abonnement Unibet Coolblue
pi_192353668
Oud-baas DNB Wellink: Nederland staak verzet in EU.


quote:
‘Alles met dat coronavirus moet je samen oplossen. We moeten coronabonds uit gaan geven.’ Nout Wellink, de oud-baas van De Nederlandsche Bank maakt zich grote zorgen over de toekomst van Europa. Direct of indirect moeten Centrale Banken een grote rol gaan spelen. Bij de vorige crisis liepen de schuldquota op tot 25 procent. Dat zal nu nog verder oplopen.’

Wellink: Tijd voor Eurobonds
Wellink vindt dat minister van Financien Hoekstra en premier Rutte veel te streng zijn voor de landen die het nu zwaar hebben in de EU. De schulden die Europese landen hebben moeten we samen gaan dragen in de EU ‘We dragen een gezamelijke verantwoordelijkheid. De nieuwe crisis begint als deze crisis voorbij is. Zwakke landen, zoals Italie, Spanje, Portugal en Griekenland kunnen hun schuld niet aflossen en de volgende crisis begint.

Schuld EU samen dragen
'Laten we die schuld als een gezamenlijke verantwoordelijkheid beschouwen. Wij zijn geen rijk land in het noorden meer als het zuiden omvalt. Het wordt tijd voor ongebruikelijke stappen.Natuurlijk hadden ze beter moeten oppassen maar het is nu écht tijd voor onderlinge solidariteit. Ik wil niemand de schuld ergens van geven maar zoiets moet nu gebeuren.’

Lacherig over China
‘Mijn beroep op Nederlandse overheid; geef elkaar vertrouwen en neem elkaar serieus’ Nout Wellink komt regelmatig in China. Chinezen hebben vanaf 23 januari allerlei ziekenhuismateriaal aangekocht over de hele wereld. Onderschat niet wat daar gebeurd is wat die Chinezen doen. Bijna militair is er bij de bank waar ik werk een systeem opgezet. Als mensen van huis gaan worden mensen getemperatuurd, de bank binnen komt en weggaat. Over hoe er gewerkt moest worden, over communicatie, zodat iedereen wist wat er gebeurde. Hoe is het mogelijk dat we dat in Nederland niet in de gaten hebben.
Bron: NPO Radio1 (1op1) (Ook voor het luisterfragment.)
=====================================================
Ik denk dat er toch een zak met geld van Noord naar Zuid gaat! :Y

Ook in De Telegraaf: Wellink: Italië helpen, of gevaar dat EU uiteenvalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 30-03-2020 13:56:29 ]
pi_192353714
Opzouten.
pi_192353739
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:50 schreef Bocaj het volgende:
Lacherig over China
‘Mijn beroep op Nederlandse overheid; geef elkaar vertrouwen en neem elkaar serieus’ Nout Wellink komt regelmatig in China. Chinezen hebben vanaf 23 januari allerlei ziekenhuismateriaal aangekocht over de hele wereld. Onderschat niet wat daar gebeurd is wat die Chinezen doen. Bijna militair is er bij de bank waar ik werk een systeem opgezet. Als mensen van huis gaan worden mensen getemperatuurd, de bank binnen komt en weggaat. Over hoe er gewerkt moest worden, over communicatie, zodat iedereen wist wat er gebeurde. Hoe is het mogelijk dat we dat in Nederland niet in de gaten hebben.
Hoe zou dat nou komen? Diknek Wellink.

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat China een dictatuur is en dat iedereen met een andere mening de bak in draait?
pi_192353764
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen? Diknek Wellink.

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat China een dictatuur is en dat iedereen met een andere mening de bak in draait?
Ik meen inderdaad ook dat het een tijd stilgehouden is...
  maandag 30 maart 2020 @ 14:17:37 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192354156
Deze kop uit de Telegraaf:
Wellink: Italië helpen, of gevaar dat EU uiteenvalt

Is dit een bedreiging, of een belofte? ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192354223
We zijn zeker geen rijk land meer als Zuid-Europa omvalt en wij de schulden mogen dragen.

Wellink is een landverrader die op een hele hoge positie is gekomen en nu zijn ware gezicht laat zien.
  maandag 30 maart 2020 @ 14:24:46 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192354279
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:21 schreef Confetti het volgende:
We zijn zeker geen rijk land meer als Zuid-Europa omvalt en wij de schulden mogen dragen.

Wellink is een landverrader die op een hele hoge positie is gekomen en nu zijn ware gezicht laat zien.
Punt is dat we zelf geen enkel idee hebben, of we zélf genoeg hebben...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:34:57 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192355429
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:21 schreef Confetti het volgende:
We zijn zeker geen rijk land meer als Zuid-Europa omvalt en wij de schulden mogen dragen.

Wellink is een landverrader die op een hele hoge positie is gekomen en nu zijn ware gezicht laat zien.
Die speknek is binnen en hoeft zich geen zorgen te maken over zijn herenhuis of zijn pensioen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 30 maart 2020 @ 15:36:48 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192355454
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen? Diknek Wellink.

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat China een dictatuur is en dat iedereen met een andere mening de bak in draait?
Inderdaad, een beetje China als voorbeeld aanhalen. China met haar smerige praktijken is de oorzaak van het coronavirus en al die voorgangers en wie weet hoe meer ziekten ze nog veroorzaken door het vreten van vleermuizen of schubdieren enzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192355493
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik meen inderdaad ook dat het een tijd stilgehouden is...
Ik zag in een of ander online filmpje iemand claimen dat China al maandenlang wist van het virus maar dat bewust zo lang mogelijk onder de pet heeft gehouden. Of dit ook daadwerkelijk waar is durf ik niet te zeggen, maar als het wel zo zou zijn, heeft China heel wat uit te leggen aan de wereld, want dan zij direct verantwoordelijk voor de wereldwijde verspreiding.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192355651
En nu geeft onze Nout precies het probleem aan van de Euro, als je met landen samen doet die er een potje van maken ben je de sjaak. En dat is niet alleen een probleem voor Nederland maar ook voor Italië. Als je als land vaak default, is dat eigenlijk niet zo heel erg, sterker nog het kan veel zaken gunstig maken, Griekenland was bijvoorbeeld enorm populair qua toerisme omdat het lekker goedkoop was, sinds de euro is dat in 1 keer weg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 maart 2020 @ 15:51:51 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_192355654
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:39 schreef Hathor het volgende:
Ik zag in een of ander online filmpje iemand claimen dat China al maandenlang wist van het virus maar dat bewust zo lang mogelijk onder de pet heeft gehouden.
Neh, is bullshit;
https://en.wikipedia.org/(...)2%80%93_January_2020

10 December
57-year-old Wei Guixian, a seafood merchant working at the Huanan Seafood Wholesale Market, might be patient zero, according to a 6 March 2020 report by The Wall Street Journal.[13][14]

31 December
On 31 December 2019, China contacts the WHO and informs them of "cases of pneumonia of unknown etiology (unknown cause) detected in Wuhan"[38]

8 January
Scientists in China announced the discovery of a new coronavirus.[59][60]

Staan nog veel meer publish&twitter momenten tussen, maar binnen een maand was er bekendheid aan gegeven dat er een nieuw virus rondwaarde, in eerste instantie wisten ze niet dat de "pneumonia of an unknown cause" door een nieuw corona kwam, in hindsight zou het eerste geval al op 17 november zijn gezien (zie timeline)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 30 maart 2020 @ 15:56:41 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192355705
Italië stopt 400 miljoen in een noodfonds voor sport zodat de topsalarissen van voetballers doorbetaald kunnen worden. Om dat mogelijk te maken is hier keihard bezuinigd op welzijn en moeten we tot 70 doorwerken. Ik denk dat de nood nog niet zo hoog aan de man is als Italië zich dit soort fratsen veroorlooft (van ons geld)
Ja, deze crisis kan leiden tot uiteenvallen van de euro-zone. De vraag is of dit nu zo erg is. Beter de pijn in een keer dan tot in alle eeuwigheid blijven betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:00:24 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192355777
En stel, we betalen deze crisis voor de Italianen. Zij beloven in ruil daarvoor hun financiën op orde te brengen. Maar dat gaan ze met allerlei uiteenlopende smoesjes niet doen. In 2030 is er weer een crisis. Wij hebben zuinig geleefd en gespaard. Wie mag er dan weer betalen?? Er komt gewoon geen einde aan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:36:16 #15
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_192356262
Dit lijkt verdacht veel op een transferunie. Het is toch van de zotte dat de landen die hun financiën op orde hebben moeten opdraaien voor de puinzooi in het zuiden van Europa.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:45:35 #16
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_192356382
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen? Diknek Wellink.

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat China een dictatuur is en dat iedereen met een andere mening de bak in draait?
Is toch ook in Nederland? Alleen word je hier bedreigd door aanhangers van de 'religie van de vrede'.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:47:03 #17
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_192356399
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zag in een of ander online filmpje iemand claimen dat China al maandenlang wist van het virus maar dat bewust zo lang mogelijk onder de pet heeft gehouden. Of dit ook daadwerkelijk waar is durf ik niet te zeggen, maar als het wel zo zou zijn, heeft China heel wat uit te leggen aan de wereld, want dan zij direct verantwoordelijk voor de wereldwijde verspreiding.
En al die mensen dan die geen 1,5 meter afstand houden en die mensen die massaal naar het strand gaan? Hebben die ook wat uit te leggen?
pi_192356402
Dag pensioenpot, daaag daaag...

:W
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 30 maart 2020 @ 16:48:08 #19
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_192356406
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:47 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dag pensioenpot, daaag daaag...

:W
D66

Voor nu, voor later, voor altijd.

wij komen voor uw geld.
  maandag 30 maart 2020 @ 21:31:47 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192361122
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:00 schreef LXIV het volgende:
En stel, we betalen deze crisis voor de Italianen.
Alleen deze crisis? Alleen Italië? Hoeveel "coronabonds" denk je dat de mediterraanse landen zullen verkopen bij een akkoord van de hele EU? Met de bonds geven de rijkere landen in principe hun creditcard af. Die PIGS gaan dan voor honderden, zo niet duizenden miljarden aan bonds verkopen. De noordelijke landen staan voor 100% garant dus kopers staan in de rij. Kunnen ze dan mooi hun infrastructuur van opknappen, voetbalclubs mee financieren en vroegpensioenen mee betalen. Onder andere.

Ook weer erg gehaaid van ze om het coronabonds te noemen. Extra jankpunten als die duivelse Hollanders hun veto gebruiken. Want hoe kun je nou tegen het bestrijden van corona zijn? Het is maar geld hoor! :( :').

Emotionele chantage en een lage manier van politiek bedrijven. Maar dat zijn we wel gewend van onze "bondgenoten" in het zuiden. Als ze dit erdoorheen jassen overweeg ik serieus om volgend jaar op een EU-kritische partij te stemmen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 31-03-2020 10:43:44 ]
pi_192362459
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef LXIV het volgende:
Italië stopt 400 miljoen in een noodfonds voor sport zodat de topsalarissen van voetballers doorbetaald kunnen worden. Om dat mogelijk te maken is hier keihard bezuinigd op welzijn en moeten we tot 70 doorwerken. Ik denk dat de nood nog niet zo hoog aan de man is als Italië zich dit soort fratsen veroorlooft (van ons geld)
Ja, deze crisis kan leiden tot uiteenvallen van de euro-zone. De vraag is of dit nu zo erg is. Beter de pijn in een keer dan tot in alle eeuwigheid blijven betalen.
Dat is een noodfonds voor amateurverenigingen. Het profvoetbal kan hier geen aanspraak op maken.
pi_192366140
Misschien hadden die zuidelijke landen 20 jaar geleden al eens moeten leren om zelf de broek omhoog te houden. We blijven maar betalen aan die lui.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:17:40 #23
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192367125
quote:
Hoe jaag ik het Nederlandse electoraat tegen me in het harnas.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 09:28:08 #25
8781 crew  Frutsel
pi_192367159
Ze (Spanje, Italië) reppen al over een boycot van Nederlandse producten.

Maar hey... we gaan straks, zodra het kan, vast weer met zijn allen op vakantie naar het gunstige Spanje, Italië en Turkije...
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:29:50 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192367193
quote:
quote:
In de brief wordt verder gewag gemaakt van de periode na de Tweede Wereldoorlog waarin andere Europese landen, waaronder Italië, Duitsland hielpen met haar schulden.
Italie is blijkbaar vergeten aan welke kant ze zelf stond in WW2... :')
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 09:32:18 #27
8781 crew  Frutsel
pi_192367223
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Italie is blijkbaar vergeten aan welke kant ze zelf stond in WW2... :')
Deels geldt dat ook voor Spanje.. :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:33:01 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:40:29 #29
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192367318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Maar hey... we gaan straks, zodra het kan, vast weer met zijn allen op vakantie naar het gunstige Spanje, Italië en Turkije...
Kan ook zijn dat ze ons niet meer willen! ;(
Zo van 'fica olandese'... :o
pi_192367395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ze ons niet meer willen! ;(
Zo van 'fica olandese'... :o
Ach, zijn ze tegen die tijd alweer vergeten. Komt ook nog eens bij dat ze, geen enkele land dan trouwens, op dat moment niet bepaald in een positie zit waarbij ze die inkomsten kunt missen.
pi_192367596
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Ze (Spanje, Italië) reppen al over een boycot van Nederlandse producten.

Maar hey... we gaan straks, zodra het kan, vast weer met zijn allen op vakantie naar het gunstige Spanje, Italië en Turkije...
Dat ze maar boycotten, maar zonder de Noordelijke landen hebben de Zuidelijke landen geen spaghetti, macaroni of pastabergen om lekker van te smullen.
pi_192367600
De enige reden waarom zuid Europa zo gretig aanspraak wil maken op die 400 miljard, is omdat ze dus zelf geen cent te makken hebben.

Niet zo vreemd dat de netto betalers dit niet graag willen zien.
pi_192367691
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Italie is blijkbaar vergeten aan welke kant ze zelf stond in WW2... :')
Ik wou dit net schrijven, wtf. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192367703
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Frutsel het volgende:
Ze (Spanje, Italië) reppen al over een boycot van Nederlandse producten.

Maar hey... we gaan straks, zodra het kan, vast weer met zijn allen op vakantie naar het gunstige Spanje, Italië en Turkije...
Top van ze maar wat gaan ze dan eten?
Het hele probleem is dat ze zelf te weinig van waarde produceren en dus bij ons importeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192367716
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:41 schreef RegularOrange het volgende:

[..]

Dat is een noodfonds voor amateurverenigingen. Het profvoetbal kan hier geen aanspraak op maken.
Zelfs als dat zo zou zijn, waarom zouden wij op onze zorg moeten bezuinigen en de pensioenen moeten korten voor hun voetbalclubs?

Keer op keer zijn die lui weer woest omdat we ze geen geld geven. |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:33:52 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192368088
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Italie is blijkbaar vergeten aan welke kant ze zelf stond in WW2... :')
Die Italianen wisselen zo vaak van kant dat het niet vreemd is dat ze in de war raken
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:52:35 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192368340
edit: ik zie dat de brief reeds is vermeld.

Er is nu een openbare brief van Italiaanse burgemeesters en politici gericht aan de Duitse burgers. even enkele citaten:
quote:
Nederland is het land dat sinds jaren met zijn fiscaal beleid belastinginningen van de belangrijkste Europese landen ontneemt. Het zijn onze openbare begrotingen en de sociaal zwakkeren in onze landen die daarvoor de prijs moeten betalen. Het zijn diegenen die vandaag het sterkst door de crisis worden getroffen. De Nederlandse houding is in alle opzichten een voorbeeld van gebrek aan ethiek en solidariteit.”
Het wordt nog leuker:
quote:
In de brief wordt verder gewag gemaakt van de periode na de Tweede Wereldoorlog waarin andere Europese landen, waaronder Italië, Duitsland hielpen met haar schulden. Daar zou Italië nu nog trots op zijn.
Mussolini is zeker een soort pasta.

Nou, wat mij betreft zakken ze lekker in de stront met hun grote bek en eeuwige corruptie en nepotisme.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_192368515
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe zou dat nou komen? Diknek Wellink.

Zou het er misschien iets mee te maken hebben dat China een dictatuur is en dat iedereen met een andere mening de bak in draait?
Zeg je nu dat Nederland bewust heeft genegeerd wat er in China gebeurde omdat het een dictatuur is? :o
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192368603
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Italie is blijkbaar vergeten aan welke kant ze zelf stond in WW2... :')
Vanaf oktober '43 aan de kant van de geallieerden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:06:30 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192368607
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:52 schreef thedeedster het volgende:
edit: ik zie dat de brief reeds is vermeld.

Er is nu een openbare brief van Italiaanse burgemeesters en politici gericht aan de Duitse burgers. even enkele citaten:
[..]

Het wordt nog leuker:
[..]

Mussolini is zeker een soort pasta.

Nou, wat mij betreft zakken ze lekker in de stront met hun grote bek en eeuwige corruptie en nepotisme.
Italianen die janken over belastingen :') Italië heeft een zwarte economie die net zo groot is als de witte economie van heel Portugal. Dat Mario & Luigi zelf maar eerst eens belasting gaat betalen. :')
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:08:26 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192368637
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Italianen die janken over belastingen :') Italië heeft een zwarte economie die net zo groot is als de witte economie van heel Portugal. Dat Mario & Luigi zelf maar eerst eens belasting gaat betalen. :')
Ik kijk nu Comorra. Serie over de Napolitaanse maffia. Nou, dat is geen drama, maar een documentaire. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:15:41 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192368865
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Frutsel het volgende:
...
Maar hey... we gaan straks, zodra het kan, vast weer met zijn allen op vakantie naar het gunstige Spanje, Italië en Turkije...
Zijn ze nog ergens goed voor.
pi_192368887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zeg je nu dat Nederland bewust heeft genegeerd wat er in China gebeurde omdat het een dictatuur is? :o
Jij moet van dat spul afblijven joh. Dat zegt hij nergens.
pi_192369016
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:17 schreef thedeedster het volgende:
Deze kop uit de Telegraaf:
Wellink: Italië helpen, of gevaar dat EU uiteenvalt

Is dit een bedreiging, of een belofte? ;)
Ik hoop een belofte! w/ w/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:54:08 #46
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_192369356
Uiteenvallen van de EU zou voor Nederland als handelsland misschien een ramp kunnen zijn, maar dan worden er wel weer handelsverdragen gesloten met individuele landen of regio's. Voor Italië, Spanje e.d. zou het een desastreuze ramp zijn 8)7
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:58:06 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192369421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:54 schreef Chaes het volgende:
Uiteenvallen van de EU zou voor Nederland als handelsland misschien een ramp kunnen zijn, maar dan worden er wel weer handelsverdragen gesloten met individuele landen of regio's. Voor Italië, Spanje e.d. zou het een desastreuze ramp zijn 8)7
Aan een EEG hebben we genoeg. De EU is volstrekt niet nodig voor vrijhandel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:06:17 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192369533
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aan een EEG hebben we genoeg. De EU is volstrekt niet nodig voor vrijhandel.
Dit.

De vorm van komkommers of de kracht van stofzuigermotoren is maar klein bier.

Bij de grote kwesties blijkt dat Europa - zelfs bínnen landen - verdeeld is, en derhalve machteloos. Ik zie het niet zitten om deze besluiteloze groep dan maar meer macht te gaan geven. Er is geen enkele garantie dat er dan wél sneller beslissingen vallen, laat staan beslissingen waar de meeste burgers achter staan.

Probeer het dus gewoon simpel te houden. Dat is met zoveel landen al moeilijk genoeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:13:42 #49
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_192369650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aan een EEG hebben we genoeg. De EU is volstrekt niet nodig voor vrijhandel.
Klopt ja. Ik ben van mening dat de EU voor een land als Nederland veel gebracht heeft. Maar voor netto ontvangers nog veel meer. Als zulke landen zelf hun eigen ruiten willen ingooien moeten ze dat vooral doen. Ben die chronische uitbreidingsdrang ook wel beu eigenlijk.

Ik zou gewoon terug willen naar de basis. Een kleine unie met welvarende (hoofdzakelijk Noord-West Europese landen) zonder bureaucratie met een focus hoofdzakelijk op handel.
pi_192369703
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef Chaes het volgende:

[..]

Klopt ja. Ik ben van mening dat de EU voor een land als Nederland veel gebracht heeft. Maar voor netto ontvangers nog veel meer. Als zulke landen zelf hun eigen ruiten willen ingooien moeten ze dat vooral doen. Ben die chronische uitbreidingsdrang ook wel beu eigenlijk.

Ik zou gewoon terug willen naar de basis. Een kleine unie met welvarende (hoofdzakelijk Noord-West Europese landen) zonder bureaucratie met een focus hoofdzakelijk op handel.
Klopt.

En zorgen dat niet iedere Achmed hier asiel aan kan vragen en 10 jaar door kan blijven procederen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')