abonnement Unibet Coolblue
pi_192329243
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:50 schreef _I het volgende:

[..]

83. Man stond midden in het leven.

Was een verkapte oproep om thuis te gaan bespreken wat er moet gaan gebeuren als je voor het feit staat. Of je dan wel naar het ziekenhuis wil en niet liever thuis doodgaat.
Het was geen verkapte oproep, maar een open en eerlijke boodschap dat je dit soort heftige keuzes liever al thuis hebt besproken met je dierbaren dan dat je in het ziekenhuis deze keus moet maken.

De patiënt had verder onderliggende ziekten en zou een ic-opname niet overleven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:49 schreef Revanches het volgende:

[..]

Hoe oud was die patiënt?
pi_192329259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe dan?

Niet dat ik hem niet geloof, maar hoe dan .... Ergens geeft iemand verkeerde/onvolledige informatie.
Ze zijn volle bak aan het opschalen, het is denk ik lastig overzicht te houden hoeveel IC-plekken er nu, vandaag, morgen en overmorgen zijn. Uiteindelijk kunnen ze opschalen tot 2500, maar het tempo is natuurlijk lastig in te schatten omdat deze operatie nog nooit heeft plaatsgevonden.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:58:43 #153
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192329264
COVID19Tracking twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 22:39:37 In absolute terms, the U.S. has done a lot of testing, but on a per-capita basis, we're pretty far behind some other nations. As importantly, it varies wildly between the states, as this chart by one of data users shows. https://t.co/16GwxAkgWv reageer retweet


Waar zou Nederland ergens staan op dit lijstje?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_192329273
quote:
Vliegverbod verlengd tot 10 april

De aangekondigde vliegverboden voor passagiersvluchten van het vasteland van China (inclusief Hong Kong), Zuid-Korea, Italië, Iran, Spanje en Oostenrijk zijn door het kabinet verlengd tot 10 april 2020 18.00 uur. Een uitzondering hierop is repatriëring van EU-, Verenigd Koninkrijk- en Schengen-reizigers, mits zij kunnen aantonen dat ze op doorreis zijn.

Reizigers die in deze periode tot en met 10 april 18.00 uur een vlucht gepland hebben staan uit of richting deze landen adviseren wij om contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij. Voor informatie over de verlenging van het vliegverbod, bekijk de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192329289
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:56 schreef _I het volgende:
Terwijl er nu gevraagd wordt alvast te besluiten dat het misschien beter is als je niet meer geholpen wordt.
Dat is niet nieuw, mijn oma ongeveer 5 jaar geleden kreeg die keus ook bij een zware bacteriële infectie. Die is thuis overleden met familie, thuis hulp en morfine als pijnstiller.
pi_192329293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het was geen verkapte oproep, maar een open en eerlijke boodschap dat je dit soort heftige keuzes liever al thuis hebt besproken met je dierbaren dan dat je in het ziekenhuis deze keus moet maken.

De patiënt had verder onderliggende ziekten en zou een Ic-opname niet overleven.
Semantiek. Leeftijd was niet relevant. Het ging om de boodschap.
pi_192329311
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe dan?

Niet dat ik hem niet geloof, maar hoe dan .... Ergens geeft iemand verkeerde/onvolledige informatie.
Geen idee, maar ik hoor in Brabant ook nog niemand zeggen dat het code zwart is, dus wellicht worden er toch oude cijfers gepubliceerd of is er meer capaciteit dan gedacht. Wellicht liggen er nu ook minder reguliere patiënten op de IC ofzo...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192329316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:55 schreef Elizium het volgende:

[..]

Als het in India heel erg uit de hand loopt praat je over 20 miljoen of meer doden.
Ja, dat denk ik ook. Ze lopen qua besmettingen weken ook nog achter op de rest van de wereld.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192329337
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:59 schreef Elizium het volgende:

[..]

Dat is niet nieuw, mijn oma ongeveer 5 jaar geleden kreeg die keus ook bij een zware bacteriële infectie. Die is thuis overleden met familie, thuis hulp en morfine als pijnstiller.
I know. Maar als je bedden op zijn, kan je wel kiezen om te willen blijven leven, maar dan maakt dus een ander de keuze voor je dat het geen zin meer heeft. Dat is niet heel normaal.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:01:19 #160
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192329348
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze zijn volle bak aan het opschalen, het is denk ik lastig overzicht te houden hoeveel IC-plekken er nu, vandaag, morgen en overmorgen zijn. Uiteindelijk kunnen ze opschalen tot 2500, maar het tempo is natuurlijk lastig in te schatten omdat deze operatie nog nooit heeft plaatsgevonden.
Die Ernst is natuurlijk wel beste bron die we hebben op dit moment, dus daarom zeg ik ook dat ik het geloof, maar informatievoorziening is wel bagger.

Capaciteit was 925, kon 1 april naar 1037. Dit is natuurlijk niet iets wat in één dag gebeurt, dus capaciteit zou nu tussen 925 en 1037 moeten liggen

Die 100 van vanmorgen komt hier nog bij neem ik aan, dus 1137.

Er is inderdaad nog wel wat ruimte dan.
pi_192329359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoe ga je 1,3 miljoen mondkapjes 'snel testen'? Het is ook weer niet zo dat de gehele partij onbruikbaar is, het betrof de helft. Wellicht net de verkeerde helft getest. Kan toch? Ik ben geen medisch expert en Geert ook niet. En ik gok jij ook niet.

Maar in de huidige hectiek vind ik het best plausibel dat ze minder uitvoerig testen en dat er zoiets kunt gebeuren. Je moet ook een beetje uitgaan van de professionaliteit van je leverancier. Ook als deze uit China komt.
Oh Geert zegt wat, laten we het er vooral niet mee eens zijn.

Professioneel weer. :')
pi_192329360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
COVID19Tracking twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 22:39:37 In absolute terms, the U.S. has done a lot of testing, but on a per-capita basis, we're pretty far behind some other nations. As importantly, it varies wildly between the states, as this chart by one of data users shows. https://t.co/16GwxAkgWv reageer retweet
[ afbeelding ]

Waar zou Nederland ergens staan op dit lijstje?
Tussen de VS en Italie. De virologische dagstaten wordt niet bijgewerkt in het weekend, maar tot en met de 26e zitten we op zo'n 2750 tests per miljoen mensen.
pi_192329365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:59 schreef Elizium het volgende:

[..]

Dat is niet nieuw, mijn oma ongeveer 5 jaar geleden kreeg die keus ook bij een zware bacteriële infectie. Die is thuis overleden met familie, thuis hulp en morfine als pijnstiller.
Wel als het om een besmettende ziekte gaat neem ik aan.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:02:22 #164
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192329372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik hoor in Brabant ook nog niemand zeggen dat het code zwart is, dus wellicht worden er toch oude cijfers gepubliceerd of is er meer capaciteit dan gedacht. Wellicht liggen er nu ook minder reguliere patiënten op de IC ofzo...
Dat tweede is wel een optie inderdaad.
pi_192329381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik hoor in Brabant ook nog niemand zeggen dat het code zwart is, dus wellicht worden er toch oude cijfers gepubliceerd of is er meer capaciteit dan gedacht. Wellicht liggen er nu ook minder reguliere patiënten op de IC ofzo...
Er is nu landelijke regie. Zou er dan wel code zwart komen in individuele ziekenhuizen? Neem aan dat rood nu het hoogst is, totdat alle ziekenhuizen rood zijn, dan zal zwart pas volgen. Pure gok. Of eigenlijk meer een vraag.
pi_192329385
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het was geen verkapte oproep, maar een open en eerlijke boodschap dat je dit soort heftige keuzes liever al thuis hebt besproken met je dierbaren dan dat je in het ziekenhuis deze keus moet maken.

De patiënt had verder onderliggende ziekten en zou een ic-opname niet overleven.
[..]

Juist, de patient had onderliggende ziektes. Prima verhaal van die heer aan tafel, heb het er als oudere al over met je familie zodat je niet onnodig op de IC hoeft te gaan liggen en accepteer de dood die komen gaat.


Duidelijk verhaal en dito boodschap. Kijk, nu komen we ergens!
pi_192329397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:37 schreef VersKers het volgende:
Kijk eens.. wat zijn deze mensen goed bezig! ;(
https://www.nu.nl/muziek/(...)-coronalied-uit.html
Ik vrees hierdoor meer slachtoffers.

Ellie lust. :')
pi_192329401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die Ernst is natuurlijk wel beste bron die we hebben op dit moment, dus daarom zeg ik ook dat ik het geloof, maar informatievoorziening is wel bagger.

Capaciteit was 925, kon 1 april naar 1037. Dit is natuurlijk niet iets wat in één dag gebeurt, dus capaciteit zou nu tussen 925 en 1037 moeten liggen

Die 100 van vanmorgen komt hier nog bij neem ik aan, dus 1137.

Er is inderdaad nog wel wat ruimte dan.
Uiteindelijk is vooral hoofdzaak dat ziekenhuizen onderling goed communiceren. Dat lijkt aardig te gaan.

Al kan ik de informatiebehoefte van de gemiddelde Nederlander wel goed voorstellen (heb ik zelf ook).
pi_192329412
quote:
Gelijk getrokken met het vliegverbod (1e termijn) tussen de VS met Europa?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192329421
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:02 schreef _I het volgende:

[..]

Er is nu landelijke regie. Zou er dan wel code zwart komen in individuele ziekenhuizen? Neem aan dat rood nu het hoogst is, totdat alle ziekenhuizen rood zijn, dan zal zwart pas volgen. Pure gok. Of eigenlijk meer een vraag.
Ik ben geen expert, ik ben een ict'er. Maar ik zou denken dat als alle ziekenhuizen 'rood' zijn je al de ultieme distributie hebt bereikt. Wat in de praktijk niet haalbaar is dus dat 'zwart' eerder zal volgen bij een ziekenhuis dan dat alle ziekenhuizen rood zijn..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:04:57 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192329428
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Oh Geert zegt wat, laten we het er vooral niet mee eens zijn.

Professioneel weer. :')
Ben het heel vaak met Wilders eens geweest de afgelopen weken, maar dit was wel een beetje makkelijk scoren, vind je niet?

Je kan op dit moment niet de normale kwaliteitscontroles doen, dat is niet zo gek en dat neem ik ze niet kwalijk. Alleen had dit wel voorkomen kunnen worden door eerder op de rem trappen. Je had dan veel meer rust gehad om dit soort dingen beter te regelen.
pi_192329439
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:02 schreef _I het volgende:

[..]

Er is nu landelijke regie. Zou er dan wel code zwart komen in individuele ziekenhuizen? Neem aan dat rood nu het hoogst is, totdat alle ziekenhuizen rood zijn, dan zal zwart pas volgen. Pure gok. Of eigenlijk meer een vraag.
Dat lijkt me wel logisch ja, dat de vlag landelijk gehesen wordt. En dat moet ook door het ministerie bekend gemaakt worden. Maar de manier waarop de individuele ziekenhuizen zelf communiceren wijst niet in de richting dat ze het echt niet meer aankunnen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192329446
RTL Z:

Ernst Kuipers, van het landelijk netwerk acute zorg (LNAZ) zei gisteren dat er nu ongeveer 1450 ic-bedden zijn. Komende zondag moeten dat er 1600 zijn.

https://www.rtlz.nl/algem(...)-covid19-coronavirus

Daarna zal er (voor de zekerheid) wel opgeschaald worden naar maximaal 2200 bedden.100 apparaten van Philips + 25 extra van Defensie. We moeten nog op zoek naar 475 beademingsapparaten. Hopelijk krijgen wij die snel van Philips, Dräger, Demcon, privéklinieken, dierenartsen, etc.

Cijfers vandaag: 921 op de IC (exclusief de patiënten die vandaag zijn ontslagen/overleden)
pi_192329458
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:56 schreef Maver24 het volgende:
Ik zie dus dat Ab zegt dat het virus verspreid wordt door gewoon praten maar dan zouden er toch al zoveel meer besmettingen zijn, dan is die 1,5m ook niks waard, mensen zeggen dat het verspreid via lucht, dan heb je toch niks aan die maatregel van 1,5m. Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien wat ik zeg er al zoveel meer besmettingen hadden moeten zijn zoals op kantoren met 100+ man. Dan is heel nederland al besmet.
Is Ab vandaag weer op tv?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:06:15 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192329461
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:02 schreef _I het volgende:

[..]

Er is nu landelijke regie. Zou er dan wel code zwart komen in individuele ziekenhuizen? Neem aan dat rood nu het hoogst is, totdat alle ziekenhuizen rood zijn, dan zal zwart pas volgen. Pure gok. Of eigenlijk meer een vraag.
Denk dat het inderdaad nu niet meer kan dat maar één of twee ziekenhuizen op code zwart staan terwijl de rest nog plekken heeft. Daar heb je die landelijke regie nu voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')