. Puppy tester trainer.. welke LOI cursus heb ik daar voor nodig O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192851339
O+ . Aftellen is begonnen :'( .

Wanneer hoop je op een volgend nestje O-) ?
pi_192853094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat ik mijn droombaan heb gevonden. Puppy tester trainer.. welke LOI cursus heb ik daar voor nodig O+
_O-

Wat ontzettend leuk weer om te zien. Ik ga ze ook missen, het heeft me oprecht goed gedaan deze corona periode.

Het geinige is dat mijn zoon (inmiddels volwassen) ook steeds mee kijkt en gisteren ineens zei, 'een paar jaar geleden volgden we dit ook, was dat van dezelfde mensen?' (ja dus!).
pi_192863145
Die puppycam is echt geweldig! Lieve stoeiende puppy's! beter dan wat er op televisie te zien is tegenwoordig ;-)

O+ O+ O+
  woensdag 29 april 2020 @ 19:58:10 #164
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192863389
Ze zijn wel wat druk nu. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192863780
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ze zijn wel wat druk nu. :P
Nou inderdaad _O-
pi_192865223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:13 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Doe mij die linkse dan maar : mooi breed snuitje en grote oren. Ik zie dat graag. O+

Mijn eigen hond had als pup hele grote voeten, dus ik dacht dat word een flinke reu. Welnee zei de fokker dat is niet zo hoor, is maar een klein reutje. Ik geloofde er niks van, dikke poten en grote voeten dat betekend toch dat t een flinkerd gaat worden ?
Fokker had dus gelijk, hij heeft nog steeds hele grote voeten maar is een klein kereltje geworden. :D
Die linkse is Blauw, het enige reutje. Hij is nu al wel een forse kerel en gaat denk ik ook wel redelijk aan de maat worden. Rechts is Roze, het kleinste meisje :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
O+ ik ga ze missen hoor.
Ja, ik ook... :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat ik mijn droombaan heb gevonden. Puppy tester trainer.. welke LOI cursus heb ik daar voor nodig O+
Haha, ik geloof niet dat onze trainer er een cursus voor heeft gedaan. Maar als je wilt kun je deze proberen ;) https://www.dogvision.nl/modulen/gedragstesten-voor-honden/

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:57 schreef Tegan het volgende:
O+ . Aftellen is begonnen :'( .

Wanneer hoop je op een volgend nestje O-) ?
Ja, dat is nu echt wel begonnen. Ik heb het 'voorbereiding voor vertrek' bericht geplaatst in de facebook groep, met alle dingen die de mensen in huis moeten hebben, hoe ze hun huis puppy-proof moeten maken en wat ze mee moeten nemen als ze de pup komen ophalen.

Een volgend nestje zal nog even duren, maar hopelijk niet zó lang... We willen Lily laten dekken zodra ze loops is, en hopelijk wordt ze deze keer dan wel drachtig. Als dat allemaal lukt zou ze rond november ongeveer pups kunnen krijgen; mits alles goed gaat natuurlijk. Blijft wel erg spannend natuurlijk, extra spannend omdat ze de laatste keer leeg bleef.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:36 schreef Granqvist het volgende:

[..]

_O-

Wat ontzettend leuk weer om te zien. Ik ga ze ook missen, het heeft me oprecht goed gedaan deze corona periode.

Het geinige is dat mijn zoon (inmiddels volwassen) ook steeds mee kijkt en gisteren ineens zei, 'een paar jaar geleden volgden we dit ook, was dat van dezelfde mensen?' (ja dus!).
Ah wat leuk! Inmiddels bestaat deze reeks ook al weer 5 jaar, best een tijdje al weer :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:46 schreef Lingue het volgende:
Die puppycam is echt geweldig! Lieve stoeiende puppy's! beter dan wat er op televisie te zien is tegenwoordig ;-)

O+ O+ O+
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ze zijn wel wat druk nu. :P
Ja ze waren flink aan het keten en elkaar aan het slopen daarnet :') De monstertjes breken de tent bij vlagen bijna af, ze worden steeds groter en sterker, en ook drukker. Het zal straks wel heel erg wennen zijn als ze langzaam allemaal verhuizen...

Vandaag hadden we weer een uitje, we zijn naar de lokale dierenwinkel gegaan. De winkelhond was een husky, die kenden de smurfjes nog niet. Maar helaas voor hen had de husky ook maar weinig zin om ze te leren kennen. Het bleef dus bij van een afstandje kijken. De konijntjes in de winkel waren ook wel heel interessant, en we hebben toen we er toch waren een lang stuk gedroogde kophuid gekocht. Dat viel ook in de smaak, dat is die 'stok' in de puppyren waar ze de hele avond al mee aan het slepen en kauwen zijn.

(slechte) foto's van vanmiddag: (het bleek nogal een uitdaging om met twee pups te lopen en tegelijk de telefoon goed te houden en dan ook nog een semi-scherpe foto te maken :') )

























"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 29 april 2020 @ 22:54:08 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192866562
Oei, een wolf, denken de hondjes. :D
Laatste foto
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 april 2020 @ 22:58:33 #168
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192866657
O+ puppy Roze O+ doet me aan mezelf denken. Ik was ook altijd de kleinste.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pinnenmutske op 29-04-2020 23:05:45 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 29 april 2020 @ 23:03:19 #169
1762 YPPY
Yppiaans
pi_192866745
Wat een leuk topic om te volgen! Hopelijk komt het volgende nestje snel. ❤
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 april 2020 @ 16:04:55 #170
386633 Adnap
I love Life !
pi_192875681
Is er een kans dat Lily weer leeg blijft ? Of is het puur toeval ?

the best tv this week : spelende pups :D
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:10:58 #171
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192894103
Daarnet deed een bruine pup braaf een plasje op de bak. Wat heb je ze al fijn zindelijk ! ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:01:05 #172
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192894886
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_192900626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:04 schreef Adnap het volgende:
Is er een kans dat Lily weer leeg blijft ? Of is het puur toeval ?

the best tv this week : spelende pups :D
Ja die kans is er altijd, of de kans nu groter/kleiner of gelijk is aan de vorige keer weten we niet. Voor de zekerheid laat de reu als het goed is nog een spermaonderzoek doen voordat Lily loops is, als we dan weten dat hij met scherp schiet zitten we goed. Waardoor ze de vorige keer leeg bleef is sowieso de vraag natuurlijk. Maar tot nu toe bleven alle drie de dames na hun eerste dekking leeg, en zowel Nori als Cookie werden de tweede keer wel drachtig. Dus hopelijk is dat bij Lily ook zo :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:10 schreef deedeetee het volgende:
Daarnet deed een bruine pup braaf een plasje op de bak. Wat heb je ze al fijn zindelijk ! ^O^
Ja dat doen ze echt goed he :) En de laatste weken hebben we er eigenlijk bijna geen aandacht meer aan besteed, ook omdat ze heel veel buiten waren overdag. Maar dat ze behoorlijk zindelijk zijn is echt héél prettig. Zo af en toe gaat er wel een hoopje naast de bak (vaak gaan ze dan wel op de bak maar hangen ze met hun kont over de rand :') ), en soms valt er per ongeluk 's nachts nog ergens een plasje op een kleedje, maar voor een heel nest pups houden ze alles toch best aardig schoon. En geen vieze oude kranten in mijn huis! :)

Vandaag was het alweer de laatste dag dat we ze allemaal bij elkaar hadden. Wat gaat het dan toch ook eigenlijk weer snel... We hebben het naderende afscheid 'gevierd' door de meute mee te nemen naar het bos. Dat kon nog net tussen alle buien door, we bleven er zelfs nog droog bij!





























































































Poging tot het maken van een foto van iedereen samen... ehh ja, dat lukt dus niet :')















Vanavond ben ik druk geweest met het schrijven van de persoonlijke brieven voor de baasjes van Wit en Rood, alle puppypakketten zijn helemaal ingepakt, de handleidingen zijn uitgeprint en ingebonden, alle mappen zijn klaar met informatie, de taart voor morgenochtend bij de koffie staat in de koelkast... We zijn er wat dat betreft helemaal klaar voor.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:18:31 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192901177
Oh mèn, wat een heerlijkheid toch! O+

Boh, en dan komt het afscheid er al aan... -O-
***
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:39:31 #175
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192901367
Aaaaawwww O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')