abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2020 @ 16:40:34 #126
370352 I
Eye for an I
  maandag 30 maart 2020 @ 16:44:46 #127
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192356374
RUMAG is KO. Hopelijk krijgt iedereen die daar werkt er last mee.
AFCA!
pi_192356521
De Telegraaf weet niet hoe vaak zij moeten benadrukken dat Humberto Tan aandeelhouder van Rumag is. :')
pi_192356528
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:40 schreef I het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_192356562
Vraagje aan iedereen hier;
Dachten jullie nou echt dat RUMAG al die teksten zelf bedacht?
  maandag 30 maart 2020 @ 17:02:43 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192356602
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:57 schreef Idisrom het volgende:
De Telegraaf weet niet hoe vaak zij moeten benadrukken dat Humberto Tan aandeelhouder van Rumag is. :')
Humberto-bash, altijd terecht
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:07:03 #132
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_192356673
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:00 schreef Harlekien het volgende:
Nee, maar ik ben dan ook zelf werkzaam als marketeer. Ze weten het leuk te verpakken en blijven trouw aan het concept, dat helpt je een eind op weg. Ze lijken het op het moment wel een beetje kwijt en wellicht hebben ze een paar goede pr/communicatie mensen (die ze eerder wel hadden) laten gaan.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_192356717
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:02 schreef Szura het volgende:

[..]

Humberto-bash, altijd terecht
Vooral omdat die er zelf zo van profiteert en altijd maar de goed mens probeert uit te hangen puur omdat die daar zelf veel doekoe aan overhoudt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 30 maart 2020 @ 17:11:36 #134
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_192356740
quote:
Daar gaat het niet per se om. Ze profiteren van de corona crisis en mensen die kritiek hierop hadden werd zelfs corona toegewenst. Daarnaast zijn medewerkers van het bedrijf racistisch.
Rossoneri siamo noi.
pi_192356768
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:11 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Daar gaat het niet per se om. Ze profiteren van de corona crisis en mensen die kritiek hierop hadden werd zelfs corona toegewenst. Daarnaast zijn medewerkers van het bedrijf racistisch.
Eens. Maar als je de reacties op hun Instagram post leest, gaat het puur om het stelen van quotes.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:15:38 #136
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_192356809
quote:
Doet dat er toe? Maakt dat het jatten van andermans teksten ineens meer of minder legaal?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_192356851
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Doet dat er toe? Maakt dat het jatten van andermans teksten ineens meer of minder legaal?
Nee. Maar het maakt een groot deel van de mensen wel hypocriet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets met RUMAG. Maar die selectieve verontwaardiging ineens omdat ze teksten jatten. Tsjah..
  maandag 30 maart 2020 @ 17:21:45 #138
Bijdehand mannetje
pi_192356897
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:18 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Nee. Maar het maakt een groot deel van de mensen wel hypocriet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets met RUMAG. Maar die selectieve verontwaardiging ineens omdat ze teksten jatten. Tsjah..
Dus als je voorafgaand aan deze uitzending al wist (a) wie Rumag was en (b) dat ze al die teksten gewoon jatten, dan ben je hypocriet? Waarom? En hoezo selectieve verontwaardiging? Ik had tot gisteren nooit van dat hele Rumag gehoord, maar zijn er dan heel veel andere bedrijven die op eenzelfde schaal shirts en mokken met gejatte teksten verkopen, waarvan ze ook nog doen voorkomen dat ze van hunzelf zijn?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 30 maart 2020 @ 17:22:26 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_192356916
6,71 verzend en verpakkingskosten... wat een onzin. Daar wordt echt dik geld op verdient
pi_192356939
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus als je voorafgaand aan deze uitzending al wist (a) wie Rumag was en (b) dat ze al die teksten gewoon jatten, dan ben je hypocriet? Waarom? En hoezo selectieve verontwaardiging? Ik had tot gisteren nooit van dat hele Rumag gehoord, maar zijn er dan heel veel andere bedrijven die op eenzelfde schaal shirts en mokken met gejatte teksten verkopen, waarvan ze ook nog doen voorkomen dat ze van hunzelf zijn?
Waarom voel je je zo aangesproken? Er zijn heel veel mensen die RUMAG volgen op sociale media en nu hun ongenoegen uitspreken. Terwijl ik het heel naïef vindt om te denken dat RUMAG het allemaal zelf bedacht.

En dat anderen het doen, maakt het ineens ethisch verantwoord dat RUMAG het doet? Raar wereldbeeld heb je dan.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:24:20 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_192356955
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:40 schreef I het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere terugpak-actie, Rumag is afgelopen feestdagen ingehuurd door Intertoys om het speelgoedboek van bol.com belachelijk te maken
  maandag 30 maart 2020 @ 17:31:41 #142
Bijdehand mannetje
pi_192357064
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:23 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangesproken? Er zijn heel veel mensen die RUMAG volgen op sociale media en nu hun ongenoegen uitspreken. Terwijl ik het heel naïef vindt om te denken dat RUMAG het allemaal zelf bedacht.

En dat anderen het doen, maakt het ineens ethisch verantwoord dat RUMAG het doet? Raar wereldbeeld heb je dan.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Maar jij hebt het over selectieve verontwaardiging. Dus ik vroeg me af of er andere bedrijven zijn die zo te werk gaan als Rumag met gejatte teksten op shirts en dergelijke. Want als je je dan boos zou maken over Rumag en niet over al die andere bedrijven die precies hetzelfde doen, dan is er inderdaad sprake van selectieve verontwaardiging. Als die andere bedrijven er niet zijn, wat is er dan selectief aan die verontwaardiging?

Dat het naief is om te denken dat Rumag al die teksten zelf bedenkt, daar kan ik nog wel in mee gaan. Maar naïef is iets volkomen anders dan hypocriet.
pi_192357257
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet? Maar jij hebt het over selectieve verontwaardiging. Dus ik vroeg me af of er andere bedrijven zijn die zo te werk gaan als Rumag met gejatte teksten op shirts en dergelijke. Want als je je dan boos zou maken over Rumag en niet over al die andere bedrijven die precies hetzelfde doen, dan is er inderdaad sprake van selectieve verontwaardiging. Als die andere bedrijven er niet zijn, wat is er dan selectief aan die verontwaardiging?

Dat het naief is om te denken dat Rumag al die teksten zelf bedenkt, daar kan ik nog wel in mee gaan. Maar naïef is iets volkomen anders dan hypocriet.
Waarom wel RUMAG afkeuren maar dan niet de andere bedrijven? Er zijn genoeg mensen die nu RUMAG zijn ontvolgen en eronder reageren mbt de gejatte teksten. Dat noem ik hypocriet. Of naïef. Eén van de twee in ieder geval.

Mijn punt is dat nu half Nederland erover heen valt terwijl half Nederland eerst al hun teksten deelden.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:53:47 #144
Bijdehand mannetje
pi_192357354
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:45 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Waarom wel RUMAG afkeuren maar dan niet de andere bedrijven? Er zijn genoeg mensen die nu RUMAG zijn ontvolgen en eronder reageren mbt de gejatte teksten. Dat noem ik hypocriet. Of naïef. Eén van de twee in ieder geval.

Mijn punt is dat nu half Nederland erover heen valt terwijl half Nederland eerst al hun teksten deelden.
Welke andere bedrijven?
pi_192357395
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Welke andere bedrijven?
Geen idee. Jij begint over andere bedrijven die hetzelfde doen.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:00:29 #146
Bijdehand mannetje
pi_192357442
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:56 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Geen idee. Jij begint over andere bedrijven die hetzelfde doen.
Nee, ik vroeg me af OF er andere bedrijven zijn die hetzelfde doen. Dit omdat jij het had over selectieve verontwaardiging. Als er geen andere bedrijven zijn die hetzelfde doen, wat is er dan selectief aan de verontwaardiging die RUMAG nu ten deel valt? Over welke andere bedrijven had men dan volgens jou ook verontwaardigd moeten zijn?
pi_192357549
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg me af OF er andere bedrijven zijn die hetzelfde doen. Dit omdat jij het had over selectieve verontwaardiging. Als er geen andere bedrijven zijn die hetzelfde doen, wat is er dan selectief aan de verontwaardiging die RUMAG nu ten deel valt? Over welke andere bedrijven had men dan volgens jou ook verontwaardigd moeten zijn?
Ah vandaar. Met selectieve verontwaardiging bedoel ik dat mensen nu ineens hatelijk en verbaast reageren, terwijl iedereen wel wist dat RUMAG die teksten jatte.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:23:53 #148
Bijdehand mannetje
pi_192357825
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:06 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ah vandaar. Met selectieve verontwaardiging bedoel ik dat mensen nu ineens hatelijk en verbaast reageren, terwijl iedereen wel wist dat RUMAG die teksten jatte.
Ik weet niet of dat zo is. Wisten de mensen die nu verontwaardigd zijn al geruime tijd dat de teksten gejat waren? En zijn de mensen die nu verontwaardigd zijn dezelfde die tot voor kort die teksten deelden? Ik weet het niet. Volgens mij hebben Lubach en Rumag niet eens dezelfde doelgroep qua demografie.

Volgens mij gebruik je de term selectieve verontwaardiging niet goed, vandaar het misverstand. Selectieve verontwaardiging is wanneer iemand boos wordt om iets, maar om iets anders, wat nagenoeg hetzelfde is, niet. Of wanneer iemand zich boos maakt om wat een ander doet, terwijl hij/zij precies hetzelfde doet.
pi_192358216
https://www.instagram.com/p/B-W3Vs1JxW2/?igshid=7lng1eby9cus

Humberto probeert zijn investering te redden
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192358523
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:16 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Eens! Ik vind het ook een ophef van niets.
Het gebrek aan creativiteit is wel duidelijk bij Rumag, er bestaat ook nog iets als dingen op een andere manier brengen of vormgeven, dus dat wat aangaat mogen ze hun ding doen.
En dat van de Rode Kruis hebben ze goed onderbouwd, ze verdienen er misschien zelf ook wat aan, maar mag het? Mensen doen alsof een commercieel bedrijf altijd break-even moet spelen. :')
+1.

Of gaan we straks de ah afzeiken omdat ze een topseizoen draaien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')