abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 19:27:23 #51
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192341740
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:24 schreef Dejannn het volgende:
Waar zouden dergelijke landen op moeten bezuinigen om bijv. een buffer te creëren (iets dat hier wordt aangehaald)? Voor zover ik weet is het in Spanje doodnormaal om een werkweek van 50 uur te draaien voor 1500 euro in de maand. Dat zie ik geen Nederlander zo snel doen eigenlijk.
1) Minder bureaucratie en regeltjes.
2) Verhogen van de pensioenleeftijd
3) Efficiënter arbeidsproces - een Duitser krijgt in 30 uur gedaan waar een Italiaan 50 uur over doet
4) Bestrijden van corruptie
5) Verbeteren van de belastingmoraal

Zo maar 5 dingetjes
pi_192341832
Gewoon oprotten met die Zuid Europese landen. Gaat nooit wat worden. Een Noord Europese unie zou wel erg succesvol kunnen worden. Zuid Europa is een bodemloze put.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:34:42 #53
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_192341865
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:14 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom moet een Spanjaard betalen voor het bouwen van bruggen in Nederland en een Nederlander betalen voor de bouw van een vliegveld in Spanje? Waarom kan Spanje gewoon niet opdraaien voor de bouwkosten van haar eigen vliegvelden en Nederland op haar beurt voor de kosten van haar wegen? Waarom moeten zulk soort dingen allemaal via de EU gaan?
Omdat het anders zo maar eens zo kan wezen dat wij in Nederland dingen gaan willen doen die in de eerste instantie vooral goed zijn voor Nederland in plaats van voor de 'Unie'.

De EU ontbreekt het totaal aan geloofwaardigheid de afgelopen periode. Europa.. mooie praatjes, dure gebouwen.

Dat het hele kaartenhuis maar wat rap inelkaar dondert!
  zondag 29 maart 2020 @ 19:39:51 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192341955
JoshuaLivestro twitterde op zondag 29-03-2020 om 15:55:53 Nederland heft een belerend vingertje, maar qua aantal sterfgevallen per miljoen inwoners zitten we in de top drie van de EU - en anders dan bij nummer 1 Italië en nummer 2 Spanje moet bij ons het ergste nog komen... https://t.co/gwO2A3oDI5 reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2020 @ 19:41:50 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192341986
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op zondag 29-03-2020 om 15:55:53 Nederland heft een belerend vingertje, maar qua aantal sterfgevallen per miljoen inwoners zitten we in de top drie van de EU - en anders dan bij nummer 1 Italië en nummer 2 Spanje moet bij ons het ergste nog komen... https://t.co/gwO2A3oDI5 reageer retweet
Het gaat niet om de wijze waarop de crisis wordt aangepakt, maar op de manier waarop Italie iedere crisis aangrijpt om maar weer de geldpersen aan te slingeren ipv belastingen te heffen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:58:45 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192342306
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om de wijze waarop de crisis wordt aangepakt, maar op de manier waarop Italie iedere crisis aangrijpt om maar weer de geldpersen aan te slingeren ipv belastingen te heffen.
Nederland heeft alles kapot bezuinigd en zit nu met hangende pootjes bij het buitenland te bedelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2020 @ 20:03:49 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192342421
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Klopkoek weer eens gelijk. _O_

Jammer dat het paarlen voor de zwijnen zijn.
Resultaat van deze Nederlandse houding is dat niemand je meer wat gunt

Bijvoorbeeld:



Dat Nederland hier onderaan bungelt is een rechtstreeks gevolg van extreem lastig willen zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192342521
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat van deze Nederlandse houding is dat niemand je meer wat gunt

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Dat Nederland hier onderaan bungelt is een rechtstreeks gevolg van extreem lastig willen zijn.
Extreem lastig willen doen? Hier in Nederland is alles kapot bezuinigd (ja, ook de zorg) om maar aan de EU-regels te voldoen, om vervolgens andere landen een loopje te zien nemem met diezelfde regels.
pi_192342643
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat van deze Nederlandse houding is dat niemand je meer wat gunt

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Dat Nederland hier onderaan bungelt is een rechtstreeks gevolg van extreem lastig willen zijn.
Zolang we qua beleid meer in de buurt van Denemarken, Oostenrijk, Duitsland zitten en niet meer in de buurt van landen als Roemenië, Hongarije, Spanje, Italië ben ik in ieder geval gerust gesteld.
  zondag 29 maart 2020 @ 20:14:34 #60
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192342673
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland heeft alles kapot bezuinigd en zit nu met hangende pootjes bij het buitenland te bedelen.
Hoe bedelen wij dan?
pi_192342877
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat van deze Nederlandse houding is dat niemand je meer wat gunt

Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Dat Nederland hier onderaan bungelt is een rechtstreeks gevolg van extreem lastig willen zijn.
Als er zo kinderachtig gespeeld wordt is dat imo nog meer reden te stoppen met die idioterie.

Gewoon maffiapraktijken dit. "doe wat we zeggen of anders..."
pi_192342911
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:14 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Hoe bedelen wij dan?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Kan me alleen de IC plekken in Duitsland voor de geest halen, maar gezien de nauwe samenwerking die we op vele vlakken met Duitsland hebben vind ik dat geen vreemd iets.
pi_192343166
Vergeet ook niet dat de gemiddelde Italiaan vele malen rijker is dan een Nederlander of Duitser.
https://www.trouw.nl/nieu(...)s-duitsers~bbd48979/
pi_192343357
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Vergeet ook niet dat de gemiddelde Italiaan vele malen rijker is dan een Nederlander of Duitser.
https://www.trouw.nl/nieu(...)s-duitsers~bbd48979/
Niet alleen Italianen, ook Spanjaarden, Fransen en Portugezen zijn vermogender.
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:55:57 #65
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192343722
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op zondag 29-03-2020 om 15:55:53 Nederland heft een belerend vingertje, maar qua aantal sterfgevallen per miljoen inwoners zitten we in de top drie van de EU - en anders dan bij nummer 1 Italië en nummer 2 Spanje moet bij ons het ergste nog komen... https://t.co/gwO2A3oDI5 reageer retweet
Hij vergeet even dat Nederland het dichtbevolkste land van Europa is en daar mensen sneller besmet raken.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192344153
Een unie van Nederland Duitsland Oostenrijk Slovenië Finland enz is nog altijd kleiner dan Spanje Frankrijk Italië bij elkaar.

Maar het zou inderdaad wel helpen als Italië wat goedkoper zou worden. Vakanties en producten zijn veel te duur.
.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 maart 2020 @ 21:30:08 #67
408813 crew  trein2000
pi_192344681
Ik denk dat heel NL bereid is om mee te betalen aan de Coronaellende. Maar het kan niet zo zijn dat de Nederlandse belastingbetaler wederom moet opdraaien voor jaren van zuid Europees financieel mismanagement.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192345134
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heeft toch geen zin op dit extreem rechtse forum.

Feit is dat Nederland nu zit te bedelen bij andere landen voor spullen en of ze alsjeblieft patiënten willen overnemen.

Dan zeggen we ook niet dat we een stel prutsers en sukkels zijn, die nergens rekening mee hebben gehouden en niks meer zelf kunnen maken.
jij spoort niet :)
pi_192345233
Italië stopt 400 miljoen in noodfonds voor sport

400 miljoen om hun corrupte voetbalclubs te redden

en dan vervolgens bij NL en DE gaan bedelen om geld
pi_192345446
Neuro en Zeuro
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_192345563
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:59 schreef VersKers het volgende:
Italië stopt 400 miljoen in noodfonds voor sport

400 miljoen om hun corrupte voetbalclubs te redden

en dan vervolgens bij NL en DE gaan bedelen om geld
Zo lang men in Spanje bereid is Messi honderden miljoenen te betalen en clubs als FC Barcelona en Real Madrid samen voor een dikke miljard euro in het rood mogen staan, denk ik dat er nog voldoende geld aanwezig is om hun eigen boontjes te doppen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192346083
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo lang men in Spanje bereid is Messi honderden miljoenen te betalen en clubs als FC Barcelona en Real Madrid samen voor een dikke miljard euro in het rood mogen staan, denk ik dat er nog voldoende geld aanwezig is om hun eigen boontjes te doppen...
Precies dat
  zondag 29 maart 2020 @ 23:27:24 #73
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192346866
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:10 schreef superniger het volgende:
Neuro en Zeuro
Komt wel dichtbij zo.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192347003
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:59 schreef VersKers het volgende:
Italië stopt 400 miljoen in noodfonds voor sport

400 miljoen om hun corrupte voetbalclubs te redden

en dan vervolgens bij NL en DE gaan bedelen om geld
Echt. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192347030
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als er zo kinderachtig gespeeld wordt is dat imo nog meer reden te stoppen met die idioterie.

Gewoon maffiapraktijken dit. "doe wat we zeggen of anders..."
Dit we zijn beter af zonder die club dat blijkt maar weer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192347544
quote:
16s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit we zijn beter af zonder die club dat blijkt maar weer.
En toch... we weten natuurlijk al jaren hoe Nederland reageert op druk vanuit de EU..
we geven uiteindelijk toch wel toe,... schijn bedriegt.

Precies hetzelfde als de toetredingsgesprekken met Albanie en Macedonie..
de enige die het tegenhield was Nederland... en opeens werd dit uit het niets gestaakt, zodat ook Nederland voorstander werd.

Niet te filmen
pi_192347619
Ze zijn bang voor rellen in zuid-Italië omdat er meer dan 3 miljoen zwartwerkers werkloos zijn geworden. Zonder recht op uitkering dus.
3 miljoen zwartwerkers. As die al jaren belasting hadden betaald, stond Italië er veel beter voor. kijk eens naar jezelf.
dag
  maandag 30 maart 2020 @ 00:44:11 #78
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192347622
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 22:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo lang men in Spanje bereid is Messi honderden miljoenen te betalen en clubs als FC Barcelona en Real Madrid samen voor een dikke miljard euro in het rood mogen staan, denk ik dat er nog voldoende geld aanwezig is om hun eigen boontjes te doppen...
Natuurlijk kunnen ze hun eigen boontjes doppen, zijn geen 3e wereld landen of zo. Het is belachelijk dat de hulp van de EU moet komen terwijl de meeste lidstaten prima op eigen benen kunnen staan, ook in een tijd als deze.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 00:44:54 #79
236264 crew  capricia
pi_192347633
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:44 schreef Peter het volgende:
Ze zijn bang voor rellen in zuid-Italië omdat er meer dan 3 miljoen zwartwerkers werkloos zijn geworden. Zonder recht op uitkering dus.
3 miljoen zwartwerkers. As die al jaren belasting hadden betaald, stond Italië er veel beter voor. kijk eens naar jezelf.
Ik denk dat dat land kans op een burgeroorlog heeft. :{
Definitely not CIA
pi_192347667
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat land kans op een burgeroorlog heeft. :{
Zou kunnen, al zie ik dat in de VS ook zomaar gebeuren..
Maar het geeft wel weer aan dat Italië zijn zaken niet op orde heeft, daar nu mee in de knoop komt financieel gezien en vervolgens landen die het wel op orde hebben om geld vraagt..
dag
pi_192347835
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:44 schreef Peter het volgende:
Ze zijn bang voor rellen in zuid-Italië omdat er meer dan 3 miljoen zwartwerkers werkloos zijn geworden. Zonder recht op uitkering dus.
3 miljoen zwartwerkers. As die al jaren belasting hadden betaald, stond Italië er veel beter voor. kijk eens naar jezelf.
Tja, het zit waarschijnlijk in de genen.
Dan moet ik altijd weer denken aan dat filmpje van Powned.
Italiaanse europarlementariër die even snel in en uitcheckt om 300 euro te innen.

Vervolgens kijk ik naar de wiki pagina van desbetreffende politicus
https://en.wikipedia.org/wiki/Raffaele_Baldassarre_(politician)

Zie ik dat hij op 10 november 2018 dood is gegaan.
Discutabel als je het mij vraagt
pi_192347840
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat land kans op een burgeroorlog heeft. :{
Dat zal niet snel gebeuren. Maar ze zullen wel de straat op gaan.

Heb trouwens ook ergens gehoord/gelezen dat er 30k Amerikaanse soldaten in Nederland zijn
maar dat zou broodje aap kunnen zijn
pi_192347893
Protest in zuiden Italië door corona: aanvallen op supermarkten

De Italiaanse premier Conte heeft nieuwe maatregelen aangekondigd om de ergste financiële nood te ledigen. Met name in het arme zuiden van Italië lijken steeds meer mensen moeite te hebben om hun boodschappen te betalen, met dreigende protesten tot gevolg. De regering heeft 4,7 miljard euro vrijgemaakt .

bron

Als je ook naar die foto's kijkt.. die lange rijen.. geen 1,5 meter aanhouden
wat een simpele bedoeling
  maandag 30 maart 2020 @ 06:01:26 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192348912
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat heel NL bereid is om mee te betalen aan de Coronaellende. Maar het kan niet zo zijn dat de Nederlandse belastingbetaler wederom moet opdraaien voor jaren van zuid Europees financieel mismanagement.
Dit inderdaad.
pi_192348934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat heel NL bereid is om mee te betalen aan de Coronaellende. Maar het kan niet zo zijn dat de Nederlandse belastingbetaler wederom moet opdraaien voor jaren van zuid Europees financieel mismanagement.
Blijft er nog geld over dan nadat we onze eigen ondernemers weer in het zadel hebben geholpen?
So we just called him Fred too
pi_192349874
In Tjetjenië krijg je een pak slaag als je je niet aan het straatverbod houdt. Zie video in link. Mannen in het zwart met stokken lopen op straat.

rusencenter twitterde op maandag 30-03-2020 om 01:22:47 Rusya'ya bağlı Çeçenistan'da polisler sokağa çıkma yasağını denetlemek için sopa ile donatıldılar. Sokağa çıkma yasağını ihlal edenlerin dövüleceği duyuruldu. https://t.co/17DmGLh0ub reageer retweet
pi_192349990
Hoe kan het in hemelsnaam dat de gemiddelde Spanjaard, Portugees of Italiaans stukken vermogender zijn dan de gemiddelde Nederlander? De lonen daar liggen zeer laag in vergelijking met Nederland. En ik kan me nu ook niet voorstellen dat ze daar amper belasting betalen.

Sterker nog, de gemiddelde Griek schijnt meer vermogend te zijn dan de gemiddelde Nederlander _O-. Dit lijkt me erg onrealistisch.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:34:25 #88
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192350013
In het zuiden moeten ze gewoon de belastingen verhogen. Daar win je alleen de verkiezingen niet mee, dus schuiven ze het af op ons bordje onder het mom van solidariteit.
  maandag 30 maart 2020 @ 11:21:14 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192351523
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:55 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Hij vergeet even dat Nederland het dichtbevolkste land van Europa is en daar mensen sneller besmet raken.
Vlaanderen is nog dichter bevolkt... Slap excuus dus.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2020 @ 11:41:43 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192351811
een australe blik op de Nederlandse houding t.a.v. reddingsmaatregelen (via google translate):

quote:
"Disgusting" . The Portuguese Prime Minister, António Costa, chose this word with little thought to discredit the occurrence of the Dutch Minister of Finance, Wopke Hoekstra , to suggest that some countries were asking for money to face the pandemic by wasteful ones. The emphasis of the adjective used by Costa, which he even repeated, described the weariness of Southern Europe towards the attitude of The Hague, established as leader of the hawks, of abusing the tale of the ant and the cicada to close themselves in band to creation Eurobonds to face the greatest emergency that the continent has experienced since the Second World War.

Michel: "Do we have an agreement, Pedro?" Sánchez: “No. This is unacceptable. " This was the tense EU summit
Holland's criticism of Spain fuels the risk of a new reputation crisis
The European shock plan runs aground for the resistance of Germany and the Netherlands
Merkel and Rutte push Spain and Italy to use the rescue fund

The Dutch minister's comment in the past Ecofin encouraged Lisbon, Madrid and Rome. "The Netherlands wanted to anticipate what was coming, but it was a provocation," say diplomatic sources. "What was coming" when Hoekstra took the floor at Ecofin on Monday was an offensive by nine countries to create Eurobonds before holding a summit of heads of state and government. For Holland, that idea involved crossing the Rubicon. "I don't see any circumstances under which we change our position," said Mark Rutte, Dutch Prime Minister .

"It is very clear that the Rutte government continues with the same hard-line positions in the EU, as it has been doing since the sovereign debt crisis," says Natascha van der Zwan of Leiden University. In the last year, the Netherlands has been at the forefront of several blockades within the EU, almost always for economic reasons. He torpedoed the creation of a powerful budget for the euro zone - even when the ECB has claimed this - hampered negotiations for an EU budget and now intends to link any aid to Italy or Spain due to the pandemic to a rescue program with conditions.

The Netherlands, the EU's fifth largest partner in economic size, aspire to fill the liberal gap left by London. To do this, in the economic field they have put aside their traditional alliance with Belgium and Luxembourg - supporters of greater integration of the euro zone - and have forged alliances with the Nordics and the Baltics to curb France's arguments and impose their doctrine of fiscal discipline . "Between being a lion's tail or a mouse's head, Holland tries the second," says a diplomat. The Hague has emerged as the leader of that group, baptized as the new Hanseatic League .

Southern Europe sees Rutte as doing the dirty work for Chancellor Angela Merkel, who prefers not to have to go down in the mud. But, according to the Dutch newspaper De Volkskrant , Merkel disapproved of the Dutch "childish behavior" at the February summit, which also irritated Emmanuel Macron or Pedro Sánchez. Those clashes with Berlin, Paris or Madrid have led their Hanseatic partners to take some distance from the Netherlands. "It is not sustainable to always say no without proposing anything in return," say diplomatic sources. From another northern country, some concern is also expressed: "It is not pleasant to see that the expression of 'Mark Rutte and the Seven Dwarfs' has become popular in Brussels."

That alliance already showed its weaknesses in the negotiation of the EU Budget , when the Baltics closed ranks around cohesion funds and Ireland and Finland did the same with agrarian policy. And Ireland, for example, supports Eurobonds. The position of Rutte and Hoekstra is also not unanimous in the Netherlands. Not even among the hawks. The President of the Bank of the Netherlands, Klaas Knot, stood out when defending fiscal policy to guarantee solidarity and a European response to the crisis. Dutch Labor and Greens have also distanced themselves from Rutte's position. Even within the governing coalition there have been critical voices since the liberal D66.

Analysts see the refusal to share costs of Rutte, leader of the VVD liberals, and Hoekstra, Christian Democrat, a way to attract votes that would go to the extreme right. “It is partly a product of its ideology, since the right is generally less supportive and is an advocate of austerity, both inside and outside the home. Hoekstra and Rutte are reaching out to voters on the populist right before next year's elections, ”says Catherine de Vries of Bocconi University.

Van der Zwan explains that the austerity practiced in the last decade has strained the health system, but it has also allowed Rutte to present himself to families and companies with generous aid. "These are measures that Dutch voters can remember when we elect a government in March 2021. Unfortunately, there are still quite a few voters who are in favor of a hard-line position within the EU and who feel that they should not pay a ransom to southern Europe. "

A STYLE OF ITS OWN THAT HAS FORGED A LINEAGE

Dutch finance ministers have been able to create a kind of bloodline in record time. In the little more than two decades of the Eurogroup's existence, they have forged a style of their own: lewd, impassive, and in favor of taking out a lot of the stick and little of the carrot. And, above all, iron defenders of orthodoxy. They did not shake their pulse to point to Germany and France when they broke fiscal rules in the past decade, to tighten the nuts on Spain, Greece and Portugal during the worst phases of the euro crisis or lash out at Italy last year. The South still remembers the phrase of the ex-head of the Eurogroup, Jeroen Dijsselbloem referring to the countries of the South: "I cannot spend my money on alcohol and women and then ask for help."
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 30 maart 2020 @ 12:08:32 #91
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192352168
quote:
Decennia lang hebben ze de tijd gehad om het overschot omlaag te brengen zodat ze nu iets meer budgettaire speelruimte hadden gehad, maar nee hoor, we are to blame .... ze kunnen de @&¤*$# krijgen in Zuid Europa.
  maandag 30 maart 2020 @ 12:15:17 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192352265
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:08 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Decennia lang hebben ze de tijd gehad om het overschot omlaag te brengen zodat ze nu iets meer budgettaire speelruimte hadden gehad, maar nee hoor, we are to blame .... ze kunnen de @&¤*$# krijgen in Zuid Europa.
Italie is die vriend die bijna nooit werkt en daarom altijd geld tekort heeft, maar wel mixdrankjes staat te drinken op jouw kosten. En als je dan eens een keer thuis moet verbouwen en hem vraagt een gewoon biertje (op jouw kosten) te drinken, hoogst verontwaardigd is en zegt dat hij geen bier lust en begint te janken over 'solidariteit'. Samen met zijn vriendjes Griekenland en Spanje. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk. We hebben al tientallen miljarden aan pensioenvermogen misgelopen door hun tien jaar lang een extreem lage rente op hun schulden te gunnen. Wij zijn meer belasting gaan betalen, meer gaan aflossen, harder gaan werken, allerlei sociale voorzieningen afgebouwd. De reactie van Italie is altijd geweest weer meer geld uitgeven en aankloppen bij de EU om hun insolvente obligaties op te kopen.
Weg uit die monetaire unie. Weg, voordat we onze laatste centen ook afgetroggeld zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 maart 2020 @ 12:20:44 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192352337
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

... De reactie van Italie is altijd geweest weer meer geld uitgeven en aankloppen bij de EU om hun insolvente obligaties op te kopen.
Weg uit die monetaire unie. Weg, voordat we onze laatste centen ook afgetroggeld zijn.
Ik vergelijk ze altijd maar met falende fopstudenten die zeuren over pa en ma die geen zin meer hebben in het oneindig financieren van de kroegjool.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 maart 2020 @ 12:24:36 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192352399
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Italie is die vriend die bijna nooit werkt en daarom altijd geld tekort heeft, maar wel mixdrankjes staat te drinken op jouw kosten. En als je dan eens een keer thuis moet verbouwen en hem vraagt een gewoon biertje (op jouw kosten) te drinken, hoogst verontwaardigd is en zegt dat hij geen bier lust en begint te janken over 'solidariteit'. Samen met zijn vriendjes Griekenland en Spanje. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk. We hebben al tientallen miljarden aan pensioenvermogen misgelopen door hun tien jaar lang een extreem lage rente op hun schulden te gunnen. Wij zijn meer belasting gaan betalen, meer gaan aflossen, harder gaan werken, allerlei sociale voorzieningen afgebouwd. De reactie van Italie is altijd geweest weer meer geld uitgeven en aankloppen bij de EU om hun insolvente obligaties op te kopen.
Weg uit die monetaire unie. Weg, voordat we onze laatste centen ook afgetroggeld zijn.
Het is natuurlijk niet zo dat de Italiaan nooit werkt, maar meer dat hij niet (collectief) spaart, mede door het lage politieke en sociale vertrouwen in vooral het zuiden. Ik denk overigens dat je ze nog beter het geld kunt schenken dan nu in de haast eurobonds uit te geven en zo nog tot in lengte van jaren vastgeklonken te zitten aan de junkeconomieen van de PIGS. Ga je eenmaal gezamelijke obligaties uitgeven dan wordt dat lapmiddel nummer 1 van Italie en Frankrijk zodra de broekriem iets aangetrokken zou moeten worden.

Ik snap de kritiek wel dat het net iets teveel botte bijl van Rutte en Hoekstra is en dat we best wel mogen meedenken met hoe Italie en Spanje straks op te lappen en dat mag ons ook best wel wat kosten. Echter wil ik niet dat we structureel nog verder vast komen te zitten aan de PIGS, zeker gezien de relatief geringe representatie van Nederland op het Europese politieke machtstoneel. Gezamelijke bonds zijn op dit moment puur een krediettransfer van noord naar zuid.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192352493
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik vergelijk ze altijd maar met falende fopstudenten die zeuren over pa en ma die geen zin meer hebben in het oneindig financieren van de kroegjool.
goed bedachte metafoor
  maandag 30 maart 2020 @ 17:40:28 #97
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192357200
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Italie is die vriend die bijna nooit werkt en daarom altijd geld tekort heeft, maar wel mixdrankjes staat te drinken op jouw kosten. En als je dan eens een keer thuis moet verbouwen en hem vraagt een gewoon biertje (op jouw kosten) te drinken, hoogst verontwaardigd is en zegt dat hij geen bier lust en begint te janken over 'solidariteit'. Samen met zijn vriendjes Griekenland en Spanje. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk. We hebben al tientallen miljarden aan pensioenvermogen misgelopen door hun tien jaar lang een extreem lage rente op hun schulden te gunnen. Wij zijn meer belasting gaan betalen, meer gaan aflossen, harder gaan werken, allerlei sociale voorzieningen afgebouwd. De reactie van Italie is altijd geweest weer meer geld uitgeven en aankloppen bij de EU om hun insolvente obligaties op te kopen.
Weg uit die monetaire unie. Weg, voordat we onze laatste centen ook afgetroggeld zijn.
Daar begint het toch verdomd veel op te lijken ja :(
Andy van der Meijde (voetballer) heeft in zijn Engelse tijd eens zo’n vriend gehad. Uiteindelijk heeft hij daar een paar kleerkasten uit de sportschool op af gestuurd toen die vriend zijn geleende TV niet wilde teruggeven.
pi_192357208
Iets zegt me dat de pensioenen in Nederland de komende jaren drastisch omlaag gaan om door te sluizen naar vnl. Zuid-Europese landen (maar ook bv een België).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192357328
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Italie is die vriend die bijna nooit werkt en daarom altijd geld tekort heeft, maar wel mixdrankjes staat te drinken op jouw kosten. En als je dan eens een keer thuis moet verbouwen en hem vraagt een gewoon biertje (op jouw kosten) te drinken, hoogst verontwaardigd is en zegt dat hij geen bier lust en begint te janken over 'solidariteit'. Samen met zijn vriendjes Griekenland en Spanje. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk. We hebben al tientallen miljarden aan pensioenvermogen misgelopen door hun tien jaar lang een extreem lage rente op hun schulden te gunnen. Wij zijn meer belasting gaan betalen, meer gaan aflossen, harder gaan werken, allerlei sociale voorzieningen afgebouwd. De reactie van Italie is altijd geweest weer meer geld uitgeven en aankloppen bij de EU om hun insolvente obligaties op te kopen.
Weg uit die monetaire unie. Weg, voordat we onze laatste centen ook afgetroggeld zijn.
Het ligt iets genuanceerder. In dit verhaal zijn Nederland en Duitsland de uitbaters van het café waar die Italianen komen drinken. En als echte koopmannen willen we zoveel mogelijk verkopen en rekenen ons helemaal rijk. Echter de winst zien we nooit in de hand, hij bestaat alleen op papier, op het drankbonnetje van de Italiaan.
.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:52:28 #100
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192357339
In de 90s hebben Tsjechië en Slowakije in goed overleg besloten om uit elkaar te gaan en de staat Tsjechoslowakije kwam hiermee de factor ten einde. Waarom zouden wij nu precies het tegenovergestelde doen met de PIGS landen??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')