Huidige maatregelen tot juni van kracht.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
ben een aantal dagen niet echt actief geweest. Als jullie de cijfers zo zien, wat zijn dan de verwachtingen voor april/mei qua lockdown e.d. ?
Want de overheid zei niet naar het strand gaan, dusja.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:34 schreef byah het volgende:
In Noordwijk zijn de parkeerplaatsen bij de stranden inderdaad leeg, de hoofdstraat is echter gewoon druk
Tot juno alles dicht sowiesoquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
ben een aantal dagen niet echt actief geweest. Als jullie de cijfers zo zien, wat zijn dan de verwachtingen voor april/mei qua lockdown e.d. ?
Geen lockdown gewoon 2 a 3 weken erbij en dan weer aankijken hoe en wat.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
Ik denk dat ze alle maatregelen tot 1 juni gaan verlengen voorlopig.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
het ziet er i.i.g. niet rooskleurig uitquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
April zie ik echt nog niets veranderenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
Ja sorry hoor. NVIC liep altijd voor op NICE, dat NVIC nu het krap wordt opeens geen cijfers meer geeft zet mij eerder aan het denken. Kan je weer leuk gaan roepen dat ik paniek aan het zaaien ben net als een ander deel van dit forum al wekenlang doet, maar dat verandert er niks aan.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En NVIC verwijst nu naar de cijfers van NICE. Lijkt me dus vrij duidelijk welke betrouwbaarder zijn
Inderdaad opvallend, maar het kan ook toeval zijn bij niet al te veel data-punten. Als je 12 provincies hebt, dan zullen er gekke pieken tussen zitten in individuele provincies.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom begin je ineens over IC? Mijn vraag ging over het plaatje dat door Chia gepost werd, dat ging over ziekenhuisopnames. Op 21 maart was er een grote piek in ziekenhuisopnames in Brabant, niet in IC-opnames.
De teugels ter maatregelen worden per 6 april niet gevierd!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:47 schreef roos94 het volgende:
Je vergeet de factor: een gedisciplineerde en goed geïnformeerde bevolking.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:42 schreef Pumpalov het volgende:
Verder succes gewenst aan de mensen die denken dat de maxima nu wel bereikt zijn. Zelfs in landen met veel zwaardere maatregelen die ook al eens veel langer duren dan in het dichtbevolkte Nederland dalen de cijfers eeeerg langzaam.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Besmetting is door de luchtcirculatie in een auto wel degelijk mogelijk. Of je moet één van de weinige modellen met superfilters hebben.
Uiteraard kleine kans
quote:Waarom hebben we in Nederland standaard maar 1.150 ic-bedden op 17 miljoen mensen?
‘Omdat we onwaarschijnlijk efficiënt zijn in het gebruik van onze gezondheidszorg. Dat heeft niet zozeer met bezuinigingen te maken. We hebben onze logistiek goed voor elkaar, waardoor we patiënten meestal slechts één dag op een intensive care houden. Ze worden geopereerd, en de dag erop zijn ze al weg. In Leeuwarden doen we zo met 20 bedden 1.600 ic-opnames per jaar.’
‘Het is normaal gesproken niet erg dat een ic-bed een ding is van enige schaarste. Heb je er meer – blijkt uit elke studie die ik erover lees – dan krijg je ook meer ongewenste zorg. Je gaat dingen gebruiken omdat ze er zijn. Aanbod kan vraag creëren.’
‘Nu moeten we opschalen, dat is een ander verhaal.’
Denk eerder dat ze het zoals in België en Frankrijk gewoon de maatregelen weer 2 weken verlengen en dan weer verder kijken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alle maatregelen tot 1 juni gaan verlengen voorlopig.
niet gemiddeld, de mediaan, dat is iets anders, dat begrijp je?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De incubatietijd is gemiddeld 6 dagen, geen 2 weken. Bovendien zou dat nog steeds niet verklaren waarom specifiek op die ene dag er zoveel bijgekomen zijn.
https://www.jwatch.org/na(...)bation-period-updatequote:n the resulting models, estimated median incubation time (IT) of COVID-19 was 5.1 days; mean IT was 5.5 days. For 97.5% of infected persons, symptoms appear by 11.5 days. Fewer than 2.5% are symptomatic within 2.2 days. Estimated median IT to fever was 5.7 days.
Dan ben je strafbaarquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:51 schreef Nober het volgende:
DHL belt aan gooit pakketje voor de deur neer en loopt weer naar hun bestelbus.
Wat nou als niemand thuis is?
Is er bekend wat zij dan anders doen? Nu staat bij aantal op dit moment opgenomenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja sorry hoor. NVIC liep altijd voor op NICE, dat NVIC nu het krap wordt opeens geen cijfers meer geeft zet mij eerder aan het denken. Kan je weer leuk gaan roepen dat ik paniek aan het zaaien ben net als een ander deel van dit forum al wekenlang doet, maar dat verandert er niks aan.
NOS en alle andere media hielden NVIC aan als bron en nu is opeens NICE de enige echte bron en gaan wij uit van getallen die al dan niet compleet zijn .....
Even onafhankelijk van wat de echt cijfers zijn is dit weer een knap staaltje zand in de ogen van je burgers gooien en niet duidelijk communiceren. Prima als jij dat goed vindt, maar ik baal er wel van en vind het niet kunnen.
In je eigen quote staat nota bene gewoon het gemiddelde. 5,5 dagen. Afgerond 6 dagen...quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
niet gemiddeld, de mediaan, dat is iets anders, dat begrijp je?
[..]
https://www.jwatch.org/na(...)bation-period-update
Is wel belangrijk he...
Daarom is het zo belangrijk dat de groei afneemt: pas bij een groei van 0 (dus stabiel elke dag hetzelfde aantal IC-opnames) kom je in een situatie dat het toevoegen van IC-capaciteit niet meer nodig is, omdat er dan elke dag ongeveer evenveel mensen de IC verlaten als erbij komen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:49 schreef TheVulture het volgende:
Was het niet zo dat de gemiddelde patiënt 2 a 3 weken op de IC verblijft? Nu verlaat de eerste golf patiënten dus de IC of heeft dat al gedaan. Die aantallen waren niet net zo hoog als de nieuwe toestroom.
Hopelijk krijg je vanaf nu ook de situatie dat de patiënten die de IC verlaten qua aantallen in balans komen met de nieuwe patiëntenstroom waarmee de toename ook stopt.
ja en wat is de spreiding?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In je eigen quote staat nota bene gewoon het gemiddelde. 5,5 dagen. Afgerond 6 dagen...
Dit idd. Ze gaan de horeca etc echt niet meteen al tot 1 juni dicht gooien. Dan gaan echt heel veel zaken kapot. Ja misschien wel hoor maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze het zoals in België en Frankrijk gewoon de maatregelen weer 2 weken verlengen en dan weer verder kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |