Kan iemand dit doorsturen naar Rutte met z'n, 'dan moet je er wat van zeggen'. Ja dat zouden we graag doen zonder het risico te lopen in elkaar geslagen te worden.quote:
De economie gaat nu toch volledig naar de klote.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je mensenlevens redt die vervolgens met een vernietigde economie zitten heb je er nog niet veel aan.
Al die doden van gisteren zijn ook nog niet verwerkt waarschijnlijkquote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef franklop het volgende:
Zijn vooral later gemeldde doden, als de 'dagscores' zo kijkt
Teller van gisteren staat namelijk nog op 'slechts' 55
2020-03-22 57
2020-03-23 77
2020-03-24 64
2020-03-25 97
2020-03-26 96
2020-03-27 70
2020-03-28 55
2020-03-29 1
Goed nieuws dus!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef houdafstand het volgende:
Voorzichtige conclusie:
Sinds donderdag 26 maart stijgt het aantal bezette IC-bedden met 5-10% per dag. Sprake van een afvlakking. Hopelijk wordt die trend aankomende week voortgezet. Ik ben wel benieuwd wanneer het aantal IC-bedden zal dalen. Pas eind mei of medio/eind volgende week al? Het hangt (mede) af van hoeveel patiėnten de IC zullen verlaten.
Dat het aantal ziekenhuisopnames stijgt in Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland en ook Limburg baart mij zorgen.
Wat is er in Nunspeet en de rest van de Biblebelt gebeurd?
Oh wauw, dus nadat je anderhalf persoon besmet hebt, kun je met een gerust hard hoestend en niezend boodschappen doen en daar iedereen in het gezicht zitten hijgen?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bron dat het tering besmettelijk is? Las artikelen dat het maar dat je het maximaal aan 1.5 mens kan overdragen.
Beetje overdreven weer hoor. Gigantisch deel werkt nu gewoon thuis. Toerisme sector gaat toch op zijn gat liggen, al hadden we helemaal geen corona in Nederland, want alle andere landen hebben wel lockdowns.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
De economie gaat nu toch volledig naar de klote.
kerkdienstenquote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef houdafstand het volgende:
COVID-19: 1104 nieuwe besmettingen en 132 doden, totaal 10.866 en 771quote:Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef Mortaxx het volgende:
Media hebben nog niets door. Alle journalisten wachten braaf tot 14 uur om de hoofdpagina te f5en
Biddag op 11 maart. Uiteraard gaat men dan de halve woensdag in de kerk zitten, ook als dat niet verstandig is.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef houdafstand het volgende:
Nee ok, maar er lijkt vooralsnog niet een grote groei aan doden te zijn per dag.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Al die doden van gisteren zijn ook nog niet verwerkt waarschijnlijk
Ja had het over mediaquote:Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
COVID-19: 1104 nieuwe besmettingen en 132 doden, totaal 10.866 en 771
Waar baseer jij die 5-10% op?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:50 schreef houdafstand het volgende:
Voorzichtige conclusie:
Sinds donderdag 26 maart stijgt het aantal bezette IC-bedden met 5-10% per dag. Sprake van een afvlakking. Hopelijk wordt die trend aankomende week voortgezet. Ik ben wel benieuwd wanneer het aantal IC-bedden zal dalen. Pas eind mei of medio/eind volgende week al? Het hangt (mede) af van hoeveel patiėnten de IC zullen verlaten.
Dat het aantal ziekenhuisopnames stijgt in Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland en ook Limburg baart mij zorgen.
Sympathiek dat het virus daar rekening mee houdt.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh wauw, dus nadat je anderhalf persoon besmet hebt, kun je met een gerust hard hoestend en niezend boodschappen doen en daar iedereen in het gezicht zitten hijgen?Dat is goed nieuws!
En extreme sociale zorg onderling. Ons kent ons, je staat voor elkaar klaar als men ziek is enzo.quote:
geloofsbijeenkomsten mag je grondwettelijk niet verbiedenquote:
Jep, ik heb nog wel een 'leuke'; iemand die triage doet die ik in mijn app heb, had van de week ook een nare; komen 2 oudere mensjes bij de SEH, man heel erg benauwd, duidelijk besmet, ze moesten even wachten, vrouw gaat naar het toilet, man krijgt het benauwd, wordt gespot door een verpleger en naar binnen gehaald en meteen doorgereden quarantaine in.. vrouw komt terug, man weg, en dan kun je niet meer bij elkaar.. Man is later overleden, vrouw belt een week later (eergisteren)... ik heb klachten..quote:Op zondag 29 maart 2020 13:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik moet telkens denken aan januari, toen mijn oma overleden is in het ziekenhuis. Ik heb daar nog best wat verdriet om, maar ik ben tegelijkertijd opgelucht dat het niet nu gebeurt is. Zijn de laatste dagen eigenlijk niet bij haar weg geweest, en als het nu zou gebeuren was dat niet eens mogelijk, dat zou het echt voor mijn gevoel nog 10 keer zo erg hebben gemaakt.
Wat een overhaaste conclusie. Sommige virussen kan je tot wel 8 a 10 mensen overdragen. Dus dan is dit niet meer besmettelijk dan influenza virus bv.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh wauw, dus nadat je anderhalf persoon besmet hebt, kun je met een gerust hard hoestend en niezend boodschappen doen en daar iedereen in het gezicht zitten hijgen?Dat is goed nieuws!
Bron: Trouwquote:Onduidelijk is daardoor ook of er een verband bestaat tussen het gestegen aantal besmettingen in de biblebelt en de biddag voor gewas en arbeid, die op 11 maart werd gehouden. Op die jaarlijkse biddag – die altijd valt op de tweede woensdag van maart – wordt in veel protestantse kerken een kerkdienst gehouden. Op 11 maart kon dat ook nog gewoon: de regel dat bijeenkomsten met meer dan honderd mensen niet konden doorgaan was toen nog niet van toepassing.
We hadden dus wel de scholen eerder dan de rest van het land dicht, ook al was het maar voor één woensdagquote:
Ahhh dus wat je zei was wat te kort door de bocht?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een overhaaste conclusie. Sommige virussen kan je tot wel 8 a 10 mensen overdragen. Dus dan is dit niet meer besmettelijk dan influenza virus bv.
Bolsonaro noemde het gewoon essentiėle diensten. Goddank draaide een rechter dat terug.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
geloofsbijeenkomsten mag je grondwettelijk niet verbieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |