Walgelijke praktijken.quote:Op zondag 26 april 2020 18:53 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Kost wat, maar dan krijg je ook watHet is wel best veel, objectief gezien/vergeleken met gemiddeld ook wel. Maar ik vind het ook leuk om mensen wat extra's te geven, en de pupprijs is zo hoog dat ik vind dat dit wel kan.
Ik weet trouwens niet eens hoe de 'Corona-prijzen' momenteel zijn, maar echt IEDEREEN wil een pup nu, dus de prijzen kunnen maar zo nog verder omhoog zijn gegaan... We worden echt dood gegooid met mensen die een pup zoeken, en er worden op marktpl. enzo ook gewoon broodfokpups aangeboden voor bijna 1100 euro :| en dat is dus zonder stamboom, zonder gezondheidsonderzoeken van de ouders, en illegaal veel te jong geïmporteerd uit een fokschuur in oost europaEn voor dat geld krijg je geen puppypakket, hooguit gratis parvo of kennelhoest
Ik vrees met grote vrezen dat als 'straks' alles weer voorbij is, dat er dan héél veel honden gedumpt gaan worden door dat soort mensen, die in een impuls een hond gekocht hebben in deze situatiequote:Op maandag 27 april 2020 07:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Walgelijke praktijken.![]()
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een vuilnisbak hond gekocht. Die heeft ook wat lastige dingen. Obsessie voor lichtjes, angstaanvallen maar wel heel lief. Maar rustig wandelen kan ze er niet mee want het beestje is echt benauwd.
Ze had dus een pleidooi geschreven op Facebook voor mensen die inderdaad nu een hond overwegen vanwege Corona om lekker mee te kunnen wandelen en als maatje etc.
Daar schrijft ze ook bij dat je lang en goed over zoiets moet nadenken en niet te makkelijk ‘even’ een hond te kopen omdat ze zelf ook een zorgenhondje heeft.
Blijkbaar komt dat dus vaker voor.
Ja, er zijn echt véél mensen op zoek. Iedereen moet z'n vakantiegeld kwijt denk ik...quote:Op maandag 27 april 2020 07:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Walgelijke praktijken.![]()
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een vuilnisbak hond gekocht. Die heeft ook wat lastige dingen. Obsessie voor lichtjes waarbij ze met zonnige dagen nogal eens met de gordijnen dicht zit, angstaanvallen heeft maar wel heel lief is.
Maar rustig wandelen kan ze er niet mee want het beestje is echt benauwd voor van alles.
Ze had dus een pleidooi geschreven op Facebook voor mensen die inderdaad nu een hond overwegen vanwege Corona om lekker mee te kunnen wandelen en als maatje etc.
Daar schrijft ze ook bij dat je lang en goed over zoiets moet nadenken en niet te makkelijk ‘even’ een hond te kopen omdat ze zelf ook een zorgenhondje heeft.
Blijkbaar komt dat dus vaker voor.
Ja dat komt dus echt veel voor momenteel... Ik krijg nu al mailtjes waarin in het onderwerp staat 'geen Corona impulspuppy' enzoquote:Op maandag 27 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen dat als 'straks' alles weer voorbij is, dat er dan héél veel honden gedumpt gaan worden door dat soort mensen, die in een impuls een hond gekocht hebben in deze situatie![]()
Omdat ze er dan achterkomen dat het goed opvoeden van een hond veel tijd kost en het hebben van een hond consequenties heeft.
Terwijl een hoop mensen die wél bewust bezig waren met de aanschaf van een hond deze lente/zomer nu achter het net vissen, omdat vrijwel alle nestjes en wachtlijsten al vol zitten door mensen die en overhaaste beslissing hebben genomen.
Nou, dat hebben we gisteren gedaan dusquote:Op dinsdag 28 april 2020 10:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hebben jullie nog leuke activiteiten op de planning staan deze week miss_Isis?
En gaan jullie weer zo’n “persoonlijkheidstest” bij de pups laten doen dit keer? Of heb je er vertrouwen in dat je het dit keer zelf goed in kan schatten? Heb je al een idee welke pup bij welke familie terecht gaat komen? En wanneer laat je het hun weten?
Zoveel vragen opeens
Ja, sommigen hebben een voorkeur, maar ik probeer dat wel enigszins te managen zeg maar. Mijn hoop is altijd dat ze een voorkeur ontwikkelen voor de pup die ik voor ze in gedachten hebquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:44 schreef Lingue het volgende:
Hebben de toekomstige baasjes een voorkeur voor welke puppy? En past dat dan bij wat jullie zien?
quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat ik mijn droombaan heb gevonden. Puppy tester trainer.. welke LOI cursus heb ik daar voor nodig
Die linkse is Blauw, het enige reutje. Hij is nu al wel een forse kerel en gaat denk ik ook wel redelijk aan de maat worden. Rechts is Roze, het kleinste meisjequote:Op dinsdag 28 april 2020 21:13 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Doe mij die linkse dan maar : mooi breed snuitje en grote oren. Ik zie dat graag.![]()
Mijn eigen hond had als pup hele grote voeten, dus ik dacht dat word een flinke reu. Welnee zei de fokker dat is niet zo hoor, is maar een klein reutje. Ik geloofde er niks van, dikke poten en grote voeten dat betekend toch dat t een flinkerd gaat worden ?
Fokker had dus gelijk, hij heeft nog steeds hele grote voeten maar is een klein kereltje geworden.
Ja, ik ook...quote:
Haha, ik geloof niet dat onze trainer er een cursus voor heeft gedaan. Maar als je wilt kun je deze proberenquote:Op dinsdag 28 april 2020 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat ik mijn droombaan heb gevonden. Puppy tester trainer.. welke LOI cursus heb ik daar voor nodig
Ja, dat is nu echt wel begonnen. Ik heb het 'voorbereiding voor vertrek' bericht geplaatst in de facebook groep, met alle dingen die de mensen in huis moeten hebben, hoe ze hun huis puppy-proof moeten maken en wat ze mee moeten nemen als ze de pup komen ophalen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 22:57 schreef Tegan het volgende:
. Aftellen is begonnen
.
Wanneer hoop je op een volgend nestje?
Ah wat leuk! Inmiddels bestaat deze reeks ook al weer 5 jaar, best een tijdje al weerquote:Op woensdag 29 april 2020 07:36 schreef Granqvist het volgende:
[..]![]()
Wat ontzettend leuk weer om te zien. Ik ga ze ook missen, het heeft me oprecht goed gedaan deze corona periode.
Het geinige is dat mijn zoon (inmiddels volwassen) ook steeds mee kijkt en gisteren ineens zei, 'een paar jaar geleden volgden we dit ook, was dat van dezelfde mensen?' (ja dus!).
quote:Op woensdag 29 april 2020 19:46 schreef Lingue het volgende:
Die puppycam is echt geweldig! Lieve stoeiende puppy's! beter dan wat er op televisie te zien is tegenwoordig ;-)
![]()
![]()
Ja ze waren flink aan het keten en elkaar aan het slopen daarnetquote:
Ja die kans is er altijd, of de kans nu groter/kleiner of gelijk is aan de vorige keer weten we niet. Voor de zekerheid laat de reu als het goed is nog een spermaonderzoek doen voordat Lily loops is, als we dan weten dat hij met scherp schiet zitten we goed. Waardoor ze de vorige keer leeg bleef is sowieso de vraag natuurlijk. Maar tot nu toe bleven alle drie de dames na hun eerste dekking leeg, en zowel Nori als Cookie werden de tweede keer wel drachtig. Dus hopelijk is dat bij Lily ook zoquote:Op donderdag 30 april 2020 16:04 schreef Adnap het volgende:
Is er een kans dat Lily weer leeg blijft ? Of is het puur toeval ?
the best tv this week : spelende pups
Ja dat doen ze echt goed hequote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:10 schreef deedeetee het volgende:
Daarnet deed een bruine pup braaf een plasje op de bak. Wat heb je ze al fijn zindelijk !
Dit, helemaalquote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:01 schreef Lingue het volgende:
En toen mochten ze het nest verlaten![]()
Wat een lieve, mooie, schattige, leuke pups weer!![]()
![]()
Je hebt weer mooi werk verricht @:Miss_Isis! En geweldig dat we weer zo mee mochten genietenDankjewel!
Het heeft de lockdown leuker gemaakt.
Succes met het afscheid dit weekend, dat zal ook niet makkelijk zijn. Maar ze komen goed terecht bij zorgvuldig gekozen baasjes.![]()
Dag lieve puppy’s![]()
![]()
![]()
Mooi gezegd!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:01 schreef Lingue het volgende:
![]()
Je hebt weer mooi werk verricht @:Miss_Isis! En geweldig dat we weer zo mee mochten genietenDankjewel!
Succes met het afscheid dit weekend, dat zal ook niet makkelijk zijn. Maar ze komen goed terecht bij zorgvuldig gekozen baasjes.![]()
Dag lieve puppy’s![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:01 schreef Lingue het volgende:
![]()
Dag lieve puppy’s![]()
![]()
![]()
Jazeker hoor ik dat! Dat is ook wel een beetje een harde eis hoorquote:Op zaterdag 2 mei 2020 21:58 schreef Granqvist het volgende:
Hoor je dan nog van de nieuwe baasjes hoe het gaat? Moesten ze ver reizen?
Nog een keer, gewoon omdat het kan ...quote:Op zaterdag 2 mei 2020 22:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jazeker hoor ik dat! Dat is ook wel een beetje een harde eis hoorIk verwacht niet van iedereen dat ze net als ik dagelijks updaten, maar ik wil toch zeker de eerste tijd regelmatig even horen hoe het gaat. Ik krijg van het vorige nest (nu ruim anderhalf jaar oud) ook nog met enige regelmaat een foto of berichtje, en zelfs de pups van (bijna) 3 en 5 jaar geleden zie ik op Facebook nog af en toe voorbij komen, en van de meeste van die mensen weet ik dat ze ook hebben meegekeken naar de pupycam
![]()
En de eerste foto's van de vandaag verhuisde pupjes heb ik gelukkig ook al binnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van Rood heb ik alleen foto's op whatsapp, maar daar gaat het ook goed mee gelukkig van wat ik hoor. Ze woont in een gezin met een kind, dus dat zal ze wel gezellig vinden verwacht ik![]()
Bonusfoto voor de oudgedienden, een recente foto van de puppy Wit uit ons allereerste nest, een broer van Cookie dus een oom van deze pupjes:
[ afbeelding ]
Zijn baasje reageerde op mijn bericht over het verhuizen van de huidige puppy Wit met deze foto
Oh, en ver reizen hoefden ze niet echt. Allemaal ongeveer een uurtje, behalve puppy Geel, die komt op een half uurtje afstand ongeveer te wonen. Alleen wel allemaal zo ongeveer een verschillende kant op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |