waar zijn die doden? NL of de wereld?quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:21 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
4.718 doden in 1 week, dodelijker dan griepepidemie 2018 volgens RIVM.
Ja, ook babys gaan wel eens dood. En oudejs van 100+ overleven van alles. Er is altijd een uitzondering op elke regelquote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
officieel heb je helemaal gelijk. Covid-19 is geen griep. Het type virus komt niet eens overeen. Echter de meeste mensen zijn echt geen virologen en kijken alleen naar symptonen, en die lijken voor veel mensen op de griep.
Dat de griep niet erg is, is ook een misverstand. Ook jongere mensen kunnen sterven aan de griep.
Zullen we maar elk jaar een lockdown doen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:27 schreef beantherio het volgende:
Volgens de WHO sterven er jaarlijks wereldwijd tussen de 290.000 en 650.000 mensen aan griep. Niet een ziekte om al te neerbuigend over te doen.
Het laat juist zien dat we niet onnodig hysterisch moeten doen. Waarbij ik trouwens niet afdoe aan de huidige maatregelen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:28 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zullen we maar elk jaar een lockdown doen?
Het laat ook erg zien hoe mensen gestuurd worden door de media. Hysterie in de media, de bevolking hysterisch. Geen woord in de media, dan geeft de bevolking er geen reet om. Terwijl de informatie gewoon beschikbaar is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het laat juist zien dat we niet onnodig hysterisch moeten doen. Waarbij ik trouwens niet afdoe aan de huidige maatregelen.
Ik sta ook achter de huidige maatregelen, maar die cijfers plaatsen e.e.a. inderdaad wel in perspectief.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het laat juist zien dat we niet onnodig hysterisch moeten doen. Waarbij ik trouwens niet afdoe aan de huidige maatregelen.
Dat komt omdat veel mensen zijn vergeten dat echte griep wat anders is dan een dagje hoofdpijn en spierpijn. Als je echte griep hebt kun je zomaar anderhalf, twee weken goed ziek zijn. Zeker ouderen met weinig weerstand lopen best wel risico dan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:27 schreef beantherio het volgende:
Volgens de WHO sterven er jaarlijks wereldwijd tussen de 290.000 en 650.000 mensen aan griep. Niet een ziekte om al te neerbuigend over te doen.
slotjequote:Op vrijdag 10 april 2020 14:44 schreef Elizium het volgende:
Nieuwe update doden per week RIVM
[ afbeelding ]
bron: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Nou, stuur mark rutte die mail dan en dan kunnen we over 2 weken weer naar het stadion.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef Ixnay het volgende:
Vrijheid, plezier, genieten staat hoger dan veiligheid en zekerheid.
Iedereen kiest liever een kort maar kwalitatief goed leven, dan een lang ongelukkig kutleven.
Over 2 weken alles weer terug naar het oude leven. Makkelijk te handhaven zaken zoals het niet schudden van handen kunnen gewoon blijven.
Er gaan altijd mensen dood. Nu gewoon even tijdelijk wat meer. Misschien ben ik het wel, misschien mijn oma. Het zou erg verdrietig zijn allemaal, maar de essentie van het leven, de reden waarom we allemaal in leven willen blijven, is dat het saldo van plezier minus opoffering positief is en dat hebben we nu niet. En hoe langer dat het duurt, hoe moeilijker het wordt om straks de boel weer op te bouwen.
Maar hoe wil je dan omgaan met al die mensen die dan massaal opgenomen moeten worden in ziekenhuizen, aan de beademing moeten of zelfs naar de IC moeten? Gaan we dat dan niet meer doen (of totdat we het niet meer aankunnen)? Dan gaan er veel mensen onnodig dood die nu in leven kunnen blijven. Dit is namelijk bij COVID-19 het grootste probleem, bij griep is dat probleem heel klein. Dit probleem is ook veel erger dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef Ixnay het volgende:
Vrijheid, plezier, genieten staat hoger dan veiligheid en zekerheid.
Iedereen kiest liever een kort maar kwalitatief goed leven, dan een lang ongelukkig kutleven.
Over 2 weken alles weer terug naar het oude leven. Makkelijk te handhaven zaken zoals het niet schudden van handen kunnen gewoon blijven.
Er gaan altijd mensen dood. Nu gewoon even tijdelijk wat meer. Misschien ben ik het wel, misschien mijn oma. Het zou erg verdrietig zijn allemaal, maar de essentie van het leven, de reden waarom we allemaal in leven willen blijven, is dat het saldo van plezier minus opoffering positief is en dat hebben we nu niet. En hoe langer dat het duurt, hoe moeilijker het wordt om straks de boel weer op te bouwen.
Ben het er wel mee eens hoor, maar ik snap de redenatie dat overbelasting IC erger is dan aantal sterfgevallen nooit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:22 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan omgaan met al die mensen die dan massaal opgenomen moeten worden in ziekenhuizen, aan de beademing moeten of zelfs naar de IC moeten? Gaan we dat dan niet meer doen (of totdat we het niet meer aankunnen)? Dan gaan er veel mensen onnodig dood die nu in leven kunnen blijven. Dit is namelijk bij COVID-19 het grootste probleem, bij griep is dat probleem heel klein. Dit probleem is ook veel erger dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven.
En wat gaan we doen met al die mensen met blijvende longschade? Of vind je dat allemaal maar hysterisch?
Nu is mijn vraag vooral aan jou: ontken je dat dit zo is of had je daar gewoon nog niet zo goed over nagedacht?
Omdat door overbelasting van Ziekenhuid/IC mensen thuis een hele nare dood gaan krijgen. Maar trol jij maar lekker verder.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben het er wel mee eens hoor, maar ik snap de redenatie dat overbelasting IC erger is dan aantal sterfgevallen nooit.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:20 schreef Mondkapje het volgende:
Is bekend wat het precies voor virus was in 2018? Volgens mij heb ik er af en toe nog last van. Dat was ook een virus dat steeds terugkwam. Ik herinner me niet veel paniek erover. Terwijl er toen dus ook flink veel doden vielen.
Dodentallen als in de hongerwinter.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:37 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lijkt mij toch wel vrij duidelijk? En in 2018 waren de kroegen gewoon open, zaten we in volle trams en treinen en dan met Pasen allemaal naar opa en oma in het verpleeghuis.
We weten nog niet eens hoe deze grafiek verder zal gaan. Maar scherp omlaag is een kleinere kans, dan dat hij nog verder stijgt of een tijdje vlak blijft gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |