abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192356041
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:32 schreef funnywell het volgende:
nee maar dit wilde ik toch wel even plaatsen

#emptyhospitals op twitter
Interessant. Probleem is dat foto's geen timestamp hebben, dus lastig te verifiren. Maar zou werk van gemaakt moeten worden om te controleren of het klopt of niet.
pi_192356091
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interessant. Probleem is dat foto's geen timestamp hebben, dus lastig te verifiren. Maar zou werk van gemaakt moeten worden om te controleren of het klopt of niet.
Wat ik vooral vreemd vind, ze roepen 1000 slachtoffers in Berlijn, de slachtoffers worden allemaal naar een speciaal ander ziekenhuis gebracht . Dan komt die kerel daar, niks dan rust te bekennen

Ook in NYC, midden in de brandhaard, ambulances die rustig op hun telefoontje zitten. In de media massa paniek, op de locatie zelf ultieme rust.
pi_192356190
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:21 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat ik vooral vreemd vind, ze roepen 1000 slachtoffers in Berlijn, de slachtoffers worden allemaal naar een speciaal ander ziekenhuis gebracht . Dan komt die kerel daar, niks dan rust te bekennen

Ook in NYC, midden in de brandhaard, ambulances die rustig op hun telefoontje zitten. In de media massa paniek, op de locatie zelf ultieme rust.
Doet me hieraan denken:
  maandag 30 maart 2020 @ 16:29:50 #54
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192356197
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:21 schreef funnywell het volgende:

Klopt ik heb daar ook al meerdere beelden van gezien. Ook van iemand die het ziekenhuis in gesneakt was en alles rustig daar, geen commotie zelfs geen patinten. Eigenaardig toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192356430

Hier in Frankrijk vliegen er helicopters en drones van de politie rond met speakers om je op het matje te roepen.

Het is net Half Life 2, of Deus Ex.
pi_192356543
En dan zie je overal die lege ziekenhuizen, in de VS krijgen mensen zelfs minder uren toegedeeld, dus minder loon. En dan zulke ingrepen worden gewoon uitgesteld. Zorg er dan voor dat er ook ziekenhuizen zijn die niet mee doen aan het coronafeestje

https://www.volkskrant.nl(...)aduwcrisis~b9d4efb4/
pi_192361804
differ*
Conscience do cost.
pi_192361967
*be different
pi_192362497
Lol.

En voor iedereen die niet gelooft dat dit voorspelbaar was.

pi_192362506
Je begon goed. ^O^
Tot je hierna vol aannames de mist in ging.
quote:
.Het gaat hier om een overname van de economie door overheden. Dit is een kenmerk van een fascistisch systeem, waarin economie en overheid fuseren,
Vakman pur sang
pi_192362529
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Je begon goed. ^O^
Tot je hierna vol aannames de mist in ging.
[..]

Economie moet corporaties zijn. Grote bedrijven. Geen idee waarom ik hier 'economie' heb gezet. Mussolini zei: "The merger of state and corporate power is called fascism". En dat is wat er plaatsvindt.
pi_192362626
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Economie moet corporaties zijn. Grote bedrijven. Geen idee waarom ik hier 'economie' heb gezet. Mussolini zei: "The merger of state and corporate power is called fascism". En dat is wat er plaatsvindt.
Nee dat vind nog niet plaats. Er is een gevaar dat dit kan gebeuren. Maar zover zijn we nog lang niet.
Kan ook maar zo dat de economie straks weer volop opstart en een inhaalslag maakt
Vakman pur sang
pi_192362660
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee dat vind nog niet plaats. Er is een gevaar dat dit kan gebeuren. Maar zover zijn we nog lang niet.
Kan ook maar zo dat de economie straks weer volop opstart en een inhaalslag maakt
Nee, dat heb je toch echt mis. Luister naar de experts in de video's (die stuk voor stuk de crisis hebben voorspeld met uitleg waarom) als je mij niet gelooft.
pi_192362715
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dat heb je toch echt mis. Luister naar de experts in de video's (die stuk voor stuk de crisis hebben voorspeld met uitleg waarom) als je mij niet gelooft.
Nee dat heb jij mis en degenen in de filmpjes.
In de zomer zit Itali ook 4 weken dicht (in augustus) en daarna gaan we toch ook gewoon door?
Vakman pur sang
pi_192362884
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee dat heb jij mis en degenen in de filmpjes.
In de zomer zit Itali ook 4 weken dicht (in augustus) en daarna gaan we toch ook gewoon door?
Ja en Itali staat er ook echt goed voor economisch ... De reden dat dat land nog draait is omdat de EU het subsidieert.

Nogmaals: wees niet eigenwijs, luister naar de experts, mensen die dit hebben voorspeld omdat ze het systeem begrijpen, en in staat zijn de gegevens en informatie te analyseren.
pi_192362896
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je zegt dat hij het mis heeft, zeg je dat het 100% is dat staat en corporaties gaan samenvoegen. Dat is onzin, ook al is het een mogelijkheid kan je dat nu niet met zekerheid zeggen. Overigens is de trend juist privatisatie, het tegenovergestelde.

Ik denk dat hierna de economie gewoon weer op gang komt. Elke economie werkt volgens een "boom and bust cycle" en er is geen reden om aan te nemen dat de economie straks niet meer werkt.
pi_192362938
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Als je zegt dat hij het mis heeft, zeg je dat het 100% is dat staat en corporaties gaan samenvoegen. Dat is onzin, ook al is het een mogelijkheid kan je dat nu niet met zekerheid zeggen.

Ik denk dat hierna de economie gewoon weer op gang komt. Elke economie werkt volgens een "boom and bust cycle" en er is geen reden om aan te nemen dat de economie straks niet meer werkt.
Ze zijn al gefuseerd. In een normaal vrije-marktsysteem zou 'too big to fail' niet bestaan, nu subsidieert de overheid al sinds 2008 falende banken en nu ook hele sectoren (terwijl de kleine man niks krijgt). Ook worden er 'public-private-partnerships' getekend, dit is precies die merger waar Mussolini het over heeft. Het spijt me als jullie het niet begrijpen, maar verdiep je eerst in de materie.
pi_192363044
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ze zijn al gefuseerd. In een normaal vrije-marktsysteem zou 'too big to fail' niet bestaan, nu subsidieert de overheid al sinds 2008 falende banken en nu ook hele sectoren (terwijl de kleine man niks krijgt). Ook worden er 'public-private-partnerships' getekend, dit is precies die merger waar Mussolini het over heeft. Het spijt me als jullie het niet begrijpen, maar verdiep je eerst in de materie.
:')

Misschien begrijp jij het niet en ben je teveel gefixeerd op doemdenkerij van YouTube. Banken zijn inderdaad too big to fail, dat is logisch, maar als je naar de rest van de wereldeconomie kijkt is er meer sprake van privatisatie dan het tegenovergestelde.

Banken zijn al zeker een eeuw too big to fail, dat is absoluut niets nieuws.
pi_192363116
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:04 schreef illusions het volgende:

[..]

:')

Misschien begrijp jij het niet en ben je teveel gefixeerd op doemdenkerij van YouTube. Banken zijn inderdaad too big to fail, dat is logisch, maar als je naar de rest van de wereldeconomie kijkt is er meer sprake van privatisatie dan het tegenovergestelde.
'Doemdenkerij van YouTube'. Het is zo makkelijk he. Sorry maar op dit soort dommigheid ga ik echt niet meer reageren.
pi_192363169
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

'Doemdenkerij van YouTube'. Het is zo makkelijk he. Sorry maar op dit soort dommigheid ga ik echt niet meer reageren.
Filmpjes posten, grotendeels vrijwel zonder uitleg, dat werkt denk je?

Je zegt dat iemand het mis heeft als hij zegt dat er enkel het gevaar is dat er een state-corporate merger zal plaatsvinden, je acht dit dus als iets onvermijdelijks. Dat is gewoon klinklare onzin, niemand kan met zekerheid zeggen wat ons te wachten staat.
pi_192363327
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:10 schreef illusions het volgende:

[..]

Filmpjes posten, grotendeels vrijwel zonder uitleg, dat werkt denk je?

Je zegt dat iemand het mis heeft als hij zegt dat er enkel het gevaar is dat er een state-corporate merger zal plaatsvinden, je acht dit dus als iets onvermijdelijks. Dat is gewoon klinklare onzin, niemand kan met zekerheid zeggen wat ons te wachten staat.
Jij weet niet met zekerheid wat ons te wachten staat. Dat wil niet zeggen dat andere mensen, die slimmer zijn dan jij en meer kennis hebben van hun vakgebied, dat wel kunnen. Daarom plaats ik alleen filmpjes van mensen die zowel de crisis van 2008 als deze crisis hebben voorspeld. Niet omdat dat toevallig elke keer plaatsvindt, maar omdat je door analyse van beleid en gegevens tot bepaalde conclusies kunt komen. Maar jij denkt het beter te weten, dus wat doe je in dit topic? Waarom verdoe je mijn tijd met domme vragen? Als je niet naar de experts luistert, zul je al helemaal niet naar mij luisteren, dus blijf alleen naar jezelf luisteren en leer niets van mensen met meer kennis dan jij.
pi_192363378
De experts :D
Conscience do cost.
pi_192363406
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij weet niet met zekerheid wat ons te wachten staat. Dat wil niet zeggen dat andere mensen, die slimmer zijn dan jij en meer kennis hebben van hun vakgebied, dat wel kunnen. Daarom plaats ik alleen filmpjes van mensen die zowel de crisis van 2008 en deze crisis hebben voorspeld. Niet omdat dat toevallig elke keer plaatsvindt, maar omdat je door analyse van beleid en gegevens tot bepaalde conclusies kunt komen. Maar jij denkt het beter te weten, dus wat doe je in dit topic? Waarom verdoe je mijn tijd met domme vragen? Als je niet naar de experts luistert, zul je al helemaal niet naar mij luisteren, dus blijf alleen naar jezelf luisteren en leer niets van mensen met meer kennis dan jij.
Er zijn geen domme vragen, en jij baseert je oordeel op meningen van de mensen die jij volgt, mensen die jij professionals vindt omdat je je kunt vinden in hun mening. Ik op anderen. Dat maakt jouw mening niet gelijk waarheid.

Als jij meent dat je de toekomst met zekerheid kan voorspellen, ben je gewoon heel naef. :D

Wat als na deze quarantaine de economie gewoon weer oppakt? :?
pi_192363474
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:20 schreef illusions het volgende:

[..]

Er zijn geen domme vragen, en jij baseert je oordeel op meningen van de mensen die jij volgt, mensen die jij professionals vindt omdat je je kunt vinden in hun mening. Ik op anderen. Dat maakt jouw mening niet gelijk waarheid.

Als jij meent dat je de toekomst met zekerheid kan voorspellen, ben je gewoon heel naef. :D

Wat als na deze quarantaine de economie gewoon weer oppakt? :?
Wat als, wat als ...

Wat als de maan van kaas is?

Natuurlijk kun je voorspellingen van de toekomst maken op basis van analyses. Hoe kun je anders regeren? Of hoe maak je plannen? Als je een huis van papier bouwt, kan je voorspellen dat het bij de eerste regenbui in zal storten. Want je kent de eigenschappen van papier en water. Zo zijn er mensen die de economie beter begrijpen dan jij en beter kunnen voorspellen hoe het fundament ervan en het gevoerde beleid tot bepaalde onvermijdelijke situaties zal leiden. Natuurlijk is er een graad van waarschijnlijkheid, en er kan altijd wel iets gebeuren waardoor de dingen anders lopen (zoals deze pandemie die weinig mensen hadden zien aankomen, en die uiteindelijk de naald is geworden die de zeepbel heeft doorgeprikt), maar bepaalde dingen zijn toch echt met grote zekerheid te voorspellen.

Dus ja, wat mij betreft zijn er domme vragen, want ik heb in dit topic alle informatie geplaatst die nodig is om te snappen wat er fundamenteel mis is met de economie en waarom we een turning point hebben bereikt. Dat je daar niets mee doet, wil niet zeggen dat er geen waarheid in is. Daarom zeg ik: blijf alleen naar jezelf luisteren, en leer niks van anderen met meer kennis. Het is niet mijn probleem, maar verwacht niet dat ik eeuwig dezelfde soort loze kritiek blijf beantwoorden.
pi_192363518
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat als, wat als ...

Wat als de maan van kaas is?

Natuurlijk kun je voorspellingen van de toekomst maken op basis van analyses. Hoe kun je anders regeren? Of hoe maak je plannen? Als je een huis van papier bouwt, kan je voorspellen dat het bij de eerste regenbui in zal storten. Want je kent de eigenschappen van papier en water. Zo zijn er mensen die de economie beter begrijpen dan jij en beter kunnen voorspellen hoe het fundament ervan en beleid tot bepaalde onvermijdelijke situaties zal leiden.

Dus ja, wat mij betreft zijn er domme vragen, want ik heb in dit topic alle informatie geplaatst die nodig is om te snappen wat er fundamenteel mis is met de economie en waarom we een turning point hebben bereikt. Dat je daar niets mee doet, wil niet zeggen dat er geen waarheid in is. Daarom zeg ik: blijf alleen naar jezelf luisteren, en leer niks van anderen met meer kennis. Het is niet mijn probleem, maar verwacht niet dat ik eeuwig dezelfde soort loze kritiek blijf beantwoorden.
Maar je gaat ervan uit dat jouw kijk de absolute waarheid is, en dat er niets anders mogelijk is, en dat is een hele naeve manier van denken. "Als je luistert naar de experts" kun je bijv. ook het volgende lezen:

If the U.S. response is effective, the economy could start to recover from July onward, with the stock market DJIA, +3.19% SPX, +3.35% offering early telltale signs. U.S. economic growth could return to the 2% pace that’s prevailed over the past decade before the end of the year.

“We think we will see a nice bounce back in the third quarter,” Guatieri said.

Still, even relative optimists such as Guatieri say there’s still too much uncertainty to feel confident. He and Wells Fargo’s Bullard say their firms have been changing their forecasts almost daily in the past week as the situation deteriorated. What’s made matters worse is simply not knowing the scope of the problem

“We’re not getting the insight into where we are or where we are going,” Bullard said. “So we’re all just speculating.
pi_192363538
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar je gaat ervan uit dat jouw kijk de absolute waarheid is, en dat er niets anders mogelijk is, en dat is een hele naeve manier van denken. "Als je luistert naar de experts" kun je bijv. ook het volgende lezen:

If the U.S. response is effective, the economy could start to recover from July onward, with the stock market DJIA, +3.19% SPX, +3.35% offering early telltale signs. U.S. economic growth could return to the 2% pace that’s prevailed over the past decade before the end of the year.

Still, even relative optimists such as Guatieri say there’s still too much uncertainty to feel confident. He and Wells Fargo’s Bullard say their firms have been changing their forecasts almost daily in the past week as the situation deteriorated. What’s made matters worse is simply not knowing the scope of the problem

“We’re not getting the insight into where we are or where we are going,” Bullard said. “So we’re all just speculating.

Precies. En da's niet eens een "expert" op YouTube.
Vakman pur sang
pi_192363609
De economie van Zuid Korea is al aan het herstellen, en de Chinese ook. Een betere indicator kan ik niet bedenken. Maarja, als je ervan uitgaat dat "de experts op YouTube", en dan wel alleen degenen die jij kiest, de ultieme waarheid in pacht hebben en kritische vragen hieromtrent afdoet als domme vragen waar je niet meer op wilt reageren, ben je eigenlijk gewoon struisvogelpolitiek aan het bedrijven.
pi_192363623
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar je gaat uit van dat jouw kijk de absolute waarheid is, en dat er niets anders mogelijk is, en dat is een hele naeve manier van denken. "Als je luistert naar de experts" kun je bijv. ook het volgende lezen:

En dan moet je dus kritisch analyseren wat die persoon zegt, en zijn track record nakijken: heeft deze persoon in het verleden ook uitspraken gedaan die daadwerkelijk zijn uitgekomen of niet? Is het een blinde die de blinden leidt, of iemand met daadwerkelijk inzicht?

Ik kies niet mensen die in mijn straatje passen, maar omdat ze begrijpen hoe het systeem werkt wat blijkt uit het feit dat hun voorspellingen steeds kloppen.

Stuk voor stuk hebben ze de crisis van 2008 voorspeld. Maar wat niemand had zien aankomen, is dat de FED bail-outs zou gaan doen. Want dat is nooit eerder gebeurd.

Nu men weet dat de FED dat wel doet (en dat daardoor de zeepbel alleen maar verder is opgeblazen), heeft men ook voorspeld dat dat bij de nieuwe crisis weer zou gebeuren. En dat is dus ook het geval.

Het is dan geen kwestie van waarzeggerij om te voorspellen wat er vervolgens gebeurt, want dit soort dingen zijn in het verleden ook al gebeurd.

Je doet net alsof niemand ooit iets kan leren van het verleden of iets kan analyseren om op basis daarvan voorspellingen te maken. Dat is wat mij betreft echt volslagen idioot. Jij wordt toch ook niet elke dag wakker zonder enig begrip of besef van hoe de wereld werkt? Je leert toch van eerdere ervaringen en doet toch voorspellingen over wat je kan verwachten? Je stapt toch niet in je auto zonder iets anders te verwachten dan dat hij start zodra je het contact aanzet? Want je weet hoe die auto functioneert. Zo weet je ook dat als je 5.000 calorien per dag eet en niet beweegt, je hoogstwaarschijnlijk dikker zal worden. Allemaal heel simpele voorspellingen op basis van begrip van systemen. Economie is niet anders, het is geen magische wereld waarin geen enkele actie tot voorspelbare gevolgen zal leiden. Vaak is het gewoon gezond verstand.

Het doet er dan ook niet toe als iemand het tegenovergestelde zegt, want ook jij weet dat als je te veel eet je dik wordt.

Maar wat als je niets begrijpt van het systeem? Tja, dan kan iemand je van alles wijsmaken.

En daar profiteren overheden en de media van, door je van alles wijs te maken. De uitdaging is om daar doorheen te bijten en uit te zoeken wie wel betrouwbaar zijn. En dat zijn de mensen die dankzij hun begrip van het systeem nauwkeurige voorspellingen hebben gedaan en blijven doen, daar moet je naar luisteren.

Als je dit niet snapt kan ik je echt niet verder helpen.
pi_192363645
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dan moet je dus kritisch analyseren wat die persoon zegt, en zijn track record nakijken: heeft deze persoon in het verleden ook uitspraken gedaan die daadwerkelijk zijn uitgekomen of niet? Is het een blinde die de blinden leidt, of iemand met daadwerkelijk inzicht?

Ik kies niet mensen die in mijn straatje passen, maar omdat ze begrijpen hoe het systeem werkt wat blijkt uit het feit dat hun voorspellingen steeds kloppen.

Stuk voor stuk hebben ze de crisis van 2008 voorspeld. Maar wat niemand had zien aankomen, is dat de FED bail-outs zou gaan doen. Want dat is nooit eerder gebeurd.

Nu men weet dat de FED dat wel doet (en dat daardoor de zeepbel alleen maar verder is opgeblazen), heeft men ook voorspeld dat dat bij de nieuwe crisis weer zou gebeuren. En dat is dus ook het geval.

Het is dan geen kwestie van waarzeggerij om te voorspellen wat er vervolgens gebeurt, want dit soort dingen zijn in het verleden ook al gebeurd.

Je doet net alsof niemand ooit iets kan leren van het verleden of iets kan analyseren om op basis daarvan voorspellingen te maken. Dat is wat mij betreft echt volslagen idioot. Jij wordt toch ook niet elke dag wakker zonder enig begrip of besef van hoe de wereld werkt? Je leert toch van eerdere ervaringen en doet toch voorspellingen over wat je kan verwachten? Je stapt toch niet in je auto zonder iets anders te verwachten dan dat hij start zodra je het contact aanzet? Want je weet hoe die auto functioneert. Zo weet je ook dat als je 5.000 calorien per dag eet en niet beweegt, je hoogstwaarschijnlijk dikker zal worden. Allemaal heel simpele voorspellingen op basis van begrip van systemen. Economie is niet anders, het is geen magische wereld waarin geen enkele actie tot onvoorspelbare gevolgen zal leiden. Vaak is het gewoon gezond verstand.

Het doet er dan ook niet toe als iemand het tegenovergestelde zegt, want ook jij weet dat als je te veel eet je dik wordt.

Maar wat als je niets begrijpt van het systeem? Tja, dan kan iemand je van alles wijsmaken.

En daar profiteren overheden en de media van, door je van alles wijs te maken. De uitdaging is om daar doorheen te bijten en uit te zoeken wie wel betrouwbaar zijn. En dat zijn de mensen die dankzij hun begrip van het systeem nauwkeurige voorspellingen hebben gedaan en blijven doen, daar moet je naar luisteren.

Als je dit niet snapt kan ik je echt niet verder helpen.
Ok, en als je de analyses van een herstellende Chinese en Zuid-Koreaanse economie bekijkt, dan vind je het nog steeds aannemelijker dat de door jou gekozen experts het bij het rechte eind hebben? Dan ben je recente waarnemingen gewoonweg aan het wegwuiven.
pi_192363662
Uiteraard is dat voorbarig, want de vraag is op een all-time low omdat het westen in een heel ander stadium zit, maar je kan simpelweg niet beweren de enige waarheid in pacht te hebben, dat begint weer religieuze trekjes te krijgen.
pi_192363683
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Ok, en als je de analyses van een herstellende Chinese en Zuid-Koreaanse economie bekijkt, dan vind je het nog steeds aannemelijker dat de door jou gekozen experts het bij het rechte eind hebben? Dan ben je recente waarnemingen gewoonweg aan het wegwuiven.
Herstellend volgens wie? En klopt dat wel echt? Hoe weet je dat? En wat zeggen degenen die het daar niet mee eens zijn? Waarom is de ene partij betrouwbaarder dan de andere?
pi_192363694
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Herstellend volgens wie? En klopt dat wel echt? Hoe weet je dat? En wat zeggen degenen die het daar niet mee eens zijn? Waarom is de ene partij betrouwbaarder dan de andere?
I rest my case.
pi_192363709
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:41 schreef illusions het volgende:

[..]

I rest my case.
_O-
Vakman pur sang
pi_192363724
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:39 schreef illusions het volgende:
Uiteraard is dat voorbarig, want de vraag is op een all-time low omdat het westen in een heel ander stadium zit, maar je kan simpelweg niet beweren de enige waarheid in pacht te hebben, dat begint weer religieuze trekjes te krijgen.
Ik beweer niet dat ik 'de enige waarheid in pacht heb'. Er is altijd een mate van onzekerheid, maar dat wil niet zeggen dat wat onvermijdelijk is uiteindelijk ook zal gebeuren. Zolang er geen fundamentele systeemverandering is, is het onvermijdelijke resultaat dat de boel op een gegeven moment volledig instort. Bekijk die video 'De dag dat de dollar valt' eens die ik hier heb geplaatst, daarin komen verschillende economen van grote concerns aan het woord, waaronder ING en Morgen Stanley, evenals Peter Schiff die hier ook regelmatig langskomt. Allemaal weten ze dat het systeem niet eeuwig kan blijven werken. Maar zolang er geld in wordt gepompt, blijft het draaien. Maar dat kan niet eeuwig doorgaan zonder catastrofale gevolgen, met name voor de gewone man, jij en ik, die voor de rekening van falende bedrijven en banken moeten opdraaien. Open je geest, neem informatie van beide kanten tot je en maak voor jezelf uit wat het meest waarschijnlijk is. Meestal is het echt een kwestie van gezond verstand dat iedereen kan begrijpen. Maar goed, ik heb niet de indruk dat je ergens voor open staat, dus meer tijd wil er niet aan besteden.
pi_192363749
Eeuwige groei is ook niet mogelijk, daarom is het des te aannemelijker dat de economie na een crisis weer opkrabbelt i.p.v. een meltdown ondergaat.
pi_192363755
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:41 schreef illusions het volgende:

[..]

I rest my case.
Sorry maar ik begrijp niet wat daar nou zo 'rest my case' aan is. Op basis waarvan bepaal jij dat je wel econoom x gelooft, maar niet econoom y? Controleer je nooit of persoon x of y wel jouw vertrouwen verdient?

Maar eigenlijk is die vraag onnozel, want je hebt voor jezelf al bepaald dat we het toch niet kunnen weten.

Ik heb een andere insteek, dus laat maar zitten.
pi_192363841
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is die vraag onnozel, want je hebt voor jezelf al bepaald dat we het toch niet kunnen weten.

Dat is niet bepaald dat is een feit. :')
Vakman pur sang
pi_192363905
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is niet bepaald dat is een feit. :')
Ik sta echt versteld van deze houding.

Waarom doen we aan wetenschap denken jullie?

Als je tien keer je vingers brandt als je je handen in het vuur steekt, hoe groot is de kans dat je de elfde keer je vingers ook zult verbranden?

50/50?
pi_192363922
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik sta echt versteld van deze houding.

Waarom doen we aan wetenschap denken jullie?

Als je tien keer je vingers brandt als je je handen in het vuur steekt, hoe groot is de kans dat je de elfde keer je vingers ook zult verbranden?

50/50?
Uit elke crisis, eens in de 5-8 jaar komt weer een economische opbloei.
Dus ja je vergelijking kan kloppen.
Vakman pur sang
pi_192363930
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Uit elke crisis, eens in de 5-8 jaar komt weer een economische opbloei.
Dus ja je vergelijking kan kloppen.
En dat is natuurlijk totaal niet op basis van bepaalde vaststaande gegevens en eigenschappen van het systeem, maar volstrekt toevallig. Net zoals het volstrekt toevallig is, en niet afhangt van de temperatuur van vuur, dat je steeds je vingers verbrandt.

Maar de discussie ging niet om een willekeurig dipje, maar om een instorting.

Luister, ik heb geen tijd hiervoor. Als je niks wilt leren en denkt dat niemand iets beter kan weten dan jezelf, wat doe je hier dan. Ik hou er dus mee op.
pi_192363953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk totaal niet op basis van bepaalde vaststaande gegevens en eigenschappen van het systeem, maar volstrekt toevallig. Net zoals het volstrekt toevallig is, en niet afhangt van de temperatuur van vuur, dat je steeds je vingers verbrandt.
De enige vraag is hoelang houdt de crisis aan en hoever zakt de economie in. Ik denk tot juni/juli jij denkt in doemscenario. Kan ook ^O^

Mijn oma zei: het vrezen van lijden is het grootste lijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lospedrosa op 31-03-2020 07:12:49 ]
Vakman pur sang
pi_192363960
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De enige vraag is hoelang houdt de crisis aan en hoever zakt de economie in. Ik denk tot juni/juli jij denkt in doemscenario. Kan ook ^O^
Sla de cijfers er eens op na: schulden, werklozen, faillissementen, enzovoorts. Doe eens moeite.
pi_192363977
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Sla de cijfers er eens op na: schulden, werklozen, faillissementen, enzovoorts. Doe eens moeite.
Ja dat moet ook in een crisis h. Even aan de boom schudden.

PS je vergeet dat doemvloggers een grote inkomstenbron hebben door trouwe kijkers zoals jij en wel safe zitten. :+
Vakman pur sang
pi_192364040
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja dat moet ook in een crisis h. Even aan de boom schudden.

PS je vergeet dat doemvloggers een grote inkomstenbron hebben door trouwe kijkers zoals jij en wel safe zitten. :+
Ik vergeet? Je kunt niet de toekomst voorspellen, maar wel in mijn hoofd kijken? Knap hoor.

Ik denk dat de inkomsten van de gemiddelde doemvlogger (met doemvloggen) verbleken bij de inkomsten van de gemiddelde MSM-propandaverspreider en centrale bankier.
pi_192364059
Dus omdat een doemvlogger minder verdient dan een bankier zou hij het niet doen?

Hele rare vergelijking. Misschien wil hij ook gewoon een centje bijverdienen.
pi_192364106
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mijn oma zei: het vrezen van leiden is het grootste leiden.
Inderdaad, inherent aan een crisis is dat het daarna weer opkrabbelt. Een crisis is nooit blijvenden ik denk ook dat het rond juli weer normaliseert of daarmee begint. Verder vind ik Leiden ook een kutstad, maar ik ben er niet bang voor.
pi_192364116
Ik denk wel dat het aannemelijk is dat er wat smerigs aan de stok blijft hangen qua vrijheidsbeperkende regelgeving.
pi_192364901
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 00:19 schreef illusions het volgende:

[..]

Inderdaad, inherent aan een crisis is dat het daarna weer opkrabbelt. Een crisis is nooit blijvenden ik denk ook dat het rond juli weer normaliseert of daarmee begint. Verder vind ik Leiden ook een kutstad, maar ik ben er niet bang voor.
Ervan uitgaande dat er geen ingrijpende systeemveranderingen plaatsvinden.

Maar wat in dit topic dus wordt aangekaart, is dat dat wel het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')