abonnement Unibet Coolblue
pi_192357812
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:20 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dit is andere data dan die ik heb, waar heb jij dit vandaan?
ik heb het hier vandaan: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Hmm zie het. Ik kijk voornamelijk hier:
pi_192357826
quote:
dit is wel heel basis....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192357851
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:18 schreef Eix het volgende:

[..]

Is het laatste beleidsinzicht daar 'wat niet weet wat niet deert' en 'in het land der blinden is eenoog koning'? Juist transparantie en vrije beschikbaarheid van informatie lijkt me juist in deze tijd van belang.
Dus in het dagelijkse overzicht van het RIVM zitten de Limburgse doden er niet bij?
Of krijgt het RIVM die cijfers wel?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192357863
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:22 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik sprak een tandarts vandaag, die vertelde dat zijn oude huisbaas in Zwitserland aan Corona overleden was maar dat er 'doodleuk' iets anders ( hij meende nierfalen) als oorzaak van overlijden was opgegeven. Volgens hem om het geregistreerde aantal COVID-19 doden laag te houden.

Ook zag hij het nog niet gebeuren dat wij voor juni weer voor onze reguliere dingetjes bij hem terechtkunnen, eerder later.
Eventjes devils advocate. Hoe weet hij dat die man aan corona is overleden? Het zou echt nierfalen kunnen zijn toch?

Wat niet wegneemt dat veel landen zeker sjoemelen met cijfers om de rust te bewaren, of omdat ze het allemaal niet kunnen bijhouden en niet iedereen post-mortem kunnen testen.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:25:44 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192357865
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik hoop dat als morgen de maatregelen verlengd worden dat er weer een groep het serieuzer gaat nemen. IJdel waarschijnlijk, maar toch.
Ik ben benieuwd.. ik ben ook serieus benieuwd of er nog dingen bij gaan komen en/of gewijzigd gaan worden..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192357870
Wel schandalig als coronadoden in de doofpot worden gestopt om mooi weer te spelen.
De reden interesseert me niet. Hoop dat de media erop duikt als het echt zo is want me moeten gewoon de waarheid weten.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:28:54 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192357912
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kunt gewoon een fikse buffer aanhouden, het hoeft geen dead stock te zijn natuulijk..
Dan nog kost (een doorlopende) voorraad aanhouden simpelweg flink geld.

Niet voor niets heeft de JIT opgang van op tijd en voldoende wanneer TikTak nodig, zoveel besparing opgeleverd. Ook thuis.... een voorraadkast voor gemiddeld 4 weken, kost snel ¤400-600 per gezin.

Natuurlijk heeft "normaal" voorraad aanhouden ook andere doelen die ik qua pandemie cq. een specifiek eventualiteit niet goed kan duiden. Daarnaast heb je voorraad die niet gebruikt wordt tenzij zich die specifieke eventualiteit voordoet waartegen je je wilt wapenen..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192357917
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zeker positief, maar ik snap niet hoe het alsnog zoveel kan zijn. Die mensen zitten toch al 3 weken thuis?
Wie milde symptomen heeft wordt niet opgenomen. En thuis is het is moeilijk om je te isoleren van de rest van het gezin, dus daar krijg je nog steeds nieuwe besmettingen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192357932
quote:
12s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan nog kost (een doorlopende) voorraad aanhouden simpelweg flink geld.

Niet voor niets heeft de JIT opgang van op tijd en voldoende wanneer TikTak nodig, zoveel besparing opgeleverd. Ook thuis.... een voorraadkast voor gemiddeld 4 weken, kost snel ¤400-600 per gezin.

Natuurlijk heeft "normaal" voorraad aanhouden ook andere doelen die ik qua pandemie cq. een specifiek eventualiteit niet goed kan duiden. Daarnaast heb je voorraad die niet gebruikt wordt tenzij zich die specifieke eventualiteit voordoet waartegen je je wilt wapenen..
Als gezin zijnde tellen vaak de volgende dingen ook niet mee
-arbeidskosten
-opslagkosten
-energiekosten voor die opslagruimte
-onderhoud opslag
-etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192357978
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie milde symptomen heeft wordt niet opgenomen. En thuis is het is moeilijk om je te isoleren van de rest van het gezin, dus daar krijg je nog steeds nieuwe besmettingen...
Inderdaad.

quote:
Italy Home Quarantine Repeats Mistake Made in China, Doctors Say
Italy needs to shift to mass quarantining of coronavirus patients with mild symptoms instead of letting them isolate at home, according to a group of Chinese experts who traveled to the European nation to advise officials there.

Doctors in Wuhan made the same error early on in the outbreak, said Liang Zong’An, head of the respiratory department at the West China Hospital at Sichuan University. While seriously ill patients were admitted to hospitals, doctors at the time recommended that those with mild symptoms isolate themselves at home, in part to reduce the strain on Wuhan’s overburdened health care system.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192357993
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wel schandalig als coronadoden in de doofpot worden gestopt om mooi weer te spelen.
De reden interesseert me niet. Hoop dat de media erop duikt als het echt zo is want me moeten gewoon de waarheid weten.
Die weten we. Mensen gaan dood aan ouderdom en obesitas. Corona is één van de talloze virusjes die altijd al ronddwarrelen en die er voor zorgen dat de patienten een maandje eerder heengaan.
Complete waanzin om hierdoor de hele economie plat te leggen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:34:56 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192357999
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

5 euro per maand volgens mij.. voor elke ingeschreven patiënt.. tikt aardig aan als je er 5k in je rolodexje hebt zitten.. je hoeft ze niet te behandelen, is gewoon een geldstroompje jouw kant op..
Dat is ook weer waar.... ik leef nog in de dorpsartsgedachte dat die het druk had met hooguit duizend waarvan honderd z'n tijd verbeuzelden.

Het aantal patiënten per huisarts is nu iets van 2100 bron, wat zij ook moeten opvangen met nog meer ondersteunend personeel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 30 maart 2020 @ 18:39:47 #263
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192358056
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
virusje
:N
  maandag 30 maart 2020 @ 18:40:47 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192358069
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is een gemiddeld besef wat mensen op zichzelf betrekken. Deels naïviteit maar ook (die hou ik er in) Cognitieve Dissonantie omdat de realiteit te angstaanjagend is.

Veel (hier) kijken op de grote wereldschaal met een redelijke nuance en anderen zien alleen hun in denken beperkende realiteit. Het is tamelijk zot dat je mensen moet aanspreken en vervolgens ruzie krijgt omdat ze betrapt in hun zak gescheten zijn. Of je monddood maken door te zeggen dat zij dat wel voor zichzelf uitmaken.

De wil is er vast wel maar zal snel gaan wegebben... zo ook, wat ik zie en verneem, dat veel ouders er wel klaar mee zijn om hun kroost nog wat op te leggen. Ook dat mensen na een paar weken, kost-wat-het-kost, zullen verlangen naar hun geliefden. Kan het niet onderbouwen maar ik zie meer mensen een loopje nemen met de bedoeling door de maatregelen letterlijk te nemen.
(Zoals niet meer dan 3 personen dus..... wij zijn met ons tweeën, dus kunnen wij 6 personen ontvangen die ook weer anderen mogen uitnodigen... of wij hebben een groot huis dus..... etc.etc.).
True, iedereen die de regels negeert heeft zo zijn eigen verhaaltje waarin hij/zij het voor zichzelf billijkt waarom het wel zou kunnen. We doen het allemaal, ik ook, ik rijd ook vet te hard als ik in de nacht tussen 4 en 5 150 km naar mijn werk rijd, ik ben immers zo goed als alleen op de weg op dat moment.. alleen als er dan iets mis gaat, heb ik voornamelijk mezelf ermee, misschien een hulpverlener, maar that's it. In dit geval naai je alles en iedereen; je directe omgeving, de mensen die je in je huis haalt (die zijn blijkbaar ook niet heel briljant), en indirect het hele land en dat verschil zien mensen niet.. het potentiële effect van je handelen is gewoon veel groter.

Ik zou ook best bij iemand op de koffie kunnen gaan, alleen hij en ik, of zij en ik, whatever, want we zitten toch 2 meter uit elkaar? Als mijn gastheer besmet is, is het lekkere bakkie koffie wat hij me overhandigt gewoon de overdrager, als IK besmettelijk ben, idem dito, en morgen doe ik hetzelfde bij een ander, of komt er een ander bij hem over de vloer.. en zo blijft het overal maar doorsluipen.. ik doe het gewoon niet, alleen als het hoogst noodzakelijk is, of onvermijdelijk.. en die gevallen zijn echt op heel weinig vingers te tellen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 maart 2020 @ 18:42:55 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192358109
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als gezin zijnde tellen vaak de volgende dingen ook niet mee
-arbeidskosten
-opslagkosten
-energiekosten voor die opslagruimte
-onderhoud opslag
-etc.
Je bedoelde dat "particulieren" dat niet (willen) zien als kosten.
Tja net als dat afschrijvingen zoals die van bv de auto niet worden gerekend tot mobiliteitskosten....
Ik ben ws te veel ondernemer omdat wel te zien als kosten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192358141
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

True, iedereen die de regels negeert heeft zo zijn eigen verhaaltje waarin hij/zij het voor zichzelf billijkt waarom het wel zou kunnen. We doen het allemaal, ik ook, ik rijd ook vet te hard als ik in de nacht tussen 4 en 5 150 km naar mijn werk rijd, ik ben immers zo goed als alleen op de weg op dat moment.. alleen als er dan iets mis gaat, heb ik voornamelijk mezelf ermee, misschien een hulpverlener, maar that's it. In dit geval naai je alles en iedereen; je directe omgeving, de mensen die je in je huis haalt (die zijn blijkbaar ook niet heel briljant), en indirect het hele land en dat verschil zien mensen niet.. het potentiële effect van je handelen is gewoon veel groter.

Ik zou ook best bij iemand op de koffie kunnen gaan, alleen hij en ik, of zij en ik, whatever, want we zitten toch 2 meter uit elkaar? Als mijn gastheer besmet is, is het lekkere bakkie koffie wat hij me overhandigt gewoon de overdrager, als IK besmettelijk ben, idem dito, en morgen doe ik hetzelfde bij een ander, of komt er een ander bij hem over de vloer.. en zo blijft het overal maar doorsluipen.. ik doe het gewoon niet, alleen als het hoogst noodzakelijk is, of onvermijdelijk.. en die gevallen zijn echt op heel weinig vingers te tellen.
Ik sta er hetzelfde in, vriend/buurman hier in de straat heeft afgelopen weekend toch kleinschalig zijn verjaardag gevierd, maar ik heb vriendelijk bedankt met dezelfde argumenten als jij nu zegt. Ik overdrijf volgens hem (en de paar personen die langskwamen)

Ik heb het losgelaten trouwens teveel personen die het nog steeds afdoen als een griepje.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192358191
Italië lijkt de goede kant op te gaan.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:48:14 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192358200
Vandaag naar de watervallen gelopen hier in de stad met de honden. Normaliter kom je er doordeweeks misschien twee keer mensen tegen. Vandaag misschien wel 20 keer :r

Vandaag 13 nieuwe besmettingen in het land. Dat is een stijging van 4% ten opzichte van gisteren. Toch is het ze niet genoeg, maatregelen wéér verzwaard. Iedereen die zich buiten óf op een publieke plaats binnen bevindt is vanaf vanavond 00:00 verplicht om een mondmasker te dragen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192358219
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

True, iedereen die de regels negeert heeft zo zijn eigen verhaaltje waarin hij/zij het voor zichzelf billijkt waarom het wel zou kunnen. We doen het allemaal, ik ook, ik rijd ook vet te hard als ik in de nacht tussen 4 en 5 150 km naar mijn werk rijd, ik ben immers zo goed als alleen op de weg op dat moment.. alleen als er dan iets mis gaat, heb ik voornamelijk mezelf ermee, misschien een hulpverlener, maar that's it. In dit geval naai je alles en iedereen; je directe omgeving, de mensen die je in je huis haalt (die zijn blijkbaar ook niet heel briljant), en indirect het hele land en dat verschil zien mensen niet.. het potentiële effect van je handelen is gewoon veel groter.

Ik zou ook best bij iemand op de koffie kunnen gaan, alleen hij en ik, of zij en ik, whatever, want we zitten toch 2 meter uit elkaar? Als mijn gastheer besmet is, is het lekkere bakkie koffie wat hij me overhandigt gewoon de overdrager, als IK besmettelijk ben, idem dito, en morgen doe ik hetzelfde bij een ander, of komt er een ander bij hem over de vloer.. en zo blijft het overal maar doorsluipen.. ik doe het gewoon niet, alleen als het hoogst noodzakelijk is, of onvermijdelijk.. en die gevallen zijn echt op heel weinig vingers te tellen.
Tja wat dat betreft zijn werkplekken als waar ik werk wel aardige proeftuinen. Ik hoop dat we niet volgende maand allemaal thuiszitten. Nemen wel alle maatregelen in acht, maar ook maar sinds een week dat iedereen het ook gedisciplineerd doet.

En een ongelukje zit in een klein hoekje. 1 keer na de koffieautomaat aangeraakt te hebben je handen niet wassen en je kunt de bietenbrug opgaan.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:50:45 #270
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192358234
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:48 schreef Pumpalov het volgende:
Vandaag naar de watervallen gelopen hier in de stad met de honden. Normaliter kom je er doordeweeks misschien twee keer mensen tegen. Vandaag misschien wel 20 keer :r

Vandaag 13 nieuwe besmettingen in het land. Dat is een stijging van 4% ten opzichte van gisteren. Toch is het ze niet genoeg, maatregelen wéér verzwaard. Iedereen die zich buiten óf op een publieke plaats binnen bevindt is vanaf vanavond 00:00 verplicht om een mondmasker te dragen.
Dus die hebben ze nog meer dan genoeg daar? (8>
  maandag 30 maart 2020 @ 18:53:20 #271
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192358272
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:50 schreef Machielovic het volgende:

[..]

Dus die hebben ze nog meer dan genoeg daar? (8>
Waarschijnlijk derderangs kapjes die toch niet helpen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 30 maart 2020 @ 18:54:39 #272
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192358293
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die weten we. Mensen gaan dood aan ouderdom en obesitas. Corona is één van de talloze virusjes die altijd al ronddwarrelen en die er voor zorgen dat de patienten een maandje eerder heengaan.
Complete waanzin om hierdoor de hele economie plat te leggen.
Mensen sterven gewoon een maandje eerder?
Hoe krijg je het voor elkaar..zoveel onzinnigheid in 4 zinnen
pi_192358306
quote:
Intensive care Albert Schweitzer ziekenhuis bijna vol
De intensive care van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is bijna vol. ,,Als de instroom verder toeneemt, moeten we een beroep doen op landelijke spreiding.’’

Het ziekenhuis heeft dankzij een laatste uitbreidingslag afgelopen weekend nu 24 bedden op de speciale corona-IC beschikbaar. De verwachting is dat binnen een dag twintig van die bedden bezet zullen zijn. ,,Tegelijk wil je het liefst altijd twee bedden vrijhouden’’, zegt woordvoerder Frank van den Elsen. ,,Anders kan je zelfs vanuit je eigen kliniek geen patiënt meer opnemen.’’
In dordt dus 2 plekken voor reguliere ic patiënten en 2 voor Corona beschikbaar
Vorige week hadden ze hier maximaal 12 IC plekken waarvan er 11 gevuld waren
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192358333
https://www.worldlifeexpe(...)rculosis/by-country/

Veel tuberculose in Afrikaanse landen.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:58:20 #275
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192358355
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:55 schreef Fukushima het volgende:

[..]

In dordt dus 2 plekken voor reguliere ic patiënten en 2 voor Corona beschikbaar
Vorige week hadden ze hier maximaal 12 IC plekken waarvan er 11 gevuld waren
In capaciteit dus verdubbeld in korte tijd.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')