Ben jij er dan ook voor om niemand meer auto te laten rijden? want kans op (dodelijke) ongelukken. Geen fastfoodrestaurants meer want kankerverwekkend etc etc. En geen lockdown want werkloosheid en tot gevolg honger en zelfmoord.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:22 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan omgaan met al die mensen die dan massaal opgenomen moeten worden in ziekenhuizen, aan de beademing moeten of zelfs naar de IC moeten? Gaan we dat dan niet meer doen (of totdat we het niet meer aankunnen)? Dan gaan er veel mensen onnodig dood die nu in leven kunnen blijven. Dit is namelijk bij COVID-19 het grootste probleem, bij griep is dat probleem heel klein. Dit probleem is ook veel erger dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven.
En wat gaan we doen met al die mensen met blijvende longschade? Of vind je dat allemaal maar hysterisch?
Nu is mijn vraag vooral aan jou: ontken je dat dit zo is of had je daar gewoon nog niet zo goed over nagedacht?
Geen touwverkoop meer en alle treinen op stop!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ben jij er dan ook voor om niemand meer auto te laten rijden? want kans op (dodelijke) ongelukken. Geen fastfoodrestaurants meer want kankerverwekkend etc etc. En geen lockdown want werkloosheid en tot gevolg honger en zelfmoord
gewoon mensen vastbinden thuis, voor hun eigen bestwil natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Geen touwverkoop meer en alle treinen op stop!
Jolanda Venema weet van wantenquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
gewoon mensen vastbinden thuis, voor hun eigen bestwil natuurlijk.
Nee ik heb het artikel niet gelezen. Eigenlijk helemaal niks gelezen in dit topic behalve jouw reactie. Toch wil ik aangeven dat ik het totaal niet eens ben met het artikel, de openingspost en de andere reacties.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
[..]
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?
Hoe is dat een trol? Die zie ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 april 2020 02:32 schreef Elizium het volgende:
[..]
Omdat door overbelasting van Ziekenhuid/IC mensen thuis een hele nare dood gaan krijgen. Maar trol jij maar lekker verder.
Absoluut. Kleine kanttekening is dat je wel naar langere periode moet kijken. Ik kan me zo voorstellen dat na de coronacrisis het dodental tijdelijk wat lager komt te liggen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:37 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lijkt mij toch wel vrij duidelijk? En in 2018 waren de kroegen gewoon open, zaten we in volle trams en treinen en dan met Pasen allemaal naar opa en oma in het verpleeghuis.
We weten nog niet eens hoe deze grafiek verder zal gaan. Maar scherp omlaag is een kleinere kans, dan dat hij nog verder stijgt of een tijdje vlak blijft gaan.
Dit hoeft maar 4 weken aan te houden en dan zitten al bijna op 10000.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Absoluut. Kleine kanttekening is dat je wel naar langere periode moet kijken. Ik kan me zo voorstellen dat na de coronacrisis het dodental tijdelijk wat lager komt te liggen.
Lijkt mij ook. Alle griepje-roepers kunnen nu wel inpakken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:37 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lijkt mij toch wel vrij duidelijk? En in 2018 waren de kroegen gewoon open, zaten we in volle trams en treinen en dan met Pasen allemaal naar opa en oma in het verpleeghuis.
We weten nog niet eens hoe deze grafiek verder zal gaan. Maar scherp omlaag is een kleinere kans, dan dat hij nog verder stijgt of een tijdje vlak blijft gaan.
Waarom is dit vergelijkbaar? Voor al die dingen die je opnoemt zijn ook allemaal maatregelen getroffen om daarin het risico te beperken. Die maatregelen zijn relevant aan het soort risico dat je loopt en die hebben volgens mij voldoende bewezen dat ze werken. Beetje rare vergelijkingen maak je hier. Natuurlijk ben ik daar allemaal niet voor.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ben jij er dan ook voor om niemand meer auto te laten rijden? want kans op (dodelijke) ongelukken. Geen fastfoodrestaurants meer want kankerverwekkend etc etc. En geen lockdown want werkloosheid en tot gevolg honger en zelfmoord.
Mijn punt ging meer over of hoe lang mensen die nu overlijden nog te leven hadden. Sommigen wellicht nog vele jaren, anderen een aantal maanden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit hoeft maar 4 weken aan te houden en dan zitten al bijna op 10000.
Daarnaast heb je nog gevallen zoals mensen met kanker die nu bijvoorbeeld een operatie of behandeling uitgesteld zien worden. Misschien hadden die nog een paar jaar kunnen leven en sterven ze alsnog dit jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |