abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192377490
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:23 schreef merdobach het volgende:
Rutte noemt het rivm ook niet of nauwelijks. Echt opvallend. En dat inzetten op testen, te laat, maar gelukkig dat ze eindelijk niet meer luisteren naar de gevaarlijke ego’s. Weer wat vertrouwen in NL. Eindelijk een afvlakking in de rivm afhankelijkheid!
Ipv daarvan het ze het wel meermaals over het omt, dat is hetzelfde als rivm toch?
pi_192377522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ipv daarvan het ze het wel meermaals over het omt, dat is hetzelfde als rivm toch?
nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192377552
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee
Weet je dat zeker? Volgens mij is dat gewoon het deel van het rivm wat hier vanaf het begin van de uitbraak mee bezig is.
pi_192377566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Volgens mij is dat gewoon het deel van het rivm wat hier vanaf het begin van de uitbraak mee bezig is.
ja, en nee
mensen van het rivm zitten wel in het omt trouwens.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192377608
hoewel rutte het rivm niet noemt, blijft hij uiteraard wel luisteren naar hun, simpelweg omdat hij geen keuze heeft.
Ik hoop dat de reden dat rutte het rivm niet noemt, is dat het rivm wat meer uit de media treedt.
pi_192377708
OMT
quote:
Het Outbreak Management Team (OMT) is een Nederlands adviesorgaan dat de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb) adviseert over de bestrijding bij een epidemie.

Het Outbreak Management Team wordt geleid vanuit het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
Duidelijk toch?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192377739
Ondanks dat het RIVM in het begin echt extreem gefaald heeft denk ik dat ze de laatste 2 weken wel het juist hebben gedaan!

Ik begin een beetje om te slaan inmiddels, ondanks het onvergeeflijke geblunder van de eerste 2 maanden. Daar mogen wel een paar ontslagen voor vallen imo.

De aanpak vanaf de laatste 2-3 weken kan ik alleen maar prijzen. GO RIVM
pi_192377810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:42 schreef smeerpijp. het volgende:
Ondanks dat het RIVM in het begin echt extreem gefaald heeft denk ik dat ze de laatste 2 weken wel het juist hebben gedaan!

Ik begin een beetje om te slaan inmiddels, ondanks het onvergeeflijke geblunder van de eerste 2 maanden. Daar mogen wel een paar ontslagen voor vallen imo.

De aanpak vanaf de laatste 2-3 weken kan ik alleen maar prijzen. GO RIVM
Volgens mij moeten de resultaten van de laatste 2-3 weken pas zichtbaar worden over een tijd, maar ik hoop dat je gelijk krijgt. Een goed functionerend rivm is voor iedereen het beste natuurlijk.

En idd hou ze volledig uit de media, dan kunnen ze ook die foute dingen niet zeggen. Overigens denk ik dat De Jonge naar wel meer mensen luistert en niet alleen (meer) naar rivm.
pi_192377839
quote:
Sommigen zoeken overal wat achter.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192377846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:44 schreef merdobach het volgende:

[..]

Volgens mij moeten de resultaten van de laatste 2-3 weken pas zichtbaar worden over een tijd, maar ik hoop dat je gelijk krijgt. Een goed functionerend rivm is voor iedereen het beste natuurlijk.

En idd hou ze volledig uit de media, dan kunnen ze ook die foute dingen niet zeggen. Overigens denk ik dat De Jonge naar wel meer mensen luistert en niet alleen (meer) naar rivm.
Noujja, ik moet zeggen dit Crisis management team doet de juiste dingen.

Hopelijk zitten daar wat externe mensen bij, want het RIVM moet zich voor de eerste 2 maand van ze hele crisis echt de ogen uit de kop schamen.

Misschien hebben ze inmiddels wel mensen ingehuurd die niet liggen te slapen achter hun bureau
pi_192378139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:46 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Noujja, ik moet zeggen dit Crisis management team doet de juiste dingen.

Hopelijk zitten daar wat externe mensen bij, want het RIVM moet zich voor de eerste 2 maand van ze hele crisis echt de ogen uit de kop schamen.

Misschien hebben ze inmiddels wel mensen ingehuurd die niet liggen te slapen achter hun bureau
Ja
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:04:33 #162
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192378272
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:17 schreef capricia het volgende:

[..]

GeertJeelof twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 14:03:22 Aangifte gedaan tegen het RIVM

@:NOS @:RTLnieuws @:ADnl @:telegraaf https://t.co/VytPxjPtLU reageer retweet
Ga je aangifte doen?
Aangifte zit in de tweet.
Het is niet eens een aangifte, het is een melding. Bij een aangifte begint de politie een strafrechterlijk onderzoek, een melding is een tip via een formulier op de website van de politie. Kan zijn dat dat leidt tot een onderzoek, maar het kan ook gewoon in het ronde archief verdwijnen.
pi_192379554
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:23 schreef JeMoeder het volgende:
Je vergeet het deel te quoten waar ik aangeef dat andere landen de voorraden all lang en breed hadden opgekocht voordat hier, in NL sprake was van 'een uitbraak'. Of dat te laat inzichtelijk is gemaakt is een tweede zaak.
Eind januari waren er nog wel wat partijtjes op te kopen geweest hoor.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:22:57 #164
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_192381177
Dit topic moet bewaard worden voor wanneer de huidige beleidvoerders verantwoordelijk gehouden worden voor hun misdaden. :Y
  Manager PR/Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 23:30:47 #165
269689 crew  Viv
pi_192382312
Die "aangifte". :') Kritisch zijn op het RIVM (dat kan de beste overkomen :7 ), maar dan wel boos zijn over "al 3 weken" thuis moeten blijven, terwijl dat beter nog een week eerder had kunnen ingaan (meteen voor heel Nederland in plaats van alleen Noord-Brabant).
pi_192386946
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Die "aangifte". :') Kritisch zijn op het RIVM (dat kan de beste overkomen :7 ), maar dan wel boos zijn over "al 3 weken" thuis moeten blijven, terwijl dat beter nog een week eerder had kunnen ingaan (meteen voor heel Nederland in plaats van alleen Noord-Brabant).
Dit ja. Iemand de briefing gezien trouwens? Hebben ze geleerd van de fouten? Bericht op NOS is hoopgevend wat dat betreft.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:47:20 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_192387030
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:22 schreef YoungDriller het volgende:
Dit topic moet bewaard worden voor wanneer de huidige beleidvoerders verantwoordelijk gehouden worden voor hun misdaden. :Y
Welke misdaden precies? Lachwekkende post
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_192392329
Te vroeg gejuicht. Het is weer complete bende bij rivm. Jaap die nu alles baseert op zijn R0 onzin. Gelukkig luistert niemand er meer naar. Gommers (held) is wel verstandig. Jaap lult zichzelf de bak in, prima.
  woensdag 1 april 2020 @ 15:46:56 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192392828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:15 schreef merdobach het volgende:
Te vroeg gejuicht. Het is weer complete bende bij rivm. Jaap die nu alles baseert op zijn R0 onzin. Gelukkig luistert niemand er meer naar. Gommers (held) is wel verstandig. Jaap lult zichzelf de bak in, prima.
ik vind die R0.3 wel er moeilijk te geloven
  woensdag 1 april 2020 @ 15:51:16 #170
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192392894
Jaapgod
pi_192393240
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ja die is lachwekkend. Het is alsof ze iedere keer een obsessie hebben voor iets en als het dan achteraf weer niet blijkt te werken verzinnen ze weer iets nieuws wat “zeker misschien mogelijk klopt hoor denken we”.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:20:22 #172
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192393473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:11 schreef merdobach het volgende:

[..]

Ja die is lachwekkend. Het is alsof ze iedere keer een obsessie hebben voor iets en als het dan achteraf weer niet blijkt te werken verzinnen ze weer iets nieuws wat “zeker misschien mogelijk klopt hoor denken we”.
het lijkt gewoon op arrogantie, zo van ik heb erg veel gestudeerd en ervaring, dus wat ik zeg klopt, zoals een beetje stout tov de WHO enzo
pi_192393918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik geloof er ook niet veel van. Ik weet zelfs niet eens wat R0 in deze context betekent. (En ja ik heb er ook voor doorgeleerd, maar er zijn heel veel definities van R0 mogelijk en ze zijn niet allemaal hetzelfde in een populatie die niet homogeen is).

Ik vermoed dat ongeveer bedoeld wordt dat iemand die in de afgelopen dagen besmet is gemiddeld 0.3 mensen zal besmetten voordat hij of zij stopt met verspreiden (dood of immuun). Dat zou waar kunnen zijn. Veel mensen die nu besmet worden hebben minder vatbare huisgenoten dan mensen die eerder besmet werden (de verspreiding in huishoudens heeft voor een groot deel al plaatsgevonden) en ik kan me best voorstellen dat de verspreiding buitenshuis met een factor 10 is gedaald (nu zijn mensen zelfs in winkels voorzichtig). Ik geloof best dat de epidemie nu erg "subcritisch" is, maar het getal 0.3 is voor mij betekenisloos.
  Manager PR/Moderator woensdag 1 april 2020 @ 17:06:46 #174
269689 crew  Viv
pi_192394460
Ik kan ook weinig met de R0's die nu genoemd worden. Aangezien we vooralsnog vrij weinig testen, zijn er waarschijnlijk tig aannames nodig om tot dat getal te komen.

Ik let nu vooral nog op het aantal benodigde VS beschikbare IC-bedden als maat voor hoe we ervoor staan.
  woensdag 1 april 2020 @ 20:16:41 #175
80382 manny
30 is best veel
pi_192398197
wat positieve signalen. gelukkig houden ze tien slagen om de arm.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')