Is er iets bekend over de mogelijkheid patiënten in Duitsland op te laten vangen? Ik meen dat daar over gesproken is de afgelopen dagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Weet niet of dit al gedeeld was:
https://www.omroepbrabant(...)het-nu-zelf-oplossen
Brabant moet het vanaf nu toch zelf zien te rooien, maar men lijkt een kleine afvlakking te constateren aan IC-patiënten
Jeeej gefeliciteerd, mooi nieuws!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Na al het negatieve nieuws heb ik ook wat positief nieuws te melden. Ons dochtertje (Quinn) is vanmorgen kerngezond geboren.![]()
![]()
![]()
Even lastig met kraambezoek, waar we zelf maar raambezoek van gemaakt hebben. We hebben alleen onze ouders even snel laten kijken. We hebben vrienden en familie verteld dat het kraambezoek uitgesteld wordt.
Rare situatie waar we ons in bevinden maar we slaan ons er wel doorheen, komt goed!![]()
![]()
Ik heb die data de afgelopen 2 weken in de gaten gehouden en ondanks dat er maar 2 dagen lichtblauw zijn, wijzigt er nog data tot 5 dagen geleden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan alleen de getallen van NVIC en NICE niet met elkaar vergelijken. Probeer er een logica in te vinden, maar die is nog ver te zoeken
Ik ook 4 dagen koorts gehad. Keelpijn, Bonzende hoofdpijn, kortademig en een rauwe hoest. Zelfs 1 dag moeite met praten. Eigenlijk nog nooit zolang koorts gehad.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:04 schreef Maver24 het volgende:
Zou zomaar kunnen dat ik en me vriendin het ook al hebben gehad maar in een lichte vorm een paar weken terug. Nog nooit zoveel gehoest toen en was kort ademig een paar dagen ik en me vriendin.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Na al het negatieve nieuws heb ik ook wat positief nieuws te melden. Ons dochtertje (Quinn) is vanmorgen kerngezond geboren.![]()
![]()
![]()
Even lastig met kraambezoek, waar we zelf maar raambezoek van gemaakt hebben. We hebben alleen onze ouders even snel laten kijken. We hebben vrienden en familie verteld dat het kraambezoek uitgesteld wordt.
Rare situatie waar we ons in bevinden maar we slaan ons er wel doorheen, komt goed!![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:03 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
![]()
![]()
Jemigquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:19 schreef Arkai het volgende:
[..]
Werk is onderdeel van één van de vitale processen zoals de Rijksoverheid dat heeft bepaald. De werkgever stuurt dus nu alvast een vrijgeleide naar ons toe zodat we niet heel Nederland plat leggen als de lockdown start.
Het valt me meer op dat 97% 80- is eigenlijk. De oudjes worden echt als betrekkelijk kansloos ingeschat, kan ik hieruit op maken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:19 schreef houdafstand het volgende:
Ook interessant: volgens de cijfers van NICE is bijna 90% van de IC-patiënten 50+.
20-29 jaar: 1%
30-39 jaar: 2%
40-49 jaar: 6%
50-59 jaar: 19%
60-69 jaar: 32%
70-79 jaar: 36%
80-89 jaar: 3%
(overig: 1%?)
Het gaat hierbij dus om de momenteel op de IC opgenomen COVID-19 patiënten als ook degene die inmiddels ontslagen zijn of overleden zijn. IC patiënten die ontslagen worden naar een andere IC worden niet dubbel geteld.
Ik las dat een ziekenhuis in Zwolle bezig was om patiënten naar Duitsland te krijgenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is er iets bekend over de mogelijkheid patiënten in Duitsland op te laten vangen? Ik meen dat daar over gesproken is de afgelopen dagen.
Duitsland heeft namelijk wel veel ICU plekken.
Is het heel raar dat ik dan denk: weet de Rijksoverheid al meer?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:19 schreef Arkai het volgende:
[..]
Werk is onderdeel van één van de vitale processen zoals de Rijksoverheid dat heeft bepaald. De werkgever stuurt dus nu alvast een vrijgeleide naar ons toe zodat we niet heel Nederland plat leggen als de lockdown start.
En jullie wonen in Nederland?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook een vrij brief gehad, ik zei gelijk, aah de lockdown komt eraan.
Dat hoofdpijn had ik ook !!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:20 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ik ook 4 dagen koorts gehad. Keelpijn, Bonzende hoofdpijn, kortademig en een rauwe hoest. Zelfs 1 dag moeite met praten. Eigenlijk nog nooit zolang koorts gehad.
Mijn vrouw had het een paar dagen eerder. Zij is zelfs nog naar de huisarts geweest omdat het hoesten zo'n pijn deed. Pijn heeft zeker 4 weken geduurd.
Maar goed dat was half februari voordat het eerste officiële geval bekend was in Nederland. Gekscherend zeiden we al kon best eens corona zijn. Maar misschien was dat het ook wel.
Je kan maar beter voorbereid zijn maar ik word ook wel een beetje zenuwachtig van de timing. Ik krijg geregeld updates van mijn werk binnen over COVID-19 maar deze valt wel rauw op het dak.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het heel raar dat ik dan denk: weet de Rijksoverheid al meer?
Wat voor werk doe je?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:23 schreef Arkai het volgende:
[..]
Je kan maar beter voorbereid zijn maar ik word ook wel een beetje zenuwachtig van de timing. Ik krijg geregeld updates van mijn werk binnen over COVID-19 maar deze valt wel rauw op het dak.
Kun je er iets meer over vertellen: wat was de strekking van het nieuwsbericht?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:23 schreef Arkai het volgende:
[..]
Je kan maar beter voorbereid zijn maar ik word ook wel een beetje zenuwachtig van de timing. Ik krijg geregeld updates van mijn werk binnen over COVID-19 maar deze valt wel rauw op het dak.
Ik wil je geen valse hoop geven, maar hoge koorts kan betekenen dat z'n immuunsysteem nog sterk is (ouderen hebben bij infecties vaker geen of weinig koorts door de zwakkere immuunrespons). Dat hij zelfstandig kan ademen is alvast positief.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:55 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja, veel te hoog.Hij is heel erg ziek,en het zal echt erom spannen. Ben erg verdrietig.
Zou hem zo graag zien. Onmogelijk.
Het is een vrijgeleide. Met de brief + ID-bewijs kan ik dan naar mijn werk reizen. Dit is dus voor situaties dat niemand de straat op mag.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je er iets meer over vertellen: wat was de strekking van het nieuwsbericht?
Bron?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik las dat een ziekenhuis in Zwolle bezig was om patiënten naar Duitsland te krijgen
Dat snap ik.. maar verder geen aanvullende info over waarom?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:26 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het is een vrijgeleide. Met de brief + ID-bewijs kan ik dan naar mijn werk reizen. Dit is dus voor situaties dat niemand de straat op mag.
Het was de voorjaarsvakantie van het noorden. Vanaf de woensdag tot de dinsdag week erop.quote:
Ach, artsen en verpleegkundigen hebben ook al zo'n werkgeversverklaring.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:26 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het is een vrijgeleide. Met de brief + ID-bewijs kan ik dan naar mijn werk reizen. Dit is dus voor situaties dat niemand de straat op mag.
dit vind ik een mooie reactie!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er blijft ons weinig rampspoed bespaard
Scenario's van aangescherpte lockdowns worden beschreven. Gelukkig kan ik vanuit huis bijna alles doen. Mijn collega's op de wacht hebben het een stuk zwaarder.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat snap ik.. maar verder geen aanvullende info over waarom?
Ik weet dat ik s'ochtends wakker werd en was me een partij benauwd, hoesten erbij, heb geen koorts gehad maar wel hoofdpijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:27 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het was de voorjaarsvakantie van het noorden. Vanaf de woensdag tot de dinsdag week erop.
Wat ik mij herinner waren vooral de nachten klote. Kon mijn hoofd maar niet goed op mijn kussen positioneren zodat de hoofdpijn wat minder werd.
Hoesten lijkt zoiets simpel, maar het kan idd gigantisch irritant zijn ja en zelfs tot pijnlijk aan toe. Ik heb het zo erg nog niet gehad (soms wel gevoel alsof je moet overgeven en pijn aan je ribben omdat die hoesten soms zo sterk zijn), maar een paar maanden geleden bleef het bij mij ook 2 weken aanhouden door die kut kriebel totdat ik gewoon een week mijn stem kwijt was. Sowieso heb ik al meer dan 15 jaar ofzo geen griep gehad of heel erg ziek (even afkloppen) Maar zou er niet aan moeten denken om die pijn echt een maand te hebben, maarja wat wil je heel je keel en luchtwegen gaan verrot doordat constante gehoest.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:20 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ik ook 4 dagen koorts gehad. Keelpijn, Bonzende hoofdpijn, kortademig en een rauwe hoest. Zelfs 1 dag moeite met praten. Eigenlijk nog nooit zolang koorts gehad.
Mijn vrouw had het een paar dagen eerder. Zij is zelfs nog naar de huisarts geweest omdat het hoesten zo'n pijn deed. Pijn heeft zeker 4 weken geduurd.
Maar goed dat was half februari voordat het eerste officiële geval bekend was in Nederland. Gekscherend zeiden we al kon best eens corona zijn. Maar misschien was dat het ook wel.
Het gaat om het gebaar.twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 21:56:37Een zending mondmaskers die zaterdag 21-3 is ontvangen, blijkt niet aan de juiste kwaliteitsnorm te voldoen. Het betreft maskers met een KN95-kwaliteitscertificaat. Zorgaanbieders zijn geïnformeerd en gebruiken de mondmaskers niet. Lees hieronder onze reactie. https://t.co/7A6iV5RXp9 reageer retweet
Ik heb ook zeker voor 3 weken mn longen eruit gehoest. Ging maar niet weg en later kreeg ik het benauwd met hoofdpijn. Was zo rond februari net voor de vakantie, voetbal was nog op tv.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:33 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Hoesten lijkt zoiets simpel, maar het kan idd gigantisch irritant zijn ja en zelfs tot pijnlijk aan toe. Ik heb het zo erg nog niet gehad (soms wel gevoel alsof je moet overgeven en pijn aan je ribben omdat die hoesten soms zo sterk zijn), maar een paar maanden geleden bleef het bij mij ook 2 weken aanhouden door die kut kriebel totdat ik gewoon een week mijn stem kwijt was. Sowieso heb ik al meer dan 15 jaar ofzo geen griep gehad of heel erg ziek (even afkloppen) Maar zou er niet aan moeten denken om die pijn echt een maand te hebben, maarja wat wil je heel je keel en luchtwegen gaan verrot doordat constante gehoest.
Tja zou best kunnen idd dat je dan al corona had, maar volgens mij heerste de griep ook heel erg.
Ongeveer al 8 keer gepostquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:35 schreef Nober het volgende:
Het gaat om het gebaar.twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 21:56:37Een zending mondmaskers die zaterdag 21-3 is ontvangen, blijkt niet aan de juiste kwaliteitsnorm te voldoen. Het betreft maskers met een KN95-kwaliteitscertificaat. Zorgaanbieders zijn geïnformeerd en gebruiken de mondmaskers niet. Lees hieronder onze reactie. https://t.co/7A6iV5RXp9 reageer retweet
Mijn vriendin werkt dan weer op een plek in de zorg die dit soort brieven heeft klaarliggen - gewoon om het maar alvast geregeld te hebben - maar kiezen ervoor om nog niet te versturen. Ook om dit soort insinuaties te voorkomen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook een vrij brief gehad, ik zei gelijk, aah de lockdown komt eraan.
Goede post. Morgen of vannacht al wordt de limiet bereikt?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:38 schreef Kyran het volgende:
Voor nu heb ik dit er maar van gemaakt. Dit is het nieuwe lijstje met alle cijfers van NICE. Heb hier dus geen cijfers van NVIC zelf in meegenomen.
[ afbeelding ]
De cijfers van vandaag zijn sowieso nog niet compleet en ook de cijfers van de laatste 2-3 dagen worden nog regelmatig aangepast, dus kijk vooral naar de cijfers t/m 25-03.
Positief: Vanaf 21-03 is de groei nooit meer geweest dan 19.9%, dus de groei is in ieder geval aan het afnemen t.o.v. vorige week.
Negatief: De groei is nog steeds veels te hoog t.o.v. beschikbare capaciteit
Duurt niet lang meerquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt dan weer op een plek in de zorg die dit soort brieven heeft klaarliggen - gewoon om het maar alvast geregeld te hebben - maar kiezen ervoor om nog niet te versturen. Ook om dit soort insinuaties te voorkomen.
Het is niet zo dat er een geheim kanaal van de rijksoverheid loopt naar HRM medewerkers in de zorg en dat ze alvast hebben gemeld dat er een lockdown komt..
Dit duidt gewoon op solide voorbereiding voor een mogelijk scenario.
mag ook wel met het geld wat ze aan defensie uitgevenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:39 schreef Oekelele het volgende:
Een hospitaalschip van de Amerikaanse marine is onderweg en vier tijdelijke ziekenhuizen met elk duizend bedden worden met toestemming van het Witte Huis ingericht..... Kijk in Amerika kan alles wel.
Ja 's ochtends en 's avonds hoesten. Net of heb je 's nachts opspaard en moet het 's ochtends eruit. En 's avonds omdat je lichaam in de rust gaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:32 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik s'ochtends wakker werd en was me een partij benauwd, hoesten erbij, heb geen koorts gehad maar wel hoofdpijn.
Ik denk dat capaciteit op dit moment nog ergens tussen 925 en 1037 zit. Die 100 apparaten van Philips moeten ook nog in gebruik worden genomen. Geen idee of die 25 van het leger extra zijn of al bij die 1037 zaten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goede post. Morgen of vannacht al wordt de limiet bereikt?
Ja inderdaad.....er is in eens geen terrorisme meer de laatste weken.....inderdaad vreemdquote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
mag ook wel met het geld wat ze aan defensie uitgeven
Kunnen jullie kuchjes en snotjes niet via DM ofzo?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:41 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ja 's ochtends en 's avonds hoesten. Net of heb je 's nachts opspaard en moet het 's ochtends eruit. En 's avonds omdat je lichaam in de rust gaat.
Kwa koorts was na 3 dagen niet leuk meer. Zweten als rund. Ik had nu wel lichtelijk in paniek geweest maar 1,5 maand geleden noemden we het nog een griep.
Nu had mijn hele gezin in quarantaine gemoeten.
Nou ja, wat het ook precies is, het ziet er dus naar uit dat we niet in staat zijn snel genoeg opschalen op het moment. Hopelijk kan Duitsland het leed wat verzachten in de tussentijd.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat capaciteit op dit moment nog ergens tussen 925 en 1037 zit. Die 100 apparaten van Philips moeten ook nog in gebruik worden genomen. Geen idee of die 25 van het leger extra zijn of al bij die 1037 zaten.
Hopelijk komt daar de komende dagen wat meer duidelijkheid over.
Ja inderdaad we sturen ze ook nog even naar het buitenland.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, wat het ook precies is, het ziet er dus naar uit dat we niet in staat zijn snel genoeg opschalen op het moment. Hopelijk kan Duitsland het leed wat verzachten in de tussentijd.
Niet 100% live natuurlijk ... https://www.stichting-nice.nl/quote:
twitter:woke8yearold twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:37:34Hmm yes fascinating https://t.co/M7IaDoTrDI reageer retweet
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:woke8yearold twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:37:34Hmm yes fascinating https://t.co/M7IaDoTrDI reageer retweet
twitter:Holbornlolz twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 15:45:09Delhi bus station
https://t.co/Bwnp40UIF8 reageer retweet
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ afbeelding ]twitter:woke8yearold twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:37:34Hmm yes fascinating https://t.co/M7IaDoTrDI reageer retweet
Zag deze ook net voorbij komen. Ik dacht dat eerst dat ze het daar wel goed voor elkaar hadden. Van de week waren er nog beelden te zien van de lege steden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:47 schreef Arkai het volgende:
India na de lockdown.twitter:Holbornlolz twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 15:45:09Delhi bus station
Hoe oud was die patiënt?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:48 schreef _I het volgende:
Zat OP1 te kijken. Werd mistig in mijn ogen.
IC arts (Gok) die verteld over iemand die binnenkomt in het ziekenhuis en hij moet gaan vertellen dat behandelen geen zin meer heeft.![]()
83. Man stond midden in het leven.quote:
Wat is nu de prognose wanneer de capaciteit wordt overschreden?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:50 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
Ernst Kuipers, voorzitter van het coördinatiecentrum dat de bedden over het land verspreidt, benadrukt dat de capaciteit op dit moment nog voldoende is.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:50 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
Ernst Kuipers, voorzitter van het coördinatiecentrum dat de bedden over het land verspreidt, benadrukt dat de capaciteit op dit moment nog voldoende is.
Morgen toch al?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is nu de prognose wanneer de capaciteit wordt overschreden?
Dit ontvouwt zich nog wel tot een humanitaire ramp. In de slums van India gaat een lockdown niet werken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zag deze ook net voorbij komen. Ik dacht dat eerst dat ze het daar wel goed voor elkaar hadden. Van de week waren er nog beelden te zien van de lege steden.
Als je 1,5 meter afstand houd....bla bla.......moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:50 schreef _I het volgende:
[..]
83. Man stond midden in het leven.
Was een verkapte oproep om thuis te gaan bespreken wat er moet gaan gebeuren als je voor het feit staat. Of je dan wel naar het ziekenhuis wil en niet liever thuis doodgaat.
Superpower by 2020quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:47 schreef Arkai het volgende:
India na de lockdown.twitter:Holbornlolz twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 15:45:09Delhi bus station
Als het goed is gaan er ook steeds meer mensen van de IC. Het is een dubbeltje op zijn kant, maar het kan nog steeds "lukken".quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, wat het ook precies is, het ziet er dus naar uit dat we niet in staat zijn snel genoeg opschalen op het moment. Hopelijk kan Duitsland het leed wat verzachten in de tussentijd.
Sowieso worden de 100 bedden opgeschaald, dat is niet ineens op 1 april af maar daarvoor ook al deels. Verder zal het aantal bedden wat dagelijks vrijkomt ook toenemen naarmate er meer bedden bezet worden. Misschien dat dit het is?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe dan?
Niet dat ik hem niet geloof, maar hoe dan .... Ergens geeft iemand verkeerde/onvolledige informatie.
Als het in India heel erg uit de hand loopt praat je over 20 miljoen of meer doden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:52 schreef Arkai het volgende:
Dit ontvouwt zich nog wel tot een humanitaire ramp. In de slums van India gaat een lockdown niet werken.
Die mensen komen niet in het ziekenhuis, worden niet getest, hoeven geen ic bed. En wij maar naar de tellers kijken. Wat hebben we nog een ruimte, poah. Terwijl er nu gevraagd wordt alvast te besluiten dat het misschien beter is als je niet meer geholpen wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:53 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als je 1,5 meter afstand houd....bla bla.......moet niet gekker worden.
Geen idee. Ik heb geen toegang tot www.zorg-capaciteit.nl. Jij (of iemand anders hier) wel?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe dan?
Niet dat ik hem niet geloof, maar hoe dan .... Ergens geeft iemand verkeerde/onvolledige informatie.
Dat noemden ze net ook. Het gaat vooral om personeel. Zeker nu beschermingsmiddelen op dreigen te raken, willen mensen niet meer komen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso worden de 100 bedden opgeschaald, dat is niet ineens op 1 april af maar daarvoor ook al deels. Verder zal het aantal bedden wat dagelijks vrijkomt ook toenemen naarmate er meer bedden bezet worden. Misschien dat dit het is?
Wanneer komt trouwens de 2e zending van apparaten van Philips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |