Van harte welkom in het officiële
TV Slowchat topic. Dit topic is tot stand gekomen, nadat in 2009 de
succesvolle SBS zondagavondreeks was begonnen, welke helaas tot haar einde is gekomen in
juli 2010. Sindsdien is het topic gepromoveerd tot een algemene tv slowchat topic.
In dit topic kan dus gepraat worden over alle series, films, documentaires en over wat ze nog meer aan ons lieve kijkbuiskinderen aanbieden

Maar natuurlijk is hier ook de vrijheid om over alles te praten wat je bezig houdt als je geen tv aan het kijken bent. Want ook dat kan in Nederland!
Op de zondagavond is het SBS 6 gehalte hoger dan gebruikelijk.

Iedereen is van harte welkom om mee te kijken naar spraakmakende programma's zoals Undercover in Nederland, Red mijn Vakantie, Smaakpolitie, Wegmisbruikers, Reportage en Bonje met de Buren. Ook kijken/doen we stiekem wel eens Spuiten en Slikken

praadje de lieveling van de TVSC'ers

Snowsquall

Ole

Jayhovah
Studiotje, WcPot, Toto69, Maraca, Pizzalucht, Stickertje tralalala, Tassendief, AF_, MrBanaan1, Fylax, Oscar, DKUp, Van_Poppel, sinterklaaskapoentje, Dagoduck, potjecreme, Rodgrod, monkyyy, praadje, Snowsquall, Ole, Jayhovah,
Wij heten u van harte welkom in deze Slowchat • Behandel elkaar met respect

Zoals de moeder van Stampertje zou zeggen: als je niks aardigs kan zeggen, kan je beter je mond houden! Toch stout geweest? Dan mag je hier een dag je straf uitzitten:
Topicreeks: FMT Slowchat.• Heb je een nieuwe UI? Geef dat dan even aan in dit topic. Omdat niet meer vanuit de Wiki wordt gewerkt moet de TS de OP aanpassen. Zet wel even je UI in [code] tags zodat de TS alleen maar hoeft te knippen en plakken.
• Word je aangehouden door wegmisbruikers of geconfronteerd door Alberto Stegeman? Wees dan sociaal en doe ons even de groetjes
• Heb je de LAPO
(Last Post) in het topic. Maak een nieuwe aan!
• Bovenstaande regels gelden niet voor: Maraca, Studiotje, Oscar, DKUp en Rodgrod.
En een keurmerk van Rob!
![AnFLtQM.jpg]()
![yfjGjMO.gif]()
Man man man!
SPOILER: Waar gaan we meeten?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Woordenboek
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Fipo
Hier weer verder
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
quote:
quote:
Mijn tekst
quote:
geen wmb dus en herhaling Mr Visser..
SBS 6
VANAVOND
21:20 - 22:30
H
BEOORDEEL
Mr. Frank Visser lost samen met Viktor Brand hoogoplopende kwesties en conflicten op voor de gewone man en vrouw in Nederland. Van winkeleigenaar tot ambtenaar en verkoper: mr. Visser en Viktor Brand doen er alles aan om conflicten op te lossen. Viktor brengt de kemphanen rond de tafel, waarna mr. Visser tot een rechtvaardig oordeel komt.
Bernadette, die afkomstig is uit Afrika, heeft het gevoel dat ze gediscrimineerd wordt en durft daardoor zelfs haar huis niet meer uit. En dat zou allemaal de schuld zijn van haar buren Patrick en Rachel. Maar volgens hen ligt de situatie totaal anders. Niet de buren, maar zij leven in een totale hel. Er gaat geen dag voorbij dat Patrick en Rachel niet begluurd zouden worden. Hoogste tijd voor Mr. Visser om in te grijpen.
Maar komt me niet bekend voor
quote:
Nee ik mag niet met een Flirt rijden

alleen met een Gtw en een Lint. Maar je vraag is natuurlijk of ik morgen moet werken

Nee ik ben waarschijnlijk een hele week vrij. Dienstregeling is nog verder ingekort naar een uursdienst
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:20 schreef praadje het volgende:[..]
Mij ook niet maar ik heb hem afgelopen week gemist dus dan kan het zijn dat het deze aflevering is.
En er zullen door dat Corona gebeuren de komende week heel veel herhalingen komen van allerlei afleveringen die doorgaans live zijn of net van te voren worden opgenomen. Ik kijk het niet maar bv The Voice kids Live zal ook moeten stoppen. Dat nieuwe programma van Goor en Patty kan ook niet opgenomen worden. Dus veel oude meuk de komende tijd.
yup. alle opnamen liggen stil nu. behalve actualiteiten. En terecht
quote:
![maQJceB.jpg]()
Een FLIRT ziet er wel mooi uit
Werk is onduidelijk voor mij nu. Ben 2 weken geleden naar huis gestuurd ( begrijpelijk) omdat ik erg hoestte. Heb ziekgemeld toen. Werk voor uitzendbureau maar wel met contract inmiddels. Alleen ik weet niet wat gebeurt als ik me beter meld. In ziektewet krijg ik nu 40 uur. Heb al gebeld en zou teruggebeld worden. Ben geen uitvreter maar wil wel weten waar ik aan toe ben als ik beter meld en er dan geen werk is. Zit samen met zzp'er die nu 0 inkomen heeft.
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:29 schreef Ole het volgende:Werk is onduidelijk voor mij nu. Ben 2 weken geleden naar huis gestuurd ( begrijpelijk) omdat ik erg hoestte. Heb ziekgemeld toen. Werk voor uitzendbureau maar wel met contract inmiddels. Alleen ik weet niet wat gebeurt als ik me beter meld. In ziektewet krijg ik nu 40 uur. Heb al gebeld en zou teruggebeld worden. Ben geen uitvreter maar wil wel weten waar ik aan toe ben als ik beter meld en er dan geen werk is. Zit samen met zzp'er die nu 0 inkomen heeft.
Heb je als uitzendkracht geen urengarantie dat had ik wel toen ik nog uitzendkracht was
quote:
quote:
![tnRXHkH.jpg]()
En dit is de GTW-EMU 2/8 waar ik mij mee mag vermaken.
Je kan wel ziet dat het op elkaar lijkt het zijn wel broertjes van elkaar maar toch een hele andere trein
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:41 schreef praadje het volgende:[..]
Die waar jij mee rijdt vind ik ook heel mooi hoor. Leuk om eens de binnenkant te zien. Ik stelde me altijd een klein hokje voor met 1 krappe stoel en een soort van stuur. Geen idee hoe ik daarbij kom, waarschijnlijk ooit eens in een stripverhaal gezien. En dan zo'n pakkie als dat van opa Flodder met pet.
quote:
wat, rijdt je niet meer op de vrachtwagen maar ben je machinist geworden?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
quote:
Klopt geen vrachtauto meer. Maart 2018 ben ik gestart met de opleiding machinist en nu rij ik alweer 1.5 jaar zelfstandig
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:50 schreef WcPot het volgende:[..]
Klopt geen vrachtauto meer. Maart 2018 ben ik gestart met de opleiding machinist en nu rij ik alweer 1.5 jaar zelfstandig

Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Wat leuk
quote:
ja 10 uur zover ik weet.. Maar voor ziektewet in elk geval gemiddelde laatste tijd. 40 uur nu. Vandaar dat ik ook even wil overleggen
Collega kreeg dreigmail over werkweigering. Sterker nog deze was per ongeluk naar mij gestuurd. stond al in dossier
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:51 schreef praadje het volgende:[..]
Grappig. Maar je moet echt nog sturen dus? Zelfs bij een kleine buiging in de rails? Ik had de ruimte de helft kleiner geschat, zeg maar de ruimte die een buschauffeur heeft.
Je hoeft niet te sturen in een trein dat gaat vanzelf. Bij deze trein is het de gas geef hendel om het maar even simpel uit te leggen. Hoe verder je uitstuurt hoe sneller je gaat
quote:
Hee praadje. Lekker he, zonder die hollanders in je straat
quote:
Op zondag 29 maart 2020 18:53 schreef Ole het volgende:Collega kreeg dreigmail over werkweigering. Sterker nog deze was per ongeluk naar mij gestuurd. stond al in dossier

lekker dan, hun allemaal aanklagen
quote:
Dankje ben er zelf ook heel blij mee. En het is ook nog eens leuk om te doen en de dagen zijn de helft korter
quote:
werk je nog steeds voor die school?
quote:
Ja zeg dat wel. Ik had iets van twee maanden vakantie opgespaard/gebouwd ik dacht ik ga nu fullpull voor de 2500 uur die ik moest werken voor mijn uitzendbureau. En dat is maar goed ook anders was ik nu rond deze tijd klaar geweest
quote:
ik doe nog steeds werkzaamheden voor hun, dat loopt gewoon door.
quote:
Ben vorige maand nog met een oud collega mee geweest die heeft nu mijn rit dat was wel gezellig. En Tassendief had ooit eens een filmpje van mij gemaakt
quote:
ja zeker met jouw vak. Als ik daar nog gewerkt had had ik hoop thuis kunnen werken.
quote:
Op zondag 29 maart 2020 19:00 schreef praadje het volgende:[..]
Het is hier met Noord -Korea. Alle grenzen dicht met betonblokken en containers. En ik mag er ook niet uit. En inderdaad, doodstil op zaterdag. Geen tankers of mensen die shag komen halen of boodschappen komen doen. De meeste kwamen voor de Aldi want die heeft de goedkope variant van sterke drank tegen een lage prijs dus de Aldi hier was ook altijd stikdruk. Gisteren was er in de ochtend geen auto te bekennen toen ik een rondje ging rijden. (moest even want anders staat de auto te lang stil).
In Amsterdam is het nu muisstil. Heerlijk om te joggen
quote:
Ik werkte juist al veel thuis, maar nu ga ik naar kantoor toe, want daar zit niemand nu
quote:
Ik heb nog 3 uitzendkracht collega's die een half jaar later zijn begonnen met de opleiding en die hebben nu te horen gekregen dat ze voorlopig niet meer nodig zijn. Dus ik heb echt heel veel geluk gehad
quote:
Bedankt Tassendief ik kan het nog steeds waarderen dat jij in het donker laat op de avond een filmpje van mij wou maken
Ik heb gelukkig nog hoop vakantiedagen staan. Dat is in mijn geval eventueel aanvulling als ik minder werk heb. maar goed. Hoop dat ze morgen bellen. Ga me nog niet beter melden vooralsnog
quote:
Ik ook. totdat management cultuur kwam.. Alleen lesgeven en rest thuis. Was kwelling op kantoor met 60 mensen dicht op elkaar en dan ook nog studenten en collega's die in en uit lopen. Maar ja. Management bij wantrouwen was het geworden . Mocht niet eens in leeg lokaal werken omdat ik daar meer rust had en veel productiever was.
quote:
komt goed! Denk als dit voorbij is dat ik veel werk krijg. De min of meer vaste plek die ik had afgelopen half jaar (zorg) werken zich nu kapot. Die zijn straks zwaar aan vakantie toe!
quote:
quote:
Op zondag 29 maart 2020 19:49 schreef praadje het volgende:Zo, mijn Nederlandse brood is binnen. Het leek wel een drugsdeal. Dame zet het op de vensterbank voor de deur, loopt naar achteren en ik pak het brood en zet een envelop met geld op de vensterbank die zij dan weer pakt als ik achteruit gelopen ben. BE maffia

En hoeveel WC rollen moest je betalen
Iemand had een oud bonnetje van de supermarkt vergeleken met die van nu. De totale prijs lag 29% hoger. Ze profiteren er hier wel van dat we niet naar NL kunnen voor de boodschappen. Stelletje uitvreters. Was bij de Colruyt trouwens.
quote:
Op zondag 29 maart 2020 20:27 schreef Van_Poppel het volgende:[..]
Daar heb je inderdaad echt geluk gehad.

Gelukkig dat het niet nodig is, maar had je anders weer willen trucken? Daar is momenteel werk zat lijkt me?

Ja dat was helemaal geen gek idee. Alleen mijn bestuurderskaart voor in de tachograaf is nu verlopen. Mijn code95 is nog tot 2021 geldig ik zat zelf te denken om ergens volgend jaar alles nog een keer te laten vernieuwen en dan loopt ook alles weer mooi gelijk op. En dan lijkt mij het zeker wel leuk om nog een keer een ritje met de vrachtauto te gaan rijden daar is niks mis mee. En het was nu wel een hele mooie periode geweest omdat te doen. Bij de Appie is het nu druk genoeg met de grote hamsteraars
quote:
Op zondag 29 maart 2020 20:28 schreef praadje het volgende:Iemand had een oud bonnetje van de supermarkt vergeleken met die van nu. De totale prijs lag 29% hoger. Ze profiteren er hier wel van dat we niet naar NL kunnen voor de boodschappen. Stelletje uitvreters. Was bij de Colruyt trouwens.
quote:
praadje
quote:
Net was ik een seconde te laat en nu te vroeg

Hopelijk gaat het nu wel goed
quote:
Nog 30 minuten
29
20
15
10
9
quote:
7
6
quote:
5
3
2
1
Avond
quote:
quote:
Geen corona persconferentie vandaag?
Was wel benieuwd naar beetje nieuwe update eigenlijk want ook ik begin het wel te merken in werk enzo.
Voor deze week pas 3 daagjes ingepland nl. Eigenlijk is dat te weinig. Maargoed er is nog wat werk iig.
Had de gemeente wel gebeld en ze vullen wel aan tot bijstand niveau als ik er onder ga komen. Maarja niet optimaal allemaal.
Do what you love, love what you do!
quote:
Op maandag 30 maart 2020 18:41 schreef kree het volgende:Geen corona persconferentie vandaag?
Was wel benieuwd naar beetje nieuwe update eigenlijk want ook ik begin het wel te merken in werk enzo.
Voor deze week pas 3 daagjes ingepland nl. Eigenlijk is dat te weinig. Maargoed er is nog wat werk iig.
Had de gemeente wel gebeld en ze vullen wel aan tot bijstand niveau als ik er onder ga komen. Maarja niet optimaal allemaal.
morgen. Verlenging maatregelen.
quote:
Ja was te verwachten. Nouja radar maar even kijken zo
quote:
België heeft al verlengd. Zou raar zijn als dat hier niet zo zou zijn
quote:
Nee zou me niks ver bazen dat het hier in nl ook gewoon langer gaat worden.
Tis wel beetje rukt dat ze niet in 1 keer duidelijk zijn maar het stapje voor stapje dan maar verlengen.
Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal; wat te doen dan nu....want ene kant gaat werk en inkomen dus nog door. Maar heb geen flauw idee wat het gaat worden als dit langer gaat duren?
Overweeg al de gemeente te vragen want was al minder salaris maart. En weet echt niet hoe dit nu verder gaat
12.9% rente really??? A;s ke rood komt te staan/. Voor zover de hulp van de banken.... volgens mij spaar rente was al 0 of minder zelfs. Nu heb ik euro of 4000 nog maar damn. Banken maken weer weer winst hoor. Gvd
Denk dat ik maar uitkering ga aanvragen ipv werken
Middag
quote:
Dat was nog 1:00:01