Het dagelijks nut is beperkt en alleen specifiek zinvol in combinatie met en imho zit er geen complot achter. Ik vraag mij af of je in een wereld wil leven die zorgt voor angst om buiten te komen en (dat) anderen elkaar aanraken.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mondkapjes worden niet aangeraden omdat er anders een run op ontstaat.
Wil je het goed doen dan moet je iedere keer dat je naar buiten gaat een nieuw kapje dragen.
Die kapjes zijn er niet.
Dan is het makkelijker om te zeggen dat het geen nut heeft...
* disclaimer: mijn vermoeden
Fijn dat hij minister is geworden en geen arts.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer het moment dat het minister Bruins allemaal teveel werd.
Supermoeilijk zeg je handen was voor en na op/afdoen. Dat kun je de bevolking van Nederland kennisland inderdaad niet aanleren!quote:Op maandag 30 maart 2020 01:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een mondkapje op zich is al een besmettinggevaar wat je niet moet onderschatten.. doe eens een kapje en handschoentjes aan, doe er talkpoeder op en ga maar eens uittrekken zonder dat je poeder op je handen krijgt. Je gaat schrikken. Ik heb dat in een training gehad, valt niet mee.
Heeft voor de gemiddelde nederlander geen enkele zin.
Dat hangt af van de grootte van de besmettelijke druppels. Bij mazelen bvb kunnen die zo klein zijn dat ze in de lucht blijven zweven, dan moet niemand in je gezicht hoesten, iemand kan in de lift niezen, twee minuten later neem jij die lift en adem je de virussen in die hij verspreid heeft.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat in de praktijk de meeste besmettingen contactbesmettingen zijn stiekem.. niemand hoest of niest iemand in zijn gezicht.
Niet ouwehoeren, handschoentjes, maskertje en talkpoeder pakken en proberen.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Supermoeilijk zeg je handen was voor en na op/afdoen. Dat kun je de bevolking van Nederland kennisland inderdaad niet aanleren!
Leuk verhaal, maar het helpt nog steeds mee om verspreiding te vertragen en daar gaat het om.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het dagelijks nut is beperkt en alleen specifiek zinvol in combinatie met en imho zit er geen complot achter. Ik vraag mij af of je in een wereld wil leven die zorgt voor angst om buiten te komen en (dat) anderen elkaar aanraken.
Het virus heeft dan nog steeds toegang via bijv je bv ogen; dit nog los van handengedoe.
En je zult ieder keer weer een schone moeten opzetten en gepland eten/drinken.
Dit nog los van irritatie, bij langdurig gebruik en relatief (serieus) moeilijk/vermoeiend ademen in zo'n ding.
Ergens wel tragikomisch... nog geen half jaar geleden driftige discussie over gezichtsbedekking ("boerkaverbod") ..... tijden kunnen heel, erg snel veranderen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Heb je een wondje ergens, ben je al te laat.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Supermoeilijk zeg je handen was voor en na op/afdoen. Dat kun je de bevolking van Nederland kennisland inderdaad niet aanleren!
30 min in de oven op 80 graden in een papieren zak, staat in de clip die ik gepost hebtquote:Op maandag 30 maart 2020 01:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het virus doodgaat bij XX graden zou stomen ook voldoende moeten zijn lijkt me dan, maar dat soort dingen probeer ik bevestigd/ontkracht te krijgen.
kloptquote:Op maandag 30 maart 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Heb je een wondje ergens, ben je al te laat.
Ik zal het eens checkenquote:Op maandag 30 maart 2020 01:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
30 min in de oven op 80 graden in een papieren zak, staat in de clip die ik gepost hebt
Dat maakt niet uit als je, je handen ervoor en erna gewoon wast.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet ouwehoeren, handschoentjes, maskertje en talkpoeder pakken en proberen.
Je zit helemaal onder, slimbo.
Daar heb je dan wel weer een punt.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Heb je een wondje ergens, ben je al te laat.
Ja klopt, zeker bij niezen krijg je heel fijne druppeltjesquote:Op maandag 30 maart 2020 01:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat hangt af van de grootte van de besmettelijke druppels. Bij mazelen bvb kunnen die zo klein zijn dat ze in de lucht blijven zweven, dan moet niemand in je gezicht hoesten, iemand kan in de lift niezen, twee minuten later neem jij die lift en adem je de virussen in die hij verspreid heeft.
Bij de meeste virussen verspreidt het enkel via grotere druppeltjes, die zakken en na enkele minuten de grond bereiken.
Wat de fuck is dit voor reden om het dan niet alsnog te proberen te beperken?quote:Op maandag 30 maart 2020 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja klopt, zeker bij niezen krijg je heel fijne druppeltjes![]()
Maar dan nog denk ik hetzelfde.. mensen zitten aan hun snaze (loopneus) en pakken vervolgens van alles en nogwat vast.. als je je handen in je zakken stopt, kun je wassen wat je wilt, maar elke keer dat je ze zakken aanraakt is het weer feest.. mission impossible..
Ik heb dat trainkje gehad omdat ik naar midden Afrika moest, toen net na een Ebolaatje daar.. en dat zat in onze expat training.. het is godsgruwelijk lastig om niets te besmetten of niet besmet te raken..
Ja, alsof iemand weet hoe of wat.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Goh, @:Sounddragon lult uit zijn nek
Dan nog is imho een mondkapje beter dan niets, al hou je maar 20% virus tegen als je niest of hoest is het dus altijd beter dan geen kapje.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja klopt, zeker bij niezen krijg je heel fijne druppeltjes![]()
Maar dan nog denk ik hetzelfde.. mensen zitten aan hun snaze (loopneus) en pakken vervolgens van alles en nogwat vast.. als je je handen in je zakken stopt, kun je wassen wat je wilt, maar elke keer dat je ze zakken aanraakt is het weer feest.. mission impossible..
Ik heb dat trainkje gehad omdat ik naar midden Afrika moest, toen net na een Ebolaatje daar.. en dat zat in onze expat training.. het is godsgruwelijk lastig om niets te besmetten of niet besmet te raken..
Respect voor het werk wat je doetquote:Op maandag 30 maart 2020 01:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij kregen nu ook te horen dat wij maar chirurgische mondkapjes moeten gebruiken.
Ik hang soms echt maar 20cm boven een patiënt tijdens het instellen/positioneren, die hoeft maar een beetje stevig uit te ademen en ik heb het te pakken ....
Als ik of één van mijn collega's het heeft kan je ook meteen 3 mensen afschrijven, want wij kunnen gewoon niet zoveel afstand van elkaar houden. Gewoon onmogelijk.
Het is gewoon nutteloos verspillen van middelen die schaars zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat de fuck is dit voor reden om het dan niet alsnog te proberen te beperken?
Vanachter aan de elastiekjes vasthouden toch, nee?quote:Op maandag 30 maart 2020 01:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet ouwehoeren, handschoentjes, maskertje en talkpoeder pakken en proberen.
Je zit helemaal onder, slimbo.
da's wat andersquote:Op maandag 30 maart 2020 01:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is gewoon nutteloos verspillen van middelen die schaars zijn.
Ik doe wel zonder, geef de mijne maar aan iemand die frontlinie werkt.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog is imho een mondkapje beter dan niets, al hou je maar 20% virus tegen als je niest of hoest is het dus altijd beter dan geen kapje.
dat mag dus vaak ook nietquote:Op maandag 30 maart 2020 01:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik doe wel zonder, geef de mijne maar aan iemand die frontlinie werkt.
Niets mis mee, ik oordeel niet, ik probeer onderzoek te doenquote:Op maandag 30 maart 2020 01:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik doe wel zonder, geef de mijne maar aan iemand die frontlinie werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |